پشتونیزم و سیاست مغزی شویی
مردم خود را به انفجار، انتحار و کشتار و ویرانگری تربیت، تشویق و تحریک می کنند. بگونه مثال تروریزم طالبانی را بحیث فرزندان عزیز قبایل پشتون نامیده و آنها را تشویق و تقویت در راستای امتیاز طلبی قبیلوی می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۸    ۱۳۹۹/۵/۵ کد خبر: 164315 منبع: پرینت

پشتونیزم بحیث یک مکتب نژاد پرست که در دامان استعمار کلاسیک انگلیس در سده نوزدهم تولد و تربیت شد، در حال حاضر به بلوغ سیاسی رسیده است. این مکتب استعمار زاده بیش از دو سده است که نه تنها قوم شریف پشتون و اقوام برادر افغانستان را در راستای اهداف تنگ نژاد پرستی، تبعیض و عقب ماندگی اجتماعی با استفاده از نرم افزار و سخت افزار ها مغز شویی می نماید، بلکه حامیان خارجی اش و جامعه جهانی را هم خیلی موفقانه گمراه ساخته و در باتلاق افغانستان غرق می نمایند. در نتیجه این سیاست دو سده است که افغانستان در آتش تبعیض نژادی، تفرقه، قانون ستیزی ، فقر، فساد و نسل کشی و لشکر کشی کشور های مختلف از ابرقدرت های جهانی گرفته تا تروریست های جهانی یکی پی دیگری به جهنم کره زمین تبدیل نموده و هیچ افقی برای نجات آن دیده نمیشود.
در این بحث می بینیم که با چه وسایلی پشتونستها می توانند مردم خود و هم چنان جامعه جهانی را مغزشویی کنند.

بخش اول: مغز شویی از طریق ناسیونالیزم کاذب تا جنگ اندازی قومی؛
پشتونستها ها یک گروه خاص هستند که حتی بسیاری آنها از لحاظ نژادی پشتون تبار هم نیستند ولی تحت نام مدافعان هویت و منافع قبایل شریف پشتون در تبانی با قدرت های خارجی در دو سده اخیر در تحت پوشش درانی، غلجایی، اسلام، کمونیزم، دموکراسی و تکنوکرات زمام قدرت افغانستان را بدست گرفته و با هنرمندی خاص مردم افغانستان قبل از همه قوم شریف پشتون را مغز شویی می کنند.
۱) ناسیونالیزم کاذب یکی از کارت های بازی آنها است. بگونه مثال، دست نشانده ترین آنها تحت نام "خط دیورند" مردم را گمراه ساخته و تحریکات قومی می کنند و خود را بحیث مدافع منافع کشور معرفی می کنند، بی آنکه باور به آن داشته باشند.

۲) از طریق تلقین و ترزیق تاریخ جعلی نه تنها کودکان و جوانان را در مکاتب و دانشگاه های کشور تربیت و مسموم می سازند، بلکه بزرگسالان را هم مغز شویی می کنند. بگونه مثال معرفی خاین ترین و مزدور ترین افراد بنام بابای های ملت، سرداران ملت و باداران ملت.

۳) تشویق و تحریک قبایل پشتون به قانون گریزی و قانون ستیزی و ایجاد فضایی خیانت، جنایت، فساد و بی نظمی در کشور به منظور امتیاز طلبی ، فساد پروری و قانون جنگل. بگونه، مثال حتی رییس جمهور تکنوکرات و تربیت یافته دست غرب جرگه های قبایل را بهتر از دموکراتیک ترین پارلمان های جهان می شمارد.

۴) مردم خود را به انفجار، انتحار و کشتار و ویرانگری تربیت، تشویق و تحریک می کنند. بگونه مثال تروریزم طالبانی را بحیث فرزندان عزیز قبایل پشتون نامیده و آنها را تشویق و تقویت در راستای امتیاز طلبی قبیلوی می کنند.

۵) نگهداشتن مردم در عقب ماندگی ذهنی، بیسوادی، فقر و بی فرهنگی در سده بیست و یکم.
بگونه مثال تشویق مردم شریف پشتون به کوچی پرستی، مکتب سوزی، زن ستیزی و زورگویی.

۶) شعله ور ساختن اختلافات قومی، قبیلوی، طایفه‌ای و محلی از طریق فورمول استعماری کهنه انگلیس" تفرقه به انداز و حکومت کن".
بگونه مثال تحریک درانی علیه غلجایی و یا برعکس و یا جنگاندن پشتون با غیر پشتون.
و صد ها موارد دیگر.
باید گفت غیر عادلانه خواهد بود که از پشتونیست ها شکایت کرد ولی نخبگان غیر پشتون را فرشته های بی آزار دانست.

واقعیت این است که از درون جهاد و جنگ در سه دهه اخیر یک قشر ارستوکرات و سرمایه پرست در صحنه سیاست افغانستان بویژه در میان تاجیکان و هزاره ها ظهور نموده اند که از نام جهاد، ایمان و اسلام صاحب قدرت و ثروت بیشمار شده اند. این قشر سودجو زمانیکه مست قدرت و سرمایه هستند نه جهاد یاد شان می آید نه ایمان و نه فقر و بیچارگی مردم و حتا همرزمان جهادی شان را فراموش می کنند. اما زمانیکه از قدرت افتیدند کارت جهاد و اسلامیت و مردم داری را بلند می کنند و آنگاه راه و مکتب مسعود یاد شان‌می آید. و یا با لباس آیت‌الله ها در زیر عکس "بابه مزاری" مظلوم‌نمایی نموده حرف از بی عدالتی و تمامیت خواهی پشتونیزم ارگ می زنند.

همچنان از زمان سقوط حکومت داکتر نجیب به اینطرف جنرال دوستم لگام قدرت و اراده مردم شریف ازبیک های افغانستان را در انحصار خود گرفته تحت نام رهبر ترکتباران کره زمین با پشتونیزم تمامیت خواه بحیث ابزار وارد معامله می شود. اما زمانیکه او دیگر به درد پشتونیستها نمی خورد، باز کارت ترکتباران را به میدان انداخته رهبر خود غنی را در ارگ کابل متهم به قبضه قدرت می کند. بدین ترتیب آتش افروخته خود در پناهگاه خود از ترکیه نظاره می کند.
بزرگترین بد بختی جامعه افغانستان این است که مردم در تحت تاثیر دلالان قومی قربانی میشوند و نتوانسته اند از زیر هیپنوتیزم و از خواب روانی بیدار شوند و با دلالان قوم خود چه تاجیک، چه پشتون، هزاره و ازبیک تصفیه حساب نموده بدور محور یک تفکر بزرگ ‌ملی متحد شده و سر نوشت خویش را بدست خود بگیرند.

بخش دوم: گمراه ساختن جامعه جهانی از طریق مظلوم نمایی دپلوماتیک و تحریف واقعیت های افغانستان؛
با آنکه مکتب پشتونیزم خود در دامان استعمار کلاسیک تولد و تربیت یافته و به بلاغت رسیده، ولی در فرا آیند رشد خویش توانسته نه تنها استادان استعماری خویش را در راستای منافع تنگ خویش راه گم بسازند، بلکه جامعه جهانی را نیز بفریبند.
پشتونیستها چگونه جامعه جهانی را مغز شویی می کنند؟
پشتونیزم دو ابزار قوی برای فریب و گمراه ساختن افکار جامعه جهانی و حامیان شان دارند:
مظلوم‌نمایی دپلوماتیک و ترساندن از خشونت های قبیلوی بر علیه خارجی ها.

پشتونیزم دروغ های ذیل را به جامعه جهانی می گویند:
۱) پشتونها اکثریت قومی هستند و دیگران اقلیت ها هستند.
۲) افغانستان سر زمین اجدادی و تاریخی پشتونها است و آنها ۵ هزار سال تاریخ دارند و دیگران ناقلین از آسیای میانه ایران و مغلستان هستند.
۳) غیر پشتونها جنگسالاران و عامل بی ثباتی هستند ولی پشتونها فرهنگ سالاران و عامل ثبات و صلح اند.
۴)مرز دیورند یک خط تحمیلی است.

هارون اميرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتونیزم
مغزی شویی
نظرات بینندگان:

>>>   ای کاش بجای اینکه بگوییم من پشتویی هستم یا فارسی یا ترکی یا عربی می‌گفتیم کی انسان هست؟

>>>   اهداف اوردن اشرف غنی توسط امریکا در افغانستان
متاسفانه اوردن اشرف غنی به حمایت وپشتبانی امریکا و غربی ها در افغانستان و نشاندن ان به کرسی ریاست جمهوری یک پروژه طولانی با اهداف سیاسی و فرهنگی و بلکی نژادی بوده است که قسمت از ان در دوره اول ریاست اجرا ان عملی شده که عبارت باشد از پاک سازی و تصفیه شخصیت های قابل نفوذ اقوام غیر پشتن بخصوص مردم ما از وزارت خانه های دولت و کادر های مهم اقتصادی و نظامی و یکی دیگر از اهداف اشرف غنی پروژ ای تقویت سازی گروهک طالبان در قالب نژادی و جلو گیری از کشتار پشتون ها در جنگ های طالبان و دولت و عمدا جنگ طالبان را از مناطق جنوب پشتن نشین متقل نمود به مناطق امن شمالی و مرکزی و جونبی که اکثریت اقوام غیر پشتون تاجک و شیعه هزاره و ازبک حضور داشتند و کشتار و تلفات از دو طرف اقوام غیر پشتن است و سرباز گیری هم از بین همین اقوام مذکور توسط طالبان ادامه دارد و در مقابل از اردوی ملی هم بیشتر کشته ها جوانان تاجیک و هزاره و ازبک هستند و متاسفانه فعلا جنگ و درگیری طالبان در مناطق مذکور ادامه دارد و فقر و بیکاری در انان افزایش یافت است و بالعکس در مناطق جنوبی پشتن نشین چند سال است که جنگ و درگیری خوابیده و کاملا از نظر امنیت و اقتصادی رو به توسع هستند و نگاه کنید که اشرف غنی در سفرهای خود هر روز در مناطق پشتن مرتب پروژه های اقتصادی و فرهنگی افتتاح و اجرا میکند و همه بودجه ها را بسوی انان گسل نموده و متاسفانه در مناطق غیر پشتن فقط درگیری و نا امنی اقتصادی ادامه دارد و هیج پروژه اکمال نمی شود و ایا اشرف غنی فقط رئس جمهوری پشتن ها نیست و از مال و جانو خون جوانان تاجک و هزاره و ازبک برای بقا و توسعه پشتن ها استفاد نمیکند

>>>   سلام علیکم!
به راستی که دیگر نمیتوان ظلم و ستم پشتون ها را تحمل کرد. در طول تاریخ غیر پستون ها را از زبان اصلی شان گمراه ساختن و همگی را وادار ساختن که به زبان پشتو صحبت کنند. تلویزیون رادیو و رسانه های مختلف به زبان فارسی نشرات اندک دارند. در دفاتر دولتی هیچ کارمند غیر پشتون وجود ندارد و در همه ادارات فقط به زبان پشتوصحبت میکنند. ماباید دست به کار شویم و این ظلم را که در حق غیر پشتون ها میکنند در مقابل اش ایستادگی کنیم و به ان نقطه پایان بگذاریم.
به خدا مه حیران هستم به این بی عدالتی.
این پشتون ها دوره طلایی امیر حبیب الله کلکانی و دوره شادروان برهان الدین ربانی را دوره سیاه تاریخ افغانستان میگویند.
چشم سفیدی شان که گویا فاجعه افشار، کار شورای نظار است و قوم شریف هزاره را در مقابل ما تحریک میکنند. در حالیکه فاجعه افشار کار همین پشتونیست ها بود.
چطور هارون جان، یا ازی حقایق خبر نبودی؟

>>>   پشتون ها مردمان دل پاک ‌و خوش قلب استند.
اینها همیشه‌ قربانی روشنفکران فروخته شده خود استند.

>>>   برادران پشتون با انصاف هم داریم ما غیر افغان ها از ایشان میخواهیم اگر زبان هم قومی های ظالم خود را میشناسند برایشان توضیح بدهند ظلم و ستم بالای دیگر اقوام نکنند و خدا این کارهای ظالمانه شأن را دوست ندارد.
ملااحمدی

>>>   ۵ هزار سال تاریخ و فرهنگ هههههه۰۰۰
تا سه صد سال پیش رسم خط نداشتی حال از پشت شتر برآمدی و دعوای برتری فرهنگی تاریخی و قومی داری و ادعای تاریخ ۵۰۰۰ ساله میکنی، برو گمشو اوغان ... زندگی و روش کوچی گری و دعوای فرهنگ و تمدن ۵ هزار ساله داشتن واقعن مضحک و احمقانه بنظر می آید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است