پاکسازی قومی و کوچ اجباری تاجیکان بادغیس
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۲    ۱۳۹۹/۵/۱۴ کد خبر: 164415 منبع: پرینت

پاکسازی قومی و کوچ اجباری تاجیکان بالامرغاب بادغیس؛
تاجیکان در بادغیس اکثریت مطلق 80 درصد و در شهرستان مرغاب به 25 الی 30 درصد میرسد، شنیدن وضعیت زندگی تاجیکان در شهرستان بالامرغاب آزار دهنده و قابل نگرانی هست و مردم ما در این شهرستان زندگی مشقت بار را می‌گذرانند.

طالب و دولت با سیاست مشترک و سیستماتیک در پی پاک سازی قومی اند.
تاجیکان بالامرغاب متهم به حمایت از دولت بارها است که مورد ستم طالب قرار گرفتند این بماند و این چندمین بار هست از طرف دولت فاشست اشرف غنی احمدزی مورد هدف قرار می گیرند و راکت باران می شوند؛ همین امروز (چهارم عید قربان-۱۳۹۹) با شلیک به اصطلاح اشتباهی ۸ کودک و زن شهید و زخمی می شوند و ده ها فامیل مجبور به کوچ اجباری شدند و این نگران کننده هست.

کوچ کنند کجا بروند؟
در شهر قلعه نو و هرات به دلیل تحت مدیریت بودن حداقل کمک های دولت و خارجی ها که تعلق به مردم خاص میگرید، به این مردم نمی رسد؛ این مردم گرسنه، بی خانه و پریشان اند و آرامش زندگی از صفحه روزگار شان زدوده شده است.

امشب یکی از جوانان تاجیک بالامرغاب درد دل هایی از وضعیت زندگی تاجیکان در این شهرستان داشت که قلبم درد گرفت، از وحشت طالبان تا بربریت دولت.
به سخن مبارزین سوری: این جنایات را نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم.

اسماعیل پیکار
کابل_افغانستان
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاجیکان بادغیس
کوچ اجباری
نظرات بینندگان:

>>>   شغال های که فکر می کنند دنیا را با تعفن شان گیچ خواهد ساخت دستگیر شدن به ترکیه !
فکر کرده بودن که همه دنیا مانند کاکایش است که ایسکریم بخرد برایشان و پرورش بدهد اما حکومت های دیگر شهامت و همت دارند دست شان به جنایت شیریک نیست مانند دلقک های روزگار ؟
چرا ترکیه برای این ها ایسکریم نخرید؟

دولت و پلیس ترکیه بیش از ۲۱۰ چوچه تروریست را که پرچم تروریستی طالبان را در روز عید در دست داشتن و در یکی از شهر های ترکیه این طرف و آن طرف می چرخیدند دستگیر کردند. تمامی این چوچه های تروریست از یک قوم خاص می باشد.

>>>   توصیه بنده به تاجکان ولایت بادغیس اینست که با چنگ و دندان ازمناطق ابایی و اجدادی خود حراصت نمایند و تسلیم هیچ کسی نشوند و نه فریب غنی و این دولت پوشالی غنی را بخورند فقط اتکا به خود و خدای خود کنند و با حمت و اراده هر کاری امکان دارد .
افغان

>>>   فقط یک ماه مقاومت کنید و بعد اختیار بادغیس را به دست بگیرید چون غنی رفتنی است.

>>>   هر بدبختی ما داریم از سر اوغان و کوچی هست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است