هفت هزار زندانی دیگر قبیله آزاد می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۲    ۱۳۹۹/۹/۲۷ کد خبر: 165817 منبع: پرینت

آیا آزادی پنج هزار طالب با دادن ده هزار افغانی به هر کدام و ده هزار دیگر خرج لباس و تشریفات آزادی شان، برای آوردن صلح بود؟
آیا مسایل قومی و تقویت بدنه قبیله ای نقشی در آزادی زندانیان طالبان ندارد؟

گفته شده بود که زندانیان طالبان با درنظرداشت وضعیت سلامتی، سن و مدت مجازات به ‌عنوان بخشی از تلاش‌های دولت افغانستان برای تامین صلح و مهار کرونا آزاد شده‌اند.
بیش از شش هزار مجرم جنایی و تروریستی درحالی آزاد شدند که اشرف‌غنی فرمان عفو مجازات و آزادی آنان را امضا کرده بود. براساس این فرمان، طالبان به شرطی آزاد شدند که سطح خشونت‌ها در کشور به‌طور چشمگیر کاهش یابد. در صورتیکه سطح خشونت افزایش یافته است.

غنی گفته بود که هیچ تعهدی برای آزادی 5000 زندانی طالبان وجود ندارد. پس از آن، او در ننگرهار برای آزادی زندانیان طالبان شرط تعیین کرد و گفت اگر طالبان آزادی زندانیان‌شان را می‌خواهند، در نخست باید بگویند که چه وقت از پاکستان بیرون می‌شوند؟
جالب اینجا است که هیچکدام از شروط غنی تحقق نیافت اما روند آزادی طالبان ادامه یافت و بیشتر از آنچه طالبان خواسته بودند آزاد شدند.

اینک زمزمه هفت هزار زندانی دیگر قبیله بنام طالبان بگوش می رسد و به احتمال قوی تا چند ماه دیگر عملی می شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالب
زندانیان آزاد
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان ضرورت به نیروی جنگی دارند تا کشتار و قتل عام مردم بیگناه افغانستان را ادامه دهند پاکستان و امریکا مزدوران خود را دستور میدهند که برای طالبان قوای جنگی بفرستند تا آتش جنگ خاموش نشود. طالبان برای جنگ و آدم کشتن تربیه شده اند آنان در حکومت داری ساخته نشده اند جنگ ادامه دارد صلح دروغ است آزادی زندانیان دلیل ادامه جنگ است

>>>   اینکه: طالبان بازهم آزادی ۷۰۰۰ زندانی دیگر این گروه را پیشکش نموده؛؛؛ من مطئن هستم که بعد از چانه زدنهای ظاهری واگر مگرهای عوام‌فریبانه زندانیان طالبان بازهم رها خواهد گردید!!! زیرا چنین بنظر میرسد که: این گروه در داخل نظام فعلی افغانستان دارای ستون پنجم قوی هستند!!! این ستون پنجم برای رشد گروه طالبان درسال های گذشته ازهیچ سعی و تلاش ننموده ودرآینده نیز نخواهد کرد!!!!

>>>   چون طالبان به قوای جنگی احتباج دارند طالبان به امریکا پیشنهاد کرده اند که ملاغنی احمدزی را مجبور کند که برای طالبان قوای جنگی از جانی های و آدمکشان حرفوی محابس بفرستد چون آنها در قتل و کشتار مردم مهارت دارند پروژه آزاد سازی زندانیان از زمان باباکرزی شروع شد و تا ملاغنی بابا ادامه دارد

>>>   بار هاگفتیم که ما افغان نیستیم شرم جهان نیستیم ما در ایران شرقی هستیم تحت اشغال انگلیسی هستیم ما همکار استعمار نیستیم قاتل مردم بی گناه نیستیم ما گدای گندم های هندو ها نیستیم ما هرگز افغان نیستیم شرم ما جهان نیستیم

>>>   راستگوی
این زندانیان را طالبان به زور خود که امریکا را شکست داده اند توسط خود امریکا ازاد میکنند و دربدل اش هم حمله نکردند به امریکا را ضمانت کرده اند. ما وشما هم که نوکر امریکا هستیم و همه مصارف ما را امریکا میدهد هیچ چیزی کرده نمیتوانیم. نوش جان طالبان غیرت دارند قربانی دادند و حالا به سر بلند هر خواست خود را مقبولانند نه زور ناتو میرسد نه امریکاو نه روسیه و نه غنی و نه امرالله صالح و نه من و نه تو.

>>>   آقای/خانم کد(۴).
اشرف غنی خودش یک بندی و مزدور است. او صلاحیت آزادی بندی ها را نداشت و ندارد. طالب ملیشه امریکا است. امریکا بندی کرد و حالا که ضرورت دارد آزاد کرد.

>>>   دستور آزادی از سوی ارباب صادر شده است!
بعد از 19 سال تبعیت از آمریکاو صدهاهزار نفر از مردم بیگناه و نیروی های امنیتی کشور توسط طالبان وابسته به اجانب و بیگانگان سعودی و پاکستانی و اماراتی و قطری قتل عام شدند و در آخر هم امریکا به دولت و ملت افغانستان خیانت کرد و با دشمنان مردم افغانستان دست دوستی و صلح داد.
مردم ما را نیزآواره کردند.
آیا روزی خواهد رسید که سران جنایت کار طالبان و حامیان اصلی آنها به جزم این همه قتل عام و کشتار مردم و آوارگی آنها محاکمه شوند؟

>>>   آقای اشرف غنی با امضای پیمان با امریکا، جاسوسان سیای امریکا را برافغانستان مسلط کرد.
حالا آقای اشرف غنی بدون دستور آمریکا یک جرعه آب هم نمی تواند بخورد.
خیلی از قتل عام ها توسط سیرویس های جاسوسی امریکا صورت می گیرد.
انتخاب حکومت ها در افغانستان بدون دخالت خارجی ها، باید به دست مردم افغانستان صورت بگیرد، تا این خواسته ی مردم محقق نشود، مردم به حقوق شان نخواهد رسید.

>>>   رها شده گان دوباره به جبهات جنگ میروند تا تقویه شوند.دولت وحلقات تباری قبیله باطالب صاحبان کرام همتبار وهم برادراند.

>>>   حالا بیشتر می کشند تاباز هم آزاد کنند

>>>   قاتلین ما رها می‌شوند
آنها با لباس زنانه گرفتار می‌شوند وبا پول جیب خرج ولباس پلنگی وجپلی نو رها می‌شوند بدون پیکر فقط مهمانان که استراحت گاه آمده ودوباره میروند آیا اگر طالب پشتون نمی بود چین سخاوتمندانه رها می‌شد
چرا مارا میکشند چون ما نمیکشیم آنها را وهرقدر گذشت نمایم دست بردار نمیشوند
کشتار را در کشور ما یک رواج ساخته است وما عادت کرده ایم بالای قبرهای خود بگیریم وفردا پهلوی دیگری را برده تکرار گریه وبگویم روحت شاد
آیا خسته نشده اید
اگر نکشید طرف احساس نمی کند که شما هم می‌توانند بکشید آنوقت این کشتار خاتمه میاید پس باید فکری به حال خود نموده وجلو این مفت کشی ها را بگیری ملی گرایی بس است طرف تبار گراست نان خود را خودش تنها میخورد ونان ترا نصف می‌کند

باید از این حماقت صرف ونظر کنیم
در غیر آن نابود میشویم اول پیش مرگه ها بعد با فاشیزم رودر رو بجنگیم
در مقابل روس‌ها هم ما با دست خالی جنگیدیم سلاح پاکستان از استان های شرقی وجنوبی پیش نمی آمد همه به استان های جنوبی بود ده استان جنوبی همه امکانات را گرفت
یاد تان رفته کمپ های پناه جویان همه اش پشتونی بود تاجیک‌ها یک کمپ داشتند بنام خراسان وبس بقیه صد ها کمپ پشتون بودند وانجا هم ما مهاجر بودیم حال هم اگر صدا بکشیم مهاجر خطاب مان میکنند
کمی هوشیار باید شد ونان خود را خودمان بخوریم پنجاه در صد دیگر تقویه میشویم
حبیب کوهستانی

>>>   هیچ کسی به رهایی زندانیان طالب خرسند نیست ازادی زندانیان طالب یک فریب و نیرنگ بزرگی است که از طرف اداره isi طرح ریزی شده بود و از طریق طالبان مزدور و ستون 5 به موفقیت رسید.
طالبان که 10 هزار زندانی شان تکمیل شد جنگهای جبیهه ای را غاز میکنند و یگانه ترس و هراس که داشتند امریکا بود و امریکا از سر راه شان او طرف شد و به یک دوست برای شان تبدیل شد. تمامی جریانات توطیه ای است برضد مردم افغانستان و بس.ستون 5 کیهااند. اتمر، مسلمیار، قاسم حلیمی، ولی نعیمی و جبار نعیمی، خپلواک، کرزی، فضلی و غیره.
بهره مند

>>>   بهترین طالب طالب مرده است.

>>>   با آزادی جلادان وقاتلان مردم افغانستان بھ شدت مخالفم،
مظلوم یار

>>>   رها شده گان دوباره به جبهات جنگ میروند تا تقویه شوند.دولت وحلقات تباری قبیله باطالب صاحبان کرام همتبار وهم برادراند.

>>>   غنی حاضر است تا همه چیز را فدا کند در بدل اینکه دوباره در ارگ حاکم شود و خدمت گذار شوونیسم قبیله.
مگر در هر صورت این ملت و وارثان بر حق این ملت چه امروز چه فردا و چه پس فردا از همه آنان که یک روزی به نحوی مسوول امورات دولت جبهه جهاد و یا حکومت پسا طالبان بوده اند ذره ذره حساب خواهند گرفت چه از داود و تره کی و امثالهم که مرده اند و چه از سیاف و کرزی و احمدزی که زنده اند و چه دیگر هایی که که می آیند و میروند.

>>>   صلح طالب با امریکا به مردم افغانستان تعلق ندارد. زندانیان طالب قتل و جنایت کرده اند. باید محاکمه و جزا داده شند.
خدا قتل نفس را نمیبخشد.

>>>   اعــــــــــــــلان کـــاریابـــــــــــی !
ادارات بیشمار کشفی واستخباراتی به این نتیجه رسیده اند که باید برای برائت خود از قضاوت عامه ومخصوصا ومخصوصا خارجی هاباید یک عده افــــــــراد بی روزگار را درمقابل پول زیاد استخدام نمائیم تا اگرحادثه انتحاری انفجاری ماین مقناطیسی ویا راکت و ترور مقامات ویا ژورنالستان وصاحب نظران وسایر افراد صورت میگیرد اینها حاضر شوند واز طریق رسانه ها مسئولیت آنرا به عهده بگیرند وبگویند کارما بود وفلان مولانای ترورست پاکستانی مارا تریننگ داده بود وفعلا توسط پرسونل همیشه بیدار امنیت ملی بالفعل دستگیر شدیم ، ما فریب خورده بودیم حالا واقعیت را درک کردیم که حکومت ما اسلامی است وذره عیب وکمی دران وجود ندارد واسلام هم درخطر نیست !
علاقمندان باید مطمئن باشند که نه هویت شان افشا میشود ونه زندان ومحاکمه میشوند اما درمقابل از پول های بیشمار وبی حساب که امریکا برای ماداده آنقدر برای شما می بخشیم که بتوانید برای خود شیرپور بسازید وهم مانند روسای مرکزی امنیت ملی همه شما صاحب کمپنی های تجارتی شوید ،
همانگونه که وکلای خانه ملت میتوانند آدم بکشند اختطاف کنند قاچاق کنند اما قانون برای شان مصئونیت داده است وهیچگاه مورد باز پرس قرار نمیگیرند همینطور پول د های بیشمار ما هم بدون حساب وکتاب است حتی همان کــُــــــد مشهور 91 هم به گرد پول های ما نمیرسد وهیچکس نمیتواند از صورت ونوعیت مصارفش از ما سند و دلیل بخواهد به هرکس خواستیم می بخشیم دست ماباز است مطئن باشید
برای اطمینان بیشتر شما مثالی دیگری ازین سخاوت وگشاده دستی ما که از جیب خلیفه امریکا می بخشیم همان تعدادی داغشی های مصنوعی یا خودی ماست که بنام داغش سروصدا میکنند وما میتواتنیم ازان ها درحمله های انتحاری استفاده کنیم ویا اینکه مسئولیت کدام جنایت رابعهده بگیرند آنها هم درمقابل تادیه پول بیشمار حاضر به این عمل میشوند، که بارها بارها وکلا ونمایندگان مردم ادعا کردند که امنیت ناملی با داغش دستش دریک کاسه است ، اما هیچکس نشنید،
چون درین اواخر ترورست ها واشرار فعالیت های شانرا بیشتر کرده اند وهر روز حادثه خلق میکنند اگر ما همینطور صرف به گذارش وتعداد کشته ها وزخمی ها برای خبرنگاران اکتفا کنیم یعنی صرف وظیفه گذارش دهی ومحکومیت کردن را دوام دهیم بالآخره حوصله مکردم بسر میرسد وطغیان خواهند کردچون حالا مردم به دروغ های ماباور نمیکنند مثلا ما اعلان کردیم که قاتل ملالی میوند را شناختیم دستگیر کردیم اما اینرانه فامیل ملالی قبول کرد نه رسانه ها ونه مردم، !
حالا صرف یک راه برای ما باقیست وان استخدام همین افراد تا مسئولیت همه چیز را درمقابل پول از طریق رسانه ها
قبول دارشوند ،
نوت : حق اولیت به همان افرادی که سابق دم دروازه ولایت کابل برای شهادت کذب ودروغ گفتن درمقابل پول بین دوطرف دعوا استخدام میبشدند داده میشود

>>>   ۵۰۰۰ هزار طالب رها ش۶دخ تا هنوز دنبال خانم های خود میگردند اما ISI حاظر به تسلیم دادن زن هایشان نیست...

>>>   پاکستان در چند نقش در میدان مثل فاحشه های تن فروش بازی میکند از امریکا سالها ملیاردها دالر گرفته است تا به آسیای میانه، روسیه و چین تروریست روان کند. از عربستان ملیارها پول نفت گرفته است تا ایدولوجی افراطی عربستان را در مدارس تدریس کند و انتحاری طالب و دعش تربیت کند. از چین پول گرفته است تا تروریستان امریکایی اویغور را برای چین تسلیم کند. برای امریکا در بدل دالر تروریست اویغوری میسازد و برای چین میفروشد. از هردو دالر میگیرد. تا این شیطان یعنی پاکستان در منطقه باشد آرامی در افغانستان و کل منطقه نمیآید زیرا منافع پاکستان در فروش تروریستان است و این یک پروژه برای اردوی و امینت ملی پاکستان است. پروژه آزادی زندانیان فرستادن نیرو به طالب است تا جنگ را ادامه دهد. این پروژه امریکا و پاکستان است. چین را پاکستان فریب داداه است. چین خبر ندارد که پاکستان برای تخریب چین تروریست تربیه میکند طالب ضد چین و روسیه و ایران و آسیای میانه است و باداعش و القاعده یکی است.

>>>   نویسنده محترم بهتربود عوض قبیله هم زندانی طالب میگفتی این قبیله نویسی شما نمایانگرتعصب است

>>>   بقول افراطیاب ختگ عضو سابق سنای پاکستان: دولت پاکستان از طالبان بعنوان وسیله استفاده میکند تا عمق استراتیژیک خود را در افغانستان بسازد و این کشور را تسخیر کند. طالب یک گروه مزدور تروریست و اجیر دولت پاکستان است. طالب هیچ اراده ندارد. تمام نقشه های طالب توسط آی اس آی پاکستان و سی آی ای امریکا تهیه میشود. صلح قطر میان امریکا و پاکستان صورت گرفته است. طالب نقاب زشتی برای پاکستان است تا چهره کثیف و شیطانی دولت پاکستان را بپوشاند. این صلح یعنی اشغال افغانستان توسط پاکستان به توافق امریکاست. پاکستان افغانستان را مرکز تروریزم میسازد و تمام مدارس و مراکز تربیه افراطیون و تروریزم را به افغانستان انتغال میدهد تا مردم افغانستان و منطقه و جهان را مصروف عملیات تروریزم در سالهای آنیده کند و دولت پاکستان تجارت تریاک کنترول و رهبری معادن و آب افغانستان را بدست گیرد. موضوع به این سادگی نیست بسیار عمق دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است