معرفی نامزدان پیشنهادی عبدالله برای کابینه
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۲    ۱۳۹۹/۳/۳۱ کد خبر: 163886 منبع: پرینت

منابع گفته‌اند تاهنوز روی معرفی افراد برای وزارت‌های مشخص، میان عبدالله‌عبدالله و هم‌پیمان‌هایش توافق نهایی نشده‌است.
منابع نزدیک به عبدالله‌عبدالله گفته‌اند که مولوی شهزاده شاهد، نوررحمان اخلاقی، مصطفی مستور، بشیراحمد ته‌ینج، سیدسعادت منصور نادری، فضل احمد معنودی، مسعود اندرابی، معصومه خاوری، انورالحق احدی، کنشکا ترکستانی، قدرت‌الله ذکی، حسن عبداللهی، عباس بصیر و نجیب آقا فهیم، چهره‌های اند برای حضور آن‌ها در کابینه تازه از آدرس سپیدار توافق نخستین صورت گرفته‌است.

به گفته‌ی این منابع، اما هنوز آقای عبدالله و حامیان سیاسی‌اش نتوانسته که برای حضور این افراد در وزارت‌های مشخص به توافق نهایی برسند.
بر بنیاد گزارش‌ها، در دو روز گذشته فهرست‌ نامزد وزیران پیشنهادی سپیدار دست‌کم دوبار تهیه شده اما به دلیل اختلاف‌ها با تغییر رو به رو شده است.
حجت الله خردمند، دبیردوم مجلس نمایندگان در اینباره به تلویزیون آرزو گفت: متأسفانه اختلاف‌های درون تیمی سبب شده تا در معرفی نامزد وزرای جدید به مجلس نمایندگان تعلل صورت بگیرد. حکومت باید هرچه زودتر کابینه جدید را جهت گرفتن رای اعتماد به مجلس بفرستد.

براساس تفاهم سیاسی میان ارگ و سپیدار، آقای عبدالله صلاحیت دارد تا نامزد وزیران داخله، اقتصاد، عدلیه، تحصیلات عالی ، امور مهاجران، کار و امور اجتماعی ، اقوام و قبایل، وزارت دولت در امور صلح و وزارت مخابرات را معرفی کند.
کاخ سپیدار در مورد این فهرست ابراز نظر نکرده‌، اما ارگ ریاست جمهوری گفته که در راستای تکمیل شدن کابینه تازه پیش‌رفت خوبی صورت گرفته است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری اظهار داشت که به پیشرفت‌ها قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌اند و کابینه جدید از بهر دریافت رای اعتماد ‌در آینده‌ی نزدیک به مجلس نمایندگان معرفی خواهد شد.

گفتنی است؛ تااکنون نامزد وزرای امور خارجه، مالیه، معارف، صحت عامه، اطلاعات و فرهنگ، معادن و پترولیم، امور زنان، شهرسازی و مسکن و هم‌چنان نامزدان ریاست عمومی امنیت ملی و بانک مرکزی از آدرس رییس جمهور غنی معرفی شده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابینه
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   وزیر معارف مثل غنی از نخبه ها است.
فکر کنم مغز متفکر اول است.

>>>   این است تیم همگرای تمام شان دزد ها و خویشاوندان خود را جمع کرده. تا وقتیکه این کشور از اشرار و مجاهدین خونخوار تصفیه نشود نه صبح است نه فساد از بین میرود.

>>>   خواهر زاده گك گلمرجان در كابينه است . قحطي الرجال است...
ب،م

>>>   عجب مردم ساده ی که همیشه فریب میخورند- عاقلان ازیک غلبه (سوراخ ) دوبارگزیده نمیشوند - ولی مردم ساده ی افغانستان صدهابار ازیک غار دشمن گزیده میشود - خلص دراینده ی نزدیک دولت موقت افغانسان در چوکات کامنولت پاکستان که امریکا انرابگونه کنفدریش اخوانی پاکستان برسمیت خواهد شناخت بوجود میآید - مینو، مینوگفته دهن تانرا شرین بسازید- ساده لوح های افغانی کدام کابینه؟ اگرصور اصرافیل هم زده شود شما بیدار نخواهی شد

>>>   سدام هموطنان.
در بازه دیگر نامزادان چیزی نمیدانم.ام باید با تآ سف یاد آورشوم که فضل احمد معنوی از جمله جنایتکاران چپاوالگران بوده که از شروع حکومت جنایتکاران ربانی تا ریاست کمسیون انتخابات ازهیچ نوع جنایت دریغ نکرده است.دو موتر زره کمسیون را مال شخصی خود پنداشته تا حال تسلیم نکرده است. عوض اینکه محاکمه میشد.برای بقایش در راس قوه قضائیه یعنی خدا نا خواسته وزیر عدلیه بیشنهاد شده است.امید که اشرف غنی وشورای ملی متوجه شده منظور نشود وگرنه تمام جنایت کاران توسط این خائن ملی بقدرت میرسند.
ظفر از کاپیسا باشنده کابل.

>>>   با عرض سلام خدمت خواننده گان عزيز
نمي دانم قحط الرجال است در افغانستان يا اينكه ما فرد تحصيل كرده با سواد و با خدا كم داريم
اما به طور قاطع گفته مي توانم صد ها جوان تحصيل كرده و با خدا در وطن ما موجود هستند كه دور از تعصبات قومي مذهبي و زباني هر روز پشت در هاي وزارت ها سرگردانند
و اما اين أفراد كه از طرف آقاي عبدالله معرفي شدند يكي نه علم دانش داره و نه هم مورد قبول جامعه ما هستند
اگر عبدالله اين أشخاص را معرفي كند معلوم ميشه كه در واقع عبدالله چيزي جزء به قدرت رسيدن خود و چهار تا لاش خور أطرافش به فكر مردم مظلوم ما نيست

>>>   درطرف دیگرش که مغز متکر جهان است هم به اساس قومیت اشخاص غیر مسلکی وبی دانش را انتخاب کرده بگونه مثال وزیرمعارف مغز متفکر که وزیر قبلی غرپشتون ولی دانشمند ومسلکی آموزش وپرورش درسطح دوکتورا بودند عوض شان کسی که زبان های افغانستان را نمیداند دربخش تعلیم وتربیه نه تحصیل ونه تجربه دارد ,وزیر شهر سازی دزد کابل بانک وقاچقبر بزرگ, وزیر دفاع کدام اکادمی نظامی را خوانده,همینطور وزیر اقتصاد وزیر خارجه که ازطرف مغز متفکر انتصاب شده اند همینطور تمام وزرایش یا معاون شورای امنیت محب آی تی را خوانده بس .هردوطرف را باید بیطرفانه قضاوت شود نه قبیله گرایانه اگر وزرای پیشنهادی عبدالله مسلکی وبادانش نیستند از مغز متفکر هم بدتر ازان ها اند اگر دزد میگویید این هم دزدیده اند.
بااحترام عبید.

>>>   اوغان آنقدر جاهل و بیغیرت است هر سال در میدان آمده اتن رقص میکند که جشن استقلال را تجلیل میکنیم، در حالیکه در حال همان رقص امنیت اش را عسکر چهل کشور اشغالگر خارجی گرفته می باشند۰ شما از این غول های لافوک چه توقع دارید؟
دموکراسی را هم این طایفه جاهل با مسابقه تقلب قوم ها اشتباه گرفته اند۰ مگر به چشم خود ندید که تعلیم یافته این ها خر کوچی صاحب دست های گوسفندخیل بابای شان را در داخل پارلمان کشور بلند کرد؟ آن هم شد متفکر دوم تمام دنیا برای این گنده غر های جاهل۰ همان گوسفند خیل به زور همین متقلب حال وزیر است و کسی چیزی هم نتوانست، به حمایت همان اشغالگران امریکایی و به مشوره آن یک اوغان دیگر امریکایی شده خلیلزی۰ افتخار هم میکنند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است