در قم ایران: ۳۷ میلیون بده جنازه را تحویل بگیر (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۹    ۱۳۹۹/۵/۳ کد خبر: 164284 منبع: پرینت

فوتی کرونای مهاجر افغانستان در بیمارستان شهید بهشتی قم، به دلیل بدهی ترخیص نشد.
این در حالی است که ستاد مبارزه با کرونا جمهوری اسلامی ایران، اعلام نموده بود که تمام بیماران کرونای ایرانی و افغانستانی به صورت رایگان درمان می شوند.

۳۷ میلیون تومان پرداخت کنید، جنازه را تحویل بگیرید!
۱. یک لحظه تصور کنید، خانواده‌ی عزیزش را از دست داده، رفته جسد بی‌جانش را تحویل بگیرد، اما یک مرتبه دستور صادر شود که مبلغ ۳۷ میلیون تومان(به‌انداره تمام اندوخته سی‌ساله‌ای یک کارگر مهاجر) هزینه‌اش را هم پرداخت کنید. چه حالی برای‌تان دست می‌دهد؟ از این جهت، به مهاجرین مظلوم و بی‌پناه مقیم ایران سفارش می‌کنیم کرونا را جدی بگیرید؛ که با بی‌پروایی و بی‌احتیاطی، هم جان‌تان در خطر است، هم مال‌تان!

۲. سختی‌ها و مشکلات بحران ناشی از تحریم اقتصادی ایران برای ما قابل درک است. بحث ما هم این نیست که چرا این هزینه را از یک بیمار می‌گیرند. بحث این است که بارها از زبان مقامات جمهوری اسلامی ایران در رسانه‌ها شنیده‌ایم که خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع ایران و افغانستان یک‌سان و درمان بیماران کرونایی رایگان است. آقای روحانی، رئیس جمهور در جریان عیادت تلویزیونی از یعقوب یسنا، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی، سخنگوی وزارت بهداشت و اخیرا آقای عراقچی در سفر به افغانستان، این مطلب را یادآوری و هر کدام بارها به نحوی منت‌گذاری کرده‌اند. اما حقیقت، غیر از آن‌چیزی است که در رسانه‌ها ادعا می‌شود؛ یا شاید رایگان بودن خدمات درمانی بیماران کرونایی تنها برای نام‌آوران است؛ نه برای مهاجرین بی‌نام و نان در ایران.

۳. یکی از اقوام که به کرونا مبتلا شده بود، پس از دو هفته تحمل بیماری و بستری در بیمارستان شهید بهشتی قم، دیروز (۱/ ۵/ ۱۳۹۹) فوت نمود. اول صبح برای ترخیص و تشریفات اداری به بیمارستان رفتیم، ارجاع دادند به صندوق حساب‌داری. وقتی به صندوق مراجعه کردیم، دستور داد به پرداخت ۳۷ میلیون تومان هزینه بیماری که فوت شده است. پرسیدیم مگر درمان بیماران مبتلا به کرونا رایگان نیست؟ گفتند تا پیش از عید رایگان بود، بعد از آن نه. رفتیم به بخش مددکاری بیمارستان، آن‌ها نیز همین جواب را دادند و سرانجام بعد از کل جنجال، گفتند تنها همکاری که می‌توانیم، نصف مبلغ را پرداخت کنید، جنازه را تحویل بگیرید؛ به جای نصف باقی مانده، مدارک شناسایی‌تان را گیرو بگذارید، وقت پول را تامین کردید، بیایید مدارک‌تان را ببرید. چند مرتبه دفتر رئیس بیمارستان رفتیم، هر بار رفتیم منشی‌اش گفت نیست و او نیز تاکید می‌کرد که رئیس نمی‌تواند بیش از آن‌چه دفتر مددکاری گفته، کاری کند. سرانجام، ناچار مبلغ ۹ میلیون تومان را تامین و پرداخت نمودیم، در مقابل ۲۷ میلیون تومان باقی مانده، سه جلد گذرنامه را گیرو گذاشتیم تا اجازه ترخیص جنازه را دادند.

۴. تنها همکاری که در مورد فوتی‌های کرونایی در شهر قم را شاهدش بودم، معافیت از پرداخت هزینه‌ی قبرستان و عوارض شهرداری در بهشت معصومه است. در این بخش همکاری کردند. دو روحانی موظف از اول تا آخرین لحظه‌ی تشییع، تکفین و تدفین، عزاداران را همراهی و رهنمایی کردند، خداوند اجرشان دهد!
۵. حقیقت ماجرا را به سفارت افغانستان در تهران رسانده‌ایم، پی‌گیر و منتظر می‌مانیم که تا کجا می‌تواند از حقوق مهاجربن مظلوم و بی‌پناه دفاع کند.

دکتر عبدالعلیم برهانی


در قم ایران

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قم ایران
جنازه
نظرات بینندگان:

>>>   داکتر برهانی!
اینکه مابین ایرانی و غیرایرانی در هزینه درمان بیماری تفاوتی نیست ، صحت دارد چون بیمار دارای کرونای شدید که دو هفته در بیمارستان و در بخش مراقبتهای ویژه بستری بوده ،هزینه ازاد محاسبه میشود و هزینه هرشب اقامت در ای سی یو بالغ بر دو الی سه میلیون تومان است. این هزینه ایرانی و غیرایرانی ندارد. از طرفی بحث هزینه رایگان معالجوی اتباع ، برای ایرانی و غیرایرانی در بیماران سبک که نیازمند بستری نیستند انجام میگیرد بدون کدام پول و پیسه ای ، حتی مهاجران بی مدرک.
در ثانی ، این بیمار متوفی که دو هفته هم در بیمارستان اقامت داشته ، ثبوتی برای بی آبی ان دسته از نفاق افکنان بین دو ملت است که تا پیش از این ادعا میکردند ، ایران از پذیریش و درمان اتباع افغانستان پرهیز میکند.
ان مدعیان کجا هستند؟؟؟؟
بعد چرا هر مسئله ای را بدون کدام تحقیقی سریع دوست دارید القا کنید که یک نکته تبعیض امیز و ظلمی منحصرا بالای افغانها پیدا کرده اید؟ این سیاهنمایی برای چیست؟؟؟

>>>   برو بابا روزی بین دویست تا دویست پنجاه نفر از مردم ایران دارند بخاطر کرونا میمیرند پرستاران و دکتران عزیز ما تا حالا صدو پنجاه نفرشون جانشون رو از دست دادن همه خسته شدن و دیگه بیمارستان ها توان مالی و کادر درمان ندارند حالا سفارت شما این وسط بره به خاطر یک مریض یا چند تا چی بگه
چرا از رساندن مایحتاج زندگی مثل روغن برنج ماکارانی پنیر رب گوجه تخم مرغ و...
توسط مردم ایران به مهاجران افغان درب منزلشون چیزی نمیگید این رسانه ها مثل شما وبقیه مهاجران که فحش میدن یه روزی همین ایران رو هم از دست میدن میمونید شماها وطالبان خارجی ها هم دارن میرن
خیلی مواظب باشید و اون روز رو تجسم کنید....

>>>   انسان یک زنده جان است،مانند میلیون ها نوع زنده جان دیگر در روی زمین.
ارزش انسان بخاطر زنده بودن و داشتن عقل او است.
زمانی که یک انسان فوت میکند،فرق بین او و یک تنه درخت اره شده نبست.
هردوی آنها به مواد غیر زنده تبدیل میشوند و حاوی مقدار زیاد کاربن میباشد که اگر سوختانده شوند،هردو به ذغال و خاکستر تبدیل میشوند.
این که میگویند در روز قیامت همه مرده ها از قبر میخیزند و روز رستاخیز است،همه دروغی بیش نیست.
در طول موجودیت انسان در روی زمین،اضافه از صد ملیارد انسان در روی زمین تولد شده اند و فوت کرده اند و به خاک تبدیل شده اند.
اگر همه شان قبر میداشتند،تمام خشکی های روی زمین کفایت نمیکرد که همه آنها را دفن کنند.
همین حالا در افغانستان هزاران قبر های کهنه است که استخوان های مردگان نیز به خاک تبدیل شده اند و هیچ چیزی از آن باقی نمانده است.
بنأ اگر شما برای تسلیمی یک جسد،سی و هفت میلیون تومان میپردازید.این بدان معنی است که شما یک تنه درخت اره شده را سی و هفت میلیون تومان میخرید.
پرسونل شفاخانه ها نیز شما را لوده گیر کرده است و یک جسد بیجان را بالای شما به سی و هفت میلیون تومان میغروشد.
در قرن بیست و یکم یا بعضی مردم هنوز تعریف یک جسم رنده و یک جسم غیر زنده را نمی فهمند و یا خود را به نافهمی میزنند و یا هم خود را در عقب اعتقادات مذهبی خویش پت میکنند و از واقعیت چشم پوشی میکنند.
در حالی که خود خداوند میفرماید:
کسانی که از واقعیت چشم پوشی میکنند و آن را انکار میکنند،آنها کافر اند.
و واقعیت عبارت از چیزی است که ما به چشم خود میبینیم و با حواس پنجگانه خوبش حس میکنیم.

>>>   باز هم نفاق و تفرقه و آن هم براساس یک ادعا که هنوز ثابت نشده است. من نمی دانم که در ایران باید برای مهاجران محترم افغان چه کار دیگری انجام بدهند تا شما راضی بشوید. خوب از ایران و ایرانی بیزار هستید و همیشه طلبکار بروید از ارباب تروریست آمریکایی خود کمک بخواهید و به کشور آنها مهاجرت بکنید. مطمئن باشید مردم در بلاد کفر از مردم ایران مهربان تر نیستند.
در کشور شما تروریست های آمریکایی حاکم هستند و برای شما تصمیم میگیرند بنابراین از آن ها بخواهید تا رفاه و امنیت برای شما ایجاد کنند و مجبور به مهاجرت نشوید.البته این موضوع شامل حال طلوع نیوز، افغان پیپیر،عوامل غربگرایان، وعوامل وهابی ها می شود. البته ملت و دولت ایران کماکان هم غم و شریک سختی های مردم مظلوم افغانستان است و کمک های ما علیرغم تحریم تروریستهای آمریکایی همانند گذشته ادامه دارد.

>>>   ما افغان‌ها خودما هم وطن خود را از کشور فراری دادیم و از همسایه ها توقع داریم با آنها برخورد خوب کنند کدام روز نیست که در افغانستان ده افغان توسط افغان کشته نشود دزدی تجاوز کودک آزاری شرم باد بر قومیکه منطق ندارد مرگ بر مذدور کفار سفارت انگلیس و امریکا دزد و تروریست در عقب این همه دسیسه ها است من یک سنی مذهب از کابل هستم از جمهوری اسلامی ایران بخاطر میزبانی میلیون ها افغان سپاسگزار هستم اگر انگلیس و امریکا و مذدورانش از وضعیت افغان ها ناراضی است یک میلیون از مهاجرین افغان را از ایران به امریکا و انگلیس دعوت کند

>>>   من از شما هموطنان افغانی عذرخواهی می کنم که در ایران اینگونه با شما رفتار می کنیم!

>>>   باسلام وقتی این مطلب را خوندم یادخاطره تلخی افتادم که کارکنان نامرد وخدانشناس همان بیمارستان افتادم که برادرم تپش قلب داشت بردیم اورژانس با انبلانس بردیم115 ولی چون دفترچه بیمه نداشت گفتن 100هزاربرای ورودی بیماراول واریزکنید. یعنی بیماری ک با115منتقل شده رااجازه ندادن داخل تا من بزگشتم ازمنزل پ بیارم یک ساعت جلوراه مردم روی تخت موندخدا نگذره ازشون پول گرفتن بردن داخل بعد از یک ساعت اسرارمن دکتراومدنوشت ببرن بخش سی سی یو.ولی نبردن تا بعداز 22ساعت از دنیا رفت 3 میلیون خواستن تا جنازه بدن خدا نگذره ازشون بابدبختی جورکردیم چه پولی ک کوتاهی کردن برادرم راکشتن؟

>>>   شاکی شدم ولی با بهانه هایی خون برادرمظلومم را پایمال کردن از خدا میخوام همون بلایی را ک سرعزیزم اوردن واون روز را برایم عاشورا کردن سرخودشون بیاد ومسولینی ک باعث پایمالی خون برادرم شدن مدیون این دنیا واون دنیای مابشن ک ما حتی نتونستیم یه ختم بگیریم خرج کفن ودفنشا قرض کردیم با بدبختی پس دادیم الهی عزیزاشون مثل عزیزما بشه. خدیجه تلخابی هستم خیلی ناراحتم از همه کارکنان اورژانس و مسولان ک شاکی شدم هیچ رسیدگی نکردن نامردی کردن خدا نگذره

>>>   همو جنازه کرونایی را چی میکنی آورده بگذار آنجا دفنش کنند ما عجب مردم ساد هستیم

>>>   نه که ایرانیها این هزینه ها را پرداخت نمیکنند توقع دارید افغانها پرداخت نکنند خجالت نمیکشید به کشوری که از ۴۲ سال پیش درگیر جنگ و تورم و تحریم شده مهاجرت میکنید و انقدر زبان درازید؟ حداقل از تاجیکها و ازبکها و ترکمنها بخواهید بجای ایران به تاجیکستان و ازبکستان و ترکمنستان بروند وقاحت هم حدی دارد هیچ احمقی به کره شمالی یا ونزوئلا مهاجرت میکند که شما ۴۲ سال یک ضرب به ایران مهاجرت کردید ؟

>>>   سلام من یک ایرانی هستم چرا بعضی هم وطنان شما همرا با رسانه های غربی ضد ایران سیاه نمایی میکنند باور کنید در ایران حقوق برادران افغانی هم از طرف دولت و مردم ایران تاجاییکه توان رعایت میشود نمیوشد که یک اتفاق بعضا کوچک را جز به کل تعمیم داد به امید روزی که افغانستان زیبا از اسارت تندروها و غرب ازاد شود یک دولت ملت یکپارچه با مشارکت همه اقوام افغانستان شکل گیرد امنیت و رفاه شکل گیرد اینم بگم افغان های عزیز هیچ وقت کشورهای غربی دوست ما نخواهند بود هرگز غربی ها دنبال منافع خودشان هستند تاریخ سیصد سال اخیر این را میگوید ممنون

>>>   سلام من یک ایرانی هستم امریکا و غرب دشمن همه بشریت هستند بزرگترین کشتارهای تاریخ جهان مانند کشتار بیست ملیونی جنگ اول جهانی و کشتار هفتاد ملیونی جنگ دوم جهانی و قحطی های بزرگ هند افریقا ایران در قرن گذشته باید همه ما مسلمانان و ازادگان جهان این را بدانیم غرب فقط دنبال منافع خودشون هستند چرا بعد تز دخالت امریکا در افغانستان بعد هیجده سال وضع افغانستان خوب که نشد بدتر هم شده تنها را باید امریکا از افغانستان خارج شود یک دولت ملی فراگیر با شرکت همه اقوام افغانستان تشکیل شود تا امنیت صلح ارامش رفاه پیشرفت در کشور افغانستان شکل گیرد

>>>   به خدا هنوز هم از كمك هاى مومنانه تغذيه ميكنيم.
جوان متدين ايرانى همسايه ى مان است. او علاوه بر اين كه يك روحانى است ، تعمير كار ماهر نيز هست. كولر ها و شير آلات خانه هاى افغانستانى ها را اكثرا مجانى تعمير ميكند. در دروز هاى قرنطينه ، كمك هاى هاى مردمى را ميان ايرانى و افغانى ، مطابق مساوات و اخوت اسلامى ، تقسيم ميكرد و ميكند.
من و دختر بيست ساله ام در حضور او ، همان احساس امنيت را داريم كه يك خواهر در برابر برادر مقتدر و باغيرت و مهربانش دارد.
بلى هستند ايرانى هايى كه حتى پول يك قرص نان را هم از مادر شان ، پس مى گيرند.
ما در ظاهر با ايرانى ها ، نكات مشترك بسيارى داريم مثل اشتراكات دينى ، فرهنگى و زبانى.
ولى هستند كسان انگشت شمارى از ما و ايرانى ها كه اعتبار به يك سند داريم و انتظار به يك نفر .
جمعه را سرمه كشيديم كه مگر بر گردى / با همان سيصد و سيزده نفر برگردى

>>>   متاسفانه خدمات رایگان کرونا لغو شده
برای ما ایرانی ها هم بعد از این هزینه دارد
فقط برای تست هشتصد هزار تومان

>>>   یعنی شیر مادر امریکا فقط یک سال دیگه هم صبر کنید شما هم حال روز تون مثل افغانها میشه شما هم مهاجرت کنید تا بفهمید که ظلم چیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است