افغانستان را مکتبخانه وهابیت نسازید
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۸    ۱۳۹۹/۵/۷ کد خبر: 164332 منبع: پرینت

ساخت یکصد مدرسه دینی توسط عربستان سعودی با آن سوابق وحشتناکش در زمینه پرورش تروریسم و افراطیت وکشتار، مو بر بدن انسان راست می کند. مردم افغانستان این مسئله را باید به حیث یک خطر بالقوه بپندارند و مانع از انجام توطئه های تروریست پرور و افراط محور، حکام آدمکش سعودی شوند.

عربستان سعودی یک شفاخانه و یکصد مدرسه دینی در افغانستان می سازد. ظاهرا مبلغ سی میلیون دالر برای ساخت این پروژه ها در نظر گرفته است.
طبق گزارش ها خبر فوق را الخالدی سفیر عربستان در ملاقات با فضل الهادی مسلمیار رییس مجلس سنا به وی گفته است.

سعودی ها مظنون اصلی ایجاد، تقویت و حمایت از گروه داعش هستند. داعش در تاریخ معاصر جهان بیشترین کشتار را از نام اسلام به راه انداخت و بزرگترین جنایات تاریخ را مرتکب شد و بزرگترین بدنامی ها را از آدرس اسلام، به اسلام و مسلمانها خلق نمود.
سعودی ها همچنین متهم هستند که داعش را در افغانستان نیز آورده و پشتیبانی کرده و اکنون هم در پی آن هستند که داعش و یا گروه مشابه و بدیل آن را در افغانستان حمایت بدارند.

ساخت یکصد مدرسه دینی توسط عربستان سعودی با آن سوابق وحشتناکش در زمینه پرورش تروریسم و افراطیت و کشتار، مو بر بدن انسان راست می کند. مردم افغانستان این مسئله را باید به حیث یک خطر بالقوه بپندارند و مانع از انجام توطئه های تروریست پرور و افراط محور، حکام آدمکش سعودی شوند.

اعتراض نخبگان و روشنفکران ما در شبکه های اجتماعی از مخاطرات مدارس وهابی و سلفی عربستانی در افغانستان، بیانگر وحشت روشنفکران و تحصیلکردگان ما از دخالت های سعودی در افغانستان و گسترش سلفیت تکفیری در کشور ما می باشد.

آنها سوال مهمی را مطرح کرده اند: چرا عربستان سعودی این حد مدرسه دینی در افغانستان می سازد؟ اگر مایل به همکاری است چرا دانشگاه و فابریکه و زیربناهای صنعتی و اقتصادی نمی سازد؟

یکی از وطنداران ما نوشته: "سعودی ها در کشور خودشان دیسکو و رقاص خانه و کاباره می سازند و کانسرت خواننده برهنه امریکایی را برگزار می کنند اما مدارس دینی را در افغانستان می سازند!"

این وطندار ما درست و دقیق گفته اند؛ اگر سعودی ها دغدغه دین و اسلام را دارند چرا در کشور خودشان به دنبال اصلاحات کاباره ای هستند و اگر دنبال عزت اسلامی هستند چرا مانند گاوشیری برای امریکا شده و ترامپ به هر بهانه ای آنها را می دوشد. و چرا مخفیانه با نتنیاهو و اسراییل معامله می کنند! و چرا حکم جهاد خود را در افغانستان و عراق و سوریه صادر می کنند!

ما به حیث مردم افغانستان، دهها سال است که چوب افراطی گری و تحجر و تروریسم را می خوریم. تفکر کشتن مسلمان و انتحاری گری، از مدارس دیوبندی و سلفیت سعودی نشئت می گیرد و زنان و کودکان ما با فتوای آنها کشته می شوند.

اینکه مدارس دینی ساخته شوند فی نفسه خوب است اما با کدام پشتوانه فکری و دینی؟ آیا مدارس سعودی برای ملاها و طلبه های ما اعتدال و رأفت اسلامی می آموزد یا تکفیر و مباح الدم بودن دیگران را ترویج می کند؟ سوابق عربستان و خاندان سعودی به ما چه می گوید؟

مساله دیگر این است که حکومت افغانستان در این میان چه کاره است؟ آیا حکومت پذیرفته که یکصد مکتب دینی توسط سعودی های وهابی در افغانستان ساخته شود؟ اگر بله؛ چرا؟ به کدام دلیل عقلی؟ با کدام میکانیزم؟ چرا سعودی ها از مجرای ملاقات با مسلمیار اعلام کردند؟

عربستان در پی این است که افغانستان بعنوان میدان جنگ باقی بماند؛ جنگ برضد تمامی آنهایی که مخالفت آیدیالوژی وهابیت هستند. سعودی ها کمترین اهمیتی به جان و زندگی انسانها قائل نیستند. آنها فقط می خواهند سیطره خود را تحمیل کنند، آنهم از طریق کشتن و سربریدن و آنهم از طریق فتاوای دینی توسط ملاهای اجیر و دست پروردگان خودشان.

نرگس اعتماد
جمهور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وهابیت
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   جالب است وقتی ایران، هند ، پاکستان آمریکا ووو هر کاری در کشور می کنند مشکل نیست اما وقتی عربستان می خواهد کمک کند گپ پیدا می شود!
قربان شوم خدا را
یک بام و دو هوا را

>>>   نظر دهنده محترم اولی
سابقه آل سعود(یهود) در تربیت و تمویل تروریست ها بر همه آشکار شده است. نم.نه بارز تروریستها همان داعشی های وحشی سیاه پوش هستند که د رحقیقت معادل سفید پوشهای سعودی هستند. وهابیت یک بدعت و تفکر خطر ناک در دنیای اسلام و کلا د رجهان است. وهابیت و آل سعود باز مانده یهودیان حجاز هستند که از ترس خود به ظاهر اسلام آوردند و حالا بر علیه مسلمانان و اسلام اقدام میکنند. همین حالا جناتیت های آل خبیث را در یمن همه نظاره می کنند. شما که ادعای طرفداری از این ظالمان دارید آیا مردم یمن انسان نیستند که این گونه توسط رژیم وحشی سعودی قتل عام می شوند.

>>>   نوسنده محترم ای کاش از ایران هم کمی میگفتی کار خط آهن هرات خاف که باید در ظرف سه سال تمام میشد تا حال مدت ده سال میشود هنوزه نیم تمام مانده است...
لالا هراتی

>>>   ما نیاز به لانه های تروریستی و افراطی عربستان در کشور خود نداریم.
زنده باد اردوی ملی

>>>   نظر دهنده اول!
برای اینکه پخش‌ وهابیت شوم بدتر از پخش و شیوع کرونا است.
آزاده

>>>   و من یقتل مومنآ متعمدآ فجزاوءه جهنم خالدآ فیها وغضب الله علیه و لعنه واعدله عذابا عظیما ۹۳ سوره چارم قرآن
با قتل فجیعانه و عامدانه و سلاخی شهید خاشقچی رژیم سعودی ٍثابت ساخت که خون آشام و مسلمان کش است. ماجرای آن با تمام ابعاد به تمام مردم دنیا معلوم است .
۱- بنیاد تاسیس آل سعودبر پایه ای وهابیت و سلفیت در تاریخ روشن است .
۲- رییس جمهور اشرف غنی در دیانت خود
نسبت به رییس سنا قوی است و ارجح که نماینده خونخوارراباپیام مکارانه نه
پذیرفت و رییس سنا دانسته به ملاقات او
داوطلب شد.
۳- رژیم ضعیف الایمان سعودی در راس ولیعهد همه کارهء آن قصد محکم پایه گذاری و تخم پراگنی وهابیت را دارد. طوریک نویسنده مقاله روشنی افگنده این رژیم با این پلان پشتیبان سیاسی و مالی القاعده ، داعش ، طالب و سایر گروپ های سلفی و سخت مواضع برای گسترش وهابیت و در نتیجه استحکام وگسترش نفو‌ذ و قدرت است .
باایران مسلمان و شیعه مذهب اختلافات
بنیادی و تاریخی عقیدتی دارد که به ضدیت و مخالفت های ستراژیک منطقوی و سیاسی تبدیل شده میخواهدافغانستانرا
به بستر مساعد ایدولوژیک و نظامی تجهیز کند . واین موقف زمانی را که آمد آمد رژیم طالبان به داخل افغانستان است از قبل زمینه آرایی داشته و مساعد میداند که پیشنهاد یکصد مکتب و مدرسه و صدها مساجد و صدها کانون های تربیتی وهابیت را داده است که هزاران دیگر در پی خواهد داشت . پاکستان را کمتر مساعد میداند زیرااساسات دیوبندی در آنجا رسوخ دارد .
درخواست مردم افغانستان از رژیم حاکم
و رژیم های بعد اینست که مسلم یار های مانند رییس بی سواد سیاسی سنا را به چنین ملاقات ها و صلاحیت و موقعیت ندهند تا به تخم گذاری های خطرناک سبد نه نهند . خود هوشیار باشند و زیرکانه عمل کنند تا افغانستان به کانون ثانی و هابیت تبدیل نه گرددآنوقت پشیمانی سبب براءت شان نخواهد بود و مغضوب ملت افغانستان شده برای ابد سرنگون خواهد شد . و ما علیناالااظهارالحقایق
م.پومنیار حلیم بدخشان

>>>   وهابیت به مذهب سنی حنبل هستند و‌سنی افغانستان به مذهب ابو حنیفه می باشدکه با هم سنخیت ندارند. به این لحاظ نباید حنبلی ترویج یابد. دیوبندی حنفی نیز مانند وهابی تندرو می باشد به همین لحاظ خطرناک بوده و نباید ترویج یابد.

>>>   جواب لالا هراتی
اولا فراموش کردی که جمهوری اسلامی ایران هیچ رقم هزینه پروژه دریافت نکرده و این کار را رایگان انجام میدهد دوم شاید از سنگ اندازی دولت غنی در اجرای پروژه خبر ندارید و سوم هم شاید خبر ندارید چند مهندس ایرانی موظف در اجرای پروژه در این سالها بعلت انتحار طالبان به شهادت رسیدند!

>>>   بجواب نظردهنده که جواب منی لالا هراتی را داده خیر ببنی ازمعلومات تو تشکر فکر میکنم اگه عربستان هم در افغانستان مسجد و یا مکتب اعمار میکند دیگر کدام مرجع پولش را نمیدهد بلکه خوده عربستان کمک میکند درد ما از این نیست محترم درد ما از این است که بخاطری صد دالر یا تومان و یا غیره و غیره پولی که کمک در این سر زمین بی سروصاحب میکنند صدها لانه استخباراتی درمنطقه ایجاد میکنند تو شاید خبر ندادشته باشی نفوس ایران در منطقه که خط آهن از ان عبور کرده بیشتراز نفوس دولت افغانستان است و اگر آن سرهنگ هایکه تو ایشان را مهندس میگوی اختتاف شده اند انها اختتاف نشده بلکی یک دورغ و یک چال استخباراتی بودکه من و تو نمیفهمیم رسانهی کردن اختتاف این منافیقین بهانه بود و هست برای ماندن تا رسیدن به مقصد شوم خود گپ ها ودرد دلهازیاد است اگر کسی وطن پرست اصل باشد همین چند کلیمه باید کفایت کند و اگرخود فروخته باشد کتاب ها هم که نوشته شود فایده ندارد . (از ماست که برماست)
لالا هرات

>>>   لالا هراتی از قرار معلوم با این تفکرات که تو داری معلوم است طالب یا پشتون افراطی می‌باشید سالها ما هراتیان اصیل را که نسل اندر نسل ساکن سرزمین خود بودیم خارجی خواندند بعد یک عده که تازه سر و کله شأن پیدا شد و معلوم نیست از کدام جای پشتونستان به هرات ما کوچ کردند بالای ما ریاست میکنند ما به ایران پیوستگی داریم و مرز را جعلی انگلیس میدانیم چون همه پارسیوان هستیم همانطور که تو پشتون دیورند را جعلی میدانی

>>>   اکر گپ حق گفتن را تو تفکروافراطی و منی بنده خداج را مهاجر خطاب میکنی پس بگفته کلان هامه ادم (خاموش) کسی که نداد نداند .
لالا هراتی

>>>   لالا هراتی راست میکویی گپ هایت بسیار بجاست خیر ببنی .

>>>   در این خبر گزاری نظرات به راحتی داده میشود و کدام ایمیل و نام پسورد نمیخواهد برای همین است میتواند یک شخص بنام لالا هراتی یک نظر بدهد و بگوید لالاهراتی کاکا اصلا تو گل و بلبل هستی و نظیر تو در کره زمین یافت نمیشود گپ تو مقبول است خیر است اما افسوس که پادشا نشدی! اما کدام کس است که باورکند!

مثل فرض کن نام من باشنده هرات مسعود است نام کلان هم نمی‌گویم
بعد اینجا یک پیام می‌نویسم که دوست ما گفته است
مسعود جان! تو چقدر خوب استی و حق و حقیقت میگویی
اصلا فکر کن چی شد من و تو که از نسل یک زوج آدم و حوا بودیم حال به مخاصمه و جدل افتیده ایم!

خدا را شکر ما حق هیچ انسانی را غصب نکردیم و نه انتحار کردیم و نه تقلب و جعل کردیم نه دزدی کردیم سالها آبرومندانه زندگی کردیم و نان حلال خود را خوردیم همین که خدا شهادت بدهد کافی است ما سرزمین خراسان خود را از کس خریداری نکرده بودیم که حال بخواهیم پس بگیریم !
اما آن قبیله که بالای مردم ملکی ما هر روز ظلم و ستم و جنایت میکند تقلب میکند آزادی و امنیت را از ما گرفته و قوم و قبیله پرستی میکند و میخواهد بالای ما زور بگوید و تمدن و تاریخ و نام بزرگان ما را حذف کند او همان کسی است که فردا روز قیامت باید پیشگاه خداوند ج جواب دهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است