جلوی اخراج پناهجویان را از آلمان بگیرید
مدافعان حقوق بشر و نهادهای پشتیبانی از پناهجویان تلاش می کنند از پروازهای بعدی به سمت افغانستان جلوگیری کنند، اینکه پرواز های بعدی از کدام فرودگاه المان حرکت می کنند گزارش نشده است 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۰    ۱۳۹۹/۹/۲۷ کد خبر: 165818 منبع: پرینت

مقام های وزارت مهاجرین و عودت‌ کنندگان افغانستان به خبرگزاری آلمان (دی پی ای) گفته اند که طیاره حامل ۳۰ تن از پناهجویان افغانستانی که درخواست‌های پناهندگی‌شان رد شده بود، صبح امروز پنجشنبه به کابل رسید.
آلمان اخراج پناهجویان رد شده به افغانستان را به دلیل کرونا، مدتی متوقف نموده بود، ولی در مارس سال جاری یک اخراج جمعی به افغانستان صورت میگیرد.

طوریکه آژانس مطبوعاتی آلمان خبر داد، این هواپیما با پناهجویان رد شده، امروز پنجشنبه در کابل فرود آمد. پس از وقفه مربوط به کرونا، سایر کشورهای اروپایی پروازهای اخراج را از سر گرفتند.
بر این اساس، یک هواپیما روز چهارشنبه با یازده مهاجر اخراج شده از اتریش و بلغارستان در فروگاه کابل فرود آمد.

شنیده شده است که فعالان حقوق پناهجویان، از یک اخراج جمعی مهاجرین از کشور سویدن جلوگیری کرده اند. آخرین اخراج جمعی از پناهجویان افغانستانی از آلمان در ماه مارس سال جاری انجام شد، گفته میشود اخراج از آلمان به کشور بحرانی افغانستان بحث برانگیز است. علیرغم آغاز گفتگوهای صلح، درگیری بین طالبان و دولت افغانستان همچنان ادامه دارد، در ده سال گذشته بیش از یکصد هزار غیرنظامی در افغانستان کشته یا زخمی شده اند، اقتصاد و سیستم بهداشتی که قبلاً ضعیف بود به شدت تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار گرفته است.

سازمان حقوق بشر و نهاد جلوگیری از اخراج پناهجویان افغانستانی خواستار توقف پروازهای اخراج از آلمان شده است.
گونتر بورکاردت مدیر عامل این سازمان از اخراج پناهجویان انتقاد کرده می گوید: "کاملاً غیر مسوولانه است که در هنگام ویروس کرونا این پرواز به سمت افغانستان صورت گیرد.

خانم کلودیا راث، نایب رییس بوندستاگ (پارلمان) به آژانس مطبوعاتی آلمان، خشمگینانه واکنش نشان داده افزود: "حملات و کشتارهای بسیاری که هر روز در افغانستان صورت می گیرد، اخراج پناهجویان را به آنجا غیرممکن می کند و خطری برای زندگی آنها وجود دارد.
عللاوه بر این، افغانستان به شدت از ویروس کرونا رنج می برد. "با این کار، دولت فدرال همچنین زندگی و سلامتی مردم را به خطر می اندازد. افغانستان در موقعیتی نیست که بتواند امنیت و بهداشت مردم را تأمین و تضمین کند."(Dpa)

مدافعان حقوق بشر و نهادهای پشتیبانی از پناهجویان تلاش می کنند از پروازهای بعدی به سمت افغانستان جلوگیری کنند، اینکه پرواز های بعدی از کدام فرودگاه المان حرکت می کنند گزارش نشده است.
این وظیفه وزارت خارجه افغانستان است، تا کشور المان را متقاعد سازد که در چنین شرایطی اخراج پناهجویان از المان اقدام مناسبی نمی باشد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اخراج پناهجویان
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   مقصر خود دولت خاین افغانستان است بخاطریکه این زمینه را مساعد ساخته بسیار درداورست افغانهایکه به هزاران مشکل وخطر خود بکشور های اروپا میرساند واین رهبران دولت بی کفایت افغانستان تفاهمنامه ننگین اخراج افغان هارادر مقابل پول انگفت امضا کرده این در حالی است که به غیر از کشور افغانستان هیچ کشور دیگر ناخواسته اند تا مهاجرین شان اجباری اخراج شود بطور مثال سوریه ٫ عراق ٫ ایران وغیره باوجودیکه قبول هم نشدن و کیس های شان رد شده ولی کشور های شان نمیخواهد اخراج شود.
هزار ....به اشرف غنی و عبدالله وطنفروشان خاین
احمد از ترکیه

>>>   اقای منجم زاده!
هروقت که یامن یاخودت ویاهم هردویمان رااخراج کردند،بعدقبول میکنم،تاانزمان نه.
اری گاه گاهی به تعدادانگشتان مجرمین متکرراخراج میشوند.
اری اگرروزی طیاره باپنجصد مهاجرافغان به شمول اطفال وخانم ها ازفرانکفورت به سوی کابل پرواز کرد،انزمان حرفی به گفتن ندارم.
ساعت هردوی ماوتوتیراست ونبایدمانع نجات دیگران شد.
بشیربشارت

>>>   پناه جویان افغان بخاطر مسایل صحی از آلمان اخراج میشوند.
در آلمان فعلاً روزانه سی هزار نفر به کرونا مبتلا میشوند و روزانه حدود هفتصد تا یک هزار نفر تلف میشوند و دکان ها و مغازه ها ورستورانت ها و دیگر مکانهای عمومی همه در شهر بسنه هستند.مکاتب و پوهنتون ها و کودکستان ها همه بسته هستند.
در افغانستان نه در شهر دکان ها بسته است و نه مکاتب و نه پوهنتون ها و روزانه نیز از صد نفر زیاد به کرونا مصاب نمیشوند و تلفات کرونا نیز از ده تا پانزده نفر بالا نیست.
دولت افغانستان باید آماده پذیرفتن پناهندگان آلمانی باشد که از ترس کرونا از آلمان فرار کرده به افغانستان مهاجر خواهند شد.
بنأ در اطراف میدان هوایی باید کانتیتر ها را برای بود و باش پناهندگان آلمانی در افغانستان آماده کنند.

>>>   نها های ملی و اجتماهی افغانستانی باید علیه اجراج اجباری پناهجویان مطالبی بنویسند در در رسانه ها منترشر نمایند .

>>>   درافغانستان از سن 12 سالگی تا هفتاد سالگی ده پانزده طفل تولد میکنند ومی گویند:
وزنش را زمین بر میدارد روزی اش را خدا میدهد ، اما درعمل زمانیکه طفل شان راه رفتن رابلدشد اورا به پاکستان می فرستند تا انتحاری شود یا برای کارهای شاقه به ایران می فرستند ویا طفل پانزده ساله را تنهابه اروپا وامریکا می فرستند تا آنها از روی ترحم وبشر دوستی بنام اینکه زیر سن است پناه دهند
وقتی خداروزی اش را میدهد درافغانستان خدانیست ؟ ایا این روزی از طرف خداست که باید حتما ازینجابرود؟
یک منبع ملل متحد گفته تاست افغانستان از نگاه رشد اقتصادی درپائین ترین سطح درجهان قراردارد اما از نگاه رشد نفوس در بلند ترین سطح قرار دارد

>>>   برایم خیلی جالب بود در خصوص این خبر هیچ نظری از دوستان افغانستان نمی بینم. اگه بجای آلمان،ایران یک به صد این کار را انجام دهد سریع پرچم ایران به‌آتش کشیده میشد و صدهاتهمت و افتراه نثار ایران و ایرانی در همینجا سایت میشد.
محمد از ایران

>>>   محمود منجم زاده
اظهاز تسلیت به مادر این دختر سه ساله واظهار تآسف و پوزش از نوشتن این مطالب
با اظهارمعرزت ، که این خبر را منتشرنمودم تا جهان و به خصوص حکومت افغانستان بداند ، که مردم این کشور نه در داخل افغاسنان امنیت دارد و نه هم درخارج کشورامنیت دارند ، به ندرت چنین اخباری به رسانه ها میرسد وگرنه صدا ها و شاید هزاران چنین اتفاقاتی به مردم مظلوم افغانستان درخارج و درداخل افغانستان صورت مگیرد.
-------------------------------------
یک دختر ۳ساله افغان درلزبوس مورد تجار قرار گرفته است
یک منبع وزارت مهاجرت یونان روز سه شنبه (۱۵ دسمبر) به خبرگزاری فرانسه گفت یک دخترسه ساله خون آلود در توالت پیدا شد این دختر ۳ساله در ارودگاه لزبوس مورد تجار قرارگرفته است . دراوایل هفته جاری ، یک کودک سه ساله در یکی از تشناب اردوگاه پناهجویان کارا تپه در لسبوس بی حرکت و مجروح و خوان الود پیدا شده است. به گفته پزشکان گفته می شود که این دختر درآنجا مورد تجاوزقرار گرفته است. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد . مقامات تحقیق در مورد تجاوز به به یک دختر سه ساله افغان در اردوگاه پناهجویان کارا تپه در جزیره لسبوس یونان را آغاز کرده اند ، روز سه شنبه از محافل وزارت مهاجرت یونان گزارش شده است : این دختر ۳ ساله عصر دوشنبه درحالی که بی هوش بود در اتاقهای توالت اردوگاه کشف شد. پزشکان در ارودگاه این واقعه را تایید کرده اند معاینه توسط پزشک قانوانی برای روشن شدن سوء ظن تجاوز به عفت همچنان ادامه دارد . رار است اردوگاه جدیدی در لسبوس در ماه های آینده ساخته شود . پس ازآتش سوزی در موریا ، بزرگترین اردوگاه پناهجویان در اروپا ، یک اردوگاه موقت چادر با عجله در لسوس در منطقه آموزش نظامی سابق کارا تپه ساخته شد۰ است و درحال حاضر بیش از 7300 نفر درآنجا زندگی می کنند. اردوگاه پس از چندین روز بارندگی شدید در این هفته دچار آبگرفتگی شده . خیلی از چادرها خیس هستند ، جایی خشک نیست. ما می ترسیم که بسیاری از افراد به شدت بیمار شوند ، "گروهی از داوطلبان روز یکشنبه در فیس بوک نوشتند . کمیسیون اتحادیه اروپا در آغاز دسامبر اعلام کرد که مقامات یونان و اتحادیه اروپا "یک مرکز پذیرایی جدید و استاندارد" در لزبوس تا سپتامبر 2021 ایجاد می کنند . درگزارش دیگیرآمده است که یک خانم ۲۵ ساله افغانستانی که در همین کمپ زندگی می کند ، گفته من از این خبر شکه شدم چون خودم یک دختر دو نیم ساله دارم همواره در ترس هستم بالای من و دخترم چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ این خانم می گوید در شرایط که فعلا قرار دارند، دختران و خانم های جوان "قشر مظلوم" هستند که نمی توانند از خود دفاع کنند و ترس دارد که مبادا نتواند از دختران اش محافظت کند. آژانس های سازمان ملل، سازمان های غیردولتی حقوق بشری و سازمان های کمک به مهاجران مانند داکتران بدون بارها نسبت به شرایط اردوگاه کاراتیپه که بنام موریای ۲ نیز شهرت دارد، ابراز نگرانی کرده اند ، تحقیقات ، که سازمان داکتران بدون مرز انجام داده و درماه سپیتمبر منتشر کردند، نشان می دهد که در شش ماه (بین سپتمبر ۲۰۱۷ تا جنوری سال ۲۰۱۸) ۲۱۵ قربانی خشونت جنسی برای کمک به کلینیک داکتران بدون مرز در جزیره لیسبوس مراجعه کرده اند ، که به احتمال قوی افغانستانی ها جز این قربانیان خشونت می باشند . دراین مورد گزارشاتی دیگری منتشر نشده است . ( غرق شدن در دریا ها، خشونت و لت و کب پناهجویان ، خشونت پولیس یونان علیه پناهجویان و بالاخره تجاوز جنسی بالای زنان و دختران به خصوص این دختر سه ساله ، انسان را واقعا تا مرز جنون متاثر می سازد ، و زبان برای گفتن آن عاجراست . اکثرهموطنان عزیز مان ، که این نوشته را می خوانند به احتمال قوی از چنین مشکلاتی آکاهی دارند و یا خود احتمالا تجربه نموده اند )

>>>   محمود منجم زاده
با حکم دادگاه‌های آلمان نزدیک به ۶هزار پناهجوی افغان ازبازگشت اجباری نجات یافتند
به علت اشتباه مقامات پناهنده گی درالمان به پرونده هزاران پناهجوی افغانستاتی دقیق توجه نشده است و باید بازنگری گردد و برهمین اساس حدود ۶ هزار پناهنده افغانستانی از اخراج به افغانستان نجات یافتند .
به گزارش رادیو فرانسته : دادگاه‌های آلمان ظرف ده ماه گذشته با لغو احکام اداره مهاجرت، نزدیک به ۶هزار پناهجوی افغان را که درخواست پناهندگی شان رد شده بود، از بازگشت اجباری به کشورشان نجات دادند.
بازگرداندن پناهجویان افغان به رغم تشدید نا امنی در کشور آن‌ها، از سال ۲۰۱۶ به این سو انتقادات شدیدی را علیه آلمان برانگیخته و دریک مورد حتی کمیته ضد شکنجه شورای اروپا ، پلیس آلمان را به اعمال شکنجه متهم کرده است .
دادگاه‌های آلمان در ده ماه گذشته به شکایت‌های ۹۵۵٧ پناهجوی افغانی که درخواست پناهندگی شان از سوی اداره امورمهاجران و پناهندگان رد شده بود رسیدگی کردند و دربیش از۵۹درصد موارد به نفع پناهجویان رای دادند.
به این ترتیب از استرداد اجباری بیش از ۵۶۴۴ پناهجو جلوگیری به عمل آمد. به موجب قوانین آلمان، هرگاه درخواست پناهندگی یک پناهجو از سوی اداره فدرال امور مهاجران و پناهندگان رد شود، او حق دارد به دادگاه های مستقل شکایت ببرد. پناه جویان افغانستانی‌ با استفاده ازهمین قانون موفق به کسب لغو تصمیمات ادارۀ امور مهاجران آلمان شدند. این اطلاعات را دولت آلمان درپاسخ به فراکسیون حزب چپ درمجلس فدرال المان ارائه داده است .

>>>   کجایند آنهایی که خارجیها و اروپائیان را بی بند بار و بی تربیت و بی شرم و بی حیا تعریف و تبلیغ می کردند؟ از دست جلادان داخل به خارج فرار می کنیم بی شرم می نامند و در داخل هم اسیر دیکتاتورهای حاکم و متجران خونریز دینی و صاحبان قدرت هستیم. شرم بر شیادان دو رو و هزار چهره باد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است