شما نمی‌دانید که ما برنامه های شما را می‌دانیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۵    ۱۳۹۹/۵/۴ کد خبر: 164299 منبع: پرینت

آقایان غنی، صالح و دانش!

این‌را به خوبی می‌دانم که شما به نوشته‌های من گوش نمی‌دهید. اما به خوبی می‌دانم که نامه‌هایم را می‌خوانید. این نامه را در مورد «دسترخوان ملی» می‌نویسم. شما جامعه را در وضعیتی قرار داده‌اید که حتا فقرا از این «سخاوت» شما استقبال نکردند.
دلیلِ روشن آن درس‌های‌است که از برنامه‌ی توزیع نانِ خشک به شهریان کابل آموخته اند. حالا شما ۲۵۰ ملیون دالر را برای توزیع خوراک به فقرا دریافت کرده‌اید.

شما با توزیع مواد خوراکی برای مردم، فرهنگ فقر نشینی و به رسمیت‌شناسی تگدی را که یکی از استراتژی‌های جهان انحصار و سرمایه است در افغانستان نهادینه می‌سازید. نکند تجارب کاری آقای غنی با این نهاد های انحصارگر بر برنامه‌ی «دسترخوان ملی» سایه افگنده باشد. آیا چنین تجاربی در افریقا کم هستند؟
سرزمینی غنی را که انحصار و استعمار در فقر نگه داشته است. مگر با ۲۵۰ ملیون دالر چند فابریک تولید مواد غذایی می‌توان در حومه‌ی شهر کابل ساخت؟

آیا شما با توزیع ملیون‌ها دالر به نام نان خشک نمی‌توانستید پنج سیلوی فعال که هزاران شهروند فقیر را صاحب کار و ملیون‌ها انسان فقیر را به صورت مستمر صاحب دسترخوان می‌ساخت، اعمار کنید. ۲۵۰ ملیون دالر یعنی ده موسسه‌ی فعال تولید مواد غذایی که ظرفیت تولید بالایی مواد غذایی برای دو ملیون انسان دارد. چرا به جای دسترخوان ملی «توسعه، شگوفایی و خودکفایی» را ترویج نمی‌دهید؟

من می‌دانم که شما این‌ها را می‌دانید. اما هراس من این‌است که شما نمی‌دانید که ما نیز این‌ برنامه های «مریض» شما را می‌دانیم. نکته‌ی دیگر این‌است که شما از این حمایت جهانی، برنامه‌های سیاسی فخرفروشانه می‌سازید و با کمال مباهات آن‌را به رخ مردم می‌کشید. این بدترین فرهنگ سیاسی است که شما به نمایش می‌گذارید. این‌روش‌ها اعتماد مردم را نسبت به شما آسیب بیش‌تر می‌رساند.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
قوم
نظرات بینندگان:

>>>   جناب ملک ستیز هرکه خوب حرف بزند دلالت ندارد که انسان خوب ووطندوست هم باشد در مورد شما درست نمیدانم که از بقایای کمونیست های سابق هستید اگر چنین باشد بدبختی وسیه روزی ملت وکشور ما را شما بی دینها ومزدور ها خراب کرده اید ورقم زده ایدویااز تکنوکراتهای فعلی که هرکدام شما صندوقهارا پر نموده انچه از ارباب ها باقی ماند چپاول نموده وبه یغما بردید ولی نیک میدانم در میان دزدان پیشاور ونوکران ای اس ای نبودید چون من همه ای انها را می شناسم ومیدانم بهرصورت ستیز صاحب یک انسان بد ومزدور و بدنام تا اخیر چنان نمی ماند بعضی ها را خداوند هدایت مینماید ودر راه نیک وخیر قدم میگذارند وپیامبر بزرگوار هم فرموده اند <انما الاعمال بالخواتم >ازین رو پیشنهاد ها وطرح های تان در مورد دستر خوان ملی خیلی اموزنده وجالب بود اما خارجی ها در افغانستان در گذشته ونه در حال نیامده اند تا زیر بنا های اقتصادی ملت مارا سامان دهند گرچه روسها نسبت به متجاوزین فعلی چهره ای انسانی تر داشتند اما خوب نبودند ولی لا اقل یک چند باب سیلو وفابریکه های سمنت وبند وسرک تعمیر نمودند واینها که حالا امده اند طبق خاصیت استعماری شان به کارهای بنیادی واعمار وباز سازی کشور مستعمره اصلا توجه ندارند ونخواهند داشت فقط یک در صد استفاده جوهای مزدور ووطن فروش رابه لب نان رسانیدند ومابقی همه را بردند در اصل ان کسی که در مورد مجاهدین شعری سروده بود وگفت که دزدان همه را بردند ونمیدانم درودروازه را بردنذ و... خبر ندارد ویا خودرا به بی خبری زده است که همراهان خودش خط واثار ونقشه ای در ودروازه را هم بردند وهزار متر خاک تهداب دروازه را هم بردنداین کورهای خود وبینای دیگران نمیدانند که دستبرد واختلاس یک هزار سال تاریخ افغانستان را محاسبه کنند به اندازه یک ملیونم حصه و دوره ای کوتاه غنی وکرزی وعبدالله را نه دزدیده اند فکر نشود که دزد های قبلی را براءت میدهیم هرگز اما این دزدها هم میکشند وهم همه چیز حتی استقلال واراده ای ملت مارا می برند وبسیار خطرناک تر ازان دزد های قبلی اند اگر دزدی های کریم خلیلی وپسران محقق وحسین فهیم وفیروزی وگل نبی عیدی زاده و...همه را یکجا نماید به اندازه ای سلطان زوی نمیشودورشوت واختلاس یک هزار ساله ای قاضی های افغانستان ومنطقه را گرد اوری نماید به میزان فاروق وردک وحکیمی والکوزی وابراهیم محب وعزیزی نمیشود هرکدام اینها را یک یک محاسبه نماید به ملیونها مرتبه از دزد های قبلی پیشی گرفته اند
حاجی ولایت خان صافی از فرانسه

>>>   این که از برنامه دسترخوان ملی خورد و برد صورت میگیرد،درین جای شکی نیست.
اما این که با این پول فابریکه مواد خوراکه مانند سیلو ساخت،در سیلو باید آرد خریده شود و آرد به نان پخته تبدیل شود و به مردم فروخته شود و یا توزیع شود.
اگر فروخته شود،مردم پول ندارند که بخرند و اگر مفت و رایگان توزیع شود،این دوباره همان سیستم کوپون دوران رژیم خلق و پرچم است که ماهانه به هر کارمند دولتی،علاوه از معاش،کوپون توزیع میشد که حاوی هفت سیر آرد و سه و نیم کیلو روغن و چای و بوره و صابون و پل ریش و غیره مواد بود.
بنأ ضرورت به سیلو نیست.به مردم مواد خام توزیع شود،مردم خودشان در خانه به مواد پخته تبدیل میکنند و میخورند.
در عوضی که آرد را در سیلو به نان سیاه دبل بد مزه در سیلو تبدیل کنند،به مردم آرد داده شود،مردم در خانه خمیر کنند و به نانوایی ببرند و نان خاصه خوشمزه پخته کنند و بخورند.

>>>   غنی و شرکای دزد و احمق اش تلاش دارند تا پیش از ایجاد حگومت موقت تا حد امکان دزدی کنند که نشود فامیل های شان بی تنبان مانند.
ما ملت لعنت میفرستیم به غنی و صالح و دانش و تمام تیم ....ساز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است