اختلاس دو میلیون دالری سفارت افغانستان در آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۴    ۱۳۹۹/۴/۲۲ کد خبر: 164139 منبع: پرینت

سفارت افغانستان در واشنگتن برای بازسازی دیواری با مساحت ۷۰ متر مربع، بیش از ۱٫۸ میلیون دالر پرداخت کرده‌است.

به گزارش (پژواک)، یک شرکت حاضر بود این دیوار را با هزینه ۸۸ هزار دالر امریکایی بازسازی کند؛ اما سفارت افغانستان در واشنگتن با رد این پیشنهاد قرارداد بازسازی این دیوار را به یک شرکت دیگر با هزینه یک میلیون و ۸۲۵ هزار ۸۳۹ دالر واگذار کرد.

بر بنیاد این گزارش، برای بازسازی این دیوار یک میلیون و ۵۸۶ هزار دالر و برای سروی آن ۱۲ هزار و ۷۵۰ دالر پرداخت شده‌است. این سفارت همچنین ۱۲ هزار و ۲۵۰ دالر را برای تست خاک، حدود ۶۵ هزار دالر را برای مشوره تخنیکی و ۱۵۰ هزار دالر را برای مشورت‌های حقوقی به شرکت‌های مختلف در امریکا پرداخت کرده‌است.

پرداخت نزدیک به دو میلیون دالر برای بازسازی این دیوار حدود ۲۱ برابر نرخ ارایه شده از سوی یک شرکت دیگر به این سفارت‌خانه بوده‌است.
این دیوار با بلندی سه متر در همسایگی یک خانه مسکونی در شرق سفارت قرار داشته که سال گذشته تخریب شده بود و مالک خانه چندین بار از سفارت افغانستان درخواست بازسازی این دیوار را کرده بود.

زمانی که پیشنهاد ۸۸ هزار دالری بازسازی رد شد، فردی به نام برکت‌الله رحمتی مسوولیت گرفت تا این دیوار را بازسازی کند و زمانی که قرارداد ۱٫۸ میلیون دالری را بست، یما نظامی مشاور همایون قیومی؛ وزیر مالیه وقت مسوولیت نظارت از این پروژه را بر عهده گرفت.
همچنین در گزارش آمده که این پروژه را کمیته تدارکات ملی منظور کرده و وزارت خارجه طی مکتوبی دستور انتقال بیش از یک‌ونیم میلیون دالر برای ساخت این دیوار را داده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفارت در آمریکا
اختلاس
نظرات بینندگان:

>>>   من شکر درین کشور زنده گی نمی کنم و حتی برای گریز از رفتن به آنجا (بخاطر سفر های رسمی) کم از کم یک هفته برای پیدا کردن بهانه موجه چرت میزنم. مگر به آنانیکه در واشنگتن زنده گی می کنند معلوم است که با این پول میتوانی یک خانه یی بزرگ (۵ بسویی) دو یا سه منزله بخری. و از طرف دیگر اگر دیوار خانه هایی مسکونی ضرورت به ترمیم و یا باز سازی داشته باشد آیا هیچ لوده یی پیدا میشود که این همه پول را بهدر دهد؟ تست خاک ارزان تر از تست های طبی است (از هوا نمی گویم بلکه سال ها شامل لکچر هایی تدریسی ام بوده است)
" ۶۵ هزار دالر را برای مشوره تخنیکی" این پول حداقل معاش‌ نیم ساله یک انجنیر ساختمانی است در حالیکه مشوره تخنیکی در مجموع از یک هفته بیشتر نخواهد شد.
"۱۵۰ هزار دالر را برای مشورت‌های حقوقی" دیگر دارم شاخ میکشم.
آزاده

>>>   سفارت افغانستان درتهران هم دزدخانه هست.افغانستان یک کسورنابودهست

>>>   غنی شاه دزد قرن است ک این کارش بود شاهکار.

>>>   خوب است که فروخته نشده مثل چاپان و استرالیا و منکولیا و قوتسلی بمبی
سه تعمیر در ازبکستان و چهار تعمیر در امریکا

>>>   غنی شاه دزد قرن است ک این کارش بود شاهکار.

>>>   اگر کسی معلومات دارد لطفا این قضیه راکه آ یا این پروژه با موضوع تقرر میر حارث انصاری، داماد داکتر سرگند در سفارت واشنگتن که به ارتباط همین دیوار سوال بر انگیز شده بود (https://tolonews.com/afghanistan/papers-reveal-controversial-appointment-afghan-embassy-us)، وصل است یا خیر، روشنی بیندازد
مهاجر دور از وطن

>>>   درشهر‌واشنگتن بعضی قوانین سخت شهرداری است اما مصرف بیش از ۱.۸ میلیون دالر بدون توجیه است. من‌ در شهر واشنگتن زنده گی می‌کنم و‌در‌این جا قیمت هر چیز‌به متر مکعب(فت مکعب) است، مثلا یک دیوار خشتی مثل دیوار سفارت افغانستان که من دیده ام تخمینا بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دالر تمام می‌شود که سه دیوار با تمام جنجال های شهرداری مبلغ ۱۵۰ هزار دالر تمام می‌شود. من حاضرم یک قراردادی را به همین نرخ برای شان پیدا کنم. دزدی هم از خود حد دارد.
بااحترام
صادق وطندوست ننگرهاری‌


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است