تلاش های صلح؟ کدام صلح؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۹/۴/۲۳ کد خبر: 164153 منبع: پرینت

حامد کرزی (پدر طالبان) اعلام کرده است که جنگ و عملیات های نظامی راه حل مشکلات افغانستان نیست، بلکه دسیسه‌های بیگانگانی است که می‌خواهند تلاش‌ها برای صلح را متضرر و تضعیف کنند.
آیا کرزی از کدام تلاش های صلح نام می برد؟
شما اگر تلاشی در راستای صلح دیده و یا شنیده اید لطفا با ما در میان بگذارید تا همه مردم بدانند که تا کنون چه تلاش هایی برای آوردن صلح و امنیت در کشور شده است؟
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تلاش صلح
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   کدام صلح؟
اینها ما مسخره کردند
هر روز جنگ و کشتار بازهم می گویند صلح
شیما کابل

>>>   باید قبل از تدویر مذاکرات بین الافغانی،یک گروه حقیقت یاب مشترک از نمایندگان دولت و طالبان و مراجع حقوقی و جامعه مدنی تشکیل شود و دوسیه هرکدام ازین یک هزار طالب را که متهم به جرایم جنایی هستند،مورد بررسی قرار دهند و نوعیت جرم و زمان و منطقه یی که جرم در آنجا اتفاق افتاده است و شواهدی که درین مورد مورد وجود دارد،با اسناد دست داشته شان دعوت شوند تا در نزد این کمیته شهادت بدهند و بعداً هرکدام این دوسیه ها بطور جداگانه به محاکم مربوطه غرض بررسی این جرایم فرستاده شود و فیصله نهایی از سه محکمه در مورد شان صادر گردد و بعداً از متضررین جنایات این طالبان خواسته شود که آیا آنها این مجرمان را مورد عفو قرار میدهند و بعداً دولت در مورد رهایی و یا ادامه حبس آنها تصمیم بگیرد و بعداً مذاکرات بین الافغانی صورت گیرد.

>>>   حکومت اگر راست میگوید لست ۵۹۲ نفری طالبان را با مشخصات کامل و تشریح جرایم انجام شده و موارد حق العبدی و موارد جنایت بشری و امثالهم به صورت روشن و واضح نشر کند و اینکه سیستم قضایی تا حال در ارتباط با این جرایم چه اجرا اتی انجام داده اند و بنا به کدام دلایل این افراد نباید رها شوند ، تا هم صداقت دولت معلوم شود و هم خباثت طالب.

>>>   آیا صوفیه یک شروع برای غرب بر ضد آسیای میانه وآسیای دور هست تا نمادی از اسلام!
پس از اینکه اسراییل با روسها شروع بر برقراری روابط کرد وعربستان دست بسوی روسها شد وچین متحد روسها شد وایران شیعوی قدرت گرفت ما شاهد باز گشایی آیا صوفیه هستیم همه وهمه بازی گذشته در عصرر کنونی هست.
خلاصه تر بگویم تاریخ در شرف بازگشت هست وجهان غرب دست به دامن ترکیه یی غربی شده اند تا از آدرس آن (امپراطوری عثمانی اسلامی تند) با روس (فدراتیف) ، چین (کمونیزم) وایران (شیعوی) سه کشور ابر قدرت آسیا بجنگند.

>>>   کدام صلح
پیر و فرتوت و غیر محارب طالب را در بدنه دولت میچسپانند تا چند وقت کیف کنند.
جاهلان توانمند و بی عقل را در میدان های سگ جنگی در سرحدات ایران و شوروی سابق میجنگانند.
یکی و خلاص

>>>   صلح داییمی وعادلانه خواست وآرزوی اکثریت مطلق ملت مومن ورجرکشیده افغانستان هستند.متاسفانه خانه جنگی وویرانی ومحابس انداختن بدون تحقیق واثبات جرم صدها هزارها دانشمندان ،علمای دینی،روحانیون، استادان پوهنتون ودانشگاه،معلمین ،متعلمین تجاران،دهقانان ،کارگران واقشارمختلف ملت مومن افغانستان عم ازذکورواناث درتمامی نقاط افغانستان کشته ومعلول شدند،میلیون ها نفر درکشورهای دور وهمسایه مهاجرشدند،زراعت،بند وانهار،کارخانجات،ودستگاهای تولید تخریب ونابود گردیدند معادن احجار گران قیمت وذخایرطبیعی وزیر زمینی به تاراج رفتند.بدتر ازهمه اردو وپولیس ازآساس وبنیاد درافغانستان محو ونابود شدند.عدم تعلیم وتربیه استاندارد وبیسوادی جامعه را به طرف انحطاط ونابودی سوق دادند.کلمه مقدس صلح درحکومات گذشته فقط برای حکومت کردن وکوبیدن دشمن مورد استفاده قرارگرفتند.خوشبختانه که باکومک جامعه جهانی بنیاد وآساس اردو وپولیس ملی نهاده شدند،مکاتب ،پوهنتون ودانشگاه های دولتی وخصوصی دراکثر ولایات شروع به فعالیت نمودند، بازسازی ونو سازی باسرعت درتمامی نقاط افغانستان عملا شروع گردیدند،اعمار سرک ،بند وانهار،تاسیسات برق ورشد وتقویه زراعت وکارخانجات دوباره شروع به فعالیت نمودند ،استخراج ازمنابع طبیعی وزیرزمینی زیر نظر دولت استخراج میگردد ،قانون آساسی مطابق شرایط واوضاع کنونی افغانستان باشرکت علمای دینی،دانشمندان وجامعه مدنی عم ازذکور واناث تدوین گردید.انتخابات شوراهای ولایتی وولسی جرگه ومشرانو جرگه چندین مرتبه درتمامی ولسوالیهای افغانستان صورت گرفته ونمایندگان مردم انتخاب وقوای مقننه شروع به فعالیت نمودند،انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب زعیم افغانستان عملا چندین مرتبه صورت گرفته است. مطبوعات ورسانه ها وانتشارات اخباروجراید وتلویزون های ملی وخصوصی درمرکز وولایات وآزادی مطبوعات مورد اجرا قرارگرفته اند.باوجود چنین پیشرفت وانکشاف درتمامی زمینه ها متاسفانه جنگ خانمانسوز ،انفجار وانتحار آدم کشی ازطرف گروه های مسلح غیرمسئول برای نابودی ونفاق افگنی افغانستان ادامه دارد.به پیش به سوی صلح عادلانه وپایدار،رشد وترقی وهمزیستی مسالمت آمیز تمامی اقوام برابر افغانستان،محو ونابودباد گروه های هراس افگن،آدم کش وماجراجو، زنده باد ملت مومن وزجرکشیده افغانستان،جاوید باد وحدت ویگانگی وهمدلی تمامی اقوام ساکن افغانستان.
ومن الله التوفیق. عبدالرشید ناصری ازآسترالیا

>>>   تا زمانیکه غنی یهودی در قدرت باشد امنیت هر گز نخواهد آمد اینجانب که است از نگاه علم و برسی های پیشرفته برای شما معلومات می دهم هر زمانیکه غنی از قدرت بیرون رفت اگر در افغانستان امنیت نه آمد بیاید مرا سنگسار کنید

>>>   جنگ راه نیست بیش از انکه بر خاسته از یک طرح بدیل و قانع کننده باشد. زیاد تر به یک شعار درون خالی سیاسی تبدیل شده است.
زمانی ما میتوانیم بگویم که جنگ راه حل مشکلات فعلی نیست ٫ که در قدم اول ! هر دو طرف ویا تمام طرف های در گیر با درک دقیق از منافع مردم به این نتیجه برسند که جنگ را حل نیست. اقای کرزی از زمان حکومت خودش تا امروز این شعار را مطرح نموده است. اما یکبار هم نشده طرح بدیل ای که تمام طرف ها قانع شده و به ان تمکین کنند ارایه نداده است. هم خود اقای کرزی و هم مردم ا فغانستان میدانند که ملامت کردن جنگ در این روز ها پیش از انکه بر خواسته از یک پلان همه جانبه باشد. یک مود سیاسی شده به خاطر جلب توجهه مردم . یا به عبارت دیگر نان را به نرخ روز خوردن است. جنگ مورد ملامت خاص و عام است. اما میشود که ! جنگ را ملامت کنیم و عواملی که باعث جنگ میشود را علنی ودر سطح عام تجزیه نکنیم ؟ ریشه های جنگ از همه زیادتر به اقای کرزی روشن و هویدا است . خود اقای کرزی هم میداند که عوامل جنگ چی ودر کجا است اقای کرزی اقلان یکبار هم جرعت کند و بگوید که طراحان جنگ کی و در کجا استند. تا زمانیکه چهره های جنگ طلب و منابع اصلی جنگ برای مردم به شکل علنی رسوا نشود. این شعار خودش فریب کاری وبه نفع دشمن است. اولین اثر منفی این شعار تضیعف روحیه و نابودی انگیزه دفاع را در صفوف اردو.پولیس. و منابع دفاعی سبب میشود. هنوز فاضلاب زندانیان طالب وداعش که چند هفته پیش ازاد شدند در دستشویی های پلچرخی خشک نشده است که طالبان چندین حمله خونبار را به مردم و اردوی ملی وپولیس تحمیل نمودند. همین امروز در مرکز سمنگان از مردم و مدافعین مردم قربانی گرفتند. من جنگ یک سرباز را که به خاطر دفاع از مردم می جگند نه تنها ملامت نه میکنم که تقدیر نموده وبه خاک پای ان سرباز دلیر بوسه میزنم . جنگ دفاع از وطن و مردم هم وجیبه ملی و هم مجوز دینی دارد. اگر همه یک صدا وباتمام قوت در برابر طالبی جنگ افروز و کوچی متجاوز بسیج نشویم مرتکب اشتباه تاریخی میشویم. زمان ما دشمن را به میز مذاکره اورده میتوانیم که جنگ را با شدت ادامه بدهیم و انگیزه جنگ را در صفوف مدافعین مردم وت بدهیم و با تمام توان از اردوی ملی وپولیس دفاع کنیم. و از قهرمانی های انها در تمام سطوح با افتخار یاد کنیم . اقای کرزی و هم قبیله هایش در دولت شعار ضد جنگ میدهند تا با یک تیر دو نشان بزنند. اول. یک جمع کثری از مرتجعین و جاه طلبان را که مثل خود کرزی از اخور دشمن نشخوار میکنند را ( عطای نور. اسمعیل خان. فاروق.سیاف.قانونی. حضرت علی و.و.وووو ) با محوریت شعار جنگ راه حل نیست جمع نموده وبا استفاده از ساحه و شعاع نفوذ انها عامل تفرقه و جدایی در صفوف مبارزه با طالب شوند و عاملی تضعیف و دو دلی در بین سنگر داران دلیر وطن شوند. مقصد دوم کرزی و غنی و خلیل زاد و گلبیدین. تقویت روحیه دجال گری و ادم کشی طالبان شده و از درون جبهه مقاومت را تضعیف کنند . اقای کرزی و سیافو خلیل زاد.گلبدین.اشرف غنی ماموریت دارند که به عنوان ستون پنجم نیرو وتوان دفاعی ما را در افکار عامه زیر سوال برده و وحیه سربازان را تضیعف کند. کرزی به عنوان مامور و جاسوس توظیف شده که که با فریب چند تا ادم نا اگاه و ضعیف ومقام پرست و زراندوز مثل عطایی موش. قانونی خلیلی محقق وووووووو سیاف بنام مجاهد و غازی در اراده جبهه مقاومت تفرقه ایجاد کرده و غنی هم در راستای همین پلان شوم فوج فوج قاتلان مردم را از زندان ازاد میکند.

>>>   افراد کلیدی مشهور وجنگی طالبان وداعش از زندانها رها شده اردوی ملی افغانستان با خطرات جدی مواجه است
داعش و طالب هردوشان یک مرام دارند باید همه مردم
هوشیار باشند از خانه ها و مساجد تکیه خانه ها شفاخانه ها ورزشگاه ها مکاتب و شاه راه ها و دیگر مناطق باهوشیاری خودشان محافظت کنند چون دولت به تنهایی کاری کرده نمیتواند

>>>   طالبان در یک خبر نامه خود گفته اند اگر اداره کابل یعنی غنی در توافق نامه که بین امریکا وطالبان امظا شده عمل نکند شهر کابل شاید بعد از این هر روز انتحار وانفجار صورت بگرد اصلا غنی نمی خواهد مردم زنده باشد

>>>   آمریکایی ها از افغانستان بیرون نمی روند. تا زمانی که طالبان با کافران صلح کرده اند و با برادران مسلمان خود جنگ می کنند، آمریکا هم برای ماندن در افغانستان بهانه دارد.

>>>   به نظرم اگر وسایل دخالت خارجی ها را از میان برداریم من خواهم ماند وافغان پیپر!!! زیراروس و امریکا واروپاوپاکستان وایران و...همه طرفداران وهواخواهان خودرا درینجا دارند وهریک میخواهند قضایا را به نفع خویش خاتمه دهندومتباقی دنباله روی انها باشدوهیچ یک هم وزن خودرا انطوری که هست نمیداند وهرگاه ثقل اصلیش را باز گو نمای قناعت ندارد وبرای استفاده بردن ویا به تعبیر درستش سوء استفاده نمودن ایتلاف های نا مرغوب وغیر متجانس را ترتیب میدهند از همه چیز میگذرند ولی از منافع دولت های مرجع ومنبع شان انعطاف نمی پذیرند وابتدا راه وروش خودرا تعیین میدارند وبعد در پی استدلال ودلایل مشروعیت شان میگردندودرغم ملت ووطن عزیز نیستند که تا چه حد پامال اجانب گردیده وبه اندازه ای کافی رنج اشغال وتجاوز ولشکر کشی های متمادی را کشیده وطعم اسارت وغلامی را چشیده است درین میان هستند کسانی که خوانین دوسره وسه سره وهمه سره اند در گذشته ها خانهای دوسره بودمانند خان عبدالغفار خان مرحوم وخان عبدالولی خان و...اما جاسوسهای سه سره وچهار سره را هم درین ویران سرا یافتیم که هم عضو فعال کاجی بی وهم از ای اس ای وهم از سی ای ای و... چون داکتر صاحب عبدالله وداکتر صاحب غنی ودیگران وجناب دانش وخلیلی ها و... پس امید صلح وابادی وارامی را تا اینها اند ارزومبرید
نیم جان از نیم روز

>>>   دزدان در خانه مصروف غارت أموال به صاحبان خانه مى گويند كه با هم مصالحه نماهيد . من تا به حال نفهميدم كه در حضور اشغالگران مصالحه چه مفهومى دارد يا ما احمقيم يا شما چهارتگ ها كه مزدوران اين دزدان واشغالگرانيت .

>>>   یک اداره تحقیقاتی اروپائی بنام GRKبعد از سه ماه تحقیق درامور مالی گذارش داده است که کُد 91 افغانستان در تمام جهان پر مصرف ترین کد مالی در سال 2019 بوده است ، آنها گذارش داده اند که مخصوصا درزمان مسئولیت قیومی دروزارت مالیه این کد به اوج توزیع وجذب پول از سایر کد هارسیده است که در سطح جهان مقام اول را کمائی کرده
همچنان یک مامور دافغانستان بانک که به نسبت حساسیت موضوع از یاد آوری نامش خود داری کرد گفت:
در طول تاریخ پنجهزار ساله افغانستان بیشترین استفاده از کد 91 درزمان حکومت وحدت ملی بوده است ،

>>>   مفته خرشدن به تنبل نامه:
شماری از باشند‌گان غرب شهر کابل در یک گردهمایی اعتراضی به علت آنچه مشکلات در رفت‌وآمد و تعیین کرایۀ خودسر از سوی رانند‌گان می‌خوانند، به مسئولان وزارت ترانسپورت، مدیریت ترافیک و شهرداری کابل تنبل‌نامه دادند.
آنان مسئولان این نهادها را در پیوند به افزایش کرایۀ موترها به بی‌توجهی و بی‌کفایتی متهم می‌کنند.
این باشندگان پایتخت می‌گویند، که راننده‌گان ناحیۀ سیزدهم از ساعت 3 پس از چاشت به بعد خلاف قانون از مسافران دو چند کرایه می‌گیرند.
شریف وطندوست، باشندۀ پایتخت می‌گوید:- "شاروالی بی‌کفایت است، وزارت ترانسپورت نرخ‌نامه ندارد، قانون ندارد، دریوران خودشان از دل خود نرخ‌نامه تعیین می‌کنند".
این معترضان از وزارت ترانسپورت می‌خواهند تا برای رانند‌گان موترهای شهری نرخ‌نامه بدهد.
عصمت یکی دیگر از باشندگان پایتخت می‌گوید:- "دریوران بعد از ساعت سه حکومت خود مختار اعلان می‌کنند هر جایی دل‌شان شد مسافران را پایین می‌کنند ایستگاه از دل خود تعیین می‌کند در حالی که یک فرد در یک یا دو ایستگاه به منزل خود برسد مجبور است که تا چهار ایستگاه به خانه‌اش برسد و کرایه چهار ایستگاه را پرداخت کند"

>>>   تا یک نفر افغان است، جنگ در افغانستان است.

>>>   وقتی صلح وجنگ هردو در دست یک قدرت ویک نهاد واحیانا یک شخص باشددیگر دوام وختم ان نیز مکتوم ومرموز میماند
من بخود نامده ام تابخود بازروم
هرکه اورد مرا باز برد در وطنم
این ندا وناله ای جنگ است که به وضوح واشکار میگوید من لعنتی را اورده اند نه تنها در کشور شما بلکه در هرجا کلمه گوی حضرت محمد باشد انجا مرا هدایت و رهنمون میسازند چه جورج بوش پدر امد واز طریق تریبون رسمی ودر ملاء عام اعلان نمودکه بعد ازشکست روس وسقوط هیمنه ای اتحاد جماهیر شوروی جنگ ما با اسلام است گرچه بعدا کمی این شعار را اصلاح نمودند وگفتند باافراطیون مسلمان ولی در اسلام از نگاه قانون قران وسنت پیامبر افراطی ومیانه رو وجود ندارد مسلمان ضعیف العمل وبی تفاوت پیدا میشود ومسلمان ملتزم وعمل گرا وجود دارد اما چیزی بنام مسلمان افراطی اصلا موجود نیست ولی خوشبختانه دین اسلام همیشه دین سلام وصلح واصلاح است اما انها بخاطر تضعیف ومقابله با مسلمان بهانه میجویند وگرنه همین قدر که تا امروز کشتند هیچ کدام افراطی نبودند یک ملیون سرباز افغان که در طول بیست سال از طرف برادران کرزی ولشکریان خارجی کشته شدند وبه همین تعداد از مردم های ملکی هیچ کدام به تعبیر خود انها افراطی نبودند نه تنها در کشور ویرانه ای ما در سر تا سر جهان اسلام بجز ملت های مظلوم وبی دفاع کسی دیگری را نکشته اند ازین رو شورای صلح ووزارت صلح وهر عنوان دیگری مفید فایده نبوده وعبث ی بیش نیست وتا دوسه قرن اینده نباید امید صلح وارامی را داشته باشیم

معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   محمد اکرام اندیشمند
سرقوماندان اعلی و وزیران نظامی و امنیتی کجا هستند؟
طالبان در آخرین روزهای سال 2019 نیروهای شان را دسته دسته به شهادت می رسانند.
در 29 دسمبر کُشتن 17 نیروی امنیتی و نظامی در ولسوالی خواجه بهاءالدین تخار؛
در 30 دسمبر کُشتن 14 نیروی امنیتی در ولسوالی فیض اباد جوزجان؛
در 31 دسمبر، کشتن 27 نیروی نظامی در تخار و قندوز.
طالبان چند سال است که در ولسوالی های تخار همسرحد با تاجکیستان پایگاه نظامی دارند. اگر پاکستان در حمایت طالبان قرار دارد و خاک پاکستان عقبۀ جنگ آن ها است، پس طالبان در درقد، خواجه بهاءالدین، دشت قلعه، ینگی قلعه و خواجه غار چه می کنند؟
این ها از کجا آمدند؟
چگونه اکمال می شوند؟
راز این معما چیست؟

>>>   بعد از سرنگونی صدام حسین، رئیس جمهور آمریکا آقای اوباما یکبار یک اشتباه بزرگ استراتژیکی کرده و نیروهای نظامی خود را اخراج و عراق را دو دستی تحویل جمهوری اسلامی ایران داد، ولی کد چهار باید خوب بداند که آمریکا آن اشتباه بزرگ را در افغانستان تکرار نخواهد کرد. آمریکا موقعی از افغانستان خارج خواهد شد که دولت ملی و دموکراتیک در افغانستان مستقر و بتواند با مشارکت ملی کشور را اداره کند و نه اینکه با حرفها و تقاضای افرادی مانند کد4 و شرکا دوباره افغانستان را دست بدست افراد و یا گروههای افراطی و قومی و ایدئولوژیکی ورشکسته کرده و دوباره میدان جنگ و خونریزی و ترور سازد. پیروز باد مردم افغانستان.

>>>   این هشدار را جدی بگیرید!!!
وزارت امور داخله از یک منبع موثق اش دریافته است که سازمان استخبارات نظامی پاکستان یا ( آی اس ای ) شرکت های لبنیات سازی را در پاکستان ایجاد کرده اند که با با استفاده از نام شیر ( EVERY DAY ) شیرهایی را به افغانستان می فرستند که در آن یک نوع دوای ناشناخته مخلوط می باشد که بزرگان و کودکان را به بیماری های مغزی روبرو می سازند.

>>>   ردانیار گرامی این طایفه همه اش در مقابل پول ایمان ندارند و همیشه ناموس فروشی و خود فروشی کرده اند گاهی خلق > گاهی پرچمی و. گاهی ادر احزاب اسلامی به کاسه لیسی و هزار بیشرف خودرا به یک مقام میرسانند . خداون مارا از شر اینها نجات بدهد . ...

>>>   Mosazadah.
آیا انجام حملات انتحاری در افغانستان، مجبوری مسلمانان است؟
قاری صاحب ایاز نیازی خطیب مسجد وزیر محمد اکبر خان در صحبت‌هایش انجام حملات انتحاری جایز خواند و انجام این کار "توسط مسلمانان را مجبوری آنان عنوان کرد."
آقای نیازی توجیه‌اش از انجام حملات انتحاری توسط مسلمانان در برابر
را "صهیونیست‌ها" دانست! حال آن که در افغانستان نه صهیونیست وجود دارد و نه هم در برابر مسلمانان افغانستانی هیچ جبر و اجباری است.
آقای ایازی زمانی که فرخنده را شماری از مردم احساساتی در شاه دوشمشیره به آتش کشیدند؛ فتوا داده بود که " هرکس به جای فرخنده می‌بود، باید به سرنوشت او دچار می‌شد.
تعریفی که این آقایان از اسلام دارند؛ همان تعبیر طالبانی و داعشی است.
به نظر می‌رسد با جدی شدن زمزمه‌های صلح و هراس افگنان طالب این‌ها دارند برای خود در میان طالبان جای پا باز می‌کنند.

>>>   دونالد ترامپ یک سرمایه دار در عرصه ساخت و ساز آسمان خراش ها و هوتل ها و میدان های گولف و غیره ساختمان های رهایشی و غیر رهایشی است.
او یک سیاست مدار نیست،بلکه یک تاجر و سرمایه گزار است.
سرمایه گزاران اشخاصی هستند که کاملاً مخالف جنگ و بی امنیتی هستند.زیرا آنها برای سرمایه گزاری در یک منطقه به امنیت ضرورت دارند.
روی همین ملحوظ دست از پشتیبانی از مخالفین رژیم اسد برداشت و خواهان خروج قوای امریکایی از سوریه شد ،که به مخالفت وزیر دفاع اش مواجه شد و در نتیجه او استعفی داد.
او همچنان خواهان قطع جنگ در افغانستان است و میخواهد مذاکرات صلح صورت بگیرد و جنگ در افغانستان قطع شود.
اما هردو مجلس امریکا ،هم مجلس نمایندگان و هم مجلس سنا،هردویشان هم در خروج قوای امریکا از سوریه و هم از افغانستان مخالفت میکنند،با وجودی که اکثریت مجلس سنا جمهوری خواهان هستند یعنی از حزب دونالد ترامپ،اما هشتاد فیصد آنها مخالف بیرون کردن قوای امریکا از افغانستان هستند.چرا؟
زیرا جنگ افغانستان و بودجه نظامی افغانستان که سالانه حدود پنجاه ملیارد دالر است،یک گاو شیری برای آنها است و در خورد و برد این بودجه از جنرالان پنتاگون گرفته تا اعضای کمیسیون دفاعی مجلس نمایندگان و مجلس سنا،همه دست دارند.
زیرا ار قام سرباران امریکایی در افغانستان به مراتب کمتر از تعداد حقیقی آن است و مصارف آنها نیز به مراتب کمتر از بودجه تخصیص داده شده میباشد.
مقصد من این نیست که رییس جمهور امریکا آدم پاکی است و این بودجه را صرفه جویی میکند و به ملت باز میگرداند.
نخیر،بلکه او پلان های دیگری با این بودجه دارد.
مثلاً برای ساخت دیوار مکزیک که سالانه به پنج و نیم ملیارد دالر صرورت دارد و ساختمان آن را نیز شاید شرکت های ساختمانی خودش به عهده بگیرد.
قرار داد منع راکت های بورد متوسط را با روسیه فسخ کرده است و وزیر جدید دفاع آن نیز یکی از کارمندان سابق بخش هوانوردی است،بناً ملیارد ها دالر در بخش ساخت و ساز دوباره راکت های بورد متوسط به مصرف میرساند.
به همین منوال در بخش های دیگری که چه نظامی باشد و چه غیر نظامی،سرمایه گزاری میشود و بودجه آن را به اختیار خود مصرف میکند و خورد و برد آن نیز به اختیار خودش است.
از همین خاطر حالا دونالد ترامپ حالت اضطرار اعلان کرده است و ببینیم که تا چه اندازه میتواند در مقابل منافع وکلای پارلمان ایستادگی کند و زمینه را به نفع خود تغیر دهد.
فعلاً خورد و برد پنتاگون و پارلمان زیاد تر است ،نظر به کاخ سفید.
این که رییس جمهور با اعلان حالت اضطرار وضعیت را به نفع خود تغیر دهد،آینده نشان خواهد داد.

>>>   صلح هر گز نمی اید امریکا هم ما وشما را بازی می دهد باز شما در جریان بهار شاید انتحار و انفجار باشید زیرا اشرف غنی به این ج.کی دالر را از دست نمی دهد و عبدالله هم جنان

>>>   Ayendagan
خطاب سی سال قبل جیمزبیکروزیرخارجه امریکا به شوارنادزه وزیرخارجه شوروی
در سال ۱۹۸۹ جیمز بیکر، وزیر خارجه وقت امریکا در نشست بین‌المللی کنوانسیون حفاظت از فضای بین‌المللی در شهر هاگ هالند، خطاب به ادوارد شواردنادزه، آخرین وزیر خارجه شوروی گفت: «شما به سرزمینی که اشغال کرده‌اید، بی‌تمهید رفت‌وآمد می‌کنید. چه کسی به شما حق می‌دهد که از فضای بین‌الملل این‌گونه عبور کنید.» منظور آقای بیکر از این سخن، رفت‌وآمد رهبران شوروی بین مسکو و کابل بود، اما امروز این رهبران سیاسی و نظامی غربی و به‌ویژه امریکایی ها است که با عبور از فضای بین‌الملل، بدون تمهید و اطلاع و هماهنگی قبلی، وارد کابل و بگرام می‌شوند.
آیا جیمزبیکروزیرخارجه وقت امریکا که حالا در حالت کهولت سن قرار دارد ، می تواند پاسخ دهد که کیها ، مقرارات و تمهیدات بین المللی را زیرپا میگزارند ؟

>>>   این صلح همه مسقره است فقد مردم افغا نستان را وقت شا ن را می گذارند و بس

>>>   Malikzad
فرصت طلایی افغانستان را شارلتان کرزی و غنی با افکار فاشیستی شان برباد داد و حالا درک کردند که اصل قضیه از چه قرار است و اگر صدبار این فرصت بر اینها تکرار شود باز هم همان کار را انجام مدهند .

>>>   عفر عطايى
طالبان چقدر آیس‌کریم‌نشناس برآمدند. آیس‌کریم را خوردند، حالا در دهان آیس‌کریم‌دهنده پیاز هم ریزه نمی‌کنند.

>>>   شرف غني كسي بود كه بين مردم تفرقه انداخت و پشتون را به جان تاجيك اندخت و تاجيك را به جان اوزبيك. اشرف غني باعث شد تا طالبان قدرتمند تَر شوند و در سطح بين المللي براي خود از ابر قدرت هاي جهان امتياز گيري كنند. و حالا همان اشرف غني احمدزي در لب صخره كوه قرار دارد و ما منتظر افتادن اش هستيم.

>>>   همه کاره امریکاست و طالبان اگر گاو شیری پاکستان نیست بلاخره راضی به گفتگو با نماینده افغانستان (دولت) میشه چون اشرف غنی نشان داده که مبارز و سازنده افغانستان است و افغانستان را برای امریکا سر پای نگهداشته میتواند ولو با مخارج کمتر !
چمران دره صوفی

>>>   تاجیکان حتا در مناطق خود صاحب کرسی های مهم دولتی نیستند!

علت این همه نا امنی، کشتار، غارت اموال مردم و زورگویی در مناطق تاجیک نشین، اینست که خودشان تاجیکها در مناطق خود حاکم‌ نیستند و دولت پشتونیستی برای اداره این مناطق پشتونیست های دو آتشه را گماشته است تا تاجیکها نتوانند در امن و امان به سر ببرند و زندگی آرامی داشته باشند. شما نمیتوانید یک تاجیک را حتا در پست های پایین دولتی استانهای افغان نشین دریابید؛ حال چه رسد به مقام والی (استاندار) که بحث جدایی دارد.

ادریس خراسانی

>>>   عجب مبارزی است غنی فاشیست و قوم گرا که 45000 جوان ما را طی 4 سال با دستان برادران ناراض اس به کام مرگ فرستاد .

>>>   Salam
افتخار کردن به نام اوغانستان ( افغانستان) در حقیقت افتخار کردن به جبر استعمار است . افغانستان در همین جغرافیا یک کشور کاملن جوان است و برگزیده ی انگلیس . این سرزمین افتخارش در تمدن خراسانی اش است ورنه تاریخ افغانستان جوان سرشار از قهقرا و عقب گرد است . این نام جعلی و این نام بد نام باید به خراسان تغییر کند .

>>>   Salam
افتخار کردن به نام اوغانستان ( افغانستان) در حقیقت افتخار کردن به جبر استعمار است . افغانستان در همین جغرافیا یک کشور کاملن جوان است و برگزیده ی انگلیس . این سرزمین افتخارش در تمدن خراسانی اش است ورنه تاریخ افغانستان جوان سرشار از قهقرا و عقب گرد است . این نام جعلی و این نام بد نام باید به خراسان تغییر کند .

>>>   ردانیار گرامی این طایفه همه اش در مقابل پول ایمان ندارند و همیشه ناموس فروشی و خود فروشی کرده اند گاهی خلق > گاهی پرچمی و. گاهی ادر احزاب اسلامی به کاسه لیسی و هزار بیشرف خودرا به یک مقام میرسانند . خداون مارا از شر اینها نجات بدهد...

>>>   Wahedi
سراسر تاریخ ما جعل و دروغ است، از احمدشاه ابدالی که یک تروریست و بغاوتگر بود، بابا ساختند، از میرویس نیکه که یک همجنس باز (بچه بیریش نادر افشار) بود هم بابا ساختند، امان الله که جز قتل پدرش هیچ کاری نکرده، غازی ساختند، به همین ترتیب صد ها موارد دیگر،

>>>   این همه برای عنی یهودی است این شخص یهودی می خواهد چند نفر دست نشانده خود را در این وزارت جابجا کند

>>>   خدا شروفساد مارا بزندچی کارهای کخنمیکنند اینه بخوان :
ازگذارذش نامه خو.اندم:"

پدر اسامه افغانستان به مجلس انس ارگ نشینان نزدیک شده است
عارف سروری درجرگه منحرفان جهادی، آفت زده ترین شان است.
عارف سروری درمحفل «کلان» های منحرف جهادی، از نظر روانی و ذهنی، بیشتر از همگنان خویش آفت زده است. گر این راز بشگافیم، از دو نگاه به صرفه نیست. یکی آن که باید یک سریال نوشتاری راه بیاندازیم؛ درثانی، من میل ندارم برجوانب بسیار خصوصی زنده گی ایشان فضولی کنم. هرچند انباری از مدارک، ادله، روایات و مشهودات دراختیار من است.

اخیراً گزارشی از مخفی کاری های احمد ولی مسعود و انجنیرعارف به هدف راه یافتن به جرگه ارگ انتشار دادم.
گزارش منتشره خیلی دقیق، اما برای احمدولی و عارف سروری، شوک آور بود.
فی الفور هردو از معامله مخفی خویش با گروه اشرف غنی انکار کردند. واکنش دفاعی عارف سروری، خودش را خود به خود لو داد. وی نوشت « رزاق مامون بر حسب عادت همیشگی اش اتهام واهی بسته که جدآ آن را رد نموده و آن را کذب محض می دانم ». او به من «شرمساری دنیا و عذاب آخرت » را آرزو کرد.
به هرحال، عارف سروری در رابطه به یک موضوع به مردم و مخاطبان شبکه اجتماعی توضیح بدهد.
پسر بزرگ انجنیرعارف چطور سر از فرانسه در آورد و سپس به فرماندهی یک دسته از جنگجویان داعش برگزیده شد؟
پسر وی از دیدن کارنامه های پدر مجاهد، به چنان حال و روزی افتاد که از فرط رنج و تغییری که در دیدگاه هایش روی داده بود، محیط تحصیلی درفرانسه را رها کرده و برای تخلیه غمباده ها و هیجان های متناقضش، به دعوت داعش لبیک گفت و روانه جبهات گرم جنگ در سوریه شد.
پسر انجنیرعارف در صف داعش به مقام فرماندهی رسیده و در مجمع داعشی های عرب، به اسامه افغانستان شهره گشته بود.
او به پدرمجاهد خویش پیام داده که اگر پایم به افغانستان رسید، کاری در حقت کنم که درتاریخ ثبت بماند.
اسامه افغانستان سرانجام در جریان ضربات هوایی نیروهای روسی در سوریه از بین رفت و احتمالاً برادر دیگرش هنوز در فرانسه زنده گی دارد

>>>   صلح عادلانه داییمی وامنیت سرتاسری آرزوی اکثریت مطلق ملت مومن وزجر کشیده افغانستان هستند.ملت زجرکشیده افغانستان درمدت بیش ازچهل سال حکومات مختلف راتجربه کردند ودرین مدت متاسفانه ملت مومن افغانستان قربانی های زیادی عم ازکارگران،استادان پوهنتون ها ودانشگاه ها، مولوی صاحبان ،روحانیون، سیاست مداران واقعی ووطن دوست ، کارمندان دولتی ،تجاران ودهقانان دادند وملیون ها نفر درکشورهای نزدیک ودور مهاجرشدند..خوشبختانه درمدت بیشتر ازهژده سال دیموکراسی وحکومت وسیع البنیاد توسط جامعه جهانی درافغانستان پایه گذاری گردیده است اردو وپولیس مجهز برای تامین امنیت تشکیل گردیده است مکاتب وپوهنتون ها ودانشگاه ها دولتی وخصوصی برای ذکور واناث درمرکز وولایات افغانستان برای پیشرفت تعلیم وتربیه فعال گردیده اند شفا خانه ها باوسایل مجهز دولتی وشخصی در اکثر ولایات افغانستان برای تداوی مریضان ساخته شدند بازسازی ونوسازی درتمامی نقاط امن افغانستان باسرعت ادامه دارد و سرک ها وجاده های که پایتخت را با ولایات وصل میکنند اکثرا قیر ریزی واسفالت گردیدند دفاتر حقوق بشر برای تبلیغ متساوی الحقوق شهروندان واتباع افغانستان در اکثر ولایات وولسوالیها دفاتر وکارمندان شان فعالیت های چشم گیر داشته اند.درین مدت ناامیدی ملت مومن افغانستان به امید پیشرفت وترقی برای ملت مومن وجنگزده افغانستان مهیا گردیده اند.اعماربند های آب ورشد زراعت نیزدرنقاط مختلف باوجود جنگ های داخلی ادامه دارد.
بدبختانه تاحال هم بعضی گروپ های مسلح درمناطق مختلف به بمب گذاری ها، اختطاف،انتحار وقتل مسافرین درمسیر عبور مرور موجب تشویش وپریشانی ملت مومن وزجر کشیده افغانستان میگردند وگاهی باعث نفاق های مذهبی،قومی ولسانی درجامعه جنگزده وویران شده افغانستان میگردند.این توطه گران ومنافقین دشمنان مردم افغانستان بدانند که در این پلان های شوم شان موفق وکامیاب نخواهد شد.درطی تقریبا یک ونیم سال عملا فعالیت های صلح خواهانه وامنیت داییمی ازطرف جامعه بین المللی ورهبران احزاب سیاسی وملی وجامعه مدنی عم ازذکور واناث درداخل وخارج افغانستان فعالانه درجریان هستند.سرانجام هرجنگ صلح است.جنگ های جهانی وجنگ های درون مملکتی بالاخره باصلح پایان یافته اند انشالله روزی شاهد صلح عادلانه وپایدار ومحو هرگونه تبعیض ونفاق درافغانستان عزیز باشند.به پیش به سوی صلح وامنیت داییمی درافغانستان جنگزده وهمزیستی مسالمت آمیز تمامی اقوام برابر درافغانستان ،محو و نابود باد گروه های هراس افگن، آدم کش و دشمنان صلح ، ترقی وانکشاف افغانستان.
ومن الله التوفیق.
عبدالرشید ناصری از آسترالیا.

>>>   این دنیا هم جایی عجیبی است، رییس جمهور جنگ جایزه صلح نوبل می گیرد، حکومت طالبان جنگ جو (رژیم ارگ) به ایجاد وزارت دولت در امور صلح دست می زند.
مگر مفاد این وزارت برایی دزدی های بزرگتر این دزدان صادر شده غرب بسیار مهم است زیرا هیچ کس برای ملیون ها دالری که به این نام حیف و میل می شود حساب ده نیست.
ضرر آن برای ملت ستم کشیده اینست که این پروسه صلح (البته بین دو روی سکه) بخاطر عاید سرشار و بی پرسان آن قرن هاادامه خواهد یافت.
آزاده

>>>   غنی یهودی به خدا ایمان ندارد اما به کفار ایمان دارد شما دیدید که جان ریس سفیر آمریکا را مدال داد به خاطر چاپلوسی که برای ۵ سال دیگر مردم ما به خون یکسان کند و مردم ما از این بدتر گشنه سازد علیه این مرتجع قیام نماید تا این غلامک حلقه به گوش این چوکی را رها کند در غیر این همه زنان و دختران تا فاحشیه می شود

>>>   کدام دولت؟
کدام صلح؟

>>>   تا تفکر عوض نشود افزایش وزارت هیچ مشکلی را حل نمی کند.

>>>   میدانید که چرا اشرف غنی وزارت امور صلح را ایجاد کرد؟
بخاطر این که جنگ باید دوام کند و او بر سر قدرت باشد و وزارت امور صلح نیز هر روز طرح جدید صلح را بررسی کند.
زیرا یک وزارت خانه بطور موقت ایجاد نمیشود و برای کار موقت ایجاد نمیشود،بلکه برای کار دوام دار ایجاد میشود.

>>>   امنیت که بخش بزرگی از زندگی ماست، ریاست دارد
اما صلحی که هرگز دشمنان به آن اهمیت قایل نیستند، وزارت میشود، افسوس با حال ملت نادان
ایجاد چنین وزارت‌خانه ها جز به نفع چندتا لاشخور، بدرد هیچ ملت صلح‌خواه نخواهد خورد، و تشکیل آن بدون شک از افراد نزدیک به رئیس جمهور خواهد بود.

>>>   امنیت که بخش بزرگی از زندگی ماست، ریاست دارد
اما صلحی که هرگز دشمنان به آن اهمیت قایل نیستند، وزارت میشود، افسوس با حال ملت نادان
ایجاد چنین وزارت‌خانه ها جز به نفع چندتا لاشخور، بدرد هیچ ملت صلح‌خواه نخواهد خورد، و تشکیل آن بدون شک از افراد نزدیک به رئیس جمهور خواهد بود.

>>>   باید برای اینکه وزارت صلح ایجاد شود یانه لویه جـرگه( مهمانی کلان ) دایر میشد

>>>   درین هیچ جای شک نیست که طالب و رژیم ارگ دو روی یک سکه اند و این زدو بند هایی آتش بس و آتش شروع سالیان دور به دراز (تا زمانی که ملت در خواب خرگوش است) ادامه خواهد داشت. حیف و میل بی پرسان و سیل آسایی دالر ها بنام صلح بهترین تجارت برای این چکه چور هایی صادر شده یی غرب است.
آزاده

>>>   جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی گفت:در سال جاری نیروهای امنیتی در حالت تهاجمی قرار دارند و دفاع می کنند.»
اینه سواد؟ تهاجم و دفاع چگونه؟ خاک بر سر این کشور و این امنیت واییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

>>>   صلح، یعنی عشق ورزیدن به حماسه های بلند یک سرباز...

صلح، یعنی لبخند یک عابر در ازدحام خیابانی لبریز از هیاهو که در شیارهای سیمانی، در جستجوی یک لقمه زندگی اند.
صلح، یعنی لبخندِ یک کودک که عاشقانه ترین غزل معاصر را در آغوش یک مادر می سراید و شکوهمند ترین نقاشی را در چشمان یک پدر، رسم می کند.
صلح، یعنی لطافت سلام آهسته ی یک همسر، در خلوتِ سکوت صبحگاهی که برآمدن خورشید را نوید می دهد.
صلح، یعنی شنیدن موسیقی بی کلام خیش خیشِ جاروی یک رُفتگر که هر روز برتن خاک آلود و خسته ی شهر، طنین می اندازد و شکوهِ جاز زنده را تکثیر می کند.
صلح یعنی، عطرگیسوانِ دخترکان دانشجو که خیابان های کابل را خوشبو ترین شهر جهان می سازد.
صلح، یعنی کافه ـ کتاب های پل سرخ که محل تلاقی عشق و لبخند و کلام و عصمت رویاهای بلیغ اند و تبِ شور وشرارت معصومانه را جار می زند.
صلح، یعنی شکوه سرودهای صبحگاهی "مکتب معرفت" که سکوت دود آلود شهر را می شکند و غبار کوچه های خاکی را سرشار از صدا و سرور و سازوارگی می کند.
صلح، یعنی آمدن برف و هجوم شادمانی های سپید و فراگیر شدن هیجان های سبز همچون یک توفان فیسبوکی در عروق کوچه های مغضوب.
صلح، یعنی فراموش کردن دروغ های انتخاباتی و فارغ شدن از شر مناظره های خمیازه آور تلویزیونی که بوی پوسیده ی چاه سیاست را می پراکنند.
صلح یعنی، بی خیال خلیلزاد و ترامپ، گور بابای چهره ی عبوس ملا برادر و تُف به صورت همه ی سیاست مداران دروغگو و فساد کیش و قوم اندیش ...
صلح، یعنی عشق و امید ورزیدن به حماسه های بلند یک سربازِ سر بدار و بوسه بردستان یخ زده ی یک پولیس شب زنده دار...
حمزه واعظی

>>>   صلح در افغانستان زماني مياييد كه حكومت به دست پشه اي بيافتد و ايماق را نيز پشه اي دوست دارد چون فيماق را پشه دوست دارد.

امريكا؛ اين بتگر و بت تراش اصلي طالب و حقاني و داعش، از زماني كه از صلح در افغانستان گفته؛ دولت، ضعيف تر و شبه نظاميان قوي تر شده اند.
حكايت صلح امريكايي ما بي شباهت به داستان صلح امريكايي خاور ميانه نيست كه هر روز طرف فلسطيني صلح مي خواهد و به طرف اسرایيلي زمان بيشتري براي اشغال داده مي شود.

يكي در جايگاه بالاتر از اتاق فرمان ارگ نشسته كه به ریيس جمهوري كه خود بر گرده ملت تحميل كرده مي گويد: در آخر پيام تسليتت بگو بار ديگر از طالبان مي خواهم كه صلح كنند!

به عبدالله، آن اپوزيسيون دست آموز هميشه بازنده مي گويد: از صلح استقبال كن و از دولت موقت حرف بزن.
به كرزي، آن شاه دزد تاريخ افغانستان مي گويد: در پيامت بگو كه راه حل، گفتگوهاي بين الافغاني است.
به دادگاه اين كشور مي گويد: عاملان اين همه كشتار را آزاد كن.

آقاي رییس جمهوري ده درصدي!
دليلي محكمتر از كشتار نوزادي كه تنها يك ساعت عمر داشت براي مقاطعه روند صلح مي خواهيد؟
مقاطعه كنيد. صلح امريكايي را رد كنيد. بگذاريد زلمي ذليلزاد، ذليل تر شود، دفتر قطر از كار بيفتد و سرنوشت اين جنگ مبهم را مقاومت مبتني بر اهداف روشن، تعيين كند.

جناب آقاي غني!
اين روزها مبلغان بي شمار، معاون و معاون زادگان، وزير و وزير زادگان، مشاور و مشاور زادگاني كه از دولت ناتوان شما نان مي خورند تلاش دارند شما را منجي و موفق جلوه دهند. واقعيت اين است كه شما شكست خورده ايد. در برابر طالب، در برابر امريكا، در برابر اپوزيسيون. بياييد و با مقاطعه روند صلح، با مردم و با سربازان اين كشور باشيد.

معامله انتخابات هم كه گذشت و اگر تا امروز گروگان واشنگتن بوديد حالا كه سرنوشت پنج سال آينده تان روشن شده، يكبار صف مردم را امتحان كنيد.

شجاع محسنی

>>>   Ahmad Fahim Sadat
آنچه در قطر امضاء شده برای صلح نبوده و نیست. دلیل نخست آن افزایش جغرافیا و کمیت و کیفیت جنگ. دوم، رهایی جانیان در اثر تعهد ایالات متحده. سوم هم تاکید و تکرار مصنوعی صلح. چه صلحی که هر روز به دامنه کشتار‌افزوده می شود و پس از امضای توافقنامه قطری، از امکان غلبه نظامی طالب، سخن گفته می شود

>>>   اشرف غنی بدبخت از خود اختیار ندارد این را همه دنیا می داند. او باید تسلیم دستور آمریکا باشد. به اشرف غنی و کرزی و امثال آنها دل نبندید و طناب خود را به دست آنان ندهید که یک سره همه ما را به سوی جهنم همین دنیا می برند. افغانستان نیاز به یک انقلاب راستین دارد که چاره ای از آن نیست. مردم باید سرنوشت خود را به دست خود بگیرند و طناب های آمریکا را به نامهای طالب، اشرف غنی، کرزی، داعش و ... ببرند و همه سرسپردگان آمریکا را از کشور بیرون نموده و کشور را از لوث وجود این میکروبهای آدم نما که کشور ما را به انواع مریضی گرفتار نموده پاکسازی کنند.

>>>   بعد از ثور ۱۳۵۷ ملاها از امریکا همانند امروز دفاع میکردند به دلیل آنکه آنان را کافران با کتاب می خواندند. مگر بمردم باید ثابت شده باشد که این کتاب داران در جنایت دست بسیار والاتر از بی کتاب ها دارند.
امروز هم مثل سابق عقیده دارم که بی کتاب بودن بهتر از پیرو کتاب فسخ شده است
آزاده

>>>   صلح یعنی جنگ نباشد و طالبان سلاحها را زمین بذارد وگرنه صلحی که باز هم مردم را بکشند که دیگر صلح نیست درست این بود که آمریکا طالبان را از بین میبرد یا حداقل غنی و ارتش افغانستان طالبان را از بین میبردند از آمریکا که توقعی نیست یک کشور استعمارگر غربی است از غنی هم که سالها در غرب زندگی کرده توقعی نیست بنابراین حتی هندیها پیشنهاد صلح دادند اما آنچه در افغانستان اتفاق افتاد اصلا صلح نبود از طرف دولت افغانستان اعضا طالبان را آزاد کرد از طرفی طالبان خلع سلاح نشد این دیگر چه جور صلحی بود؟
از طرف دیگر خود آمریکا که با طالبان صلح کرد داعش را از سوریه به افغانستان آورد یعنی نه تنها مشکل طالبان‌ حل نشد مشکل داعش هم اضافه شد
تنها راه چاره امروز اینست که طالبان خلع سلاح شود و تازه بعد از خلع سلاح طالبان ، داعش هم وارد افغانستان شده که آمریکا باید همانطور که داعشیها را آورد آنها را ببرد یا نابود کند صلح یعنی این نه اینکه داعش از یکطرف و طالبان از طرف دیگر عملیات تروریستی راه بیندازند

>>>   طالبان و امارت طالبانی بنام است جاسوسان خود فروخته شده افغانستانی به رهبری و دستور و رهمنایی ای اس ای پاکستان هر انچه برایشان از جانب ای اس ای وظیف سپرده شود انها انرا عملی و سخن میزنند طالب از خود نه صلاحیت دارد و نه قدرت چنین جنگ بیشتر از بیست ساله در کشورما را نظامیانو ملیشای پاکستانی بشمول نفرات استخبارات پاکستان بنام طالب در جنگ راه انداخته شدهشان دخیل است و تمام وسایل جنگی و لوجستیکی و معاش به جاسوسان افغان و پلان جنگ و پیشبرد صلح و جنگ همه و همه از جانب ای اس ای و نظامیان پاکستان پیشبرده میشود صرف در روی صحن چند افغان خود فروخته شده را بنام طالبان به مردم نشان میدهند نه حرف از طالب و نه مصارف جنگ و نه پلان طرح پلا جنگ و صلحبه همین اساس است که امریکا دامن پاکستان را رها نمیکندامتیازات پی یا پی از وسایل نظامی گرفته تا چیز های دیگر بخواست پاکستانی ها در اختیار شان قرار داده اند شوروی وقت از افغانستان خارج شد وسایل جنگی خیلی کار امد و ضروری را بدولت وقت گذاشت اما امریکا وسایل نظامی شانرا به پاکستان دشمن افغانستان و سپرده میرود.

>>>   افغانستان کشور اشغال شده است و تا وقتی که متجاوزین از افغانستان بیرون نشوند صلح واقعی آمدنی نیست در هر کشور که پای آمریکا است جنگ و خونریزی هم است اگر امریکایها بخاطر منافع خود به افغانستان لشکرکشی نکرده چرا موضع افغانستان را سازمان ملل متحد واگذار نمیکند که سازمان ملل متحد از طریق صلح آمیز موضوع را حل و فصل کند که امریکایها هم به اردوی ملی افغانستان سلاح و تجهیزات
جنگی میدهد و هم به طالب و داعش در حالیکه طالب
و داعش از یک طائفه است و رئیس جمهور هم از خود همین قوم طالب است آمریکا فقط بخاطر منافع خود مردم افغانستان را بینشان جنگ میاندازند تا خودشان و نوکرانشان افغانستان را کاملا چپاول کنند اگر جنگ افروزی امریکایها در افغانستان نباشد مردم افغانستان هیچ مشکلی بین هم ندارند همه مثل برادر قبل از آمدن آمریکاییها باهم زندگی میکردند مردم باید تا دیر نشد باید خود را از شر این بلا نجات بدهیم اگر نی بلاخره همه دارایی های وطن مارا غارت میکنند
کجکول گدایی را میندازند در گردن اولاد اولاد کشور ما
بیاید که در فکر زراندوزی و خود زیاد نباشیم بفکر آینده کشور و اولاد های خود هم باشیم طوریکه امریکایها برای بقای خود از کدام سر دنیا آمده اند و کشور مارا به بهانه کمک غارت میکنند تا آینده اولاد های امریکایها خوب و روشن باشد هر قدر زود جلو ظرر گرفته شود فایده است...
هموطن

>>>   تنها با رفتن فاسدهای امریکا وجنگ طلبان پاکستان وغلامان اشرف غنی به صلح می رسیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است