زرداد برای جنگ به کابل آورده شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۲    ۱۳۹۹/۴/۹ کد خبر: 164005 منبع: پرینت

مثل عامیانه است که دشمن اگر پشه است فیل بشمار؛ این ضرب المثل حاصل زندگی سال ها رنج کشمکش ها دشمنی ها شکست های مردم است که با همه وجود تجربه نموده در مطابقت با سرنوشت و سرگذشت اقوام شکل گرفته و حرف حسابی، درست و منطقی است.

۱- باید دشمن را دقیق ارزیابی نمود و خطرات احتمالی از سوی دشمن را جدی گرفت و مطابق ضرب المثل اگر دشمن پشه بود باید پشه خانه درست کرد.
۲- کوچک شمردن دشمن درهای خرد ورزی را مسدود نموده انسان را دچار غفلت میکند که در آنصورت راه مقابله با دشمن و خطرات آسیب رسانی، نا دیده گرفته شده زمینه حمله غافل گیرانه مساعد گردیده و دشمن با استفاده از همین فرصت کاری ترین ضربه را وارد میکند.

از این مقدمه که بگذریم شنیده شد که آقای زرداد فریادی چهره آشنا قومندان مشهور حزب اسلامی که با راه گیری ها و جنایاتش در مسیر راه جلال اباد در منطقه سروبی برای مسافرین بی دفاع چنان چپاول و غارتگری و کشتار را بوجود آورده بود که قصه هر خانه شد.
موصوف روز گذشته بکابل آورده شد، حالا معلوم نیست که ایشان از طرف کدام ارگان برای چه هدفی آورده شده؟ ولی از اظهار نظر خود زرداد که عنوان هزاره ها پیام اخطاریه ای را صادر نموده است معلوم است بنحوی در ارتباط جنگ بین کوچی ها و هزارها که از بیست روز به اینسو در مناطق هزاره نشین جریان دارد ارتباط دارد.

نامبرده فریاد کشیده است اگر هزاره ها در مقابل کوچی ها کوتاه نیاید چنین میکنم و چنان میکنم. بگمان اغلب ایشان از سوی امنیت ملی در بحبوحه تجاوز کوچی ها بمناطق هزاره نشین جنگ روانی را راه اندازی کرده باشد ما باید بیشتر متوجه منبع حمایت زرداد باشیم که چه برنامه های روی دست دارد تا این هیاهو و رجز خوانی های که دوستان در فضای مجازی راه انداخته است.

وارث


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زرداد
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   کوچی زورش در کمرش
زور بی بی گل و غنی کل هم همرایش
دا گز و دا میدان
اگر مادر کوچی خطا نکرده خو کمر بسته کند بیاید که ته اش را دو سوراخ کنیم

>>>   پوز زرداد ها ، قلم ها ، چمن ها و گل بی دین ها را برادران و عزیزان ما فقط در همین نزدیکی ها و سی سال قبل بخاک مالیده اند ، از بودنه های بگیل نترسید .
کوه کن

>>>   از انزمان راه گیری و کشتن و بستن در منطقه سروبی تا این زمان خیلی متفاوت است اگر زرداد دست به اسله و جنگ بزند خودش قبر خود را میکند در انزمان زرداد راه گیر قاتل ده ها انسان عابر بی سلاح عابرین بیچاره را گیر میگرد و لچ مینمود ر صرت مقاومت از جانب زرداد و همکاران قاتلش انشخص را بشهادت میرساندند اما در مقابل قوای جنگی تاب اورده نتوانست با جعل هویت به انگلستان فرار کرد تا که گیر شد زندانی مثل مشهور است وقتیکه کون بز یخراد حمله به نان چ.پان میکند انزمان است که توسط همان چوپان شاخ های بز را با ضربات میشکند و بز از خیز و جست می افتد زردادی هم اگر روش همان بز را د پیش گرفته خوب شاخ های خود را تیز کند دانگ چوپانی بسروقتش میرسد داگز دا میدان ببین روزته در بامیان که نه برایت پیراهن ماند و نه تنبان لچ و اسیرت میکند خواهی دید .

>>>   زرداد از قوم اشرف غنی است

>>>   اين پاچه گير زرد يك نام است.
در عقب بى تذكره هاى انطرف سرحد و عساكر چركستانى را اورده اند
ولى انزمان ديگر گذشته كه با لشكر خريدگى مانند نادر هندو و ديگر مردارخوارانش بتوانند كارى كنند.
ح ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است