رحمانی: طیاره دشمنان تا ارگ بدرقه می شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۹    ۱۴۰۰/۱/۲۵ کد خبر: 166825 منبع: پرینت

میر رحمان رحمانی در نشست عمومی مجلس تاکید کرد که رییس پارلمان پاکستان در روزهای آینده دوباره به افغانستان خواهد آمد و با پذیرایی گرم مواجه خواهد شد.
او اما از برگشت‌ دادن طیاره حامل او در پنجشنبه هفته گذشته انتقاد کرد و آن را خلاف عرف‌ دیپلماتیک و حس همجواری خواند.

رحمانی با بیان‌ اینکه مردم و پارلمان پاکستان هیچ‌گونه دشمنی با افغانستان ندارند، اضافه کرد: "کسانی‌که با افغانستان دشمنی دارند، طیاره آن‌ها تا خود ارگ ریاست جمهوری بدرقه می‌شوند".

رییس مجلس همچنین گفت که قیصر تلاش دارد تا روابط میان دو کشور -پاکستان و افغانستان- خوب شود و در عرصه تجارت ایده‌های خوبی دارد.
او به سفر خود در ماه اسد سال گذشته به پاکستان نیز اشاره کرد و گفت که در این سفر دستاوردهای محسوسی به دست آمده و سهولت‌های زیادی در عرصه صدور ویزا برای اتباع افغانستان و تجارت به میان آمده است.

این در حالی است که قرار بود اسد قیصر، رییس مجلس نمایندگان پاکستان روز پنج‌شنبه هفته‌ گذشته در رأس یک هیأت ۱۶ نفری به دعوت رسمی مجلس نمایندگان افغانستان به کابل بیاید،‌ اما به طیاره‌ی حامل این مقام پاکستانی که وارد فضای کابل شده بود، اجازه‌ فرود داده نشد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
رحمانی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی احمدزی چون شتر چران است پس جیل شتری دارد و این کینه شتری اش باعث این فضاحت شد تا رییس پارلمان را کوچک جلوه دهد بی خبر از اینکه خودش ذلیل تر شد و خیله تر.

>>>   اگر مرد هستید طیاره مسئولین آی اس آثی را بچرخانید

>>>   حتمأ رحمانی صاحب از طرف پاکستان کدام وعده چرب دریافت کرده هیچ وقت نه مردم پاکستان نه پارلمانش و نه هم حکومتش دوست افغان ها است

>>>   دشمنی باپاکستان هیچ سودی برای مردم افغانستان ندارد. اما باید یاد آور شد که در چهل سال اخیر این پاکستان بوده که بنا را بر خرابی افغانستان گذاشته است.
دولت مردان افغانستان هم به نوبه خویش نتوانستند تعادل میان هند و پاکستان را نگهدارند و از طرفی هم بر طبل باز پس گیری سرزمین های آنطرف خط دیورند کوفتند، که متاسفانه برای افغانستان نتایج معکوس به بار آورد. مرز دیورند چه که پاکستان در اواخر دهه 90 میلادی بر بیشتر 90 درصد خاک افغانستان مسلط شد. تعجب ما از غیر پشتون هاست که چرا باید با پاکستان دشمنی کنند، صد در صد غیر پشتون ها بر خاک پاکستان ادعای ارضی ندارند، زبان رسمی پاکستان از بطن زبان فارسی زاده شده است، و سرود ملی پاکستان فارسی است، پس چرا نباید در تقویت روابط کوشید؟ در عین زمان که با پاکستان روابط خوب میخواهیم باید هند هم منحیث کشور دوست جایگاه خویش را داشته باشد اما بدانید که هند تحت مدیریت مودی، آن هند قدیم تحت مدیریت حزب کانگرس نیست. مودی جنایتکار یک افراطی است و ما با افراطی و افراطیت باید قاطعانه بر خورد کنیم.

>>>   سلام روزهایتان قبول هم اکنون ساعت ۱۹وربع ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ تلویزیون ایران برنامه مثل ماه باخانواده شهیده رقیه کجاستی جان پدر مردم ایران وافغانستان همدرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است