شیطان زمانی استاد ملائک بوده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۱    ۱۳۹۹/۵/۱۴ کد خبر: 164417 منبع: پرینت

عبدالحی حبیبی، محمود طرزی، محمد گل مهمند، سلیمان لایق و اسماعیل یون همه پیرو یک اندیشه برتری طلبانه شوونيستي بوده اند.
حبیبی چیزی بنام پته خزانه جور کرد و تلاش کرد هویت جعلی برای پشتونها بسازد و هویت غوری ها كه تاجيك تبار اند آنرا دزدی کند ولی رو سیای تاریخ شد.
محمود طرزی که از برکت زبان پارسی چیز فهم شد قلمش را فقط برای نابودی هویت غیر اوغانها به کار برد.

سلیمان لایق در دوره ببرک کارمل فقید یگانه رییس جمهور ملی گرا و مردم دوست عصر دموكراتيك چپ خراسان افغانستان رساله اي ترتیب کرد جعلي و بخاطر نشان دادن اکثریت بودن پشتونها هزاره را 3 فیصد، تاجیک را 12 در صد و پشتون را 65 فیصد اعلام کرد که از سوی کارمل فقید این کارش احمقانه و دروغ شرم آور و شوونيستي خوانده شد. اما با آنکه کارمل او را از زندان رها کرده بود به آغوش نجیب رفت و به نجیب گفت کارمل مکمل پشتونها را از سیاست دور زده. ببین حتی کشتمند را بخاطر که دوست قدیمی اش و فارسي زبان بوده نخست وزیر ساخته است.

سلیمان لایق با فكر قومي و شوونيستي اش با نجیب قوم پرست علیه کارمل توطئه و كودتا کردند و با حمایت ک‌جی‌بی شوروي نجیب در يك كودتا حزبي دولتي قدرت را از كارمل گرفت و بعد نجیب از هیچ خیانت دریغ نورزید تا آنکه فهمید حکومت اش به آخر رسیده و بعد از طریق تلویزیون ملی و در جلسات پارلمان چند بیانیه عوام فریبانه داد و خود را ملی گرا معرفی کرد.

از این حلقه قوم گرا تنها اسماعیل یون زنده است که او شکر خدا به زبان فارسی تسلط کامل ندارد و برای اینکه تنها به پشتو می نویسد اصلا هیچ خواننده هم ندارد از اینرو نمی تواند خطر برای ملت خراسان باشد.
کسانیکه می گویند سلیمان لایق شاعر خوب بوده يا ديوانه است و يا فاشيست قومي آن ها اینرا هم باید بفهمند که شیطان هم زمانی استاد ملائک بوده است.

عبدالقدیر سامانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قوم
قبیله
سلیمان لایق
نظرات بینندگان:

>>>   اقای سامانی!
من کاملا ازینقدر اهلیت،لیاقت وشایستگی شیطان بیخبر بودم که استادملایک بوده(به یقین بدون پول واسطه وذریعه).بعدازین این احماقت رانخواهم کردکه به اولعنت بگویم.
البته زمانی متوجه شده بودم که شناخت اواز انسان کاملادقیق است.مگر انسان قاتل ،دزد،حسود،خودخواه،دروغگو،مکار،متجاوز و... نیست؟
مگر شیطان مرحم شبانه دردهای مجردان نیست که بامساعدساختن خیالی زمینه معاشرت شان بازنهای های جوان وزیبا بدون پرداخت پول وخطرایدزمشکل شان رارفع میکند.به یقین شیطان بادیدن جنایات انسان انگشت به دهان خواهدکرد.
نادم

>>>   نبایدمسولیت همه احماقت وجنایت خودرابه گردن شیطان انداخت.
مگرشیطان به ماگفته چهل سال جنگ وبرادرکشی کنید وهستی مادی ومعنوی مملکت تان را تخریب کنید؟
مگرشیطان صرف برای افغانها توظیف شد؟
یقین کامل دارم تاوقتی غرق درمضخرفات هستیم بجایی نمیرسیم.
رسولی

>>>   جالب انست که ان گلموره های راکه شیطان محترم درخدمت مردان قرارمیدهد،نسبت به خانم های اصلی شان جوانتر،مقبولترونظیف تر.زبان بدهم ندارند.
زنده باداموزگارملایک.وقتی به ملایک احترام داریم ،پس احترام به استادملایک بایدده چندباشد.
الحاج بشیر

>>>   اگرزشتیهای انسان امروزی راباشیطان مقایسه کنیم،به این نتیجه میرسیم که دیگرانزمان گذشته است که انسان میگفت لعنت به شیطان.بعدازین شیطان حق داردکه بگوید لعنت به انسان.
مرادی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است