تیراندازی پولیس تخار بر دانشجویان معترض
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۴    ۱۴۰۰/۱/۱۷ کد خبر: 166758 منبع: پرینت

دانشجویان در ولایت تخار با هدف "دادخواهی برای کشته و زخمی شدن هم‌قطاران‌شان" دست به تظاهرات و اعتراض زدند. آنها خواهان تامین عدالت و مجازات عاملان این قضیه شدند.
این دانشجویان مدعی اند که در نتیجه تیراندازی پولیس در تظاهرات دیروز چهار نفر از آنها زخمی شدند که یکی‌شان به دلیل وخامت زخم‌هایش جان داده است.
اما شفاخانه ولایتی تخار کشته شدن یکی از زخمی‌ها را رد کرده و گفته چهار زخمی از تظاهرات داشتند که دو نفرشان مرخص و دو نفرشان هنوز بستری‌اند.
آنها خواهان پایان اعتصاب استادان و حل مشکل‌ آنها شدند تا بی‌سرنوشتی دروس دانشجویان پایان یابد.

چند ماه قبل مسوولان حکومتی در نزدیکی دانشگاه تخار، محلی را برای ساخت شهرک استادان تعیین و آن را افتتاح کردند اما توزیع نمرات (پلاک زمین/ساختمان) این محل آغاز نشد. از هشت روز به این سو استادان برای آغاز روند توزیع نمرات زمین این منطقه دست به اعتصاب زدند.
اما تظاهرات دانشجویان روز گذشته زمانی که نیروی پولیس برای باز کردن راه به محل رسید، به خشونت گرایید.

خلیل اسیر، سخنگوی پولیس تخار گفت که شماری از جمع مظاهره کنندگان دست به تیراندازی زدند که در نتیجه چهار نفر زخمی شدند اما دانشجویان گفتند که پلیس به آنها شلیک کرده است.
ذکرالله عثمانی یکی از این دانشجویان ادعای پولیس را رد کرده و تاکید می‌کند که اعتراضات آنها مسالمت آمیز بود و هیچ کدام از آنها مسلح نبودند.
دانشجویان همچنین مدعی شدند که پولیس روز گذشته پنجاه دانشجو را بازداشت کرد و ۳۶ نفر آنها را رها کرد اما متباقی هنوز در بازداشت هستند.

والی تخار نیز گفته که برای حل این مشکل با استادان دانشگاه به تفاهم رسیدند و به زودی توزیع نمرات زمین آغاز خواهد شد و استادان به اعتصاب خود پایان خواهند داد. استادان تاکنون در مورد این موضوع چیزی نگفته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پولیس تخار
دانشچویان
نظرات بینندگان:

>>>   تا زمانیکه غنی در قدرت باشد مردم افغانستان روی خوبی را نمی بیند

>>>   مردم شهرستان حصه اول پنجشیر در یک حرکت نمادین و الهام‌بخش، ولسوالی معرفی‌شده از سوی مرکز را رخصت کردند و برای انتخاب ولسوال جدید، صندوق گذاشتند و از مردم خواستند تا ولسوال را خود انتخاب کنند. قرار است برای انتخاب مابقی ولسوالی‌ها در این ولایت نیز صندوق رای گذاشته شود. دموکراسی واقعی یعنی همین. یعنی مردم نقش مستقیم در انتخاب مدیران و مسووولین داشته باشند.

>>>   درینجا سه امکان وجود دارد:
با کار های اداری این شهرک هنوز خلاص نشده است و یا این که مسؤلین در مقابل رشوت این نمرات را توزیع میکنند و یا هم دولت منتظر است که طالبان بیایند و این نمرات را به طالبان اهدا کنند.

>>>   والی تخار و پولیس تخار اگر کفایت کاری میداشتند گپ ره اینجاها کشانده نمیشد

>>>   پولیس اگر جرئت دارد بالای اشرار طالب فیر کند هر روز بیست سی پولیس شهید میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است