روزه بگيريد تا سالم شويد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۴    ۱۴۰۰/۱/۲۵ کد خبر: 166828 منبع: پرینت

روزه بگيريد تا سالم شويد پيامبر اسلام صلي الله عليه و اله و سلم فرمودند: (صومو تصحوا)
حلول ماه مبارك رمضان را براي همه مسلمانان جهان، چه انهایي كه قدرت به انحام اين تكليف الهي، روزه گرفتن را دارند و چه انهایي كه به هر دليلي از روزه گرفتن معذور ميباشند، تبريك عرض ميدارم.

امساك و روزه گرفتن ضمن اينكه اصلا و ذاتا خودش انحام فرمان خداوند (ج) مي باشد، داراي حكمت هاي فراوان عقلاني و جسماني و معنوي و اجتماعي نيز هست، يعني فريضه روزه فقط امر عبادي محض نمي باشد.

بعد از خوردن و خوراك هاي فراوان و گوناگوني كه در طول يك سال، بدن انسان چربي ها مصباح هراتیو قندهاي غير مفيد و مواد اضافي و سموم زيادي را ذخيره ميكند، انسان ها با روزه گرفتن ان مواد غير مفيد را از بدن خود دور ميسازدند و روزه جسم و جان ادمي را تزكيه مي كند و روح ادمي را صيقل مي دهد و روحيه انفاق و كمك و دادن صدقه را در وجود انسان ها زنده مي كند.

اما بايد توجه داشت طبق دستورات الهي انهايی كه نبايد روزه بگيرند خود را به خاطر روزه گرفتن به امراض گونا مبتلا نكنند و انهایي كه بايد روزه بگيرند از امر خداوند سر پيچي ننمايند، اين امر الهي را ناديده نگيرند و روزه خود را بگيرند و انهایي كه كسي را ميبينند كه در ماه مبارك رمضان غذا ميخورد و چيزي مينوشد انها را توهين و توبيخ و ملامت نكنند، شايد كه انها مشكلي داشته باشند، مريضي داشته باشند، مسافر باشند و يا پير باشند و با بچه شير مي دهند و انها با خوردن و اشاميدن شير بچه را بايد تامين نمايند.

عبادت و انجام تكاليف الهي را امر شخصي هر كس بدانید و به امور مردم مداخله ننمايید.
خداوند انهایي را كه روزه ميگيرند و انهایي را كه وظيفه نگرفتن روزه را دارند مورد لطف خود قرار ميدهد و از همه قبول مي كند.

مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روزه
ماه رمضان
نظرات بینندگان:

>>>   آنهائیکه روزه میگیرند باید همه جهان ازانها منت دارباشند وهم همه مردم باید بدانند که او روزه دار اسیت چون مسلمانی ما صرف درتظاهر وریا می باشد نظر به گفته یا نوشته افغان های مقیم خارج مغاره داران کفار بخاطر روزه مسلمانان درنرخ بعضی مواد خوراکه کاهش بعمل می اورند اما خود مسلمانان در همانجا هم درین روزها نرخ ها را بالا می برند

>>>   هژده نوع گوشت بخورید تا سالم بمانید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است