وزیر جدید معارف را بیشتر بشناسید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۹/۳/۲۵ کد خبر: 163805 منبع: پرینت

به اساس حکم اشرف غني، رنگينه حميدي که تابعیت آمریکایی دارد، سرپرست وزارت معارف افغانستان تعيین شد.
اين خانم به زبان فارسی بلدیت ندارد و پشتو را بصورت نامفهوم و پراکنده صحبت می کند.
خودش ادعا دارد که در سال 2002 در رشته خامکدوزی از ویرجینیای آمریکا مدرک لیسانس گرفته است اما هرگز مدرک تحصیلی وی دیده نشده است.
این خانم در خامكدوزي لباس هاي قندهاري مهارت دارد و در ايجاد و آبادي يگان مكتب ها هم سهم گرفته است و اما وي ادعا دارد كه تحصيل كرده امريكا است و در صدد پياده نمودن نصاب تعليمي امريكا در افغانستان ميباشد.
وی رییس شرکت تجاری خزانی است که از سال 2008 در قندهار آغاز بکار کرده است.
وي همراه پدرش در شروع حكومت آقاي كرزي از امريكا وارد افغانستان و پدرش به حيث شهردار قندهار مقرر شد كه بعد ها توسط طالبان ترور گردید و سپس اين خانم در قندهار باقي ماند و مصروف بعضي كار هاي خيريه از جمله ساختن بعضي مكاتب و خامكدوزي شد كه البته اين كار هاي وي قابل تقدير است و اما به اين معني نيست كه به مقام رهبريت وزارت معارف ارتقا نمايد.
این خانم در حالی بجای وزیر قبلی معرفی می شود که میرویس بلخی دکترای آموزش و پرورش دارد و سابقه درخشانی در وزارت معارف داشته است.
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


رنگينه حميدي

رنگينه حميدي

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رنگينه حميدي
شایعات
وزیر معارف
نظرات بینندگان:

>>>   کار دختران بامیان پنجشیر و بدخشان جور شد چون از به بعد خامک دوزی را اینها اجاره خواهد کرد و کسی دیگری را اجازه نخواهد داد که یک تار ‌سوزن را از بازار خریداری کند

>>>   سیستم آموزشی افغانستان به خامکدوزی نیاز دارد. خدلکند در ختم پنج سال ریاست غنی این سیستم پخته دوخته شود.

>>>   خوب است ساعت معین ها و معلمها تیر است دیگه بعد ازی
مجاهد نوری هروی

>>>   خبر گزار محترم..
در افغانستان کسانی {شیعه و سنی} در کرسی وزارت خانه ها در طی سی سال اخیر حکومات نوکران ناتو تکیه زدند که صد ها تصدیق و دیپلوم با خود از اروپا و امریکا ایران و پاکستان اورده بودند اما اکثریت مطلق شان ناکاره بودند. البته داشتن تحصیلات مسلکی برای انکه رییس و وزیر شویم کار خوب است ولی پشت کار صداقت و عدالت وطنپرست بودن مهمتر از هر نوع تخصص میباشد. گلبدین حکمتیار سیاف پروفیسور ربانی و مجددی حامد کرزی یا اشرف غنی یا دکتور عبدالله علی مزاری خلیلی و غیره همه مدعی بلند ترین درجات علمی بودند و هستند ولی در عمل شاهد ان هستیم که چه گلها را این افراد ملعون به اب داده اند.
اگر خانم حمیدی بتواند وزارت معارف را که اینده ای فرزندان افغانستان به ان مرتبط است و متاسفانه به این وزارت همیشه دست کم داده شده است سروسامان دهد و یک سازمانده عالی باشد با داشتن مشاورین ورزیده میتواند یک وزیر کامیاب باشد ...بقیه کمبودی ها فرعی است و میتواند به ساد ه گی حل گردد.

>>>   خير است ، بدون اين هم طالب مي آيد، طبقه نسوان در خانه به زور و يا رضا ميمانند و خامك دوزي كرده بروند.

>>>   بازهم به یادهمان شعرحضرت حافظ رح که سروده است :
اسپ تازی شده مجروح به زیرپالان
طوق زرین همه درگردن خرمیبینم

>>>   بگذارید که بیاید بعد ببینیم که چه کاروایی ها خواهد کرد.

>>>   عیش دنیار را همه خران کردند

>>>   از دست این خبیث ها آخر این کشور به کجا خواهد رسید

>>>   تابعیت آمریکایی عالى ترين مدرک براى رياست جمهوريست . براى بانو رنگينه حميدي سرپرستى وزارت معارف افغانستان يک توهين وتحقير است.
رييس جمهور انتخابات تقلبى و بلاخر هانتطابى تقلبى بشرم تو ساده شدى عالى ترين مدرک هم مانع شرمندگى نشد. با راى چند نفر پاسپورت داران تابعیت چهل کشور اروپايى کانادا و آسترليا آمریکایی رييس جمهور شد کمتر از يک ميليون راى.

>>>   میرویس بلخی داکتری آموزش و باورش نه بلکه روابط بین الملل داره . شاید آدم خوب باشد اما نتوانست در بخش معارف کدام خدمت ویا تغییر چشم گیری داشته باشد
با این خانم کدام تفاوت نداره خانم هم غیر مسلکی ومیر یس هم غیر مسلکی است. یکی خاموش دوز دیگری سیاست دور

>>>   قومش زور است که دوکتورای آموزش وپرورش رخصت ومقامش را با مسلک خامکدوزی اشغال میکند بزبان های ملی افغانستان هم بلدیت ندارد وای برما.

>>>   یک ضرب المثل است که کس خیست راه کاروان را گرفت
وزارت تعلیم وتربیه افغانستان به انسان بسیار مدبر ضرورت دارد نه به این زن خامکدوز ..

>>>   مدرک داشتن خوب است ولی صداقت ایمان خدمت ازخود گزری بهتر است ای کاش وزیر دفاع داخله بیمدرک می بودند و امنیت مردم را درزیر سایه‌ای خود شأن در داخل شهرها می‌گرفتند که حتی مردم به داخل شهرها از دست اختلاف گران دوذدان مسلح درامان نیستند

>>>   میرویس بلخي نیزبه زور میخ عطا به ګونه پراشتی درآن وزارت نصب گردیده بود ایشان نه دگری اموزش پرورش دارد ایشان دوکتورا بدون درسی خوانی مسلسل ازهند بدست آورده که آنهم درباره سیاست است. پس صادقانه باید گفت که (‌نه کل بانه نی کدو - بلا برسرهردو ) تمام ایشان ازدروازه جنگ سالاری داخل این مقام می گردند. ایشان باید خود وجدانآ ازگرفتن این مسوولیت های که رشته شان نباشد. امتناع ورزند. ولی بدبختانه که ایشان سرپایین انداخته با بی شرمی به قومانده جنگسالارخاین وبی وجدان به این وظایف تن درمی دهند.
غزنیچی ازپوهنتون کابل

>>>   خوش شانس ادم است. کدام پشتون گب ها را می فهمد که از این ادم توقع دارید.

>>>   آمده تا عیش کند در وقت پیری
دار و دسته بی بی گل است
مستی کن و مستی کن
د کندهار نه راغلی شاپریه
ستری مشی
گوره چه تیر دی هیر نشی

>>>   گفته میشود که موترسایکل سواران در بازار لیسه مریم شهر کابل، موبایل آمر کشف حوزه ۱۱ شهر کابل را دزدیدند.

>>>   غنی یهودی هم خوب .... را در پست های بلند مقرر می کند اما مردان همه بیکار در خانه نشسته اند افسوس به ابن یهودی

>>>   Bawar Bamik
کسی که تحصیل را #تاسیل و معلم را #مالِم می‌گوید و زبان‌های پشتو و پارسی را درست نمی‌داند، از سوی آقای غنی سرپرست وزارت آموزش و پرورش (معارف) شد. این بانو، که درجه‌ی تحصیلی‌اش کارشناسی(لیسانس) است، به جای وزیر پیشین، که درجه‌ی تحصیلی وی دکتر بود نامزد‌وزیر شد. نمی‌دانم این بانو بربنیاد کدام ارزش و برتری به جای آقای بلخی گمارده شده است. آن‌گونه که روشن است در گماردن او در این سمتِ مهم نه اصل شایسته‌سالاری در نظر گرفته شده نه اصل برابری و عدالت. اصل شایسته‌‌گی به این دلیل که وی سواد لازم، کارآزموده‌گی و تخصص در آموزش و پرورش ندارد و درجه‌ی تحصیلی‌اش کارشناسی است و اصل برابری و عدالت به این دلیل که ده‌ها جوانِ دانش‌آموخته تا سطوح کارشناسی ارشد و دکتورا و مناسب همین رشته در درون کشور وجود دارند و در جست‌و‌جوی کار اند.

تا جایی‌که دیده می‌شود شمار قابل ملاحظه‌یی از وزیران و مشاوران حکومت، کسانی اند که از بیرون کشور به چرخ فلک سیاسی و کاری کشور پرتاب شده اند/ می‌شوند و آقای غنی این پرتاب‌شده‌گان گم‌نام و بی‌مایه را تا اکنون در مهم‌ترین و بنیادی‌ترین وزارت‌خانه‌ها و نهادها گماشته است. نمونه‌‌های روشن‌ و برازنده‌اش را در شورای امنیت ملی و وزارت مالیه می‌بینیم. این آقایان و بانوان گماشته شده در نقش وزیر، معین، رییس و مشاور، بلندترین تن‌خواه‌ها (معاش) را نیز می‌گیرند و بیشترین تخصیص‌های مالی و قراردادها نیز در اختیار شان قرار دارد. حتا بیشترین فساد و اختلاس مالی را در چارچوب نظام نیز همین بی‌ریشه‌ها و بی‌تعهدان پرتا‌ب‌شده از بیرون تا اکنون کرده اند.

بیشترینه کسانی که در اطراف آقای غنی نیز حضور دارند و اهل تصمیم و تقسیم استند، همین چهره‌هایند. اگر به سخنان من باور ندارید و حملی به غرض و مرض می‌کنید، یک بار به پرونده‌ی وزیران مالیه از زمان آقای کرزی تا اکنون و فرمان پسین آقای غنی در باره‌ی بیرون‌نشدن ۶۸ تن از کارمندان و مسؤولان بالارتبه و مدیریتی وزارت مالیه توجه کنید.

فرمان پسین آقای غنی آدم را به یاد این سخن معروف می‌اندازد:

«چرا کاری کند عاقل که بارآرد پشیمانی»

شاید هم آقای غنی در گماردن این چهره‌ها نقش و اراده‌یی نداشته باشد و این چهره‌ها برای چور و ویران‌کردن بنیادهای مهم کشور از سوی کشورهای ولی‌نعمت بالای ایشان تحمیل شوند و ایشان نیز با آزی، که در ماندن به قدرت دارند، هر فرمایش و خفتی را با پیشانی باز بپذیرند.

در فرجام این‌که آماج من از نگارش این نوشته هرگز دلیل جنسیتی و تباری ندارد؛ زیرا آقای غنی می‌توانستند به جای این بانو یک بانوی دیگر و شایسته را می‌گماردند یا اصلن بهتر بود می‌گذاشتند تا آقای بلخی به کار خویش ادامه دهد. هم‌چنین آقای غنی می‌توانستند چند جوان دانش‌آموخته، شایسته و باتعهد پشتون را از درون کشور در این سمت‌ها بگمارند.

نکته: خدا کند نماینده‌گان مردم در مجلس نماینده‌گان هنگام رای اعتماد‌دادن به وزیران سیاه و سپید و ماش و برنج را از هم جدا کنند.

>>>   جسد دو دختر جوان در ولسوالی جبل‌السراج ولایت پروان پیدا شده است
مسوولان محلی ولسوالی‌جبل‌السراج ولایت پروان تایید می‌کنند که جسد دو دختر جوان که یک تن آنان لباس پسرانه برتن دارد عصر امروز(جمعه‌۳۰ جوزا) در مربوطات روستای تگلر این ولسوالی پیدا شده است.
سیف‌الله بیدار ولسوال جبل‌السراج ولایت پروان شام امروز به شبکه‌ی دانش گفت تاهنوز مشخص نیست که این دوجوان در کجا و ذریعه چه به قتل رسیده اند، اما تاکید می‌کند که باشنده‌ی روستای تگلر نمیباشند.
به گفته‌ی آقای بیدار، جسد آنان به بیمارستان یکصد بستر ملکی پروان انتقال داده شده اند.
(جمعه ۳۰جوزا، ۹۹).مریم

>>>   Amir Ansari
خبر تکان دهنده!
در دانشگاه های شخصی و دولتی، تعداد دانشجویان تاجیک به مراتب از هزاره و پشتون کمتر است. که ممکن نشانگر مشغولیت بیشتر جوانان تاجیک در کارهای خشونت بار یعنی ارتش، پولیس و باند های آدم ربا و دزدی مواد مخدر و بچه بازی و روسپیگری باشد. در اکثریت دزدی های شهر کابل، تاجیکان پروان و کابل و پنجشیر و کاپیسا متهم اند
تاجیکان سایر ولایات در ولایات شان به کارهای مافیایی مشغول اند
بسیاری تاجیکان که در دانشگاه ها اند، اندک درس میخوانند ولی بیشتر مشغول حزب تحریر، اخوانیت و بدمعاشی و کانگستری اند
معلوم نیست که این بدبختی از طریق دولت برنامه ریزی شده است و یا تاجیکان خودشان آسیب پذیر شده اند؟
نقش پدران و مادران تاجیک چه است؟
آیا تیکه داران جوانان تاجیک را برای مقاصد شخصی شان از تحصیل باز میدارند؟
آیا تاجیکان یعنی وارثین ابن سینا و‌رودکی و مولانا و فردوسی و سنایی و بخاری و ترمزی و غزالی و انصاری، چرا از تحصیل و دانشگاه باز داشته شوند؟
آینده ی ملت تاجیک به حیث یک قوم بومی افغانستان در خطر است!!

>>>   توریالی خاوری
شاخص های جالب حکومت غنی احمدزی
گفته میشود که دولت اشرف غنی احمدزی شدیدأ باقحط الرجالی گرفتار شده است.!!
دولت، از امریکا وانگلستان تقاضا نموده است تا به صادرات وزرا ومقامات بلند پایه کشوری و لشکری رونق بخشیده وکسانی که در آن کشور ها از مشاغل خامک دوزی،یخن دوزی،قاب شویی وسگ شویی رنج میبرند،به افغانستان ارسال داشته تا در مقام وزیر برای مردم در دمند افغانستان خدمت نمایند!!
شاخص جدید وزیر سازی، نابلدی با زبانهای ملی و رسمی کشور وآشنایی ابتدای با زبان های انگلیسی و وابستگی های قومی وقبیلوی است!!
به سلسله این تجارت ،دولت غنی خانم رنگیه حمیدی را که با زبانهای دری و پشتو بلد نیست وبا این زبانها نوشته وکتابت کرده نمی‌تواند به حیث وزیر تعلیم وتربیه مقرر کردتا نسل گنگه را در مربوطات وزرات تعلیم وتربیه به بار آورده ،با تکمیل پروژه های ناتمام فاروق وردک ،تاسیسات فرهنگی را در افغانستان بیش از پیش استحکام بخشد!!
همچنان به تازگی غنی احمدزی اجمل احمدی را به حیث رییس دافغانستان بانک مقرر نموده است.گفته میشود که این آدم بیچاره علاوه براینکه زبان های فارسی وپشتو را بلد نیست وبا آن ها کتابت نمی‌تواند،زبان انگلیسی را نیز چندان بلد نیست!!
بخاطر مشکل زبانی،غنی احمدزی از کشور های امریکا وانگلستان تقاضا نموده است تا ترجمان های لایق وورزیده زبانهای ملی را نیزبه افغانستان فرستاده تا این وزرا را هنگام بررسی اوراق،مکاتب وبرنامه های کاری واداری شان کمک نمایند!!

>>>   Abdul Hai Khurasani
گماشتن کسی که؛سواد خواندن یک بیت مثنوی،یک غزل امیر علی شیر نوایی،یک سطر تاریخ بیهقی و یک مصراع اشعار خوشحال خان ختک را ندارد،در رأس وزارت معارف،اهانت به فرهنگ،توهین به تاریخ و خیانت به تمدن درخشان سرزمین افغانستان/خراسان می باشد.
امیدوارم پارلمان با رد قاطع کاندیدای وزرات معارف،از حثیت و آبروی تاریخ تمدنی این سرزمین حراست نماید.
انگار محمد اشرف غنی برنامه دارد تا وزارت معارف را مانند یک پروژه قراردادی و خصوصی چنان مدیریت نمایند که فاقد محتوی و تهی از فرهنگ باشد.

>>>   Haroun Zaheri
خواندن یک بیت مثنوی انهم سخن موزون سواد کافی میخواهد و بانو حتی مطابق اظهاراتش خواندن و نوشتن نثر عادی را بلد نیست.
من متعجبم که در پای اینهمه درخواستی ها و عرایض این وزارت انهم در دنیای بیروکراسی افغانی با کدام جملات ملاحظه مینماید.
در حالیکه صدور هر فرمان از مقام وزارت رمز نوشتاری خود را دارد.
مطمئنا کور کورانه باید امظا نماید.

>>>   پشتون سازی کابینه تکرار دوران نادر خانی نجیب خانی
وزیر آموزش وپرورش یک بی سواد که حتی به زبان های رسمی افغانستان سخن گفته نمی تواند وخودش اعتراف می‌کند که بی سواد است
وزیر جوان وکار کن دانشگاه خوانده را خانه نشین مینمایند ویک خانم بی تخصص وقصه گویی را بجای اینکه در کودکیتان ها مدیر بسازند در راس یک وزارت مهم وحیاتی بنام آموزش وپرورش یا معارف قرار می‌دهند
برادر پشتون اگر جای من باشی چه حرف داری به این سیستم مدیریت
بدرک این حکومت از شما ولی آیا در بین افغان پشتون های ما باسواد نیست که این خامکدوز را در یک جای مهم وزیر میسازید که کاملا آموزش وپرورش یک کشور را به قرون وسطا وعمر سنگ ببرد
آیا با دادن بیشترین قربانی برای تحکیم حاکمیت پشتونی چه برایت می‌رسد افتخار آتش زدن خانه های همدیگر ویرانی پلاک ها سوزاندن مکاتب ودانشگاه ها نابودی دارایی های عامه واز میان بردن مدارک تاریخی خلاف آن تاریخی که پنجهزار سالش را هم بخود اختصاص میدهید.
حبیب کوهستانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است