کرزی: معامله میان آمریکا و پاکستان پذیرفتنی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۷    ۱۳۹۹/۸/۳ کد خبر: 165272 منبع: پرینت

مردم افغانستان از روند صلح حمایت می‌کنند اما معامله بین آمریکا و پاکستان در مورد افغانستان را هرگز نمی‌پذیرند.
به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در سخنانی ابراز داشت که افغان‌ها از روند صلح حمایت می‌کنند، "اما معامله بین آمریکا و پاکستان در مورد افغانستان را نمی‌پذیریم و در مقابل آن مقاومت خواهیم کرد."

وی بیان داشت:" روند صلحی را که ایالات متحده به میان آورده است، ما می‌بینیم که در هماهنگی عالی با پاکستان قرار دارد. ما نقش پاکستان را در روند صلح درک می‌کنیم. اما صلح برای ما چیز دیگریست و توافق بین ایالات متحده و پاکستان در مورد ما یک موضوع متفاوت است."
به گفته وی چنین معاملات دقیقاً، هنگام خروج اتحاد جماهیر شوروی، بین ایالات متحده و پاکستان بود که افغانان را به بدبختی امروزی دچار کرد.

رییس جمهور پیشین افغانستان از تمام کشورهای همسایه تقاضا کرد تا در تفاهم و همکاری با ایالات متحده، قدرت‌های منطقه مانند روسیه، چین و هند و سایر کشورهای همسایه از روند صلح افغانستان حمایت کنند.

آقای کرزی در مورد گفتگوهای قطر گفت: "هیچ معامله یا برنامه‌ای در پشت صحنه باید وجود نداشته باشد. ما شفافیت می‌خواهیم. ما نمی‌خواهیم افغانستان محل تضاد منافع بین کشورها باشد. ما نمی‌خواهیم افغانستان محل رقابت (قدرت‌های منطقه‌ای) باشد. به همین دلیل ما رنج کشیده‌ایم. ما می‌خواهیم افغانستان محل همکاری باشد. این جنگ مربوط افغان‌ها یا جنگ برای منافع افغان‌ها نیست. این افغان‌ها هستند که برای اهداف بزرگ خارجی کشته می‌شوند."

آقای کرزی در مورد آیندهٔ گفتگوهای صلح گفت که اگر قصد آمریکا و پاکستان آوردن صلح در افغانستان باشد، "بدون شک صلح خواهد آمد و ما از آن استقبال می‌کنیم."
آقای کرزی افزود که هردو طرف باید فوراً خشونت علیه مردم افغانستان را توقف دهند.
وی در خصوص ساختار آیندهٔ حکومت در افغانستان گفته است: "این تصمیم مردم افغانستان، تصمیم جمعی مردم افغانستان، طالبان و دیگر افغان هاست. "

آقای کرزی در مورد گفت: "… آن ها (طالبان) صلح می‌خواهند، درست مثل ما که صلح می‌خواهیم. آن‌ها همانطور که ما رنج کشیده‌ایم رنج کشیده‌اند و می‌خواهند رنج مردم افغانستان پایان یابد. "
آقای کرزی یک‌بار دیگر از روند صلح به ابتکار ایالات متحده حمایت کرد و اظهار امیدواری کرد که آمریکا این روند را شفاف و در هماهنگی با قدرت های دیگر منطقه به پیش ببرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
پاکستان
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   زمانی شاه شجاع به آمر (در واژه سیاسی: مشاور) انگیسی خود گفته بود که من امیرم یا تو؟!!!!
حالا به این گپ هایی حامد جان من باید بخندم یا خودش‌ قبلأ در پشت پرده خندیده است؟
آزاده

>>>   آیا آقای کرزی یک مثال از رنجهای طالبان نزد؟

>>>   کرزی بی عقل
آنها یعنی طالبان ، یعنی برادران نا مشروع خودت
صلح نمیخواهند بلکه قدرت مطلقه و بدون قید و شرط را میخواهند.
اگر تو ....این نوکران پاکستان را دوباره جان نمیبخشیدی امروز فامیل ها در ماتم عزیزان خود نمینشستند.
خدا تو را در ماتم فرزندانت بنشاند آمین

>>>   کرزی منافق تو دیگر اطهار نظر نکن. عامل بد بختی این کشور تو هستی. همه اماکانات در اختیارت بود ولی با. ترویج فساد و نفاق های قومی کشور و ملت را به باد دادید.

>>>   آقای کرزی!
آیا شما تاریخ نخواندید؟
اقلاً در مکتب شاید تاریخ خوانده باشید.
آیا از تاریخ پند نگرفتید؟
شاه شجاع توانست در افغانستان امنیت را بیاورد؟
نی!
یعقوب خان توانست در افغانستان امنیت را بیاورد؟
نی!
کارمل توانست در افغانستان امنیت را بیاورد؟
نی!
جناب شما توانستید در افغانستان امنیت را بیاورید؟
نی!
دلیل اش چیست؟
بخاطری که همه شما ها در سر ....خارجی ها سوار شده به افغانستان آمدید و فکر کردید که افغانستان آرامی میشود و شما رهبر محبوب القلوب مردم میشوید.
حالا همین خارجی هایی را که شما در سر ...به افغانستان آمدید و به قدرت رسیدید،حالا مشوره میدهید که با فلان کشور ارتباط نگیر .در پشت پرده چنین نکن و چنان نکن!
شما خانم های این خارجی ها هستید و بودید،چه طلاق شده و چه غیر طلاق شده.
این خارجی ها میتوانند شما را طلاق بدهند و میتوانند در بالای شما خانم جدید بگیرند و میتوانند به روسپی خانه ها بروند و با هر خانم دیگر روابط برقرار کنند.
گپ های شما پیش آنها هیچ ارزش ندارد.
مهر شما داده شده است و نان و لباس برایتان داده میشود و جای بود و باش برایتان داده شده است و دیگر از نگاه دینی هیچ حق بالای آنان ندارید و اما اگر به گفت آنان نکردید،میتوانند شما را از بستر خود دور کنند و یا لت و کوب کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است