ترکیه دزد وزارت معارف افغانستان را نپذیرفت
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۹    ۱۳۹۹/۴/۲۹ کد خبر: 164234 منبع: پرینت

فاورق وردک (معروف به دزد وزارت معارف افغانستان) به عنوان سفیر افغانستان در کشور ترکیه معرفی شده است اما بر اساس قراردادهای دیپلماتیک بین المللی باید کشور میزبان فرد معرفی شده در کشورش را به عنوان سفیر تایید کند اما هنوز پس از گذشت مدت سه ماه ترکیه این تاییدیه به نمایندگی افغانستان در این کشور نداده است در حالیکه روال عرف قبول یا عدم پذیرش یکماه می باشد.

با وجود فسادهای متعدد فاروق وردک، از زمان حامد کرزی تا اکنون، وی فعلا در پست وزیر دولت در امور پارلمانی ایفای وظیفه می کند.
فاروق وردک در گذشته متهم به فساد مالی زیاد و متعددی شده است؛ کمیسیون حقیقت‌یاب (سیگار) بعد از بررسی اتهامات وارده بر فاروق وردک وزیر پیشین معارف جزییات فساد وی را افشا ساخت.
گفته شده که فاروق وردک ۷۷۰ میلیون دالر از بودجه وزارت معارف را نتوانسته است حساب بدهد و می گوید حیف و میل شده است.

در همین حال شنیده می شود که دولت ترکیه فاروق وردک را به حیث سفیر افغانستان نپذیرفته است اما وزارتخارجه از افشای این خبر خودداری کرده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
فاروق وردک
شایعه
نظرات بینندگان:

>>>   ترکیه علاوه بر رد نمودن فاروق وردک در مقام سفارت افغانستان در انقره ، جایداد های او را در تورکیه بلوکه کرده و او را متهم به اختلاس از منابع مالی مکاتب افغان-تورک در زمان وزارتش نموده است.
منابعی در حکومت تورکیه اظهار داشته اند که اسناد ۲۳ میلیون دالر اختلاس را در اختیار دارند.>>>   فاروق وردک در متن بالا وزیر فعلی در امور پارلمانی گفته شده که این طور نیست از فاروق کده شخص بد تر وزیر امور پارلمانی شده که ضیاالحق امیر خیل است.
امان

>>>   در کشور هایی که فارسی زبان هستند ،باید فارسی زبان سفیر شود و جایی که ازبک زبان هستند،باید ازبک زبان سفیر شود.
چرا در ایران و ترکیه باید پشتون ها سفیر شوند؟
درینصورت در پاکستان نیز باید فارسی زبان سفیر شود.
هندوستان خو باید اصلاً سفیر پشتو زبان را نپذیرد که طالب خواهد بود.
هندوستان فکر میکند که اگر پشتوم ها یکجاشوند،باقی پاکستان را اشغال میکند و موضوع حل و فصل میشود.
نخیر،حل و فصل نمیشود.
شما بار با اولاده های داکو احمد شاه هم سرحد میشوید که چهارده مرتبه دیگر بالای هندوستان حمله خواهند کرد.

>>>   کار خوب کرده که دزد کلان و مشهور و معروف فاروق وردک خیانتکار در حق اولاد وطن را در خاکش نپذیرفه است .

>>>   پذیرش سفیر مربوط به کشور میزبان است
این روند معمول است که بپذیرد یا نه پذیرد پاسخکوی ارایه دلیل نیست
انقدر مهم نیست حتی هند، جرمنی و فرانسه هم پاسخ نداده اند
احمدی

>>>   محمود منجم زاده
فاروق وردک که مدتهاست بیکار بود اشرف غنی او را سفیرترکیه مقررکرد
معرفی فاروق وردک به عنوان سفیردرآنکارا؛ ترکیه هنوزسفیر جدید افغانستان را در ترکیه را نپذیرفته است . گفته شده فاروق وردک به عنوان افراد نزدیک به سازمان استخبارت پاکستان فرد شناخته شده درافغانستان و کشورهای همسایه میباشد ، و ازطرف دیگر او به عنوان خاین و دزد معروف افغانستان که سالها پول معاش معلمان و مکاتبی خیالی ، که اصلا وجود نداشته به جیب زده است . فاروق ودرک آنقدر درافغانستان منفور بوده ، که اشرف غنی نتوانسته کاری درداخل افغانسان برایش پیدا کند . اشرف غنی برای اینکه خدمتی به دزد معروف که از تیم ارگ میباشد کرده باشد ، او را به عنوان سفیرافغانستان در ترکیه معرفی نموده است . ا ز سوی دیگر فاروق وردک در گفتگو با شفقنا خبرسفیر شدن خود در آنکارا را تأیید نکرد اما گفت اگر درتصمیم تغییری به وجود آمد آن را اعلام خواهد کرد . این در حالی است که برخی منابع خبر داده اند که دولت ترکیه آقای وردک را به حیث سفیرافغانستان نپذیرفته است ، فاروق وردک قبل از این به عنوان وزیر دولت در امور پارلمانی ایفای وظیفه می کرد. فاروق وردک در گذشته متهم به فساد مالی نیز شده بود؛ کمیسیون حقیقت‌یاب (سیگار) بعد از بررسی اتهامات وارده بر فاروق وردک وزیر پیشین معارف جزئیات فساد وی را افشا ساخت . گفته شده که فاروق وردک ۷۷۰ میلیون دالر از بودجه وزارت معارف را حیف و میل کرده است . بالاخره حالا مشخص شده است ، که کشور ترکیه معرفی فاروق وردک را به عنوان سفیرجدید افغانستان در انکارا را نپذیرفه است . این واقعا سیلی سیاسی بر صورت اشرف غنی تلقی میشود .

>>>   خود غنی کوچی بزرگترین دزد است، زنش دزد دوم۰ تمام دزدان دیسانتی اپورتونیست چون زاخیلوال غلام فاروق وردک جلالی رحیمی قیومی سرگند یا سرگین و دیگر مخکشک های خورد و بزرگ چون دزد طیاره و زنش زهره بچه کاکای غنی اجمل کوچی داوی دزد تیل و زنش شکریه بارکزی و بقیه خائن ها همه بر دور خود غنی هستند و مصروف دزدی و چور چپاول۰ ... بر همه این کثافت های قبیلوی فاشیست و خائن۰

>>>   دزد های واقعی را بشناسیم!
راستی در زمان وزارت اقای وردک ملیارد ها دالر حیف ومیل گردیده وکمترین تخمین ان را به ۷۷۰ ملیون دالر براورد کرده اند راستی یک شخص استعداد واستطاعت اختلاس همچو یک مبلغ بزرگ را دارد؟ واگردر این مبلغ درشت دست برد واستفاده ای سوء صورت گرفته پس پول در کجاست ؟ سه محل در مظان اتهام قرار دارداول پاکستان دوم دبی سوم کشورهای اروپای اگر پولهای گرد اورده شده در پاکستان باشد حتما ای اس ای به ان نظارت وکنترول دارد وکسی دعوی تصاحب این پول را نمیتواند وبانکهای دبی واروپا هم از زیر ذره بین بانک جهانی بیرون نیست وخارجی ها نیک میدانند که چه کسی در کجا زر اندوزی وذخیره دارد اما به احتمال قوی ادارات توزیع کمک ها برای پاکستان ویا حکمتیار ومحتملا هم برای طالب از چینل اقای وردک ووزارت معارف رس رسانی نموده باشند واز همین جهت هم نه تنها کسی جرات تحقیق وباز رسی از وزیر اسبق معارف را ندارد واگر هم کدام از موضوع بیخبر موضوع باز پرسی وتحقیق را مطرح نماید خارجی ها مساله را خاموش مینمایند وقتل برادرش که بصورت مرموز کشته شد بی ارتباط به همین رازهای پنهانی نبود واقای وردک از زمان تحصیل درپاکستان وبعدها دوره ای کار کردش در موسسه ای سویدن روابط نزدیک با ای اس ای داشته خود از فعالان واعضای برجسته ای حزب حکمتیار هستند وبا جماعت اسلامی پاکستان هم روابط نزدیک دارند این که هزار ها مکاتب خیالی وجود داشته و امکانات ده ها ملیون معلم رمزی را قبض واخذ نموده اند و بودیجه ای تعمیر وساخت وسازهزار ها مکاتب نامرءی را گرفته اند وکسی هم انها را ندیده وتحقیق وباز پرسی بعمل نیامده خود دلالت به یک نقشه ای بزرگ ودست های کلانتر از یک شخص ویا یک حزب دارد واحتمالا سی سال بعد که دوره ای اسناد محرم این واقعیت ها تکمیل گردد عیان خواهد شد وانگاه همه خواهند دانست که موضوع از چه قرار بوده ویا احتمالا پرده ازین اسرار محرم برندارند وتا اخیر خفایا وزوایای این موضوع همچنان مبهم وتاریک بماند والله اعلم بالثواب
گل نبی عیدی زاده وقاضی فضل الله تاشقرغانی

>>>   به غیر از دزدی ها فاروق وردک با گروپ کودتاچی های ترکیه که عبارتند از جماعت گولن و یا جماعت نور روابط تنگاتنگ و نزدیک داشت به همه هموطنان مان که در کشور ترکیه زندگی مینمایند معلوم است که دولت ترکیه غیر منقول های وردک را که در شهر استانبول ترکیه به قیمت دو میلیون دالر ارزش دارد ضبط نموده است و این هم بدلیل شراکت آقای وردک با کودتاچیان ترکیه بوده است،اما دولت افغانستان بدون آنکه درست تعقیق و ارزیابی نماید اینگونه اشخاص بدنام و دزد را به مراجع مهم دولتی معرفی نموده سبب شرمساری و خجالت مردم و دولت افغانستان نزد دول خارجی میشوند.سفارت افغانستان در ترکیه که یکی از سفارت های مهم ما در سطح منطقه و جهان می‌باشد باید از طرف دستگاه دیپلماسی کشور رهبری گردد یعنی شخصیکه به حیث سفیر معرفی میگردد کماکان باید کارمند وزارت امورخارجه باشد نه اینکه کدام شخص فراشوتی و یا بی ادب که تمام روز سرگردان پشت زن های فاحشه باشد و یا خودرا کارمند شرکت کام ایر و یا آریانا احساس نموده پی فروش تکت باشد.جای شرم است برای این دولت که همچو سفیران و یا جنرال قونسل های دزد را معرفی مینمایند تا قیمت یک جایداد را که ارزش آن یک میلیون دالر می‌باشد چهار میلیون دالر محاسبه نماید.
محمدی

>>>   مقرری های داخل وخارج کشور ازطرف اشرف غنی خلاف قانون بوده تمام دزد ها رامقررمیکند .
خاکسار

>>>   A Qudus Nawan
چشم های دولت مردان تورکیه را صدقه از بوسیدن است ایله به ایله که فساد این فساد پیشه بی سابقه را فاش نموده کاش از دیگرانش همین قسم شود و مورد پیگرد قرار بگیرند که دل مردم یخ شود ‌

>>>   دولت ترکیه اعتمادنامه فاروق وردک، سفیر جدید افغانستان برای این کشور را رد کرده و دارایی‌های او را نیز مصادره کرده است.

فاروق وردک نزدیک به دو ماه پیش توسط اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به عنوان سفیر جدید افغانستان در ترکیه گماشته شد اما دولت ترکیه از پذیرش آن تا پایان تحقیقات در مورد فاروق وردک خودداری کرده بود.

بر اساس برخی گزارشات، دولت ترکیه رسما طی مکتوبی به دولت افغانستان اعلام کرده است که فاروق وردک در زمان انجام ماموریت در وزارت معارف افغانستان در فساد اداری دخیل بوده و برای اجازه فعالیت دادن به مکاتب فتح الله گولن در افغانستان ۲۳ میلیون دالر رشوه گرفته است.

همچنین دولت ترکیه اعلام کرده است که آقای وردک به ارزش ۳.۴ میلیون دالر ملک در ترکیه دارد و این املاک نیز از سوی دولت ترکیه مصادره شده است.

در مکتوب رسمی دولت ترکیه تذکر یافته که دولت این کشور اقامت همسر و پسر آقای وردک را نیز باطل کرده است.

فاروق وردک اولین سفیر افغانستان است که اعتمادنامه اش از سوی یک کشور خارجی به خاطر دست داشتن در فساد رد می‌شود.

>>>   به جواب نظر آقای خاکسار :
شاعری درینمورد گفته :
پلید جنس پلید است و پاک همسر پاک
گریز نیست در آفاق جنس را از جنس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است