آزمون بورسیه‌های تحصیلی پاکستان در کابل برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۱    ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ کد خبر: 166241 منبع: پرینت

صدها تن از دانشجویان روز شنبه در آزمون بورسیه تحصیلی پاکستان، در کابل شرکت کردند.
سفارت پاکستان می‌گوید که ۲۲هزار داوطلب از ولایت‌های گوناگون افغانستان برای دریافت بورسیه تحصیلی پاکستان نام‌نویسی کرده بودند.
این بورس‌های تحصلی در بخش‌های انجینری، پزشکی، اقتصاد، بازرگانی و فن‌‌آوری به‌جوانان پیروز در آزمون، داده خواهند شد.

به گزارش طلوع، به‌گفتۀ منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل، صد بورس تحصیلی ویژۀ دختران هستند: «پاکستان کمک‌های با ارزشی به توسعه و بازسازی افغانستان فراهم می‌سازد. مراسم امروز نشان می‌دهد که علاقۀ هزاران تن از دانشجویان برای فراگرفتن تحصیلات عالی در پاکستان است. دانشگاه‌های پاکستان دستررسی آزاد را برای این دانشجویان فراهم می‌سازد تا تحصیلات حرفه‌یی را فرا گیرند.»

سفیر پاکستان در کابل وعده می‌دهد که کشورش برای فراهم‌سازی زمینه‌های آموزش و تحصیل به جوانان بیشتر افغان تلاش خواهد کرد: «بربنیاد اطلاعاتی که من دارم، به‌گونۀ تخمینی شمار کسانی که در پاکستان تحصیل کرده‌اند و اکنون در افغانستان خدمت می‌کنند، بیش از پنجاه هزار تن است. ما بربنیاد منافع مشترک می‌خواهیم روابط دوجانبه مان را در عرصه‌های گونه گون تقویت بخشیم. من آرزو دارم که این شمار بیشتر از این خواهد شد.»

درهمین حال شماری از جوانانی که در آزمون شرکت کرده‌اند می‌گویند انتظار دارند تا بتوانند فرصت تحصیل در بیرون از کشور را بدست آورند.
بورس‌های تحصیلی پاکستان در مقطع‌های لیسانس و ماستری برای جوانان افغان داده می‌شوند. قراراست در درازای یک ماه نتیجه آزمون امروزی اعلام گردد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بورسیه‌های تحصیلی
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   نظر به تجربه من سطح تحصیلی چرکستان نظر به بسیاری کشور ها پایین تر است. لیسانس های گذشته یی ما بمراتب از ماستر هایی چرکستانی چه از نظری و چه تجربوی متبحر تر بودند (بغییر از تروریسم) مگر امروز الله و عالم.... خود آنها برای ادامه تحصیلات بالاتر در کشور های دیگر باید ماستری را از سر کنند( به استندرد کشورها).
پیش از ضییاع کردن وقت جوانان در مورد باید مکث و بعد تصمیم گرفت.
آتش‌خاوری

>>>   پاکستان چیست که بورسهایش باشد خود شان به تیکر سک هلاک هستند به ما بورس عطا میکنند .

>>>   بی شعور ترین وبی ننگ ترین افراد شاید حاضرباشند درکشور دشمن برای تحصیل به مسلک ترورستی بروند دربخشس هاای انتحار انفجار جاسوسی کمربند سازی وماین مقناطیسی اموزش ببینند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است