شرم است اگر تسلیم امارت شویم
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۰    ۱۳۹۹/۴/۳۰ کد خبر: 164246 منبع: پرینت

دیروز فیلم "صد اسلحه" را دیدم. به سرخپوستان توسط دولت ظلم می شود. یکی از آنها هشت هزار دالر از بانکی می دزد. آن پول را صداسلحه می خرد. ماموری که به تعقیب دزد بانک می آید، با یک دختر که پدرش در جلو چشمانش کشته می شود؛ با دزد بانک همکاری می کنند و با همان صداسلحه یک ایالت را تصرف می کنند.

در مقابل یک گروه وحشی، یک نظام داریم. چندصدهزار نیروی امنیتی و دفاعی داریم. قانون اساسی داریم. مردم و بستری داریم که افتخار ایستادن در مقابل جنایت و افراطیت را دارند. آمریکا اگر مشکل خود را با طالب حل می کند، کار خودش است. مردم هرگز و تحت هیچ شرایطی نباید بگذارند که با سرنوشت شان قمار زده شود.

آمریکا می برآید، بفرماید؛ اما برای ما سرنوشت طالبانی نسازد. ما برای ایجاد یک روایت ضد طالبانی نیاز داریم تا در گام نخست مدیریت سیاسی واحد شود، فساد ریشه کن شود و یک اجماع واقعی به میان بیاید. ما می توانیم با صداسلحه و صدآدم هدفمند، روایت "امارتی" را شکست بدهیم. بهترین طالب، طالب مرده است.

من همین امروز یا فردا به جنگل می زنم
جرأت دیوانگی در شهر ترسوها کم است!

نجیب بارور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امارت
طالب
نظرات بینندگان:

>>>   بلی باور صاحب همینطور است که فرموده اید. امریکا خودش میداند و هر گونه سازش کاری اش با طالبان چون هر دوی آنها مهاجم و دشمن وطن و مردم ما هستند یکی از اینها کاملا بیگانه و از هزاران کیلومتر دور تر آمده و دومی یعنی گروه طالبان متشکل از افراد بیگانه و مزدوران بیگانه میباشند که هر دوی این مهاجمین با سوء استفاده از شرایط نا به سامان سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی حاکم در افغانستان یک تعداد انسانهای جاهل و نادان را که کم هم نیستند منحیث مزدور استخدام نموده و از آنها برای براوردن نیات پلید شان استفاده می نمایند. بناء به هر وطن دوست با وجدان فرض است که دست هر دو مهاجم را از وطن کوتاه و از کشور اخراج شان نمایند.
البته در رابطه به راندن طالبان یک مشکل خیلی مهم است و آنهم اشتراک تباری شان با پشتون ها است که به گواهی تاریخ سر دمداران پشتونها حاضر هستند که نوکری بیگانه ها را بپذیرند اما بالای سرنوشت سایر اقوام کشور حاکم باشند بناء این خصلت تباری آنها نقطه قوت طالبان است لذا بر بزرگان اقوام است که برای رفع این مشکل راه چاره بیابند.
به نظر من برای رفع این مشکل اولتر از همه باید بزرگان اقوام مختلف تلاش نمایند تا ریشه نفرت های قومی ، زبانی و مذهبی را که توسط عالم نما ها یا مزدوران اعراب مخصوصا عربستان سعودی در بین اقوام به وجود آمده است را بخشکنانند ولو با از بین بردن این عالم نما های مزدور هم اگر باشد باید این کار صورت بگیرد چون موجودیت چند صد مزدور باعث ادامه سالها جنگ و ویرانی و کشتار ملیونها انسان بیگناه خواهد شد و کسیکه افساد در زمین نماید قتل وی واجب است .
آنوقت است که تاجیکان ، ازبیکها ، هزاره ها به شمول سایر اقوام خورد و بزرگ یک دست واحد شده و میتوانند برای نجات افغانستان یک کار نمایند حد اقل میتوانند پشتون ها را به حال خود شان بگذارند تا هر چه انتحار و انفجار و ویرانی توانستند در محیط زندگی خود و در بین خود انجام دهند.

>>>   کاملآ حقیقت دارد ولی نویسنده محترم در راس این قوا که مانند درختی با شاخه و پنجه و گشن بیخ است ، فردی سست عنصر ، دیوانه ، فاشیست ، قوم پرست و مزدور جا خوش نموده است ، ورنه طالب را برادران ما فقط بیست وچند سال قبل با امکانات اندک ولی با قلبی سرشار از عشق بوطن شکست دادند و تلفاتی عظیم به این مزدوران پاکستانی وارد ساختند.
کوه کن

>>>   اقایی پنچرمین ما صدها دزد بنام نیرو داریم و هزاران رهزن وچپاولگر بنام سرباز داریم در دهه هفتاد مسعود نیز مانند شما فلم تماشا میکرد وبعد از دیدن فلم اکت های بچه فلم را می‌کرد و همان خواب دیدن های فلم بود که بچه فلم بخاطر دختر فلم قربانی داد این را باید بدانید که نیرو و سرباز صرف بخاطر نگهبانی چند پنچرمین نیست که سرباز کشته شود و پنچرمین در دوبی و مسکو عیاشی کند این جا وطن مطرح است و امریکا همرای طالب دشمنی شخصی ندارد امریکا همرای خاک افغانستان دشمنی دارد و این را باید بدانید که همین امریکا است که شما اینقدر زبان دراز دارید در غیر آن یک غار موش را خم خالی از پنچرمین پیدا نخواهیم کرد.

>>>   درود جناب باور، اخبار روز گذشته تصویری دخت خراسانی رو نشان داد که 15 سالش و جلوی دختر جوان طالبان پدر و مادرشان رو می کشد و دخت جوان هم سه طالب رو از پا می اندازد تو مدیا رسانه‌های اجتماعی غوغایی برپاست و مورد استقبال خیلی‌ها ها قرار گرفتند و خصوصاً جوانان ایرانیان مورد حمایت قرار گرفتند و یعنی اینکه یه دختر خانمی هم در افغانستان زنده است تا انتقام خون که بدون هیچ گونه توضیحی و بدون دادگاهی پدر و مادرش جلو چشمان کشته بشن وجود دارد ، عدالت کجاست در هیچ سر زمینی چنین چیزی بدون دادگاهی و محکمه صورت نمی گیرد و باید چه جوان و چه پیر این حمل رو انجام دهند، نگذارید افغانستان بار دیگه به قرن عجر بره ،یادی از فردوسی عزیز ( همه سر به سر تن به کشتن دهیم/ بی از انکه کشور به دشمن دهیم ، زمان که ظلم از عهد گذشت تا فرمانی قانونی می شود

>>>   ملت ما باز هم حماسه می آفریند.
طالب و داعش نوکر پاکستان و پاکستان سگ انگلیس.
همه با هم نابود خواهند شد.
فاشیست های بی غیرت اگر همت دارند عزت و ننگ کنر و ننگرهار را از چنگال پاکستانی ها نجات بدهند.

>>>   در اسلام نه جمهوریت وجود دارد و نه دموکراسی.
در اسلام نبوت وجود دارد و خلافت و امارت.
نبوت با حضرت محمد در چهل سالگی اش شروع شد و در شصت و سه سالگی اش،بعد از وفات اش ختم شد.
خلافت با ابوبکر صدیق شروع شد و با حضرت علی ختم شد.
بعد از آن دوره امارت با معاویه شروع میشود و به پسرش یزید انتقال میکند و بعد از ختم امارت امویان، امارت عباسیان شروع میشود و با حمله چنگیز خان،امارت عباسیان نیز ختم میشود.
بعداًفاطمیون مصر و امپراطوری عثمانی ها رهبری اسلام را به عهده میگیرند.
در افغانستان نیز غزنویان و غوریان و غیره گروپ ها تا پادشاهی احمد شاه بابا رهبری اسلام را به عهده میگیرند و بعد از ختم دوره تیمورشاه و جنگ های داخلی میان اولاد هایش،بالاخره امارت اسلامی توسط دوست محمد خان بنا نهاده میشود و تا زمان نادرشاه ادامه پیدا میکند.بعداً ظاهرشاه و جمهوری داود خان و انقلاب ثور و دولت مجاهدین و بالاخره
امارت طالبان.
حالا نظام جمهوری اسلامی(دزد لامی)،و اگر امریکایی هم برآیند،باز امارت اسلامی.
اگر شما فکر میکنید که طالب ها با دولت اعتلاف میکنند،به خطا رفته اید.
زیرا عین پیشنهاد را داکتر نجیب به مجاهدین کرد،اما مجاهدین رد کردند و قبول نکردند.

>>>   مردم ما از مسلمانی شرم می کنند شما بی بند حالا که دولت یهودی روی کار است همه به فحشا روی آورده اند در دفتر ها همه زنان و دختران در حالت فحشا قرار دارند مردم خوش اند اما از دولت امارت که همه کارش مطابق به شریعت اسلامی است مردم نمی خواهد چون مردم همه در براهی قرار دارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است