کتاب جنجالی و پرماجرای جان بولتون به بازار آمد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۷    ۱۳۹۹/۴/۵ کد خبر: 163951 منبع: پرینت

کتاب جنجالی و پرماجرای جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا سرانجام به بازارهای امریکا عرضه شد.
نام این کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» است و جان بولتون خاطرات خود از کارش در کاخ سفید را در آن نگاشته‌است. این کتاب، اخیرأ بحث‌های داغی را در ایالات متحده و شبکه‌های اجتماعی به‌راه انداخته‌است.

این در حالی است که درخواست حکومت ترمپ برای جلوگیری از چاپ و نشر کتاب جان بولتون، از سوی قاضی یک دادگاه رد شد.
در این کتاب، از مسایل داخلی تا سیاست خارجی رییس‌جمهور ترامپ به‌شمول دیدگاه‌های او دربارۀ افغانستان چیزهای جالبی آمده‌است.
مشاور پیشین امنیت ملی امریکا، ادعا می‌کند که دونالد ترامپ، شناخت بهتر از رییس‌جمهور غنی ندارد؛ درحالی که رییس‌جمهور غنی باری گفته بود که یکی از بهترین روابط جهان را با ترامپ دارد.

فروشند‌گان کتاب در امریکا، می‌گویند که با توجه به سروصداهایی که این کتاب ایجاد کرده‌است، فروش آن نیز بالا خواهد بود.
جیمز داون، رییس اجرایی فروشگاه کتاب بارنس ونوبل گفت: «این [کتاب] فقط امروز منتشر شد. روشن است که این از رهگذر فروش کتاب، یک پدیدۀ خارق‌العاده خواهد بود.»
این کتاب، ۲۹۰ صفحه دارد و چهاده صفحه آن دربارۀ افغانستان نوشته شده‌است.

در بخشی از این کتاب دربارۀ افغانستان به ویژه رییس‌جمهور غنی آمده‌است: «ترامپ از فساد گسترده در میان مقام‌های افغان به ویژه رییس‌جمهور غنی شکایت کرد و به دارایی‌های احتمالی او اشاره کرد... اما متأسفانه غنی را با حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان اشتباه گرفته بود؛ پیوسته این کار را می‌کرد.»

اما، رییس‌جمهور غنی در یکی از گفتگوهایش در طلوع‌نیوز در شانزدهم دلو سال ۱۳۹۷ دربارۀ رابطه‌اش با ترامپ این‌گونه گفته‌ بود: «یکی از بهترین روابط دنیا با رییس‌جمهور امریکا.... دو یا سه بار [با ترامپ] دیدم.»

در همین حال، شماری از نمایندگان مجلس و آگاهان امور دربارۀ کتاب تازۀ جان بولتون، دیدگاه‌های متفاوتی دارند.
طارق فرهادی، مشاور پشین ریاست‌جمهوری افغانستان گفت: «نخست، آشنایی ترامپ با دنیا بسیار کم است و کم بوده. مثلأ فکر می‌کرده – به نقل قول کتاب – که فنلند از جملۀ روسیه است.»

بولتون، در بخشی دیگر از کتابش، نوشته‌است که ترمپ، امریکا را در جنگ افغانستان شکست خورده گفته‌است.
حکومت ترامپ پس از آن درخواست کرد تا جلو پخش کتاب جان بولتون گرفته شود که در بخشی از این کتاب ادعا شده‌است که رییس‌جمهور ترامپ به دنبال کمک چین برای پیروزی دوباره‌اش در انتخابات شده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بولتون
کتاب
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است