طرح ایجاد حکومت موقت تایید شد
عبدالله در حکومت آینده به نمایندگی از حکومت فعلی و طالبان در طرف دیگر قضیه با حضور حامد کرزی، مجریان تشکیل حکومت موقت آمریکایی بدون حضور اشرف غنی، در افغانستان هستند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۷    ۱۳۹۹/۷/۲۱ کد خبر: 165121 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)طرح آمریکا برای یکسان سازی قومی در افغانستان از مدت ها است که روی دست گرفته شده و هر روز که می گذرد زمینه ادغام یک گروه دیگر از فاشیست های قبیله به حکومت مرکزی فراهم می آید.

این سیاست در راستای اعتمادسازی بیشتر جهت جایگزینی نیروهای اجیر و وابسته به آمریکا بجای نظامیان آمریکایی در افغانستان است که بتوانند همانگونه که حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان در تداوم اشغالگری و غارتگری برای آمریکا موثر و مفید بوده، این نیروهای جایگزین قبیلوی نیز به همان پیمانه یا حتی بیشتر مفید و موثر باشند.

یک منبع از سفارت آمریکا گزارش می دهد که در تداوم این سیاست، چند کارشناس زبده روی طرح ایجاد حکومت موقت در افغانستان کار می کنند و احتمال دارد مذاکرات دوحه قطر به ایجاد حکومت موقت در افغانستان بینجامد.

از آنجا که گفتگوهای صلح در دوحه قطر در حال تعطیلی است و بدون نتیجه در گذر است، امکان دارد بخاطر فرصت سوزی برای دیگر اقوام باشد تا فاشیست های قبیله با خاطری آسوده یکایک سران دیگر اقوام را از میدان بدر کرده آنان را دلزده از سیاست روزمرگی در گذشت زمان به انزوا بکشانند. چنانچه ظواهر امور اینگونه حکایت می کند.

زلمی خلیلزاد در ماه دلو سال گذشته پیرامون ایجاد حکومت موقت در افغانستان ابراز نظر نمود اما این طرح را زودهنگام توصیف کرده و از اجرای آن در دوسال بعد خبر داد. اینک همان طرح با کش و قوس هایی که میان هیات حکومت و هیات طالبان خودنمایی می کند، نشان دهنده به درازا کشانیدن این گفتگوها تا زمان فراهم آمدن زمینه حکومت موقت در افغانستان می باشد.

گفتگوهای صلح در قطر با سازماندهی و ساماندهی خلیلزاد تا آنجا به پیش می رود که دیگر اقوام کاملا خسته و درمانده شده و از همه امتیازها و خواسته های شان بگذرند و میدان را به فاشیست های قبیله واگذار نمایند. همانگونه در طول اجرای سیاست های آمریکایی در دیگر زمینه ها چنین شده است.

با این وضعیت باید منتظر انحلال حکومت و کابینه فعلی باشید و انتظار بکشید تا با هماهنگی طالبان اجیر و وابسته به استخبارات آمریکا و نیروهای سرسپرده آمریکایی از غرب آمده و مزدوران داخلی بجا مانده تا اکنون، یک حکومت جدید بنام اداره موقت دوساله سرکار آید.

سرسختی و پافشاری بیشتر دیگر اقوام و تعدادی از نماینده مجلس و یا سران برخی از احزاب و تشکل ها، در برابر این طرح آمریکایی، زمان به نتیجه رسیدن گفتگوهای صلح و ایجاد اداره موقت را به تاخیر می اندازد و نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت. زیرا تصمیم آمریکایی ها بر این است که همه اقوام و سران بجز افراد فاشیست قبیله وابسته به آمریکا در افغانستان، آنقدر ضعیف شوند که توانایی دفاع از خود و آرمان های خود را نداشته باشند.

هرچند کشورهای روسیه، ایران، چین، هند و چند کشور اروپایی تا کنون در برابر طرح های آمریکایی از خود واکنش نشان داده اند اما در آینده این واکنش ها تا سرحد صفر سقوط خواهد کرد و نشانه اولیه آن از سفر عبدالله به هند و استقبال هند از مشارکت فعال عبدالله در حکومت موقت آینده بدون حضور اشرف غنی به مشاهده می رسد.

شنیده می شود که عبدالله در حکومت آینده به نمایندگی از حکومت فعلی و طالبان در طرف دیگر قضیه با حضور حامد کرزی، مجریان تشکیل حکومت موقت آمریکایی بدون حضور اشرف غنی، در افغانستان هستند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت موقت
عبدالله
کرزی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   غنی کشته میشود.

>>>   Yaqob Qurishi
جمهوریت یا امارت!
سال ٢٠٠١، بوش گفت: "يا شما با ما هستيد و يا در مقابل ما." مدت ٢٠ سال است،امريكا تاوان همان حرف را ميدهد و همان حرف باعث شده تا ابر قدرتى را از دست بدهد.‏
حالا نیز حکومت با این سوال به میدان آمده است ‏جمهوریت یا امارت، جانب سوم یعنی چه؟
‏ممکن جانب سوم همان هایی که نه با حکومت هستند و نه با امارت، کسانی که از هر دو رنجیده اند، کسانی که اولاد های شان سه وقت نان کافی ندارند، کسانی که یک خانه گلی در یک گوشه دور افتاده شهر ندارند، کسانی که یک اولاد شان را هراس افگنان کشتند و دیگرش ره دزدان در زیر حاکمیت جمهوریت...

>>>   دولت خودش میخواهد که خود را به حکومت طالبانی تبدیل کند،تا جایی برای امارت طالبان در افغانستان باقی نگذارد.
چنانچه بر اساس همین طرح دولت،در ولایت هرات اداره امر بالمعروف و نهی عن المنکر ایجاد کرده است و در ننگرهار نیز این اداره تشکیل شده است و این سلسله شاید به دیگر ولایات و حتی شهر کابل نیز ادامه پیدا کند.
وزارت امور داخله نیز به پولیس اجازه داده است که میتوانند بالای دزدان و جنایت کاران فیر کنند و آنها را بدون محاکمه به قتل برسانند.
اینها همه نمونه هایی از دوران حکومت طالبانی است که حالا دولت فعلی میخواهد این سیاست طالبان را به پیش ببرد.
این که این سیاست تا چه اندازه میتواند برای دولت مؤثر باشد و جلو سقوط دولت را بگیرد،هنوز معلوم نیست.
طالبان هیچ ضرورت به موافقت با دولت مؤقت ندارند.
زیرا خروج نیرو های خارجی از افغانستان، اگر به معنی قطع کمک های نظامی خارجی به دولت افغانستات هم نباشد،به معنی کم شدن این کمک ها از نظر پرسونل و تجهیزات و کمک های مالی و لوژیستیکی است،که خود این پروسه دولت را برای دفاع امنیتی در مقابل طالبان به مشکلات مواجه خواهد ساخت و با خروج نیرو های خارجی از افغانستان نیز طالبان در همراهی با پاکستان.تلاش های بیشتری برای شکست و از بین بردن دولت فعلی خواهند کرد و در نتیجه باعث شکست دولت و به قدرت رسیدن طالبان خواهد شد.

>>>   بس که اشرف غنی غدار گم و نیست شود بی کقایت ترین .... است ...
خو شحال لغما نی

>>>   صلح عادلانه وامنیت پایدار خواست وآرزوی اکثریت مطلق مردم مومن وجنگزده افغانستان هستند.درمدت بیشتر ازچهل سال هزارها سیاست مداران مومن ووطن دوست ،کسبه کاران،علمای دینی،روحانیون،استادان پوهنتون ودانشگاه ها،محصلین ،معلمین،تجاران،دهاقین،صاحب منصبان اردو وپولیس ،صدراعظمان ووزیران سابق وکارمندان دولتی، سناتوران و وکیلان درشب های تاریک درپولیگون ها زنده زیر خاک شدند.صدها هزارنفر کشته ،معیوب ومعلول گردیدند.ملیون ها نفر درممالک همسایه ودورمهاجر شدند، .متاسفانه درزمان حکومت مجاهدین دراثر جنگ های گروهی وسیاسی کابل باخاک یکسان شدند.هزارهانفر کشته ومعیوب گردیدند.درزمان حکومت طالبان نیزهزارها نفر بیگناه کشته ومعیوب گردیدند. مسافرین وعابرین درنقاط مختلف کشور اسیر وبه قتل رسانیده شدند.الحمدالله با آمدن جامعه جهانی وتشکیل حکومت فراگیر ووسیع البنیاد آساس حکومت داری ودیموکراسی وحقوق بشر درافغانستان نهاده شد.صدای صلح وعدالت اجتماعی ،وامنیت داییمی به شکل واقعی درافغانستان پایه گذاری گردید.دفاتر حقوق بشر درمرکز وولایات تاسیس گردیدند.درقرآن کریم خداوند جل جلاله فرموده است والصلح خیر یعنی صلح یک عمل نیکو وکارخیر است.درسایه صلح وآرامش میتوان تمامی اقوام برابر افغانستان به زندگی مسالمت آمیزوبدون تشویش خودها ادامه دهند وهمچنین درتمامی زمینه ها رشدو ترقی نمایند.تاریخ گواه است که تمامی جنگ های جهانی وداخلی وگروهی سرانجامش باصلح خاتمه یافته اند.

شاعری درباره صلح چنین شعر جالب سروده است:
در سرای زندگانی جنگ قدرت تا به کئ
این همه تعجیل کردن بهر ذلت تا به کئ
با محبت دشمنی نابود و خنثی می شود
زندگانی بهر صلح است،جنگ و نفرت تا به کئ
ما که از اول همه اولاد آدم بوده ایم
بعد با شمشیر و ترکش،مرگ ذلت تا به کئ
جنگ از آغاز خلقت یکه تازی کرده است
این همه فکر جدایی رو به سرعت تا به کئ
می توان در اوج قدرت یک کمی آرام شد
تا به خود آییی که دیگر هتک حرمت تا به کئ
زشت باشد هر که را در دل عداوت پرورد
مهربانی خوشتر است آزار و محنت تا به کئ
صلح را فریاد کن تا گوش هستی بشنود
زندگی معنا پذیرد روز حسرت تا به کئ
آسمانی می شوی با مهربانی خو کنی
بیش از این نامهربان ، در جنگ سبقت تا به کئ
ای وطندار این شعر هم این گونه می گردد تمام !
رشته ها را پنبه کردن فوت فرصت تا به کئ

سعدی هم راجع به پیوند و رابطه انسان ها میفرماید:
بنی آدم اعضای یکدیگرند که درآفرینش زیک گوهرند
چوعضوی به دردآوردروزگار دیگر عضوهارا نماند قرار

برای اعاده وتحقق واقعی دیموکراسی ومشارکت تمامی اقشار مختلف سیاسی عم ازذکور واناث ،رشد وترقی وهمزیستی مسالمت آمیزوبدون تشویش تمامی اقوام برابر درافغانستان به صلح پایدار وامنیت سرتاسری اشد ضرورت دارد.جای نهایت خوشحالی ومسرت است که پوهنتون ها ودانشگاهای ملکی ونظامی زمینه رشد وترقی تعلیم وتربیه افراد مسلکی وملکی ونظامی عم ازذکور واناث درافغانستان مهیا گردیده اندواکنون ذکورواناث برای تامین امنیت عملا دراردو وپولیس درحال خدمت کردن هستند.باسهم گرفتن مردم وطندوست وصلح خواه در درانتخابات برای زعیم دولت وشورای ولایتی و ولسی جرگه ومشرانو جرگه عملا انتخابات چندین دفعه صورت گرفته است.قانون آساسی جامع توسط علمای معتبر دینی، دانشمندان، اشخاص ملی ودیموکرات و جامعه مدنی عم ازذکور واناث تدوین و به عنوان وثیقه ملی موجود است.بازسازی ونوسازی درتمامی نقاط افغانستان باسرعت ادامه دارد. باآنهم جنگ وخونریزی، انفجار وانتحارازمردم مومن افغانستان هرروز قربانی میگیرد. متاسفانه ترورهای هدف مند در مرکزو ولایات برای ازبین بردن علمای دینی، شخصیت های ملی ودانشمندان وطندوست ادامه دارد. ازطرف دیگر تلاش های صلح عادلانه ازطرف گروه های سیاسی وملی وباتایید علمای دینی وروحانیون وکشورهای صلح خواه دور ونزدیک صورت میگیرند والحمدالله پروسه صلح وامنیت پایدار درحال پیشرفت است ودرین هیچ جای شک وتردید نیست که دیر یازود صلح وامنیت پایداردرافغانستان جنگزده وویران شده آمدنی است.لذالازم است که به یاری خداوند جل جلاله همه باهم به ندای صلح عادلانه وآشتی ملی صادقانه عم ازذکور واناث لبیک گویند ودرجهت رشد وترقی وانکشاف افغانستان جد وجهد بنمایند ونگذارند که افغانستان بیشتر ازین درجنگ خانمانسوز وویرانی بیشر مبتلا باشد بلکه سیاست مداران مومن ووطن دوست وعلمای دینی وروحانیون محترم همه باهم عم ازذکور واناث برای اعاده دیموکراسی وحقوق بشر تلاش خستگی ناپذیر نمایند وازتبلیغات سوء وزهرآگین مذهبی ،قومی ومنطقوی لطفا پرهیز گرددزیرا تبلیغات سوء افغانستان را به طرف نابودی وجنگ خانمانسوز طولانی سوق میدهد.گروپ های کوچک جنگ طلب وماجراجو ونفاق افگن که مخالف صلح وامنیت پایدار است ومنفعت خوهارا درجنگ داخلی وماجراجویی میداند توسط ملت مومن وصلح جو افغانستان انشالله به مرور زمان محو ونابود میگردند.درخاتمه به پیش به سوی صلح عادلانه وامنیت پایدار، تحقق دیموکراسی وعدالت اجتماعی وحقوق بشر وامنیت دایمی ،رشد وترقی وانکشاف همه جانبه درافغانستان، محو ونابود باد گروه های هراس افگن وماجراجو وجنگ طلب درافغانستان.
ومن الله التوفیق.
عبدالرشید ناصری ازآسترالیا

>>>   اشرف غنی دوره ریاستی خود تکمیل میکند و لشمک چی کاره؟

>>>   رئیس صاحبل جمهورگفته است: وقتی حکومت موقت عملی شود که مگر جنازه ام از ارگ بیرون شود

>>>   بی کفایتی اشرف غنی و پرداختن به کارهای فرعی و اختلاف انگیز زمینه به میدان آمدن طالبان را با حمایت آمریکا آمده کرد. آمریکا با کشور و مردم ما بازی می کند. آمریکا طالبان را وارد افغانستان کرد و سپس به بهانه برجهای دوقلو طالبان را از قدرت ساقط نمود و کشور و مردم ما را گرفتار کشتارهای خونین نمود و دولتهای دست نشانده کرزی و غنی بر کشور مسلط نمود. و امروز بعد از بیست سال دوباره همان طالبان را که از افغانستان نه به صورت کامل بیرون کرده بود دوباره می خواهد آنان را به قدرت برساند و دوباره دست نشانده ای از جنس اسلامی و طالبانی را بر مردم ما مسلط نماید. تا آمریکا باشد و مردم ما هم تسلیم اراده آمریکا باشند این بازی همجنان ادامه دارد.

>>>   مکن نیست
موقت اصلا مطرح نیست طالبان در نظام ادغام میشود
نقش امریکا و غنی برازنده است
برای ایران فرصت مساعد نه خواهد شد این خواست امریکا است با وصف انکه صحبت و مذاکرات شان با امریکا به دور از مطبوعات است
احمدی

>>>   سگ این دولت اشرف غنی بابا شرف دارد بر دولت زاده آی اس آی که طالب آدم کش و سران جهادی هست مثال گلبدین بی دین و ملا عمر گور و پی روانش، این ها قاتلان مردم و خاک افغانستان هست دیدید که سفیر پاکستان بازده اولیه خود گلبدین بی دین دیدار کرد و دستور آی اس آی را داد که دوباره مردم افغانستان را به خاک خون بکشند و بازاده دوم خود یعنی طالب هم دست شود برای نابودی وبه خاک خون کشیدن مردم بی گناه افغانستان .
امیری مهاجر درایران

>>>   طالبان حکومت اسلامی میارن چه بهتر از این حکومتی که هیچکس نمیتونه به افغان ها ظلم کنه؟

>>>   بیچاره ای که گفته طالبان نظام اسلامی میارند، و با آمدن طالبان کسی به افغانها ظلم نمی تواند، بسیار خوشخیال است. اولاً طالبان از اسلام چیزی نمی دانند که نظام اسلامی بیارند. ثانیاً به فرض اینکه آنان عالم به اسلام باشند اجرای اسلام به انسانهای پاک و مؤمن و عادل نیاز مند است و طالبان به انواع گناهان مبتلا هستند و جز فساد و فتنه کاری ندارند و پشتونیزم را بر دین اسلام ترجیح می دهند. ظلمی را که طالبان نسبت به مردم افغانستان روا می دارند دیگر نیازی به کسی دیگری نیست که بر افغانها ظلم کند. اصول دین طالبان پشتونیزم است چنانکه در این شعر پشتو منعکس شده است.
چي پښتو دوزخی بولی مخ یې تور دی په پښتو باندی حرام د دوزخ اور دی
دوزخی یې په ویلو جنتی شي په جنت کی پښتو ته کلی کور دی
یعنی هر کی پشتو را دوزخی می داند رویش سیاه است و آتش دوزخ بر کسانی که به پشتو صحبت می کند حرام است. در حدی که اگر یک دوزخی به پشتو گپ بزند از آتش جهنم نجات پیدا می کند و به همین دلیل در بهشت برای پشتو خانه و قریه های وجود دارد.

>>>   اختلافات و جنجال ها میان سرأن طالبان در قطر تا سرحد دشنام دهی بیکدیگر رسید.
تقسیم به چند دسته شدن طالبان در قطر و اَتهام بستن عباس ستانکزی بالای ملابرادر باعث تنش لفظی میان دوطرف شد.
ملابرادر، عباس استانکزی را بخیانت متهم کرده هشدار داده که راهش را بزودی از اقای استانکزی جدا میکند.

>>>   صفرمحمد مظفری
تصفیه شمال از وجود طالبان و دفاع از هزارستان در برابر حملات این گروه در توان دولت است
طالبان اگر در جنوب و شرق میدان مانور نظامی دارند، در شمال ندارند. در شمال طالبان پایگاه اجتماعی ندارند، و مردم شمال جز استثناهای اندک طالب نیستند و تفکر طالبانی ندارند و از لحاظ قومی نیز پشتون نیستند که با طالبان حس عاطفی مشترک داشته باشند. از این روی راندن طالبان از شمال توسط دولت، کار آسان است ولی هم اکنون بیشتر از جنوب و شرق طالبان در شمال مشکل آفرین شده اند و امنیت را از مردم گرفته اند.
پشتون‌های ناقلی که در شمال زندگی‌ می‌کنند، باید توسط دولت تحت فشار قرار بگیرند تا با طالبان همکاری نکنند و طالبان را در خانه و محل شان جای ندهند و اگر چنین کردند باید توسط دولت قاعده‌ای جزایی برای شان وضع شود. پشتون‌های شمال جمعیت شان زیاد نیست، و درصورتی که دولت بخواهد کاملا و مطلقا تحت کنترل اند.
اگر شمال از وجود طالبان تصفیه شود و مناطق مرکزی نیز حمایت شود تا طالبان نتوانند در مرزهای این منطقه حضور داشته باشند، طالبان به انزوا می روند و موضع دولت خیلی بهتر و قوی‌تر می‌شود. اما دولت گویا بدهکار این کار نیست. بنده یقین دارم که شمال را به سادگی می‌توان از وجود طالبان تصفیه کرد و هزارستان را به آسانی می‌توان مورد حمایت بیشتر قرار داد تا طالبان از مرزهای این جغرافیا دورتر رانده شوند ولی دولت تن به این کار نمی دهد. اینگونه است که من کمی به《توهم توطئه》یا همان《تئوری توطئه》باورمند می‌شوم و قصد می‌کنم بگویم که شمال نه توسط طالبان به میدان جنگ بدل شده است که توسط دولت به طالبان واگذار شده است و هزارستان نیز از جانب دولت حمایت نمی‌شود بل دولت می‌خواهد در هزارستان نیز پای طالبان برسد ورنه از مردم محل حمایت قاطع می‌کرد. خلاصه اینکه همه چیز مشکوک به نظر می‌رسد و آدم گاهی از سایه اش هراس برمی دارد و به همه چیز تردید پیدا می‌کند و بدگمان می‌شود و این ذهنیت و وضعیت را دولت خلق و ایجاد کرده است و این مرگ دولت را نیز نوید قطعی می‌دهد.

>>>   بیست سال است که کشور ما در اشغال امریکاست و در این مدت انهای که سنگ رهبری اقوام را بر سینه میزنند زیر پای امریکا خود را ااندخته با دالراش مستی میکنند، مزدور وغلام فرق نمیکند از کدام ملیت است و نباید بر یک قوم نسبت داده شود. هر یک از این رهبران خود خوانده جیره خوار کشورهای بیرونی اند و به هیچ صورت در مقابل امریکا قرار نمیگیرند،تنها ملت یکپارچه میتواند پوز این متجاوز را به خاک بمالد.

>>>   نمیدانم مشکل آقای داکتر محمد اشرف غنی احمدزی (‌رئیس جمهور ؟! فعلی)‌ با مردم افغانستان چه است که اکثریت قریب به اتفاق یاران، همکاران ، وزرا ، سفرا ، والی ها و بخصوص مسئولین سکتور های امنیتی اش (‌ از وزرا و روسای سکتور امنیتی تا سطوح فرقه ها ، قول اردو ها ، قومندان های امنیه و غیره مسئولین نظامی و امنیتی ) ، انسانهای بی کفایت ، ناشایسته ، ناکام ، فاسد ، استفاده جو ، متملق و چاپلوس میباشند؟ 😢😢😢
هرگز این حکومت و حاکمیت فعلی با این ترکیب ناکام، ضعیف ، فاسد و بدنام نمیتواند در مقابل طوفان سهمگین حوادث جاری تاب مقاومت پیدا نماید!
آقای غنی و ارگ اصلاً بر خلاف شعار شائسته سالاری اش که گوش فلک را کر نموده است، با این ترکیب ناشایسته سالارانه اش هرگز ره بجای نخواهد برد .
متاسفانه و بدبختانه با سقوط غمبار این نظام فاسد که‌ بنابر سیاست ها ، پالیسی ها و عملکرد های خودخواهانه مسئولین اش بالاخره چه زود ، چه دیر صورت خواهد گرفت ، باعث ایجاد فضای خونبار ، دردناک مُختنق مملو از هرج و مرج خواهد گردید ! 😢
پس هیچ ندانستم که علت و دلیل این دشمنی و نفرت آقای غنی با مردم افغانستان و قشر دانشمند ، آگاه ، توانا ، موُمن ، شائسته و با کفایت اش از کجا آب می خورد ؟
آقای اشرف غنی مانند غریقی است که در حالت غرق شدن ، همه ملت خویش را باخود میخواهد غرق و تباه و برباد نماید ! 😢😡
سپردن مسئولیت های یک ملت به افراد ناشایسته، ناکام ، بدنام، ضعیف ،فاسد و بی کفایت واقعاً بزرگترین خیانت ملی میباشد.
و ماعلینا الاالبلاغ المبین
ویس ناصری

>>>   کل اشرف بی شرف اگر به همه اقوام کشور احترام می گذاشت و قوم پرستی نمیکرد امروز نه خلیلزاد و نه هیچ کسی دیگه نمی توانست او را از ارگ بیرون کند
تمام تلاش های اوغان ها در دو طرف دعوا یعنی صلح فقط به خاطری رسیدن به قدرت است نه اسلام است و نه چیزی دیگر زیاده خواهی برای قوم اوغان شان هم فقط به خاطری خوش خدمتی مفت است که از باد هوا می خوهند بگیرند

>>>   طالبان حکومت اسلام شلاقی انتحاری سربریدن مواد مخدر قاچاق مواد مخدر مکتب در دادن جنایت را بلدند نه حکومت اسلام که قرآن می گوید
اسلام طالبان اسلام اوغانی و تبعیض است نه اسلام قرآنی و سنت پیامبر

>>>   آخرین اوغان با پیراهن جان خود خواهد جنگید۰ این گروه اهلی شدنی نیستند؛ غیر اوغان ها باید بسیج شوند و باید بدانند که یگانه راه نجات از دست این بدوی های شرور تجزیه کشور بین اوغان و متحدین غیر اوغان است و بس۰

>>>   Abdul Hamid
در این روزها آوازه است که شماری در کابل از حلقه غلام بچه های آن شهر در همکاری با باند اشرف غنی احمقزی در نظر دارند منار یادگاری برای محمد نادر بنا کنند و این کار را در تلافی با خاکسپاری دوباره امیر حبیب الله کلکانی صورت دهند. این کار فی نفسه یک کار نیک بوده می تواند و هیچ عیب ندارد اما یک شرط بسیار کلان در آن نهفته است: حریف ها واقعیت ها در مورد محمد نادر غدار را با خط درشت بالای منارش درج کنند. یکی از این واقعیت ها: محمد نادر همان "راد مرد" و "شاه" و "شخصیت ملی" بود که بالای قرآن سوگند می نوشت و بعد بالای شرف و وجدان و سوگندش می شاشید!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است