وزارتخاجه آمریکا در راستای سیاست حذف...
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۲    ۱۳۹۹/۳/۲۶ کد خبر: 163817 منبع: پرینت

وزارت خارجه آمریکا، با ارایه آمار کذایی اش از جمعیت هزاره ها و شیعه های افغانستان، نشان داد که در پی اقلیت سازی و اکثریت سازی سیاسی در افغانستان است و علی رغم شعار های حقوق بشری و دموکراتیک اش، نقض حقوق بشر و کتمان حقوق انسانی انسان هزاره و شیعه را جزء پالیسی خود در افغانستان انتخاب کرده است.

مردم هزاره در سراسر جهان، به ویژه سیاست مداران و چهره های معروف سیاسی و علمی این مردم باید علیه این توطئه سازی و کتمان حقیقت موضع گیری قوی و فعالانه داشته باشند. وزارت خارجه آمریکا، در تبانی با گروه های لابی داخلی و با کسانیکه یک قوم خاص را اکثریت میدانند این آمار کذایی را ارایه کرده است. و این یعنی اینکه هزاره ها و شیعه ها در افغانستان، نباید بیش از ده یا پانزده فیصد خواهان مشارکت در قدرت و دیگر امتیازات دولتی شوند.

ارایه این آمار بی ارتباط با توافقنامه صلح نیست، و دست خلیل زاد و دیگر قبیله سالاران در این میان دخیل است. هدف این است که در دولت آینده که با مشارکت طالبان تشکیل خواهد شد، حضور هزاره ها و شیعه هارا در دولت به حد اقل تقلیل بدهند و نگذارند این مردم در دولت آینده شان کمترین سهم و نقش فعال و تاثیر گذار داشته باشند. جامعه هزاره اگر به بلوغ و بیداری رسیده است، علیه این توطئه و پالیسی حذف و نابودی باید موضع شایسته و بایسته بگیرد و نگذارد چند مامور معلوم الحال وطنی همراه با دوستان آمریکایی شان در وزارت خارجه آمریکا با سرنوشت شان بازی حقیرانه کنند.

سیاست حذف از نو آغاز شده است و نشانه های اولیه اش آشکار گردیده است. هزاره ها باید زنگ خطر را درک کنند، و پیش از اینکه مطلق حذف سیاسی شوند تصمیم های عاقلانه و سنجیده بگیرند. سفارت آمریکا باید جواب بدهد، که چرا چنین آماری از وزارت خارجه این کشور به خورد جهانیان و دولت مداران متعصب افغانستان داده می شود.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارتخاجه آمریکا
سیاست حذف
نظرات بینندگان:

>>>   Sajedah Monsef
وزارت خارجه آمریکا منوط و‌ وابسته به خلیلزاد است، آنچه خلیلزاد بگوید وزارت خارجه آمریکا پخش میکنند.
کسی سوال کند وزارت خارجه آمریکا به اساس کدام معیار و آمارگیری این سخن بی اساس و بی پایه را در مورد میزان و فیصدی اقوام در افغانستان گفته است؟

>>>   Noor Rahman Rahmani
وزارت خارجه آمریکا اماروارقام دریافت شده ازجانب حکومت افغانستان رانشروپخش می کند.حکومت افغانستان به بخاطراهداف خاص قومی چنین گزارش های غلط وبدون واقعیت به نهادهاوسفارت خانه های خارجی ارائه می نماید یعنی مشکل درخودحکومت کابل است نه درامریکا

>>>   میترا مسیحا
آمریکا چنین تحقیقی اصلا انجام نداده است، یک آمار نادرست را از عده ای خاصی گرفتند و از منبع وزارت خارجه اش نشر کرده اند که منظورش احساساتی شدن و به جان هم افتادن مردم ما است، کمی به هوش باشیم!

>>>   سیدعالم الهاشمی القریشی
امریکا واقعن چه میخواهد؟ودنبال چیست؟
چندروز قبل سازمان سیاه درپیرامون گوینده گان زبان فارسی درافغانستان مطلب دروغینی را منتشر کرد که گویا گوینده گان زبان فارسی قبایل کوچکی اندکه درروستاهای شمال افغانستان زنده گی میکنند،حالا دنبال درصدی هزاره ها واهل تشیع را گرفته است . آیا درپس این شرارت های جنایت کارانه اهداف شومی نهفته نیست؟

>>>   Hadi Daryabi
وزارت خارجه‌ی امریکا یک گزارش در مورد اقلیت‌های قومی و مذهبی نشر کرده. حالا بگویید دل شما هم مثل دل ما شکسته یا نه؟ اگر بلی، هیشکی نمیتونه دلش مثل ما بشکنه.
اگر سر مه قار نمیشین، مه میگم همی کسانی که ناراحت شده و فیصدی نفوس هزاره‌ها را بیشتر از آنچه در گزارش وزارت خارجه امریکا نشر شده می‌دانه، بیایه همو درصدی دقیقش را اعلام کنه که دل شکسته‌ی ما هم شاد شوه. این یک.
دوم، همی هزاره‌ها بیخی پنجاه درصد، نه، بیخی پنجاه‌ویک درصد. این درصدی بیشتر دقیقا برای کدام درد دواست؟

>>>   داکترمحمدشریف سکندری
امريكا يكبار دگر چهره استعماري خود را معلوم كرد كه تنها امريكايها بشر استند ومردم افغانستان از گل ساخته شده اند كه به نوكر خود اشرف غنى دستور ميدهد كه أن عده طالبانيكه در قتل امريكايها متهم اند محبوس باشند و انهايكه هزار ها زن مرد خورد و بزرگ افغانستانى بي گناه را كشته اند ازاد شوند اين يك سندى است كه چهره ضد افغانى را اشكار ميسازد بس معلوم شد كه امريكا براى نابودى مردم افغانستان آمده است نه براى مهو ونا بودى تروريزم حال كجاست يكصد وچند سازمان سياسى تما شا بين و بى وجدان كه صداى خود را بلند نميكنند ومهر خاموشى بر لب زده اند بايد بشرمند ويا اينكه عوض كلاه ولنگى چادر زنانه بسر كنند در بهلوى خانمهاى شان بنشينند ويا اينكه حزب خود را لغو بيش ازين مردم عوام را فريب ندهند كه ما سياست مدار هستيم واينده وطن را ميسازيم لعنت به همچو سياست مدار بى غيرت وبز دل

>>>   آمار دقیق نفوس افغانستان
تاجیک ها ۳۲ فیصد
پشتون ها ۲۹ فیصد
هزاره ها ۱۸دفیصد
ازبیک ها ۷ فیصد
ترکمن ها ۳ فیصد
باقی اقوام ۱۱ فیصد.
این دقیق ترین آمار تایید شده است و اگر دولت فاشیستی میخواهد که خلاف اش را ثابت کند بیاید و شناسنامه های برقی را مطابق قانون پاس شده مجلسین و توشیح شده ریاست جمهوری توزیع کند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.

>>>   دنیا را که خراب میکند، رقابت در نفوس است که هر ملیت و هر مملکت و پیروان هر دین و مذهب،میخواهند نفوس شان زیاد شود و با یکدیگر رقابت نیز دارند.
کار خیلی آسان است. نان بخور و خانه داری کن و نه ماه بعد چوچه بده.
نفوس دنیا از سرحد هفت و نیم ملیارد به بالا رفته است و قحطی و کمبود زمین و آب و نان و دوا و درمان و مکتب و تعلیم و تربیه ،در همه جا مشاهده میشود.
آیا شما میدانید که این کره زمین مثل یک کشتی است که توان رساندن نان و آب را به یک تعداد محدود انسانها دارد،نه برای لایتناهی تعداد انسانها.
اقلاً خوب است که در هنگام خانه داری،فقط یک تخمه مذکر و یک تخمه مونث با هم القاح میشود و بعد از نه ماه یک چوچه بمیان کی آید.
اگر انسان مثل ماهی میبود و تمام تخمه های آن القاح میشد و یکدم صد ها چوچه ماهی از یک ماهی بمیان می آمد،در آنصورت مردم مجبور بودند در عوض ماهیگیری در بحر و دریا،در روی خشکه آدم گیری میکردند و در عوض ماهی،آدم ها را کباب کرده میخوردند.
حالا هم همین جنگ هایی که در دنیا صورت میگیرد،کمتر از کباب کردن انسانها نیست.

>>>   افغانستان برای امریکا پایگاه نظامی است و امریکا ضرورت به نفوس افغانستان ندارد برای امریکا اکثریت طالبان و قاتل اند 50 تا 60 هزار ملیشه مزدور برای امریکا کافی است. وزارت خارجه امریکا اقوام دیگر را دیده نمیتواند.

>>>   چرا دیکران را ملامت نمایم مشکل از خودی ماست باید حل شود چرا برای نفوس شماری دقیق کار نمی کنیم باید تذکره توزیع کردد تا از نفوس خود اکاه باشیم و در تصامیم اتخاذ شده به شکل منظم پلان را اماده کنیم......
احمدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است