من پاکستان را در میدان سیاست مدال طلا میدهم
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۵    ۱۳۹۹/۵/۱۴ کد خبر: 164414 منبع: پرینت

خفه نشوید، من پاکستان را در میدان سیاست مدال طلا میدهم!
یکهزار خانوادۀ افغان را در یک منطقه جابجا کنید، مجبور هستید برای ادارۀ شان یک وزارت داخلۀ جداگانه، یک وزارت مواد مخدر جداگانه و یک وزارت جداگانۀ امنیت ملی را درتشکیلات حکومت اضافه نمایید.

اما چرا این مدال را من به پاکستان میدهم؟
چرا مدال؟ زیرا پاکستان از روزِ تأسیس تابحال توانسته تمام تلاشهای ضد پاکستانی ازجانبِ افغانستان را چه در عرصۀ بین المللی و چه در سرکوب نمودن جنبش های آزادیخواهی موفقانه مهار نماید.

چرا مدال؟ زیرا پاکستان از تأسیس تا امروز با هنرِ دپلوماسی فعال و اثرگذار توانسته گاو شیری غرب و عرب را خوب بدوشد و هم اکنون که بازی در حال تبدیل شدن است دهن را در پستان چین فروبرده است.
چرا مدال؟ زیرا پاکستان توانست نزدیک به هفت میلیون افغان را اداره نماید، آنعده افغانانی را که 99% شان نه سواد داشتند نه از فرهنگ و مدنیت خبر داشتند حتی بیشترین شان با سرک قیر هم آشنا نبودند.
چرا مدال؟ زیرا پاکستان توانست هفت میلیون سرکش ترین مردم را مطابق به تقسیم اوقات دلخواهِ خودش مانند مرغهای فارمی در دسترخوانش سه وقت نان دهد.
چرا مدال؟ زیرا پاکستان توانست رهبرانِ جعلی و دین باوری مصنوعی خود را جاگزین دین باوری حقیقی وسنتی افغانان نماید، در نتیجه به استثنای جامعۀ شیعۀ ما صدای محرابِ تمام مساجدِ افغانستان را در اختیار دارد.
چرا مدال؟ زیرا پاکستان توانست ازنخبگان سیاسی ما چه اسلامی، چه ملی گرا و چه تکنوکرات خوبترسربازگیری نماید که درنتیجه ازسَرَک تا پَچَک قدرت مانور وتحرکِ سه نسلِ رهبرانِ سیاسی ما را به طریقی دراختیار دارد.
چرا مدال؟ زیرا پاکستان توانست ذخیره گاه استراتژیک قوم پشتونِ آنطرفِ دیورند را برای نفوذ و خریداری بزرگان اقوام مختلف افغانستان بخصوص قوم پشتون به بهترین روِش بکار گیرد، درنتیجه، ایجادِ این خوش باوریها بیشترین صدمه را به خود پشتون ها وارد نمود.
چرا مدال؟ زیرا پاکستان توانست با یورش فرهنگی از کرکت گرفته تا ادبیات نوشتاری و گفتاری حتی در طرز زندگی مردم و لباس رسمی دولتی ما نفوذ کند. درنتیجۀ این تمایلات فرهنگی اکنون نمی توان میان یک دکاندار ، یک محصل و یک وزیرِ حکومت فرق گذاشت.

بالاخره چرا مدال؟ زیرا در حال حاضر پاکستان توانسته کلید اصلی حل قضایای منطقوی و جهانی کشور ما را نزد خود نگهدارد و بازی را طوری ادامه دهدکه آبروی امریکا وانگلیس، عزت هندی ها و شرفِ روس ها و چینایی ها را در تارِ بروت خویش آویزان نماید.

سوم آگست 2020
تورنتو - کانادا
محمد عارف هاشمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
طلا
نظرات بینندگان:

>>>   صدافرین به این تحلیل بی نظیر،واقعیت راگفتی ،متشکرم.

>>>   جنرال ضیا الحق بروت داشت.
عمران خان بروت ندارد.
عمران خان آبروی آنها را در چوب کریکت خود آویزان کرده است.
اما عمران خان پشتون تبار یک نفر برای گزار از حالت فعلی افغانستان است.
به مجردی که طالبان سر قدرت شوند،قصه عمران خان در کله پزی مفت میشود و دوباره کدام پنجابی صدر اعظم خواهد شد و بعد از تصرف افغانستان توسط طالبان،تصرف کشمیر هند توسط پاکستان در آجاندای پاکستان قرار میگیرد.
مقدمات آن تازه شروع شده است که عبارت از زد و خورد ها در مناطق سرحدی بین چین و هند است و پاکستان چین را در پهلوی خود دارد و قصه پیمان امنیتی شانگهای نیز در کله پزی مفت میشود،مثلی که قصه (بریکس)،پروژه اقتصادی برازیل و روسیه و هند و چین و افریقای جنوبی،در کله پزی مفت شد.

>>>   هى ناز نفست ! دمت گرم !

>>>   آقای محمد عارف بی معرفت. اینکه پاکستان چه خیانت های بزرگ را در حق مردم افغانستان روا داشته به کسی پوشیده نیست. معلوم می شود که تو غیر مستقیم به نفع باداران ات تبلیغ می کنی تا در پهلوی معاش سوسیال ات معاش ISI را نیز می گیری و در عوض برای کشور کثیف پاکستان مدال طلا میدهی.,,,,


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است