این عید به مردم ما مبارکبارد ندارد.....
عید قربان به تمامی حج رفتگان قدیم، بر تمامی سهمیه داران حج، بر تمامی نورچشمی های درنده و خون آشام این سرزمین که در پناه قدرت های بزرگ آرمیده اند، مبارک! 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۷    ۱۳۹۹/۵/۹ کد خبر: 164363 منبع: پرینت

باز هم به عید سعید اضحی، عید قربان رسیدیم، عید قربانی کردن نفس اماره و چشم پوشیدن از مطالبات ناتمام دنیوی و عید بندگی. ضمن عرض تبریک این عید بزرگ به تمام مسلمانان جهان و به ویژه افغانستانی های مقیم در افغانستان یا مهاجر در جای جای جهان؛ دعا می کنیم.

دعا می کنیم تا این عیدی باشد که در آن انتحاری و انفجار رخ نمی دهد و پس از آن این سلسله دوام داشته باشد و عیدهای مردم ملکی با لبخند کودکان شان با نذری ها و خیرات ها و قربانی های شان برای همه تنگدستان و با امنیت خاطر و سفره ی گشاده باشد. انشاء الله!

دعا می کنیم تا این آخرین عیدی باشد که در آن خانواده ای چشم انتظار خبری از صحت یا دریافت جنازه ی فرزند ربوده شده و یا به جنگ رفته اش است، آخرین عیدی باشد که مظلومی صرفا بخاطر نژاد و قومیت و مذهب قربانی ظلم ظالمی می شود که حمایت حکومت را با خود دارد.

دعا می کنیم عید قربان همراه با پایان قربانی شدن کودکان و نوجوانان در سوء استفاده های جنسی، منع تحصیلی، سوء استفاده روانی در انتحاری ها و سوء استفاده جانی در اختلافات خانوادگی می شود؛ آخرین عیدی باشد که کودکان در سرک ها گدایی می کنند و اعتیاد دارند.

دعا می کنیم زندانی های بدون بررسی پرونده های شان هرچه زودتر رفع تکلیف شوند و زندانی هایی که از پیش هماهنگ شده اند تا مورد عفو عید قربان از سوی رییس جمهور قرار بگیرند؛ جان زنان و کودکان و کهنسالان را نگیرند و جای دورتری حملات انتحاری خود را از سر بگیرند.

دعا می کنیم تا عید قربان سال آینده، همه زورمندان محلی و اختلاس گران و رشوت گیرندگان و سوء استفاده کنندگان از بیت المال، پیش از سفر حج و قربانی کردن گوسفندهایشان در صحرای عرفات، داغ هایی که بر دل مردم بی جا شده و قربانیان ظلم و تبعیض روا داشته اند بزدایند و مرهم نهند تا حج شان مقبول حق باشد.

عید قربان به تمامی حج رفتگان قدیم در حقیقت به حج نارفته، مبارک! بر تمامی سهمیه داران حج از نمایندگان مجلسین و ارگ نشینان مبارک! بر تمامی نورچشمی های درنده و خون آشام این سرزمین که در پناه قدرت های بزرگ آرمیده اند، مبارک!
این عید به مردم بیچاره و دغدار ما مبارکبارد ندارد.....

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عید قربان
حج
نظرات بینندگان:

>>>   "ماتم زدگان را لب پرخنده نشاید ..."
دوستان وهموطنان نهایت عزیزمن!
--------------------------------
ازهمه شما صمیمانه خواهش میکنم به رخنامه شخصی دیگران تبریکی عید را ارسال ننمایید .
خداوند طاعات وعبادات همه شما را به دربارخویش قبول بفرماید . ولی با هزاران درد ودریغ وقتی به هرسو درکوچه وپس کوچه های شهروطنم مینگرم جزغم واندوه وحکایت ازسیاهی ، بدبختی وخونریزی چیزدیگری را نمیبینم ، زیرا سالهاست این جشن عیدی ازده ؛ قشلاق وبلاخره ازاین سرزمین باربسته است ، اینکه چه زمانی برمیگردد والله اعلم. بنآ این قطعآ بی انصافی خواهد بود که بالای زخم هموطنانیکه همین اکنون ماتمی دارند نمکی پاشیده شود، زیرابه گفته زنده یاد خلیل الله خلیلی :"ماتم زدگان را لب پرخنده نشاید ..".
باعرض حرمت./ عطا صفوی/

>>>   عید آمد و هرکس پی کار خویش است.
مینازد اگر غریب اگر درویش است.
ما یک نظری به حال خود ها کردیم.
دیدیم که قیامت برای ما در پیش است.
اتحادیه گوسفندان قربانی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است