کرزی: جنگ راه حل مشکل افغانستان نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۴    ۱۳۹۹/۴/۲۳ کد خبر: 164150 منبع: پرینت

جنگ، ادامه راه‌حل مشکلات افغانستان نیست بلکه ادامه توطئه‌های خارجی برای تضعیف تلاش‌های صلح است.
دفتر حامد کرزی رییس جمهور پیشین طی بیانیه ای از تلفات غیرنظامیان ابراز تاسف کرده اعلام داشته است: ادامه جنگ و عملیات نظامی راه‌حل مشکلات افغانستان نیست، بلکه ادامه توطئه‌های خارجی برای تضعیف تلاش‌های صلح است.

در ادامه این بیانیه آمده است: همه طرف‌های درگیر از خونریزی در کشور خودداری کنند و به حمایت از جان و مال مردم افغانستان توجه جدی داشته باشند و از طریق مذاکرات بین‌الافغانی صلح و امنیت پایدار را در کشور برقرار کنند.

این بیانیه که در صفحه فیس بوک کرزی نیز آمده است جنگ را دسیسه بیگانگان و خارجی ها قلمداد کرده است: ادامه‌ی جنگ و عملیات نظامی راه حل مشکل افغانستان نه، بلکه دسیسه‌های بیگانگانی است که می‌خواهند تلاش‌ها برای صلح را متضرر و تضعیف کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   آقای کرزی با صلح هم که مشکل افغانستان حل نمی شود زیرا طالبان اصلا دولت افغانستان را قبول ندارد بلکه امارت می خواهند. پس راه چاره چیست؟

>>>   کرزی صاحب محترم تو دروغ میگویی .
نیت طالبان تحت تاثیر مطلق سازمان القاعده معلوم بود. و ایشان بعد از مداخلهء امریکا ضعیف و در مانده شده بودند . ولی خودت بدون دانش ودرک سیاسی در منطقه به روی تعلقات قومی و قبیله ای که انگیزه ای فریب خوردنت بود
این گروه مزدور هژمونیزم منطقه را برادر خواندی پنهابی و در مواردی راه اخفاء نداشتی بی سرپوش کمک کردی برایشان سنگرها کشودی کمک کردی و حتی
محبوسین دستگیر شده بالفعل شان را از عرصه های جنگ و جنایات جنگی بدون محاکمه و عدالت رها کردی و با امریکا سر مخالفت علنی برداشتی (به امید اینکه برای ادامه قدرتت طالبان تکیه گاه قوی ات میباشند) آن دستگیری هایت که به امید های خام انجام دادی وامروزکه دشمنان توسعه و ترقی افغانستان را
چهره سیاسی و مشروع بخشیدی که تحت حمایت امریکا هم قرار گرفتندو سیاست روی دیگر خود رابه نمایش گذاشت .
و الا این گروه بی پا و سر و محصول دساسیس منطقه از رژیم های معلوم الحال
و معلوم النام و مرام منطقه در راس وهابیت و سلفی گری شکست کامل خورده و در زیر چترافلاس زدهء باداران نزدیک خودو پیوسته به کشور از پشاور تا کویت سند و پنجاب خزیده بودند. ور نه شکوه
تاج قطری کجا و پای لچ های بی سرو بر.
بس است دیگر آقای کرزی باید از سیاست و دروغ و خام افگنی و چند رویه گری
و کلان کاری کنار بروی . و باقی عمر را
به عبادت و بندگی خدا و توبه وانابت بگزرانی این به خیر حضرت خودت و مردم خواهد بود .
م.ز.ب کابل

>>>   نمیدانم که ای کدام ....بود که خارجی ها ره به این کشور آورد و از بیست سال بدینسو درین کشور جنگ جریان دارد؟

>>>   کرزی اگر آدم میبود طالب را تقویت نمیکرد و این آدم کش ها را دوباره زنده نمیکرد.
چوب در فلان کرزی و باید بداند که میرویس کرزی هم قربانی عمل پدرش خواهد شد.

>>>   تا زمانیکه غنی یهودی در قدرت باشد امنیت هر گز نخواهد آمد اینجانب که است از نگاه علم و برسی های پیشرفته برای شما معلومات می دهم هر زمانیکه غنی از قدرت بیرون رفت اگر در افغانستان امنیت نه آمد بیاید مرا سنگسار کنید

>>>   جنگ راه نیست بیش از انکه بر خاسته از یک طرح بدیل و قانع کننده باشد. زیاد تر به یک شعار درون خالی سیاسی تبدیل شده است.
زمانی ما میتوانیم بگویم که جنگ راه حل مشکلات فعلی نیست ٫ که در قدم اول ! هر دو طرف ویا تمام طرف های در گیر با درک دقیق از منافع مردم به این نتیجه برسند که جنگ را حل نیست. اقای کرزی از زمان حکومت خودش تا امروز این شعار را مطرح نموده است. اما یکبار هم نشده طرح بدیل ای که تمام طرف ها قانع شده و به ان تمکین کنند ارایه نداده است. هم خود اقای کرزی و هم مردم ا فغانستان میدانند که ملامت کردن جنگ در این روز ها پیش از انکه بر خواسته از یک پلان همه جانبه باشد. یک مود سیاسی شده به خاطر جلب توجهه مردم . یا به عبارت دیگر نان را به نرخ روز خوردن است. جنگ مورد ملامت خاص و عام است. اما میشود که ! جنگ را ملامت کنیم و عواملی که باعث جنگ میشود را علنی ودر سطح عام تجزیه نکنیم ؟ ریشه های جنگ از همه زیادتر به اقای کرزی روشن و هویدا است . خود اقای کرزی هم میداند که عوامل جنگ چی ودر کجا است اقای کرزی اقلان یکبار هم جرعت کند و بگوید که طراحان جنگ کی و در کجا استند. تا زمانیکه چهره های جنگ طلب و منابع اصلی جنگ برای مردم به شکل علنی رسوا نشود. این شعار خودش فریب کاری وبه نفع دشمن است. اولین اثر منفی این شعار تضیعف روحیه و نابودی انگیزه دفاع را در صفوف اردو.پولیس. و منابع دفاعی سبب میشود. هنوز فاضلاب زندانیان طالب وداعش که چند هفته پیش ازاد شدند در دستشویی های پلچرخی خشک نشده است که طالبان چندین حمله خونبار را به مردم و اردوی ملی وپولیس تحمیل نمودند. همین امروز در مرکز سمنگان از مردم و مدافعین مردم قربانی گرفتند. من جنگ یک سرباز را که به خاطر دفاع از مردم می جگند نه تنها ملامت نه میکنم که تقدیر نموده وبه خاک پای ان سرباز دلیر بوسه میزنم . جنگ دفاع از وطن و مردم هم وجیبه ملی و هم مجوز دینی دارد. اگر همه یک صدا وباتمام قوت در برابر طالبی جنگ افروز و کوچی متجاوز بسیج نشویم مرتکب اشتباه تاریخی میشویم. زمان ما دشمن را به میز مذاکره اورده میتوانیم که جنگ را با شدت ادامه بدهیم و انگیزه جنگ را در صفوف مدافعین مردم وت بدهیم و با تمام توان از اردوی ملی وپولیس دفاع کنیم. و از قهرمانی های انها در تمام سطوح با افتخار یاد کنیم . اقای کرزی و هم قبیله هایش در دولت شعار ضد جنگ میدهند تا با یک تیر دو نشان بزنند. اول. یک جمع کثری از مرتجعین و جاه طلبان را که مثل خود کرزی از اخور دشمن نشخوار میکنند را ( عطای نور. اسمعیل خان. فاروق.سیاف.قانونی. حضرت علی و.و.وووو ) با محوریت شعار جنگ راه حل نیست جمع نموده وبا استفاده از ساحه و شعاع نفوذ انها عامل تفرقه و جدایی در صفوف مبارزه با طالب شوند و عاملی تضعیف و دو دلی در بین سنگر داران دلیر وطن شوند. مقصد دوم کرزی و غنی و خلیل زاد و گلبیدین. تقویت روحیه دجال گری و ادم کشی طالبان شده و از درون جبهه مقاومت را تضعیف کنند . اقای کرزی و سیافو خلیل زاد.گلبدین.اشرف غنی ماموریت دارند که به عنوان ستون پنجم نیرو وتوان دفاعی ما را در افکار عامه زیر سوال برده و وحیه سربازان را تضیعف کند. کرزی به عنوان مامور و جاسوس توظیف شده که که با فریب چند تا ادم نا اگاه و ضعیف ومقام پرست و زراندوز مثل عطایی موش. قانونی خلیلی محقق وووووووو سیاف بنام مجاهد و غازی در اراده جبهه مقاومت تفرقه ایجاد کرده و غنی هم در راستای همین پلان شوم فوج فوج قاتلان مردم را از زندان ازاد میکند.

>>>   تعصبات گسترده اطرافیان رییس جمهور در حوزه غرب کشور...
هرات و حوزه غرب افغانستان از جمله منزوی ترین حوزه ها و ولایات افغانستان است که تعصبات اطرافیان رییس جمهور این حوزه را منزوی ساخته است که این دشمنی آشکار به حوزه غرب افغانستان خصوصا ولایت هرات است و اطرافیان رییس صاحب جمهور روزانه تلاش دارند تا شخصیت های صادق، متعهد، وطندوست ، سرشناس، چهره های مردمی و سیاسی این ولایت را یکی پی دیگری از این حوزه حذف نمایند، تا بتوانند اشخاص فرصت طلب و متعصب اطرافیان ارگ به اهداف شوم خود برسند.

اگرچه هرات، هیچ جایگاه سیاسی نظر به موقعیت مهم اش در افغانستان که بعد از کابل بزرگترین ولایت و قطب اقتصادی افغانستان است در کابینه افغانستان و حکومت فعلی ندارد و تیم ارگ و تیم های دیگر ذینفع، قدرت را بین خود تقسیم نموده و حتی به حوزه غرب نیز رحم نکردند و نمیکنند. وروزانه جوانان مطرح و با درایت این حوزه را از صحنه ی سیاست دور میکنند و اگر شمار گردد شاید ولایاتیکه به اندازه یک ولسوالی این شهر نه کلان است و نه هم اهمیت اقتصادی دارد اما دیده میشود که تعداد جنرالان شان شمارش نمیشود.
و این حوزه طوری به نظر میرسد که گویا هیچ جوان اش لیاقت جنرال شدن را ندارد.

ما جوانان حوزه غرب افغانستان اطلاع یافتیم که جوان صادق و خدمتگذار این حوزه جناب دگروال گلبدین خان الکوزی که تا حال بزرگترین دستاورد ها را در نظام و حوزه غرب داشته ، نه تنها که چند سال است از رتبه جنرالی اش نظر به صلیقه های شخصی وتعصبات منطقه ی اطرافیان ریس جمهور خبری نیست بلکه گرگان و اطرافیان رییس جمهور ایشان را از قوماندانی لوی ۵ سرحدی حوزه غرب که غنیمت این حوزه است او را به ولایت خوست تبدیل کرده اند که این یک دشمنی آشکار و جفای نا بخشودنی به حق مردم حوزه غرب است.

ما بزرگان و جوانان حوزه غرب میخواهیم این را به ارگ نشینان و اطرافیان متعصب شان بگوییم که به هیچ قیمتی اجازه نمیدهیم که جوان دلیر، شجاع، خدمتگذار ، صادق، متعهد و فرزند متعهد هرات، ازهرات و حوزه غرب دور شود و ما حاضر هستیم که جناب الکوزی صاحب در خانه بشینند و دگه وظیفه انجام ندهند و اما این اجازه را نمیدهیم که ایشان از حوزه غرب دور شوند وما به هر قیمتی که تمام شود در کنار مرد دلیر این سر زمین هستیم و حمایت میکنیم.
و ما از جناب رییس صاحب جمهور جدا میخواهیم که اولا این جوان دلیر حوزه غرب را تقدیر و رتبه جنرالی اش که حق مسلم خودش و مردم حوزه غرب افغانستان است بدهد در حالیکه در دیگر ولایات نه تنها که افراد زیر سن شان جنرال میگردد بلکه افراد فراشوطی نیز مستقیم نظر به امتیاز طلبی ها جنرال ومارشال میگردند که این یک خیانت بزرگ است به مردم.

ودوما ما مردم حوزه غرب از رییس صاحب جمهور میخواهیم تا افراد متعصب وفرصت طلب اطراف خود را اجازه ندهند تا به حیثیت شخصیت های تاثیر گزار و خدمتگار این حوزه بازی کنند وگر نه ما بزرگان و جوانان حوزه غرب مجبور میشویم تا با اعتراضات مدنی خود مشروعیت این حکومت انقسامی را زیر سوال برده ودست به نا فرمانی های مدنی بزنیم که این مناسب زمان و حال حکومت نیست.

شجاع نظامی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است