نیروهای کمکی آمریکا وارد افغانستان می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۴۰۰/۱/۲۸ کد خبر: 166849 منبع: پرینت

امریکا ممکن پیش از بیرون شدن همه نیروهایش از افغانستان، نیروهای کمکی به این کشور بفرستد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی پنتاگون روز جمعه در یک نشست خبری از افزایش شمار نیروهای امریکایی در افغانستان پیش از بیرون شدن همه ای نیروهای این کشور خبر داد.

سخنگوی پنتاگون گفت: "من نمی توانم به طور خاص در این باره صحبت كنم، زیرا برنامه ها هنوز در حال توسعه است، اما این احتمال وجود دارد كه نیروهای كمكی در مدت كوتاهی به افغانستان اعزام شوند تا اطمینان حاصل شود، که بیرون شدن ایمن، منظم و برنامه ریزی شده همه [سربازان] در مهلت تعیین شده ای که از سوی رئیس جمهور در آغاز ماه سپتامبر اشاره شده است، تنظیم شده است یا خیر".

پیش از این، بایدن در سخنرانی خود در کاخ سفید گفت، که مسوولیت امریکا این بود تا مطمین شود که افغانستان لانه امن و تهدید از سوی هراس افگنان برای امریکا نخواهد بود و این کشور به این هدف خود نیز رسیده است.
بایدن با تاکید بر ادامه هم‌کاری های مالی و دیپلماتیک امریکا در افغانستان افزود، که تاکنون چهار رییس جمهور شاهد حضور سربازان امریکایی و مصرف بیلیون ها دالر به افغانستان بوده است و وی این مسوولیت را به رییس جمهور پنجم واگذار نخواهد کرد.
او اعلان کرد، که بیرون شدن سربازان امریکایی از افغانستان به تاریخ اول ماه می 2021 آغاز و تا 11 سپتامبر پایان خواهد یافت و این بیرون شدن از دید وی مسوولانه و با هماهنگی همکاران بین المللی صورت می‌گیرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیروهای آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   در نبود شما ترسو های بز دل ما مردم با عزت این کشور حساب نوکران چتلستان را میرسیم و تا شما خبر شوید طالب و ...چوچه هایش را نابود میکنیم.

>>>   اصلا امریکا این کشور را هر گز رها نمی کند و می خواهد برای همیشه در گیر جنگ باشد و غنی گفته است که ۳لک پنجاه هزار نیرو امنیتی داریم و می خواهم دیگر افراد را هم به جنگ سوق دهیم تا اولا د های غریب همه کشته شوند و اولا د های خودش در کشور های خارجی مصروف ساختن علم باشد و خودش و بی بی گل در ارگ نکاه داری شود

>>>   در واقع ، باید بین ڀاسداران٬ سڀاهيان ٬سربازان٬ عساکر و لشکران منظم و نامنظم يعنى سربازان علنى و مخفى و يا سربازان دولتى و شخصى تمایز قائل شد. قبلاً چندین بار این موضوع مطرح شده بود. عساکرمنظم دولتى ايالات متحده امريکا شهروند در لباس ارتشى نظامى نيستند بلکه بيگانه شدگان از بشريت و شهرونديت به يک اسلحه موتورى ترميناتور بى صورت روبوتى قتل کننده تبديل گرديده اند.
اوباشان بی قاعده آن دسته از سربازانی هستند که مأموریت های مخفی را انجام می دهند و خارج از پارلمان تنظیم می شوند. ساختمانها ونمايندگى هاى بيشمار سياسى ودپلماتيک ايالات متحده امريکا در يکى از بى قانون ترين کشور درمانده و ورشکست خورده جهان با نام "افغان" (هجو تاريخ) پيشوند چه واژه نيکوصفت پارسى "ستان" کلانتيرين لانه هاى جاسوسى امريکا در ميان آسياى مرکزى است.
گروهاى تروريستى ضد دولتى بدون قواعد نظامى ارتش دولتى مزدوران را نباید فراموش کرد.
و اجير گرفته شدگان آن سازمانهاى شخصى که نيروهاى نظامى خود را به دولت هاى کلونياليستى وامپراليستى به کرايه مى فروختند و مى فروشند. "خصوصی سازی جنگ" یک عبارت واضح است.
مر سنا رى ( mercenaryا نگليسى : ادم اجیر٬ پولکی و قابل فروش :سپاه اجير ؛ آلمانى زولدنر سپاه فروشى ؛ زولد ات سربازمزدور= سربازاجير) مزدور یا سرباز حرفه‌ای به نیروی نظامی یا شبه نظامی گفته می‌شود که بدون انگیزه‌های ملی-مذهبی و فقط در برابر دریافت دستمزد به صورت پیمانکار جنگی عمل می‌کند. به عقیده برخی شاید بتوان مزدوری را در زمره قدیمی‌ترین مشاغل تاریخ بشر به حساب آورد.در طول تاریخ، حتی گاهی مزدوران در مقابل کشور خودشان خدمات جنگی ارائه می‌کردند.
امروزه بیشتر ارتش‌های جهان از سربازان مزدور که به استخدام ارتش در می‌آیند استفاده می‌کنند. از معروفترین مزدوران لژیون (ليگوينر) خارجی فرانسه. لژیون خارجی بدنه ای از ارتش فرانسه است که دارای یک فرماندهی خاص است و شامل چندین تقسیم سلاح است: پیاده نظام ، سواره نظام ، مهندسین و نیروهای هوابرد. لژیون از نظر جذب نیز مستقل است.

در حال حاضرشرکت بلک واتر ایالات متحده آمریکا هستند. شرکت بلک واتر آمریکا که برخی آن را نیرومندترین و ثروتمندترین ارتش خصوصی جهان می‌دانند در جنگ عراق (۲۰۰۳) به ارتش آمریکا خدمات امنیتی ارائه می‌دهد. بلک‌واتر (آکادمی فعلی)
نوع خدمات نظامی
بنا نهاده: ۱۹۹۷
بنیانگذاران: اریک پرینس
دفتر مرکزی: مک‌لین، ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا
محدودهٔ فعالیت : جهانی
مدیر عامل اجرایی :کری نیکسون
محصولات :مدیریت ریسک
خدمات: فروش سربازان اجير نیروهای مسلح خصوصیبراى امنیتی
وبگاه www.Academi.com
نخستین لوگوی شرکت بلک واتر تصویر پنجهٔ یک خرس بوده‌است که در بالای آن عبارت
۱- BLACKWATER با حروف بزرگ نوشته شده بود. سپس تصمیم گرفتند تا این عبارت را از لوگوی خود حذف کنند. گروه بلک واترز در سال ۲۰۰۹ نام و لوگوی خود را به «ایکس‌ای سرویس» تغییر داد. این لوگو و نام تا سال ۲۰۱۰ پابرجا بود.[۱۰] در سال ۲۰۱۰ نام و لوگوی خود را به آکادمی تغییر دادند.
۲- Blackwater Worldwide
۳- Xe Services LLC [ˈzi]
۴- Constellis Holdings
constellis یک شرکت خصوصی امنیتی و نظامی آمریکایی است که مقر آن در ویرجینیا است. این شرکت همچنین با حدود 20 دفتر در سراسر جهان نمایندگی دارد. هشت هزار کار کن.
۵- Triple Canopy، Inc یک شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی است که خدمات یکپارچه امنیتی ، پشتیبانی از ماموریت و مدیریت ریسک را به مشتریان شرکتی ، دولتی و غیرانتفاعی ارائه می دهد. مديران و هيتهاى مديريت عامل و هيت امناى سازمانهاى موازى
۳۰۰ مزدور شناخته شده از جمهوری فدرال آلمان (ارتش فدرال آلمان فاش کرد ژورنال Bundeswehr) و ۳۶.۰۰۰ مزدور آمریکایی و تقریباً ۶۰۰۰ مزدور استرالیایی تحت فرماندهی ایالات متحده آمریکا در افغانستان فعال هستند . آنها مزدورانی هستند که از طلا ، گاز ، نفت و خاکهاى نادر کمیاب معادن افغانستان به عنوان "حفاظت از اموال" محافظت می کنند.
ایالات متحده و طالبان یا ناتو و طالبان دیگر دشمن نیستند ، بلکه شرکای قراردادی هستند. امارات و عربستان سعودی رژیم باند قاتل طالبان را به رسمیت شناخت ومی شناسند. علی رغم تروریسم طالبان ، ایالات متحده آمریكا طالبان را اجير گرفته مسلح ساخته ؛ ۳۰۰.۰۰۰ سرباز آموزش داده و مسلح ساخته ناتو و اتحاديه اروپا هم ارتش و پوليس را آموزش داده اند. امپراليسم امريکا قلدر تر است زيرا تحت عنوان آزادى و دموکراتى شيطانيت و حقوق بشر مى کند. کجاست حقوق بشر که سياهپوستان قتل عام مى شوند. کجاست سازمان حقوق بشرستان فغان و فرياد و ناره و ناله

>>>   اردوی ملی کارش آسانتر میشود چونکه باید از نیروهای خارجی هم محافظ کنند خارجیها که برای امنیت افغانستان نیامده بودند برای دزدی و غارت کردن آمده بودند همگی شان ترسو و بزدل در هیچ جنگی رو در روی طالب حضور نداشتند

>>>   در نبود شما ترسو های بز دل ما مردم با عزت این کشور حساب نوکران چتلستان را میرسیم و تا شما خبر شوید طالب و سگ چوچه هایش را نابود میکنیم.

>>>   بابا سالهاست ما داریم میگیم آمریکا ارزشی برای بشر و حقوق بشر قاءل نیست
مگر اینکه درراستای اهداف آمریکا بگیرد
مثلا در چین روسیه هنگ کنگ ایران و اینها اگر حقوق بشر نقض شود آمریکا سر و صدا و شروع به تحریم کردن میکند ولی اگر در عربستان و امارات و بحرین و ... باشدفقط اظهار نگرانی میکند

>>>   مشکل افغانستان بنیادیست و با آمدن و رفتن طالبان حل نمیشود. باید بدون تعصب به آن نگاه کرد. حقیقت اینست : کمی کمتر ازنیمی از مردم پشتون میباشند. بیشتر پشتون ها تعصب مذهبی و ملی دارند ولی ملیت را به قدرت مطلق پشتون ها میبینند. تأکید میکنم بیشتر پشتون ها که قدرت را در دست دارند و نه همه آنها.
عده فراوانی مذهب را از همان مدارس تندروی یاد گرفته اند که داعش و القاعده را تربیت کرد.بیشتر آنها تضاد با پاکستان را قبول نمیکنند و قدرتشان را از پاکستان و پولشان را از قطر و عربستان میگیرند . از ایران و هند و روسیه متنفرند و با چین مشکلی ندارند. با آمریکایی ها هم تا حدی جنگ میکنند که عصبانیشان نکنند و اگر لازم شد باهاشان کنار هم می آیند.
بقیه مردم بیشترشان تعصب ملی را به تاریخ مشترک فارسی ، آریایی ، خراسانی، آریانایی و... پیوند میزنند و مذهب را در طیف سکولار مثل تاجیکستان و یا در مذهبی ترین شکل شبیه ایران میخواهند که قرائتی ملایمتر از اسلام است.
با هند و ایران و روسیه مشکلی ندارند ولی آمریکا و غرب را ترجیح میدهند.
این دو قابل جمع نیست و تلاش برای جمع آن به نابودی و عقب ماندگی هر دو گروه منجر میشود و البته قتل عام های تعصبی، مهاجرت ها و آوارگی فراوان و قحطی و فقر هم ناچار ادامه خواهد یافت.
چاره اینست که این دو گروه بزرگ مردم این حقیقت را بدون تعصب قبول کنند که نمیتوانند همدیگر را تحمل کنند و از هم جدا شوند تا مجبور به کشتن یکدیگر نشوند. مرزی و سرحدی بگذارند و شمال و جنوب را جدا کنند. این اتفاق در بسیاری از کشورها افتاده و منجر به پیشرفت قسمتهای استقلال یافته از همدیگر شده، بر حیث مثال: سوئد و نروژ و یا یوگوسلاوی سابق و یا چک و اسلوواکی و...
و البته مردم هر قسمت باید بتوانند به قسمت دیگر رفت و آمد کنند و یا مهاجرت کنند مشروط به اینکه قوانین آن قسمت را رعایت کنند. البته سخت است و باعث مهاجرتهای کلان میشود ولی از جنگ و ویرانی کامل بسیار بهتر است.
سپس میتوانند در ساختن با هم رقابت کنند و نه در کشتن و اگر زمانی دلشان برای هم تنگ شد دوباره با مذاکرات و همه پرسی با هم متحد شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است