ننگین ترین نمایشنامه جهان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۶    ۱۳۹۹/۵/۳ کد خبر: 164282 منبع: پرینت

حاجی حسن احمدزی باشنده دند غوری ولایت بغلان به حیث وحشی ترین مرد متعصب جهان نام اش را در کتاب هیتلر ثبت کرد.
او با مارشالی جنرال دوستم، شملهٔ خود را شکسته دید، با کرسی داکتر عبدالله در مقام ذره بینی شورای مصالحه، تنش را برهنه میدید و با دیدن سایه استاد محقق در حکومت غنی،تنبانش را از دست رفته میدید!

او در ملای عام و در حضور خانم ها از آتش خشم مارشالی دوستم، تنبانش را از تنش بیرون کرد و فریاد کشید که تنبان، لنگی و پیراهن ما پشتون ها را غنی احمدزی برای مارشال دوستم، داکتر عبدالله و استاد تحویل داده است!

تا زمانی که فریاد او را در ویدیو کلیپ نشنیده بودم، فکر میکردم خشم و غیرت این هموطن ما بخاطر راکت پرانی های پاکستان در کنر است که آنجا پاکستان جهنم برپا نموده و میخواهد تا با کوچ اجباری مردمان کنر، آن ولایت را از نقشه افغانستان بیرون نموده و به پاکستان ملحق نماید!

همچنان فکر کردم که ممکن است خشم هموطن ما بخاطر پیشروی خط دیورند در هلمند است که پاکستان چندین کیلومتر مرز خود را در داخل ولایت هلمند و بخش های قندهار پیش کشیده است و این نقشه کشی ها به سرعت ادامه دارد!

خوش شدم که هموطن ما بخاطر لشکر طالبان پاکستان که ۶۰ درصد خاک افغانستان را اشغال نموده و روزانه صدها شهروند افغانستان را ذبح مینمایند، به فریاد آمده و از اشرف غنی تروریست میخواهد که چرا طالبان را در افغانستان منجمله در شمال سرکوب نمی کند؟

آخرش صحبت های آتش افروزانه این شاگرد هیتلر را متوجه شدم که اشرف غنی را ملامت نموده و از او می پرسد که شما چرا ذره ای از حقوق صدها ساله گروگان گرفته این مردمان افغانستان را برای شان واگذار کردید؟
او به همین خاطر خلاف تمام عرف انسانی حتی در برابر خانم ها تنبانش را از تنش در آورد تا آتش خشم درونی خود را در برابر اقوام غیر پشتون، به نمایش بگذارد!

بیچاره تا حال نمی داند که همین اشرف غنی، پنج سال معاون خود مارشال دوستم را قلعه بند ساخت، او را تحت برنامه های حذف فیزیکی و ترور سیاسی قرار داد، تبعیدش ساخت و نگذاشت تا حتی یک روز عقب میز معاونیت ریاست جمهوری تکیه نماید. او هنوز نمی داند که جنرال دوستم با زور شمشیرش مارشال شده است!

تأثر جامعه نسبت به این شاگرد تربیت یافته هیتلر که مشاور اشرف غنی احمدزی و پدر مامور احمدزی عضو پارلمان کشور است، نمی باشد، مشکل اصلی جامعه با صاحبان فابریکه های مغز سازی و ذهنیت سازی فاشیستی مثل سلیمان لایق، اشرف غنی احمدزی، هواداران داکتر نجیب مثل جنرال طاقت و اسماعیل یون و صد ها چپ نماهای تاریخ زده است که در تالاب های قبیله، جهالت، تعصب و هژمونیسم هر روز شنا نموده و جامعه افغانستان را در لبه انفجار در آورده اند!
مشکل ما با جمعی کثیری از چک چکی هایی است که بوی گند او را استقبال مینمایند!
این است عالیترین شعار وحدت ملی!

توریالی خاوری


ننگین ترین نمایشنامه جهان

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ننگین ترین نمایشنامه
متعصب
نظرات بینندگان:

>>>   تا این تعصب های بیجا و افراد متعصب و قبیله گرا در افغنستان حاکم باشند، صلح و آرامش بزودی حاکم نخواهد شد.
ریش و ظاهر این افراد مثلا شبیه مسلمانان است ولی در عمل دشمنان اسلام هستند.

>>>   سید مسعود حسینی
فاشیسم قبیله، عریان‌تر از همیشه!
وقتی از فاشیسم قبیله سخن گفته می‌شود، یکی از مصادیق آن این مخلوق است! مخلوقی که در اعتراض به آن‌که گویا اشرف‌غنی همه‌چیز را از آنان گرفته و به دیگران (دوستم، محقق و عبدالله) بخشیده، دستار و پیراهن و تنبانش را در ملأ عام، به دور می‌اندازد و با عریانی وانمود می‌سازد که جز یک شورت زرد، چیزی برای او و هم‌فکرانش باقی نمانده است! او انزجارش را برای آن‌چه به پندار خود، از دست داده، بدین‌سان ابراز می‌دارد! و شاید ناامیدکننده‌تر از عملکرد این مخلوق، نعره‌های تکبیری است که برای تأیید عملکرد ناروای او سر داده می‌شود و دستانی که برای تشویق آن از سر شوق به‌هم می‌خورد.
با وجود چنین مخلوقاتی که جز تمامیت‌خواهی و برتری‌جویی، چیزی ندارند، این سرزمین به کشور و این مردم به ملت، تبدیل نخواهد گردید. باید هوشیار شد...!

>>>   اقا خاوری ، وقتیکه خودت از مفکوره مسعود فاشیست طرفداری میکنید و او را سرمشق برای خودت میسازید، باید این برادر پشتون در مقابل مارشال شدن یک کله خام احتجاج کند. ایا باید از این سیاستمداران مفسد و وطنفروش طرفداری نمود؟

>>>   عصبيت قومى مردود و محكوم است!
افغانستان سرزمين تمام گروهاى قومى بلوچ، پشه يى، نورستانى، ايماق، هزاره، اوزبيك، تاجيك، پشتون و ساير اقوام است.
عصبيت قومى و كشيدن ايزار و تنبان بر عليه اقوام ديگر آب انداختن به آسياب دشمنان افغانستان است و هيچ كمكى براى ملت شدن نمى كند.
سخنرانى آقاى حسن احمدزى را ديدم و شنيدم، متاسفانه هيچ گونه مبناى علمى و منطقى در سخنان شان وجود نداشت و بيشتر فحش و دشنام بود و حتا رييس جمهور را در حضور زنان ايزك خطاب كرد.
امروز مشكلات موجود در افغانستان ملى است و به شمول كرونا، فقر، ناامنى، بيكارى، فساد و ... تمام مردم و اقوام افغانستان را متاثر كرده و نياز به مبارزه ملى دارد.
بر بنياد گزارش ها اين آقا زمانى مشاور رييس جمهورغنى بوده كه بعد از مدتى بركنار شده است.
قاسانی

>>>   حاجی حسن احمدزی!
از ریش سفیدان ولایت بغلان است، اما احمدزی. پسرش مامور احمدزی نمایندۀ ولایت بغلان در مجلس نمایندگان است. او امروز در کابل به رسم اعتراض در یک گردهم آیی در حالی که خانم ها نیز در آن محفل حضور داشتند، خود را نیمه برهنه ساخت.
اعتراض حاجی حسن احمدزی این بود که چرا حق پشتون ها در افغانستان تلف می شود؟
حاجی حسن احمدزی قبل از بیرون کردن لباس های تنش از امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری شکایت کرد که اعتراض او و جمع دیگر از همراهانش را که ماموراحمدزی نمایندۀ بغلان نیز در این جمع بود در مورد قوماندان امنیۀ ولسوالی نهرین ولایت بغلان نشنید. سپس در مورد اعطای مارشالی به جنرال دوستم سخن گفت و با خشم و بر افروختگی لباس های تنش را بیرون کرد. او گفت:
«داکترصاحب اشرف غنی ما برای دوستم مارشالی داد، خانه اش آباد. دوستم زیاد پشتون ها را شهید ساخت. در سالنگ هزاران تاجیک را نیز شهید کرد. داکتر عبدالله(این جا خطای لفظی بود که حاجی حسن احمدزی به جای داکتر اشرف غنی نام داکتر عبدالله را گرفت، در حالی که در ادامۀ سخنش معلوم می شود که منظورش داکتراشرف غنی است)که عیسوی است، از خارج آمده است، عبدالله هم می گوید که او عیسوی است، دوستم هم می گوید که او عیسوی است، اما عبدالله که مجاهد بود چگونه به دوستم فاسق مارشالی داد؟ خواهران ما آزرده نشوند. این لنگی را به دوستم داد(در این وقت لنگی را از سر خود به زمین می اندازد) پشتون ها را بصورت واضح می فهمانم. این پیراهن ما را به محقق داد(پیراهنش را از بدنش بیرون کرد و به زمین انداخت) این تنبان را به داکترعبدالله داد(تنبانش را نیز کشید و به زمین انداخت که خوشبختانه نیکر دراز زیر تنبانی داشت، هر چند که برخی از خانم ها به عجله در صدد ترک مجلس شدند) ای پشتون های بی غیرت! جنرال دوستم کافر است مسلمان نیست...»
اندیشمند

>>>   محمد نسيم جعفری
گذشته از شوخی
گفته می‌شود؛ این هم‌وطن پشتون ما که در حضور جمعیت زیاد، لباس و حتی تنبان خود را کشید و از سهیم‌شدن غیرپشتون‌ها در گوشه‌ای از قدرت، ابراز نارضایتی نموده و گفت: «غیرت ما کجا رفته است؟»، بزرگ قبیله، یک فرد متنفذ، مشاور ریاست‌جمهوری و پدر یکی از وکلای پارلمان است.

جالب اینجاست که جمعیت و مخاطبین این فرد نیز با تکبیر از رفتار و گفتار زشت، پلید، جاهلانه و متعصبانه او حمایت کردند و ایشان اگر از آن جمعیت می‌خواست که بروند خود را انتحاری کنند، حتما آن‌ها رفته خود را انتحار می‌کردند.

با اینکه هم‌اکنون بیش از ۹۰٪ قدرت و مراکز تصمیم‌گیری در اختیار پشتون‌ها قرار دارد و بقیه‌ی اقوام فقط در گوشه‌ها و حاشیه‌های قدرت، حضور سمبلیک و بدون صلاحیت دارند، باز می‌بینیم که برخی از هم‌وطنان تمامیت‌خواه، متعصب و انحصارطلب پشتون ما تا سرحد انتحار عصبانی هستند.

حالا درک می‌کنیم که سیاسیون و متنفذین پشتون چگونه از جهل، بی‌سوادی و تعصب پشتون‌ها سواستفاده کرده و با تحریک آن‌ها به نام غیرت قومی و پشتونی، آنان را وادار به انتحار می‌کنند. آن‌ها با سواستفاده از جهالت قوم‌شان و به‌نام غیرت قومی و پشتونی، چنان احساسات جاهلان قوم خود را تحریک می‌کنند که آن‌ها برای انتحارکردن لباس زنانه می‌پوشند و حتی حاضر می‌شوند که مواد انفجاری را در مقعد خود جاسازی و خود را انتحار کنند.

نوت: با این نوع تفکر جاهلانه و تعصب شدید که بسیاری از هم‌وطنان پشتون ما دارند، زندگی مسالمت‌آمیز و برادروار در این کشور محال خواهد بود.

>>>   ای کاش این اعتراز و تنبان کشیدن بخاطر اینها بود
۱- در کارخانه انتحار سازی کودکان غریب پشتون
۲- در مزارع و کارخانه مواد مخدر کارگر کودکان غریب پشتون
۳- استفاده های نامشروع در قطار طالبان از کودکان غریب پشتون
۴- مکتب سوزی دختران توسط طالب تروریست و دورماندن از تعلیم و تربیت کودکان غریب پشتون
خطاب به این پیره مرد خود اِزارکش:
۱- تروریست ها شما
۲- مزارع مخدر پول و منفعت اش دست شما
۳-دولت دست شما
۴- پول باد آورده و دزدهای ملیونی شما
۵- دغل باز و تقلب کار شما
۶- زمین غضبگر به نام این و آن و حتا کوچیگیری شما
زورگوی اندازه دارد تنبان خود را که مانده اگر از زنت را هم بکشی در قبال این جنایات کم است.

>>>   هههههههه اوغان دیگر در افغانستان جای ندارد باید همگیشان جل پلاس خود را جمع کنند و به اسرائیل بروند چونکه در همه امورات زندگی چطل کاری کردند در وطن فروشی اوغان پیشقدم در آدمکشی اوغان پیشقدم در دزدی و چپاول اوغان پیشقدم در نادانی و جهالت اوغان پیشقدم در در طی دوصدسال بجز قوم پختون دیگر همه اقوام دنبال کسب علم و دانش بوده اند پشتونها فقط ویرانی و چپاول و زمینه سازی برای بیگانه گان که وطن مارا غارت کنند بوده اند هیچ گپی برای گفتن در مقابل ملت ندارند همینکه در مظهر همه کالاهای خود را کشید شاید فهمیده ترین شان همین باشد دیگر فکرش را بکنید که نادان و احمق این جماعت چی باشد کم مانده که گوو کنند و پس بخورند
لعنتی ها دوستم اگر مارشال شده حق مسلم اش است در زمانش همین دوستم بود که کشور را از چنگال طالب های وحشی نجات داد همان وقت این رتبه به جناب دوستم داده میشد که نشد همگی طائفه اوغان از خلیلی و نزدیک است که بترقه نوش جان مارشال صاحب دوستم مبارکش باشد چشم دشمنانش کورباد.
علی احمد هاشمی

>>>   خوب است که در آخر نگفت:
دا زما نیکر چه دی،ایشچی ته ورکره!
بیا و ای بی آبی را پوره کن!

>>>   نیکر نفر از کشور بیغرتسان است! افکار این شخص نمیدانم از کدام سازمان است؟؟؟
در قدم اول باید مسلمان زندګی کنی که نکردی، نباید ترک فرض میکردی، نباید کونت را در نزد زنان و کمره لچ میکردی حال که کردی نوش جان همرای همینطور تخلص انتخاب کردنت: نامت در کتاب ګینس ثبت شد:
حاجی صاحب کون لچ احمدزی
بهترین تخلص انتخاب کردی

>>>   بهترین مشاور غنی
خوب مشوره داد
معلوم شود که غنی با استفاده از این مشوره ها چه وقت تنبانش را بیرون میکند.

>>>   این حاجی فاشیست و نژادپرست مریض از همکاران غنی کرزی خلیل زاد طالب و داعش است همه این فاشیستها مانند همدیگر اند و اقوام غیرپشتون را قبول ندارند.

>>>   غیرت پشتانه را در تجاوز پنجابی های هندو اظهار می کردیکه دراین چهل سال این وطن را در اتش می سوزانندداروندار این کشور را تا راچ کردن من می دانم این را بخاطر از این کردی که مارشال دشمن ان هندو های پنجابی است نه از کدام خاطر دیگر
زلمی پکتیاوال

>>>   خانم دختر خود را نامزد كرد وتا نزديكي هاي شب عروسي تمام موضوعات مختلف را به دختره ياد داد كه چگونه با فاميل خسر خيل رفتار كُند وبا نامزد خود چه رقم معاشرت كُند. عروسي نزديك شد ودختر از مادر سوال كرد كه مادر جان همه مسايل را برايم گفتي اما يك گپ از يادت رفت ونگفتي. مادر گفت چي را نگفتم ؟ دختر گفت ؛ نگفتي در شب عروسي خودم تنبان خود را بكشم يا چطور؟ مادر خنده كرد وگفت دخترم از خودت به رضائيت خود تنبان خود را كشيدي، خوب ورنه داماد تنبان تو را به زور از پايت بيرون مي كنه.
حالا اين اوغان غيرتي فهميده، پيش ازينكه دوستم تنبان او را بيرون كنه، خودش داوطلبانه تنبان خود را كشيد.
شریف حمیدی

>>>   خدا سوگند که از چنین انسان هایی که هم وطن مان هستند از هموطن بودن با این ها شرم ام می آید

>>>   حسن احمدزی های پشتون و غیر پشتون حاصل 40 سال تسلط جنایت پیشگان خاین طالب و جهادیست که کشور تیره بخت ما رادر جهنم نفاق قومی و مذهبی و سمتی سوزاندند و عنقریب تاریخ تکرار شده، طلبه کرام سرمه چشم که زیر نظر آی اس آی هر گونه خیانت و وطنفروشی را یادگرفته اند دولت را در دست خواهند گرفت که انوقت حسین خان پشتون و عبداله و محقق و همقطاران پلید ازبک و هزاره و تاجیک شان دهل را بگردن اویخته و جان لچ و دستجمعی اتن انداخته در کمال بیشرافتی دعای سر سیا و پاکستان را کنند که زنده ماندند تا بتوانند افغانستان ما را بمراتب دهشتناکتر از دوران استیلای آدمکشان پرچمی و خلقی و جهادی و طالبانی در خون و اتش و غرق کنند و بدینترتیب خلیلزاد و ترمپ حایز جایزه نوبل شده که به هریک از مزدوران پشتون و غیر پشتون خود یک جوره بند تنبان و یک جلد قرآن زری هدیه خواهند کرد.
منصور نوید

>>>   تعصب از هر انسان که باشد فکر شیطانی است اگر پشتون تعصب دارد و اگر تاجیک ، هزاره ، ازبک و هر قوم دیگر . تعصیب هم از لحاظ انسانیت ، هم از لحاظ اسلامیت و هم از دیدگاه اخلاقی و وجدان بشریت مردود است. متاسفانه محصول حکومتداری غنی چاق کردن و نفاق افگنی میان مردم برادر افغانستان بوده است در طول سالها کسی نمیگفت تو کی هستی و من کی هستم افغان ها مثل برادر با هم زندگی و یک دیگر را احترام داشت اما یکی از دستاورد های حکوتداری خوب؟ مغز متفکر دوم جهان رایج ساختن تفرقه های قومی میان مردم افغانستان است که بد ترین و زشتترین عمل است و بر بادی افغانستان از همین جا شروع می شود.

>>>   جامعه افغانستان چقدر مرد سالار است که درمقابل این عمل که خلاف عرف و شرع است همه سکوت کردند اگر این یک خانم میبود حالا وقت حکم قتل آن صادر میشد, طوریکه ....
جمعه خان سروری هروی مقیم استرلیا

>>>   این آقای حسن احمدزی یک انسان قوم پرست جاه طلب است میخواهد بااین افکار پلیدش ملت پشتون ما را هلاک کند مسل این انسان ها در افغانسان متعثفانه زیاد وطن ما که خراب است از دست اینهاست این رقم انسانها که در هر جای کره زمین باشند آنجا رابه خاک خون می کشانند لعنت الله ج بر تو این قوم پرستی تا بکی وقتی که مردی در قبر هم از قوم پرستی سوال میکنند

>>>   از قدیم گفتن عقل نباشد جان در عذاب است
متأسفیم که درکنار مردمی هستیم که قبیله پرستی را بر عقلانیت ترجیح میدهند. تا وضع این طور باشد بهترین گزینه تجزیه است ما خراسانیان خراسان خود را زنده خواهیم ساخت و پشتون پرست ها هم پشتونستان خود را بسازند و در حیطه خود صبح تا شب انفجار و انتحار کنند تا حدی که آرامش گیرند و به بهشت برین خود را روان کنند.
مسعود ربانی بلخ

>>>   این شخص در اوج جاهلیت به سر می برد

>>>   وحشی های قرن خود را نمایان ساخت
با انتحار نشد با ایزار شروع کردن
ای بی غیرت وحشی قومش انتحار میکند چرا تنبان خود را نکشید که بگوید او قوم از برای خدا انتحار و کشتن مسلمان حرام است؟؟؟
واقعا جای شرم است به تمام این قوم
اگر از قوم ما می بود به ولا سنگسارش میکردیم
به راستی هم اوغان چیزی جز وحشی گری ندارد
اینها به جز کارهای وحشیگری چی کاری دیگه بلد است
اینها باید به :
انتحار
انفجار
دزدی در سطح ملی و بین المللی
تقلب
تعصب
کشتار اطفال
کشتار در مسجد
که یگانه تحصیل و تعلیم این قوم است افتخار کنن
چرا به رتبه یک قوم دیگر افتخار کنن
چرا بگزارن که دیگران رشد کنن و مایه افتخار باشن
ای آدم باید وقتی حسین بخش هزاره اولین مدال طلا را آورد باید ایزار خوده می کشید و میگفت چرا نماندین که اوغان ای مدال می آورد
او کور دل بی شرف
حیف نام دوستم که مثل تو بر زبان خود بیاری
دوستم افتخار ملت است
تو وحشی ازین افتخار در خشم شو و ازین خشم بمیر
....بر هرچی متعصب است

>>>   رمز موفقیت این غولان صحرایی در طول تاریخ همین بوده است.
زمانیکه این وحشیان قبایلی به اساس نظام نامه ناقلین به شمال انتقال و بر گرده های مردمان بومی سوار میشدند؛ اگر یک تاجک و یک ترک و یا هزاره ای در مقابل از دست دادن زادگاه خویش٬ تاریخ خویش٬ فرهنگ خویش و بالاخره باغ و راغ و اراضی حاصلخیز اجدادی خویش مثل این غول بیابان خودرا عریان میکرد٬ هیچگاهی این غولان درانجا متوطن شده نمیتوانستند و ما امروز شاهد این ماجراهای ننگین وحشت٬ خشونت و بربریت نمیبودیم.
این همان نتیجه فرهنگ عالی خراسانی و پاداش مهمان نوازی های تاریخی تان هست و بس. به قول معروف:
خود کرده را درد است و درمان نه<

>>>   تا خر هست خرسوار هم پیدا میشود!!!
تا امروز میگفتم چرا تروریست ها وطن مان را رها نمیکنن !
امروز فهمیدم که یک ادم بالغ و پنجاه ساله چطور میتونه از یک بچه بچه تر باشه !
خاک بر سر بیغیرت ات کم که هنوز فکر میکنی پیشرفت افقانی مساویه با تجاوز به حریم و ناموس تو!!
بیشرف خون افقانستانیها رو همه دارن میخورند (پاکستانی از جنوب ، ایرانی از غرب ، آمریکایی از داخل، طالب از شما و ...)
باز تو بفکر ....
خر نباش !!!
تا زمانی که شما خران پیر حکومتمند باشید خرسواران خارجی خوب سوارتان خواهد شد!
علیرضا نوری

>>>   خوب این شخص به فکر این که اشرف غني افغانستان را از دست جنگسالاران و دزدان نجات میدهد از وی حمایت کرد اما بر عکس این قضیه شد، اشرف غني با عبدالله کم لیاقت و کم ظرفیت دوباره شریک شد و یک قاتل بیسواد را مارشال ساخت بنآ دل این پدر خیلی درد کرده است که شما آن درد را رنگ قومی و تعصب میدهید. خیلی هوش احساسی ضعیف دارید‌.

>>>   این یک نژاد پرست هست

>>>   دولت از سير تاپياز همه خاين و وطن فروش هستن طالبان هزار بار شرف دارند از اين جنايات کاران لواطت کاران

>>>   تا شورتش را نه کشیده عرایضش به مقام ارگ ارائه نمیشود.

>>>   شما ها چرا توهین به همین حاجی میکنید بنزر من بهترین کار مدنی همین کار است بدونی خشونت شما هاراهی اشتبا میرین که فوش بدو بیراه ب بنده خدا میگین حق حر انسان هست که ازهار نزر بته معدنیت درنزر بگیرین

>>>   دلم میسوزدوکاری زدستم برنمی اید. من به پشتون وغیرپشتون کاری ندارم،ولی دلم برای مردم مظلوم افغان میسوزد. من هم خراسانی ام،امادراینسوی مرز ودرایران، ولی دلم میگیردوقتی غم و دردورنج همنوعان وهم کیشان هم نژادم رامیبینم. سالهاست افغانستان عزیزغیرازغم ورنج چیزی نمیبیند،انهم به دست افرادی که اصلاافغان نیستند. دلم روزی رامیخواهدکه شادی دوستان افغانم راببینم،روزی که شادی وخنده های ازته دل برلب همه نشسته باشدونگران جان ومال وفرداهای نیامده نباشیم. بخداغم شماغم ماهم هست.مگرنه اینکه همه فرزندان یک خانواده ایم؟خدابه همه ماتوفیق درست فکرکردن، درست عمل کردن ودرست گفتن راعطاکندتابتوانیم بدورازتعصبات قبیله ای، برای ازادی وابادی قوم قدم برداریم. شادی وارامش ودلخوشی وسعادت همه شمارو ازخدای مهربان تمنادارم.
دوستدارتان محمد ازخراسان

>>>   از گور چی نالم که از خانه ناشسته رفتم شما پشتون ها یه تاریخ سیا از خود به جاگذاشت که هر هم به شما اعتماد نمیکند شما غلامان پاکستان خارجیها هستی اگر از ریش سفید خود نمی شرمی از این خانمها حیا کن چی بگم زمستان را هرچی تعریف کنی بازم بوی سردی میده از پشتون ها هرچی خوبی بگی باز هم گند میاد بالا

>>>   وطنداران عزیز امید دارم که از نوشتن من آزرده نشوید. این مرد که از هر جا است و مربوط هر قوم و یا قبیله است نماینده گی از تمامی نمیکند. یک انسان بی تربیه و بی حیثت است به خاطر که مجاهد است و به خاطر پول و قدرت جهاد کرده و تمام مجاهد نماها همین طور است. به این وحشی هم چیزی بیش نرسیده و دادو فریادش تمام افغانستان را گرفت. مجاهد نما ها بی وجدان همین طور طرز تفکر دارند تا از هر طریق خودرا مطرح کند و به قدرت برسد.
به امید آن روز که تمام این اشرار و بی وجدان ها از کشور عزیز مان نابود شوند.

>>>   در بین مردمان افغانستای اگر بگوید تنبانت را میکشم خشم شدید جانب مقابل را میبیند اما این انسان نادان تنبان خود را بدست خود انهم در محضر عام و موجودیت خانمها از تنش بیرون کرده اگر واقعا خود را پشتون غیرتی میداند باید زهر بخورد و خود را نابود کند در غیر ان معلومدار است که تنبان کشیدنش از خورد در این سن پیری را فراموش نکرده و بدون چون و چرا تنبانش را از بدنش کشیدهو شرم و حیا و غیرت و پشتون والی را به قمار زده و انرا باخته این متل حقیقت دارد که ترک عادت حتا در زمان پیری برای بعضی اشخاص چون حسن احمدزی فراموشنا کردنیست خداوند که فاشیست معتصب را میشرماند خودش را در محضر عام بدست خودش عریان و شرمسار و خیله خند میسازد که مثالش را نه تنها که مردم افغانستان بلکه کل مردمان جهان انرا دیدند و خندیدند و لعنت به ان گفتند.

>>>   اگر دنبال مثال تعصب میگردین
ای یک نمونه زنده اش است
نمونه لایف تعصب

>>>   دوستم بچیم بی غیرتی نکو
ازی حاجی بافامیل یک شو دعوت کو
خدا عاشقان را رزق هوایی میدهد

>>>   دوستم روزی اول که جنبش کرد رفته به روضه شریف تعهد به خدمت راستی و صداقت با مردم کرد
لوح کلمه طلایش هنوزم سری دروازه سخی جان بالاست
تو لوده با کون لوچ کدن دوستم شکست داده نمیتانی
با خدا دادگان ستیزه مکن که خدا دادگان را خدا داده است نه بنده
اگر دست بنده بود اول غنی نمیداد دوم بی ای روز نمیرسید وقت غنی و اربابایش دوستم کشته بود
اکه جان راستی کو که از راستی نقص نمیکنی
آخر باشه مظلوم و بیچاره حق خوده میگیره دیر باشه یا زود اما بهترش همی است که به دیگرا توهین نکنین و دیگرا ره کم حساب نکنین
همگی به ای ملک حق داره تنها خوده نبینین همه ره ببنین

>>>   هروقت اوغان گپ از ملت میزد همی فلم یک نشان بتین
اگر وجدان داشت خجالت میشه و بس میکنه
اگر نداشت مثل همی نفر بی وجدان ....

>>>   به نویسنده سوم×
اول که پشتون برادر توست نه همه
دوم اگر دوستم کله خام می بود تنبان کسی را کشیده نمیتوانست
سوم اگر دوستم مفسد و وطنفروش بود زیر یک معاهده وطنفروشی امضا میکرد اما همه معاهده های وطنفروشی از امروز تا آخر را قوم پشتون تو امضا کرده نه کله خام به گفته تو یا کدام قوم دیگر.
زور دوستم زور خداست چون با خداست،

>>>   برادر عزیزم محمد آقا جان از خراسان ایران
سخنان شما و همدردی شما موجب تسکین و آرامش دل ما هست اما شما بدانید ما افغان نبودیم و نیستیم نام افغان نام برادران پشتون ماست ما خراسانی بودیم و هستیم فارسی‌وان یا تاجیک هم میگویند اما از سالهای حکومت کرزی و خاصتا زمان اشرفغنی تعصبات قومی و قبیلوی اوج گرفته است و برخی افراطیون از قوم پشتون سعی در حذف هویت و تاریخ و تمدن کلگی اقوام شریف سرزمین خراسان میکنند تلاشی که بیهوده خواهد بود چون ما هیچ گاه بی هویت و بی اصل و نسب نبودیم و تاریخ و فرهنگ و هویت خود را این طور ارزان فروخته نمی‌توانیم.
مریم کاظمی هرات باستان

>>>   مه از سیاست هیچ نمیدانم ولی این را میدانم کی ایهمه سال اوغانها کاری جز انتحار و هیزم ب آتش جنگ انداختن نکردند حال نوبت دیگران است شاید کاری از پیش ببرند

>>>   شعرتنبان کشی
گفته بودی می کَشی کورتی ولی ایزار نه
منکه گفتم می شوی رسوا، ولی انگار نه
هرچه در تن داشتی، انداختی در چارسو
در خیالت کٔلگی مَحرَم ولی اغیار نه
ای که شورت زرد تو آوازه عالم شده
آبروی مملکت بردی ولی بسیار نه
قهر بودی، مست بودی و نفهمیدی چرا
شرم از مارشال میکردی ولی این بار نه

>>>   مشت نمونه خروار است
از حاجی و کلان شان قیاس کنید
قضاوت دست خودتان

>>>   واقعا مشت نمونه خروار
خدا می داند به اطفال خود در خانه چی می گویند
آفرین به او مادری که ای حاجی ره شیر داده و پند داده....

>>>   دوستم مارشال شهیدای قوم خود است اوغان که هیچ پدر کس هم نمیتانه خون شهیداره نادیده بگیره
هر ناکس و بی عقل در تلویزیون هر چی میگه بگویه اما یک چیز را بدانید که خون شهید پایمال شدنی نیست
اگر خون شهید پایمال می شد امروز دیگه از امام حسین نام و نشان باقی نمی ماند
راه شهید راه حق است
دوستم علمدار حق و عدالت

>>>   تعصب ازین بدتر نمی شود
برای جاهلان هم قابل درک است

>>>   هر چقدر ایزار کشی کنید خود را معرفی و بیاب می سازید
همه اگر نمیدانستن حالا واضح میدانن که متعصب است و تعصب یعنی چی

>>>   هرکه آب از دم شمشیر خورد نوشش باد
شمشیر جهل و حماقت و تعصب
چهل سال است که این قوم مکتب ها ره بسته و تمرین تعصب و تبعیض میکنن
جنگ را به شمال کشاندن که چرا تنهاجنوب در جنگ بسوزد
کانکور و دانشگاه را سهمیه ای کردند و برای خود بیشتر سهمیه دادند
بنام کوچی اقوام وقبایل وصد ها رذالت و پستی ووو دیگر سهمیه بیشتر به این قوم نجس دادند
ازین قوم دم بریده شک نیست یک روز سری مادرشان فلم ایزاره اجرا کرده که اوغان های جاهل بیشتر سری شوق شوند.......
اگر تو میخواهی نجات یابی
اگر تو میخواهی زندگی کنی
با علم و دانش بر این شمشیر جهل و تعصب غلبه کن و دیوار تعصب را بشکن و چشم تعصب شانرا از کاسه سری شان دربیاور
وگرنه پایمال شده ای و بیشتر خواهی شد
برای نسل فردایتان انتخاب با شماست

>>>   بیابی اوغان از ترس اضافه ستانی است که مبادا از دست شان برود
باز مردم که یک یک پرسان کنن :
کوچی یعنی چی
اقوام و قبایل یعنی چی
لوی انداختن در اول ولایت یعنی چی
بدخشان با همه وسعت یک بار هم لوی نشد
و صد ها چی های دیگر
تعصب و اضافه ستانی زیر نام و قالب های مختلف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است