از ما نژاد پرست تر کجا است؟!
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۸    ۱۳۹۹/۳/۲۵ کد خبر: 163809 منبع: پرینت

امروز یک عده از افغان های ما، می خواهند بر ضد نژاد پرستی و بعد سوزانده شدن یک موتر در ایران، مظاهره کنند. خوب کار می کنند. اما من می گویم ما باید بر علیه خود مان و بیچارگی خودمان مظاهره کنیم. ایران، خیرست، شما در همین شهر های افغانستان خود ما یک بار بروید مثلا همین نورستان را که پارک ملی شده، یا جنگل های زیبای خوست یا یگان جای دیگر، زنده اگر بر گشتید، بعد از دیگران شکایت کنید. شهر دیگر هیچ، چند روز قبل، چند نفر در غزنی ما از قریه خودشان به قریه هم جوار می رفتند، اینها را نه داخل موتر، بلکه زنده، آتش زدند... بر علیه آن آدم سوزی، چه کسی مظاهره کند؟!

بحث پشتو زبان و فارسی وان نیست، یک شاعر پشتو زبان هم نمی تواند به قریه خود برود و زنده برگردد. همین حالا، یک بدخشانی یا تخاری از تنها راه ممکن که بغلان و قندز ست به خانه اش با امید و نومیدی می رود. در همین زابل، بغل غزنی ما، چند خانواده را به شمول دختر نه ساله، سر بریدند. فیلم هم گرفتند. اینها گیرم، افغان اصل نبودند، یکی از دوستان بسیار خوب و به هزار دلیل افغان واقعی ما، دو هفته قبل در بین مزار شریف و شبرغان، که یک ساعت راه هم نیست، با سر بریده به خانه برگشت.

اگر مظاهره یی باشد باید بر علیه این وضعیت، باشد. بر علیه دولتی که توانایی محافظت از مردمش را ندارد. بر علیه جمع فراهم دزدانی که ما را مجبور به فرار و سوختن و غرق شدن در جاهای مختلف دنیا کرده اند. در ایران، در آب های ترکیه، در آب های یونان و اندونزی، در صربستان و در هر گوشه از عالم. نژاد پرست ماییم که هر روز بر سر قوم و نژاد و اصل و نا اصل هم دیگر را می کشیم. نژاد پرست ما مردمیم که یک گوساله بنی اسرائیل را رهبر می گیریم تا احساسات قومی مان، ارضا شود.
واقعیت این که دو نژاد در جهان بیشتر وجود ندارد،
نژاد فقیر
نژاد دزد

در هیچ کدام از این آتش سوزی ها و انفجارها و غرق شدن ها، بچه های نژاد دوم از هر کشوری که باشد کشته نمی شوند. اما فرزندان فقیر افغان و ایرانی و کرد و پاکستانی و تاجیکستانی و غیره... هر روز با هم در مسیرهای قاچاق کشته می شوند. با خونی یک رنگ و مرگی بی رنگ.

رضا روزبهان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نژاد پرست
ایرانی
نظرات بینندگان:

>>>   تشکر آقای روزبهان از بیا ن حقایق.
مردم ما فقط برای ملامت کردن دیگران خیلی ماهر و آماده هستند.
والله من کندزی تاجیک اهل سنت از تر س هموطنان ناقل افغانم از راه بغلان به کندز رفته نمی توانم.
آیا این ایرانی است که دشمن جان من است.
والله یک پشتون با سواد و شهری هم برای سفر در مناطق پشتون نشین عین مشکل را دارد.
برادران هزاره خوب چندین گناه دارند، مردم متمدن هستند، هزاره بودن، شعیه و فارسی زبان بودن.
آیا همین حفیظ اله امین ده ها هزار هموطن مار ا از همه ملیت ها سر به نیست نکرد؟
اقلن هموطنان ما که در ایران اقامه دارند از امنیت جانی بر خوردار استند.
خوب در هیچ مرزی عبور غیر قانونی خصوصن در این شرایط حساس امن نیست و خطر جانی دارد.

>>>   ایران هیچ خیر نیست.
ما هیچوقت نمیتوانیم یک جنایت را بر جنایت دیگر ترجیح بدهیم که این جنایت خوب است و آن جنایت بد.یا این که این یک جنایت است و آن ده جنایت.
جنایت جنایت است ،از طرف هرشخص و هر کشوری که باشد.چه یک جنایت باشد و چه صد جنایت.باید همه تحت پیگرد قانون قرار گیرد و مجرمین به مجازات محکوم شوند.

>>>   درست است

>>>   حتما تظاهرات کنید تا دنیا مسخره تان کند عبور قاچاقی و بی اجازه از مرزهای یک کشور و گوش نوردن به اخطار و ایست پلیس ایران برای توقف چه پاسخی باید میداشت جز تیراندازی ؟
اگر ایرانیها نژادپرستند چرا بعد از چند دهه هنوز هم قاچاقی وارد ایران میشوید و دست از سر ایران با وجود تحریم و کرونا برنمیدارید ؟

>>>   واقعیت همین است که جناب روزبهان نوشته است. مردم ما یااز ترس کشته شدن توسط آدم کشان و یا به علت فقر و ناداری و بی کفایتی دولت دست نشانده کشورش را ترک گفته و در مسیر راه ها برای زندگی زندگی شان را از دست می دهند.

>>>   نظر دهنده دوم ایران هیچ خیر نیست بقول تو ، به هموطنانت بگو قاچاقی ایران نیایند حداقل بعد از چند دهه در شرایط تحریم ایران قاچاقی ایران نیایند انگار ایرانیها قاچاقی وارد خاک کشور شما شدند نه مسافران قاچاق شما چقدر طلبکارید از کشور در تحریم

>>>   اونی که گفته جنایت جنایت است
فکر میکنم اصلا متوجه نیستی هموطنات قاچاقی از مرز شدن سیزده نفر تو یه ماشین پلیس ایست داده توقف نکردن تیر هوایی زدن توقف نکردن بعدشم شلیک به تایر ماشین کرده پلیس از کجا باید بدونه تو صندوق عقب آدم هست اونم سه تا؟ ها؟تو همه ماشینها مواد مخدر کشف شده بعد منتظر مجازات کی هستین؟
واسشون عادی شده قاچاقی میان طلبکارم هست

>>>   بعصی میخواهند عدالت خواهی کنند.افغانستان که در هر محکمه برود فیصله محکمه به نفع ایران است.
خداکند که وطنداران نفهم ما این کار را نکنند.
آبروی ما را بیشتر از این نبرید.

>>>   دوستان افغانستانی
لطفا مواظب باشید تا در دام ایران هراسی آمریکای تروریست نیفتید.
عدی ای از غرب پرستان و جیره خواران آمریکا و وهابی های آل یهود(سعودی) در پلان آنها پازی می کنند و به کشور ایران توهین می کنند. آمریکا از زمان اشغال افغانستان تا کنون کلی از افراد ملکی را بیگناه را کشتار نموده است، چرا همین غرب زده ها و عمال وهابی ها کوچکترین اعتراضی نمی کنند. کمی به خود بیایید آمریکای تروریست به بهانه مبارزه با تروریست ها افغانستان را اشغال کرده است و حالا در این کشور کسی جرئت ندارد که به صورت آزاد سفر کند. مشکل شما نا امنی، و فقر اقتصادی است که هر دوی آنها ثمره اشغال کشور شما توسط تروریستهای آمریکایی است. شما بجای مظاهره بر علیه ایران که آنهم تحریک شده است، بر علیه عامل بد بختی کشور خودتان مظاهره کنید. اشغال گران رابیرون کنید و کشور خود را آباد کنید. ما هم در آبادنی افغانستان به شما کمک می کنیم.

>>>   کاملا درست فرمودید،بایددانست که هدف ازین گونه دشمنی افگنی چیست وچرا این قدر دامن زدو میشود.
و.د

>>>   اگر در ایران هیچ خیر نیست بسم الله به آنجا بروید که آنجا خیر است اینقدر هم توهین نکنید و توهم نزنید و به شایعه و تهمت دامن نزنید بروید آنجا که خیر است یکی به نعل میکوبید یکی به میخ ما با مردم افغانستانی مهاجر که احترام متقابل را میفهمند و بافرهنگ هستند مشکل نداریم اما با قوم پرست های پر مدعا و خودخواه طلبکار مشکل داریم و به نطچظر ما همین ها ایجاد شرارت و تنش میکنند.
یک ایرانی

>>>   تظاهرات در افغانستان پروژه یی است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است