همایش علمی گرامیداشت روابط افغانستان-ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۰    ۱۴۰۰/۱/۲۳ کد خبر: 166809 منبع: پرینت

همایش علمی برای گرامیداشت از صدمین سالروز روابط افغانستان و ترکیه، در وزارت امورخارجه کشور برگزار شد.
فضل‌الرحمان فاضل، سرپرست ریاست مطالعات راهبردی وزارت امور خارجه در این همایش گفت که ترکیه در سال‌های اخیر نقش سازنده‌ای در تحولات سیاسی، امنیتی و باسازی افغانستان داشته‌است.
او افزود: «یکی از رنگی‌های دیگر تاریخ روابط ما نشست صلح که قرار است در ترکیه برگزار شود، است. این هم به تاریخ روابط دو کشور رنگ بیشتری می‌افزاید.»

این در حالی است که قرار است ترکیه در روزهای آینده از یک نشست بزرگ و مهم دربارۀ روند صلح افغانستان میزبانی کند – نشستی که در آن نمایند‌گان سازمان ملل، امریکا، حکومت افغانستان، طالبان و کشورهای منطقه حضور می‌یابند.
هرچند زمان برگزاری نشست ترکیه مشخص نشده‌است، اما امرالله صالح، معاون نخست رییس‌جمهور امروز گفت که قرار است این نشست در جریان همین هفته برگزار شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی دوستم را دوباره به ارگ خواست،از علی شیر نوایی تجلیل بعمل آورد،صدمین سالگرد روابط دوستی افغانستان و ترکیه را تجلیل کرد.
برایش بگو که زود باش دیگر چه پروگرام داری پیش ازین که درین هفته جلسه ترکیه شروع شود؟
یک محفل دیگر نیز به یاد بود الپتگین و سبکتگین و سلطان محمود غزنوی بگیر.

>>>   یک همسایه دور مثل ترکیه بهتر است از صد تا
همسایه نزدیک به افقانستان

>>>   به نظر دهنده دوم
اگربا کشوری مثل افغانستان که بزرگترین تولید کننده مواد مخدر و کشوری که مردمش توان و استعداد ساخت کشور خویش ندارند و ارث پدرشان از این وآن طلب میکنند مطمءن باش جور دیگری میشد

>>>   نظر دهنده ی دومی همان ترکیه همسایه دور شما با تبانی با پاکستان قصد افزایش نیرو برای پر کردن خلاء نیروهای غربی ناتو دارد و حفظ منافع و سیاستهای خود و پاکستان ،ترکها هیچ گاه دلسوز تو افغان یا مسلمان نبودند و امروزه دنبال گدایی و منت کشی اسراییل عربستان و غرب هستند این ترکهای غلام صفت ،فردا هم مانند کردها چون ترک نیستید همه شما را از دم تیغ رد میکند.
ایرج

>>>   کسی که نوشته ای یک همسایه دور مثل ترکیه بهتر است از صد تا 
همسایه نزدیک به افغانستان... اگر منظورت پاکستان است که هیچ حرفی ندارم اگر منظورت ایران است بهتر است اول جست و جو کنی که چه کسی حامی اصلی القاعده و داعش و جبه النصره بود, چه کسی با حمایت از گروه های تروریستی چند ملیتی و انتقال انها به شمال سوریه در حال غارت نفت شمال سوریه است.
ایا کسی جز ترکیه؟!

>>>   ترکیه افغانهارانابودمیکنداین خط این نشان سوریه روببینید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است