دولتمردان دو پاسپورته قبیله در اولویت اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۸    ۱۳۹۹/۳/۲۸ کد خبر: 163848 منبع: پرینت

از چند سال به اينطرف يعنى از زمان روى كار آمدن حكومت وحدت غير ملى تا به امروز طورى كه ديده مى شود بسيارى از چوكى هاى بزرگ دولتى در افغانستان در پُست معينيت و معاوين وزير و رييس و كارشناس و مشاور و غيره و نمى دانم چه و چه به جوانانى داده مى شود كه بسیاری های شان از امريكا و اروپا آمده و صرف به خاطر زراندوزى و گرفتن معاش های کلان وارد افغانستان شده اند و به غير از چند كلمه انگليسى نه سواد كافى دارند و نه به كار هاى ادارى بلد هستند، كه تعداد شان به صد ها نفر مى رسد، اكثر شان نه به فارسى درست صحبت كرده مى توانند و نه به پشتو و نه به ديگر زبان هاى ملى افغانستان، چون در خارج زاده و پرورش يافته اند گناهی شان نیست، اكثر شان از خويش و قوم هاى اين دولتمردان دو پاسپورته و یا نزديكان رهبران تنظيم هاى جهادى و "تكنوكرات" هاى غرب زده هستند.

وقتى كه مصاحبه هاى تلويزيونى شان را مى بينى و مى شنوى همان قصه "برناى خوش لباس نادان" را در ذهن آدم تداعى مى كند، با نكتايى و دريشى هاى رنگارنگ قيمتى، اكت دمكراسى نموده و چند واژه را با انگليسى و فارسى و پشتو به اصطلاح شير و شكر نموده، بهتر است بنويسم شير و نمك می سازند و بخورد مردم مى دهند، غالبأ خود شان هم نمی دانند که چه می گویند، نه سواد كافى براى حرف زدن دارند و نه سواد مسلكى برای کار کردن.

آيا اين جفاى بزرگى در حق تحصيلكرده ها و جوان هاى داخل افغانستان نيست، كه اكثر شان در جاده هاى كابل و شهر هاى ولايات بخاطر كاريابى سرگردان و آواره مى گردند، آنها اگر از اين غرب زاده ها برترى نداشته باشند، تردیدی ندارم كه هيچ كمبودى ندارند، بر عکس حتى در اخلاق و آداب در حس وطندوستى در شهامت، همنوع دوستی، در مسلک خود يك سر و گردن برترى دارند، كمپيوتر بلد هستند، به زبان هاى ملى روان صحبت کرده می توانند، و به انگليسى هم به خوبى حرف مى زنند.

آيا در داخل افغانستان جوان ها اين توانايى را ندارند استعداد آنرا كه در اين پُست ها كار كنند؟ معین شوند و رییس شوند و وزیر شوند و مشاور شوند؟
دارند، چرا نه، اما مربى ندارند.
به قول معروف مربى دارى مربا بزن!
البته استثنا وجود دارد، از داخل کشور هم هستند چند جوان که در دور و پیش غنی و عبدالله کار می کنند، اما جوان های هستند که متأسفانه خیلی گپ شنو اند، فساد را نمی بینند، دزدی و گرگی دولتمردان فاسد را نمی بینند، فحشا را نمی بینند و یا اگر می بینند سکوت می کنند، به آنها گفته شده است شما استعدادش را دارید، اما آنچه که ما در حق مردم شما می کنیم شما باید خاموش باشید و چشم و گوش تان را ببندید، چون دمکراسی قلابی معنایش همین است ـ می بینی سکوت می کنی، می شنوی و حرفی نمی زنی، تا ما با همان پروژه های شیطانی که از بالا به ما برنامه ریزی و سفارش شده است در افغانستان و منطقه بی تشویش پیش برویم.

ض، بهارى


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولتمردان دو پاسپورته
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   سلام راست گفتید بهاری صاحب از خارج بچه ها مرده زن های خود بی سرنوشت رها کردند .امدند.معاش دالری می گیرند.در اپارتمان های تایمنی سهر نو کارته چهار کرایه گرفتن.ساعت شان تیمه شان در اداره امور بحیث مشاور بست یک کار می کنند.این اداره چرا لغو نمی شود.
ما وزارت خانه ها داریم.این اداره بچه از خارج امده خوب عیش و نوش می کنند.
بای تصمیم گرفته شود.این اداره را غنی کلفت چرا ساخته.فامیل ها سرگردان هستند.در قهر خداوند شود.این دولت

>>>   در اداره امور بچه ها از خارج امده.بحیث مشاور تعین شدند
معاش مفت می گیرند.عیش و نوش می کنند.
این مشاور و ریس بی جای در افغانستان کار میکند.در قهر خداوند شود.این معاش هم فامیل ها را بی سرنوشت کرده.هم این مرد ها و بچه ها در پست یک کار می کنند.ففد دریشی مقبول می پوشند. نان در هوتل خانه به کرایه دالری در شهرک ها گرفتند.عیش و نوش می کنند.والله طالب بیاید.همه این ها را دور بندازد

>>>   خلیفه زمستانی خدا را شکر کو چهار تا جوان تحصیل کرده هنوز هم به وطن علاقه دارند و کوشش میکنند که کاری به زادگاه پدران شان کنند اگر منصفانه ببینید شاید به این نتیجه برسید که اکثر شان مردمان وطندوست هستند اما خود شما ملا قومندان پطلون پلنگی را ترجیح میدهید چون میدانید که زیر ریش انبوه و کله خالی آنها ....

>>>   غنی یهودی هر روز فاشیست ها را چوکی داده می رود اما عبدالله رنچو تماشا می کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است