تشدید و تمدید محدودیت ها بر پناهجویان در یونان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۳    ۱۳۹۹/۵/۷ کد خبر: 164327 منبع: پرینت

پناهجوی افغانستانی در درگیری در لیسبوس به ضرب چاقو کشته شد. یک پسر ۱۹ ساله بعد از این رخداد دستگیر شد و یک جوان دیگر نیز به عنوان فرد مظنون شناسایی شده است.
از آغاز سال روان در کمپ موریا هفت پناهجو در زد و خورد ها با ضرب چاقو جان باختند که در میان آن‌ها یک پسر زیرسن و یک زن بوده اند. شمار زیادی نیز زخمی شده اند.

به گزارش دويچه وله، حکومت یونان محدودیت‌ها را به دلیل پاندمی کرونا برای همه کمپ های مهاجرین پنج بار تمدید کرده است. وضع محدودیت های کنونی تا ۲ اگست ادامه دارد.
سازمان های متعدد امدادی از این اقدام انتقاد می کنند. آن‌ها می‌گویند که خشونت در کمپ ها «بدتر از ویروس» می باشد.

کمپ های مهاجرین در یونان بیش از حد پر است. در کمپ موریا که گنجایش ۳۰۰۰ نفر را دارد، در حال حاضر حدود ۱۷ هزار مهاجر به سر می برند.
در کمپ موریا شماری از پناهجویان افغانستان نیز به سر می برند. به گفته سازمان ملل هم اکنون در کمپ های پناهجویان در جزایر لیسبوس، خیوس، ساموس، کاس ولیروس بیش از ۳۶۰۰۰ متقاضی پناهندگی به سر می برند. این کمپ ها اما گنجایش فقط ۵۴۰۰ نفر را دارند.

بنا برمعلومات سازمان امدادی «دهکده کودکان اس او اس» مجموعا حدود ۴۲ هزار متقاضی پناهندگی درجزایر یونان که ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارند، زندگی می کنند. یک سوم این افراد را کودکان تشکیل می دهند که ۶۰ درصد آنان زیر ۱۲ سال اند. تقریبا نیمی از این پناهجویان از افغانستان اند و نیمی دیگر از کشورهای سوریه و سومالیا آمده اند.

سازمان های امدادی به خصوص وضعیت در کمپ موریا را وخیم خوانده اند. چنانچه سازمان های امدادی می گویند این کمپ برای ۳۰۰۰ نفر ساخته شده اما درآنجا تقریبا ۲۰ هزار پناهجو درشرایط بهداشتی فاجعه بار زندگی می کنند.
زمستان وضعیت را هنوز هم سخت تر کرده است. به گزارش کمیسیاریای عالی پناهجویان ملل متحد هزاران نفر در هوای نامساعد در خیمه های کوچک زندگی می کنند.

بسیاری از پناهجویان نگرانند که آتن آنها را به زودی به ترکیه و یا به کشورهای مبداشان برگشت دهد. حکومت یونان از آغاز سال پروسه پناهندگی را شدت بخشیده است. این کشورهر هفته ده ها مهاجر را به ترکیه اخراج می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یونان
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   چرا همیشه یکسر درگیریها در کمپها و کشور میزبان مهاجران افغانند ؟ وقتی توان نگهداری از فرزندانتان را ندارید چرا انقدر زاد و ولد میکنید ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است