شیطنت های پاکستان از اسلام آباد تا کابل
زمان آن فرارسیده تا از منشا اصلی مداخلات پاکستان که همانا دیورند است بگذریم و عطای این منطقه نفرین شده را به لقایش ببخشیم و کشور خود را بیش از این دستخوش مداخلات پاکستانی ها نسازیم 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۹/۸/۱ کد خبر: 165247 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)ورود پاکستان به عرصه دخالت در امور افغانستان زیرکانه و از روی اجبار صورت گرفته است. این دخالت ها در تمامی عرصه ها بوده علاوه بر اینکه این کشور را از خطرات ناشی از زمزمه های تهاجمی افغانستان مصون نگهداشته است که موضوع را وارونه کرده و افغانستان را مورد تهاجم همه جانبه پاکستان قرار داده است.

از زمان تاسیس پاکستان، همواره تنش و اختلاف در مرزهای این کشور با افغانستان وجود داشته و ادعای ارضی افغانستان بر مناطق پشتون‌‌نشین آن‌سوی مرز دیورند، سبب گردید تا افغانستان از استقلال پاکستان در 1947 بر عضویت در سازمان ملل مخالفت کند. افزون بر این تلاش افغانستان برای ادغام مناطق پشتون‌‌نشین آن سوی دیورند و نپذیرفتن نتیجه همه‌پرسی 1947 در پاکستان مبنی بر این‌که بر اقوام پشتون در ایالت خیبر پشتونخواه حق انتخاب داده نشده است، از سال 1950 تا 1970 پیوسته این کشور را با چالش مواجه کرده بود.

اما پاکستان توانسته تمام تلاش های ضد پاکستانی ازجانبِ افغانستان را چه در عرصۀ بین المللی و چه در سرکوب نمودن جنبش های آزادیخواهی موفقانه مهار نماید.
پاکستان از تاسیس تا امروز با هنرِ دیپلوماسی فعال و اثرگذار توانسته تمامی خواسته ها و تصامیم غربی ها و عرب ها را در افغانستان به نفع خود به انجام برساند.

در بعد سیاسی موفقت پاکستان چشمگیر است. این کشور از یکسو آمریکا را وادار نموده تا سالانه مبالغ هنگفت نقدی به این کشور به بهانه های مختلف بپردازد و از جانب دیگر حمایت همه جانبه خود را از پاکستان در تمامی عرصه های بین المللی، پشتوانه تلاش های غیرقانونی پاکستان بنماید.

در عرصه اقتصادی پاکستان موفق شده است تا علاوه بر استفاده از تمامی کمک های جوامع بین المللی به افغانستان بطور کامل بهره ببرد که در کنار آمریکایی ها و دیگر خارجی ها، در اکثر غارت ها و چپاولگری های آنان در افغانستان شریک باشد.
اضافه بر این، افغانستان را به مرکز بزرگ کالاهای بی کیفیت خود تبدیل کند.

در این روند از سیاست زیرکانه ای کار گرفته است که بصورت یکجانبه این کشور می تواند از ورود کالاهای صادراتی افغانستان حتی در قسمت ترانزیت از پاکستان جلوگیری کند و همواره در این مسیر سنگ اندازی نماید، اما افغانستان هرگز نمی تواند از ورود کالاهای بی کیفیت پاکستان به کشور جلوگیری نماید.

از لحاظ فرهنگی و اجتماعی بر تاثیر گذاری های روانی روی رهبران افغان تاکید داشته و کاملا در این مورد موفق بوده است. تا جایی که هیچیک از رهبران جدید و قدیم یارای مقابله با این کشور را نداشته اند و همواره در عمل مدافع سیاست های مخرب پاکستان بوده اند.

در کنار این، مردم افغانستان با وجود اینکه وافق اند تمامی ناامنی ها و اکثر معضلات امروزی ما ناشی از عملکرد پاکستانی ها است بازهم دلخوشی و گرایش شان به این کشور کم نمی شود و همواره از پاکستان و پاکستانی ها انتظار مساعدت و همراهی را دارند.
اینجا است که به عملیات روانی اجتماعی پاکستانی ها از زمان مهاجرت مردم ما به پا کستان تا اکنون پی می بریم که چطور مقتدرانه در این میدان خودنمایی کرده اند. برخلاف دیگر همسایه ها...

این مختصر اشارات، باید واضح ساخته باشد که زمان آن فرارسیده تا از منشا اصلی مداخلات پاکستان که همانا دیورند است بگذریم و عطای این منطقه نفرین شده را به لقایش ببخشیم و کشور خود را بیش از این دستخوش مداخلات پاکستانی ها نسازیم.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اگرکل افغانستان هم برایش ببخشید ماراآرام نمیگذارد. ابلیس رادرست نه شناخته اید.چیزی راکه مابه آن اشدضرورت داریم یک رهبر قوی واتفاق ملت است.

>>>   افغانستان در هیچ زمانی نه در گذشته و نه در حال حاضر و نه در آینده،میتواند بدون تعادل در روابط اش میان همسایه هایش و دیگر کشور های منطقه از پاکستان گرفته تا ایران و کشور های آسیای میانه و روسیه و هند و چین و ترکیه و کشور های عربی،به امنیت و رفاه اقتصادی دست یابد.
اما بدبختانه یا برای خود افغانستان و یا هم برای همسایه های افغانستان و کشور های منطقه،حفظ این تعادل روابط خیلی دشوار است و با تغیرات رژیم ها و دولت ها در خود افغانستان و یا هم همسایه های افغانستان و کشور های منطقه،این تعادل برهم میخورد و در نتیجه بحران جنگ و نا امنی و فقر در افغانستان بمیان می آید.

>>>   اگر از افغانستان هستید پس اجناس پاکستان را نخرید و تحریم کنید. خریدن اجناس پاکستانی یعنی نابودی مردم افغانستان. بلحاظ خدا هوشیار شوید.

>>>   متاسفانه درخواست های قومی مرزی با پاکستان همه مارا دربدر ساخته است
شیما

>>>   افغانونه از سال ۱۹۴۷(تاسیس پاکستان) تا حال با پاکستان دشمنی دارندولی ازانها دوستی میخواهند.
افغان بودن هرروز نیم کیلوگوشت مره اوکرد.
بهرام

>>>   ....خود را خوردید که زمان ببخشش آمده است در اصل شما نمکحرام ها به اهمیت وطن و ناموس نمیدانید پاکستان بخاطر بخشیدن دیورند مداخله نمیکند اگر نصف افغانستان را برایش بخشش کنید باز هم مداخله میکند بهتر است پوز این بیغیرت ها همرایی شما بیغیرت ها یکجا به خاک مالیده شود

>>>   پاکستان میخواهد خشم پشتون های آنطرف سرحد را در مقابل دولت افغانستان بر انگیزد و در نتیجه آنها را به خود جذب کند.
از همین خاطر با راکت میزند تا نیرو های افغان نیز با راکت بزنند و در نتیجه یک تعداد پشتون های آنطرف سرحد کشته و زخمی شوند.
در وازه را نیز در جایی ساخته است که پشتون های هردو طرف این منطقه طرفدار پاکستان هستند و آنها قاچاق میکنند .
اگر دولت افغانستان این دروازه را تخریب کند،دولت پاکستان به پشتون ها میگوید:
تاسو ولیدل چه د افغانستان دولت چه تل وایی پشتنو لر و بر یو دی،سه وکر؟
هغوی دروازه خراب وکر چه پشتنو یو له بل سره جلا وکری.

>>>   دولت ما خواب است یا خود را به خواب زده و یا اینکه دست نشانده دولت پاکستان است؟

>>>   پاکستان با توپ و تانک میکوبد مگر صدایی از دیورند خواهان و لر و بر خواهان بر نمیخیزد.
از تظاهرات پروژه یی هم خبری نیست.
در ولایات شرقی هم هیچ مردی پیدا نشد که به دروازه قونسلگری پاکستان برود و صدای اعتراض بلند کند.
چون میترسند که پاکستان کیزه را بند نکند ، راه طورخم را بند نکند ، بیچاره ها
قوای مسلح موجود در کنر و نورستان و نوار مرزی با پاکستان چه وظیفه دارد؟
سر قوماندان اعلی کجا مثل موش پنهان شده؟
نا مرد ها
ترسو ها
بزدل ها

>>>   غنی و دار و دسته امنیتی اش پیش پاکستان سر خمی دارند، در غیر آن جواب راکت راکت است و از توپ توپ.

>>>   این معما چگونه است؛
افغان اصیل بچیان؛ عالی جنابان یون صیبان (اسماعیل و آرین)٬ اصولی صیب٬ طاقت صیب٬ منگل صیبان٬ مولوی تره خیل صیب٬ احدی صیب٬ غرزی لایق صیب٬ کتوازی صیبان با شمله های دو متره غیرت و سایر زمری بچیان که هر باری کسی صحبت از مرز دیورند نماید گلو ها را پاره کرده و آن شخص را چه در تالار مجلس و چه هم در رسانه ها به خیانت ملی متهم میکنند٬ و رویای اتک و کشمیر را در سر می پرورانند٬
اما حالا صداهایشان در گلو خفه شده و تو گویی به خواب اصحاف کهف فرو رفته اند و جزیی ترین واکنشی از ایشان نه دیده میشود و نه هم شنیده میشود.

>>>   که واکنش جدی در برابر چتلستان نشان دهد حکومت ضعیف ودرگیر جنگ های داخلی و. طالبان هم نه از خود اراده دارند و نه سرکشی از امر باداران پاکستانی شان کرده میتوانند

>>>   کنری ها اگر غیرت میداشتند دال خور ها بر عزت شان تجاوز نمیکردند.
....

>>>   غنی خو نه غیرت دارد نه عزت نه هیچ چیز دیگر
زود است که مردی از تبار مردان خدا سر از زاویه ببرون آرد و پوز پاکستان و طالب و داعش و غنی و ایزک های بر گشته از غرب را به خا بمالد.

>>>   این خط لعنتی دیورند عذاب آور و رنج دوامدار زخم های خونین مردم افغانستان شده . در صورتیکه پشتون های پاکستانی آنطرف این خط لعنتی خود را پاکستانی و هیچ علاقه ای به به خود ارادیت ندارند و خود را در جامعه چمندین قومی پاکستان خوشبخت میدانند این یک عده محدود پشتون های های متعصب افغانستان روی چه میخواهند ادعای بی معنا نموده این مردم افغانستان را به مصیبت های دوامدار دچار مینمایند . خط دیورند خط رسمی بین المللی است و باید به فراموشی سپاریده شود .

>>>   دیورند و دیورند بازی فقط مصرف داخلی دارد، آنهم جهت سود جوئی های سیاسی بر مبنای قومیت. اکثریت این سیاستمدران به اصطلاح ملی گرا اوغان یا پشتون وقتی به پاکستان به آن مناطق مورد مناقشه شان میروند در این ارتباط مانند موش خاموش میمانند، وگرنه همان برادران همتبار پختون پاکستانی خودشان جگر ایشان را از راه پاهین برایشان بیرون خواهد کشید، و حاجت به پنجابی ها اصلاً نیست۰ برو برادر کدام جائی دیگر لاف بزن۰
دیورند نه منو دیورند نه منو حال حسابش کاملن مسخره شده، و بعد از آنکه پاکستان تکمیل اعمار مرحله اول دیوار سرحد رسمی دیورند را اعلام کرد این اتن باز های لافوک هیچ صدای شان هم نبرآمد. فقط لاف و تقلب باشد که در آن استاد هستند.

>>>   لر و بر خواهان اسمعیل یون و دیگران که سنگ دیورند را به سینه میکوبند کجایند

>>>   ایکاش پاکستانیها دروازه دیورند رادر اسلام قلعه میساختندو دیگرکشوری بنام احمقستان درروی نقشه جهان موجود نمیبود.
نادم

>>>   دوستان که دولت راباجنگ باپاکستان ترغیب میکنند.
مگر جنگ انداختن ک.. با شاخ گاودرست است؟
رسول

>>>   می رسد مردی که زنجیر غلامان بشکند
دیده ام از روزن دیوار زندان شما

>>>   یک متل مشهور است که گشنه در ....تشنه در آمده است،نفس هردویش برآمده است.
موجودیت دولت طالبان در افغانستان در گذشته برای پاکستان چه منفعت اقتصادی داشته است؟
مجموع صادرات افغانستان به کشور های خارجی به چهارصد میلیون دالر نمیرسد.
در حالی که دولت افغانستان در شرایط فعلی ملیارد ها دالر کمک اقتصادی غرض تمویل بودجه عادی و انکشافی و مصارف نظامی اش از جامعه جهانی و کشور های عضو ناتو بدست می آورد.
این کمک ها کجا میرود؟
قسمت اعظم آن غرض واردات از پاکستان در جیب پاکستان میرود.
اگر قوای خارجی در افغانستان نباشد،این کمک ها نیز قطع میشود و پاکستان میماند و تنها خربوزه و تربوز افغانستان.
این که کشور های خارجی معدن های افغانستان را چور کردند،همه یک آوازه است.
هیچ معدن افغانستان به شکل صنعتی استخراج نمیشود که عواید ملیون دلاری داشته باشد.
فقط چند نفر زورمندان محلی با بیل و کلنگ آن را استخراج میکنند که عاید جاصله از آن به ده میلیون دالر نیز نمی رسد.
در زمان کرزی پاکستان با کرزی یک اندازه پروبلم داشت که کرزی داعیه پشتونستان در سر داشت و یگان انفجارات توسط طالبان پاکستانی در پاکستان تیز صورت میگرفت.
دولت پاکستان با اشرف غنی هیچ پروبلم ندارد و هرچه بگوید اشرف غنی انجام میدهد،پس پاکستان به طالبان هیچ ضرورت ندارد.
آمدن طالبان به افغانستان عبارت از قطع کمک های ملکی و نظامی به افغانستان و در نتیجه از بین رفتن عواید پاکستان از مدرک صادرات به افغانستان است.
گذشته از آن آمدن طالبان به افغانستان سبب بوجود آمدن دوباره بنیاد گرایی در افغانستان میشود که خود پاکستان نیز غرق درین بنیاد گرایی خواهد شد.
علاوه برآن کشمکش های دیگر همسایه ها در افغانستان بخاطر اعمال نفوذ شان،برای پاکستان نیز هزینه اضافی خواهد داشت.

>>>   همه میدانند که پاکستان و طالب وداعش و حکمتیار وغنی وعبدالله و... از تصنعات امریکا ونوکر وغلام خود انها اند پس چرا اینقدر تکلیف نموده تانک ها ووسایل نظامی بازمانده ای خودرا به پاکستان میدهند چون به افغانهای مزدور باور ندارند ومیترسند اگر اینها را بیشتر مسلح سازند مبادا در برابر خود انها وفرزند اصیل شان پاکستان تمرد نمایند ازین رو غلامهای داخلی را ضعیف وخلع سلاح نگاه میدارند وبرای اجنت های اینجای شان در موقع ضرورت پاکستانی هادر حلقوم شان اب می چکاند که تا نه بمیرند و نه هم بکلی زنده بمانند وهم امریکا وانگلیس با وجود این که پاکستانی هابه چین نزدیک تر اند سالانه یک مقدار کمک های نقدی وجنسی به انها مینمایند تا اگر کاملا دردام اینها نمی افتد از دایره ای تکه داری واجاره داری خون افغان بیرون نشوند وهم چین وانگلیس وامریکا وروس همه در ریختاندن خون مسلمان باهم متفق القول وهم نظر اند ازینرو وقتی موضوع قتل افغان امد به رقیب ها تار میدهد وبه دوستش پاکستان اجازه میدهد تا این کنتراک را عقد نماید ازیک طرف در گزارش اخیرش امریکای ها پاکستان را حامی وپناهگاه تروریزم میخوانند واز سوی به انهامقدار متنابهی پول وسلاح هدیه میدهند پیامبر بزرگوار ما فرموده اند <اذا لم تستحی فاصنع ما شیءت > وقتی حیا نکردی هرچه میخواهی انجام بده هرکه را رزق وروزیش را خداوند به وسایل متعدد وابسته ساخته ورزق پاکستان را به ریختن خون همنوعش تعیین کرده است
گل نبی عیدی زاده

>>>   خوب می کند در افغانستان همه دزد تربیه شده است

>>>   خاک بر سر سیاستمدارا ن بر غیرت ما که خون جوانان ما از بی امکاناتی در جنگ ریخته می شود و متحد استراتژیک ما تجهیزات را به دشمن ما و حامی تروریست ها یعنی طالبان می دهد.

>>>   استراتیژی پاکستان بیش از چهل سال است که در افغانستان تشدید جنگ و مردم افغانستان کشی است پاکستان از تسلط بر افغانستان با بهانه های طالب و گلبدین و داعش و تروریزم نمیگذرد این تاکتیکها کاذب برای تطبیق استراژی پاکستان است پاکستان زبان زور را میداند هند پاکستان را درس عبرت میدهد

>>>   آنقدرکه افغانها به رفتن پاکستلان سروپا می شکنانند کسی برای رفتن به جنت هم اینقدر عجله وعلاقه ندارد یک بخش ملت پاکستان را دشمن اما بخش دیگر پاکستان را خانه دوم خود می شمارند
هرچه باشد درآخر بازهم لــر و بـر یکیست !!

>>>   خداوند هم لر اش را تباه کند و هم برش را
من نمیدانم که این ها ناموس به چه میگویند؟
در نوار مرزی، محل شنوار زن های خود را با قاطر تبادله میکنند و مثل نخاس زن ها را ور معرض خرید و فروش قرار میدهند و دیگر گپ ها ، اما چیغ از غیرت میزنند.
ور زمان خروج قوای انگلیس از هندوستان که هنوز پاکستان زاده نشده بود ، چرا لر و بر با هم نشدند تا لوی پشتونستان را بسازند و فخر اوغان خان دوسره خان عبد غفار خان از پیوستن با پاکستان اماناع کرد و به پیوستن به هندوستان رای داد اما از لوی پشتونستلن نام نبرد و جسد مردارش آوردند در جلال آباد تحویل کرم های زیر زمین کردند.
حال که پاکستان اتوم دارد و بیشتر از ۷۰ سال عمر و ۳ جنگ با هندوستان را پشت سر گذاشته و در گیری با روس و امریکا را در افغانستان مدیریت کرده، حال زن یون نمیدانم با کدام سلاح اش به جنگ پاکستان میرود حال آنکه در بازار سرحدی شنوار خودش را کسی با قاطر هم تبادله نمیکند.
خدا ما را از شر این قوم جاهل نجات بدهد.
ملا هیبت و غنی و کرزی و عبدالله تا ملای کور و گرفته تا احمد خان ابدالی فقط جنایت کزدند و خیانت ، اگر کسی از این قوم خدمتی دیده لطف کند بنویسد.

>>>   تا پاکستان باشد افغانستان در آتش جنگ میسوزد. پاگستان مرکز تروریزم و افراطگرایی است

>>>   Wida Saghary
دلیل کشتار پیر -جوان و نا امنی در تخار، غزنی، ننگرهار و کابل مستقیمن محور رای گیری وزرا از پارلمان می چرخد!
اگر میگذاشتند وکیل پارلمان شوم به مامورین کهنه و پلاسیده که تجربه ناقص پس داده اند رای نمیدادم.
کابینه را این طائفه میراث پدری خود ساخته اند . ریس جمهور های هر دوره اصول دمکراتیک را زیر پا کرده فقط به خانواده، گروپ و طرفدار های شان از پارلمان و حق رای استفاده بهینه میکنند و این باعث میشود که طرف مقابل به اپازیسیون تبدیل شده و برای رای نیاوردن آنها دست به هر جنایتی بزنند . کشتار افسران جوان در تخار دال بر این ادعاست !
رای نوشت: من عینن تجربه کردم که فاسد ترین، کثیف ترین و خطرناکترین پروسه، روند رای گیری و رای دهی در این کشور است .
وکیل ها در تشکیل یک کابینه ملی یا وطن فروش مسول اند چون وکلا مستقیمن وزیر ساز هستند

>>>   لر او بر یو پاکستانی دی۰ پس این ویزه خجالت برای چه کار است؟ بروید بیغرت ها تا اتک را بگیرید، با اتن رقص کردن وشعار دادن تان۰

>>>   وقتی پدیده و سیستمی و رژیمی در داخل خود به وحدت و ثبات نرسد، در خارج هم هرگز به ثبات و صلح و پیشرفت نخواهد رسید. فقط تاًمین منافع ملی کشور را به وحدت و ثبات می رساند که لازمهً آن استقرار حاکمیّت ملی(دموکراسی) و هدف و محور قرار دادن آزادی و حقوق انسان و جامعه می باشد و نه به انحصار درآوردن تمامی امکانات و ظرفیتهای مالی و نظامی و سیاسی و اقتصادی کشور توسط یک شخص و یا یک حزب و یا باند و سد نمودن راه روند رشد طبیعی و آزاد کشور.

>>>   بهتر است که با پاکستان بکلی قطع رابطه شود و تجارت از راه شمال و غرب و شرق که با چین است صورت گیرد.

>>>   همان اتن رقاصه ها که دیورند نه منو پوووف میکند درین مورد چه نظر دارند۰

>>>   Anwar Rawi
هیاهوی صلح , فریبی بیش نیست
در پناه همین صلح طلبی هاست که سربازان کشور را قتل عام می کنند ؛ در هفته جاری , در شمال کشور بیش از پنج صد سرباز که همه تاجیک بوده اند به شهادت رسیده اند ؛ صلح در کتاب فاشیست های اوغان یعنی قتل عام غیر اوغانها ....
اگر لوده و احمق نیستید ؛ فریب این هیاهو های دروغین را نخورید و به این سروصدا ها و دغلی های فاشیستی باور نکنید....
اگر تکان نخورید و بیدار نشوید و به هوش نیایید ؛ بزودی طالبان دم دروازه خانه های تان سبز میشوند و زنان و فرزندان تانرا پیش روی تان قتل عام می کنند ؛ می فهمید ؛ بد تر از زمان نادر غدار با شما می کنند ؛ من هنوز ناله و فریاد و جیغ فغان زنان و مردان و کودکان شمالی را می شنوم ؛ نگذارید تاریخ بر ضد شما تکرار شود ؛ به پا خیزید به پاخیزید ...

>>>   هر کسی هر گروهی هر حزبی هر جریانی هر فردی که هنوز هم از پاکستان و اعمال شوم و قاتلانه آن دفاع میکند آنان شریک جرم نا بخشودنی پاکستان اند. لعنت بر سر آنان الله ج خود شان و اولاده اولاده شانرا به قهر و غضب الهی خود دچار سازد. آمین! اضافه تر از چهل سال است که از همین آدرس به جز جریانات آدم کشی و قتل و قتال چیزی دیگر به کشور ما به ارمغان نیامده. آیا کسانیکه همچو جنایات ره باز هم پرده پوشی میکنند خود را در جمله انسان شمار میکنند؟ کاملاْ اشتباه است روزی میرسد که این چهره های قاتل و آدم کش در محضر عام به سخت ترین مجازات توده های مردمی دچار خواهی شد. انشا الله.

>>>   پاکستان سال ها است که از خط دیورند عبور نموده و داخل افغامستان شده است. پاکستان حالا در فکر ذخایر نفت و گاذ شبرغان زمرد پجشیر لاجورد بدخشان و یورانیم هلمند است.
دیری نخواهد گذشت که یک بار دیگر طالب یعنی ملیشه پاکستان را باز هم حاکم افغانستان بسازند و افغانستان را به پاکستان ببخشند. همان طوری که بلندی جولاند و بیت المقدس را به اسرایل بخشیدند.

>>>   لر او بر یو پاکستانی دی۰ پس این ویزه خجالت برای چه کار است؟ بروید بیغرت ها تا اتک را بگیرید، با اتن رقص کردن وشعار دادن تان۰

>>>   اینطرف زیاد کالانکاری و لاف و پتاق دارند ولی آنطرف مرز رسمی دیورند که گذشتند همه از سرک تا پچک خ۰۰ مالی پاکستانی ها را میکنند و حرفی از دیورند هم به زبان نمی آورند۰ کرزی که لاف دیورند نه غارو میزد آنطرف که میرفت از چاپلوسی زیاد برادر دوگانگی پاکستانی ها میشد۰ این لوده غنی کوچی خو دیوار خاردار را هم قبول کرد و صدایش را نکشید و هیچ گ۰۰ هم نخورده و خورده نمی تواند۰

>>>   جالب آنست که همه آنهایکه تاکید دارند دری و فارسی دو زبان هستند همان اوغانک های فارسی زبان شده هستند۰

>>>   جالب آنست که همه آنهایکه تاکید دارند دری و فارسی دو زبان هستند همان اوغانک های فارسی زبان شده هستند۰

>>>   اینطرف زیاد کالانکاری و لاف و پتاق دارند ولی آنطرف مرز رسمی دیورند که گذشتند همه از سرک تا پچک خ۰۰ مالی پاکستانی ها را میکنند و حرفی از دیورند هم به زبان نمی آورند۰ کرزی که لاف دیورند نه غارو میزد آنطرف که میرفت از چاپلوسی زیاد برادر دوگانگی پاکستانی ها میشد۰ این لوده غنی کوچی خو دیوار خاردار را هم قبول کرد و صدایش را نکشید و هیچ ....هم نخورده و خورده نمی تواند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است