حمله طالبان در شهر ایبک سمنگان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۰    ۱۳۹۹/۴/۲۴ کد خبر: 164158 منبع: پرینت

محمد صدیق عزیزی، سخنگوی والی ولایت سمنگان می‌گوید که حمله‌ی موتر بمب در شهر ایبک حدود 50 زخمی بر جای گذاشته و حدود بیست دقیقه قبل درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی به پایان رسیده است.
عزیزی در گفتگو با روزنامه اطلاعات روز گفت که یک موتربمب حوالی ساعت یازده پیش از چاشت امروز (دوشنبه، 23 سرطان) در جاده بین ساختمان شهرداری و ساختمان ریاست امنیت ملی در شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان منفجر شده است.

آقای عزیزی گفت: «فعلاً تا حدود 50 زخمی به شفاخانه انتقال داده شده که بیشتر افراد ملکی، زنان، اطفال، مراجعین شهرداری و بعضاً کارمندان اداراتی که در نزدیکی محل انفجار موقعیت داشت، اند. وضعیت زخمیان خوبست از جمله دو نفر زخمی که وضعیت‌شان خوب نبود، به شهر مزار شریف انتقال داده شده‌اند.»
او گفت که ساحه از سوی نیروهای امنیتی مسدود شده و براساس گزارش‌های رسیده، سه تا چهار مهاجم پس از انفجار داخل محوطه شهرداری و ریاست امنیت ملی شده و تا بیست دقیقه قبل درگیری ادامه داشته است، اما اکنون درگیری پایان یافته و تصفیه‌ی محل رویداد آغاز شده است.

در همین حال، گروه طالبان ادعا کرده است که حوالی ساعت یازده امروز بر ریاست امنیت ملی سمنگان «حملات استشهادی» را آغاز کرده است. این گروه گفته است که این ریاست مسوول «وحشت‌ها و حملات علیه مردم ملکی در ولایت‌های شمال کشور است».
ذبیح‌الله مجاهد، از سخن‌گویان گروه طالبان گفته است در حدود 70 کارمند امنیت ملی کشته و زخمی شده‌اند، اما سخنگوی والی سمنگان می‌گوید تا کنون تنها حدود 50 زخمی به شفاخانه منتقل شده که بیشتر غیرنظامیان اند و جسدی از این رویداد تا کنون به شفاخانه‌ها منتقل نشده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شهر ایبک
سمنگان
نظرات بینندگان:

>>>   کابینه تا وقت معلوم شدن دولت موقعت معطل شد در راس دولت ویا ریس جمهور موقعت یک شخص تحصیل کرده و صادق و مسلمان است و هویت اش را برای تان نمی گویم اما برای تان می گویم با آمدن شخص مذکور انشالله صلح دائمی می اید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است