در افغانستان فاجعه انسانی به اوج رسیده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۵    ۱۳۹۹/۳/۲۲ کد خبر: 163772 منبع: پرینت

در افغانستان شیوع ویروس کرونا در اوج اش رسیده است. قرار گزارشات، جمع کثیری از شهروندان کابل و ولایات به این مرض مهلک گرفتار شده اند!
فعلا همه راه های آسمانی و زمینی بخاطر نجات مردم مسدود است.
دولت فاسد و جنایتکار غنی،همه پنجره های امید را برای مردم افغانستان بسته نموده است!

دولت خونخوار غنی احمدزی تا کنون بیش از (۸۵۰ ) میلیون دالر از کمکهای جامعه جهانی برای مقابله با ویروس کرونا را حاصل نموده، اما قرار گزارشات به استثنای توزیع چند قرص نان نمایشی که آنهم باعث گسترش این مرض گردید، همه پولهای کمکی را غارت نموده و به کیسه خود ریخته است!

در شفاخانه های دولتی ساده ترین وسایل طبی، وسایلی تشخیصی و سیستم هوای مصنوعی یا وینتلیتر به چشم دیده نمی شود و روحیه انسانی در اکثر بیمارستان های افغانستان کشته شده و با بیماران برخورد دلسوزانه و انسانی صورت نمی گیرد!
دولت فاسد و جنایتکار از ارایه ارقام حقیقی مبتلایان و میزان مرگ و میر جلوگیری نموده و ارقام دروغ را به خورد رسانه ها میدهد!

گزارشات میرساند که تا حال میلیون ها نفر با این مرض مرگبار دست و گریبان بوده و بدبختانه اکثر فامیل ها در جال این ویروس افتاده اند!
دولت اشرف غنی احمد زی با ویروس کرونا همدست شده و کوچکترین تدابیر موثر صحی و یا برنامه نجات جامعه و مردم را روی دست ندارد و پروسه کشتار ملت را بیش از پیش تسریع می‌بخشد!

ویروس کرونا بدون تبعیض نژادی وارد معرکه شده و اقوام پشتون، تاجک، ازبیک، هزاره و... بطور یکسان مورد حمله قرار داده و فقط چند عنصر مافیای وابسته به رژیم تاراجگر است که در تجارت استخوان های مردگان سرمایه گذاری نموده و از آن نفع میبرند!
همزمان با شیوع کرونا، شیوع محرقه، شیوع فقر، بیچارگی و تنگدستی نیز مردم را زمینگیر نموده و هیچ کس صدای بینوایان را نمی شنود!

جامعه در التهاب شدید سیاسی بسر برده، رهبران خاین و جنایتکار احزاب چپ و راست در تبانی بارژیم غنی-عبدالله، مردم را به گرو گان گرفته و از برپایی قیام ملی برای براندازی این رژیم فاسد و جنایتکار جلوگیری مینمایند!
تصاویر ناهنجار، تابوت های متواتر و گورستان های بیشمار یک چهره را به حیث قاتل اصلی مردم افغانستان معرفی نموده و آن عبارت از غنی احمدزی نوکر دست نشانده امریکا در افغانستان است!

توریالی خاوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
فاجعه
نظرات بینندگان:

>>>   تجارت استخوان مردگان فکر میکنم که چندان سود آور نیست.
این استخوان ها را یا محصلین پوهنتون طبی،غرض آموزش طبابت خریداری میکنند و یا هم غرض ساخت پلاستیک از آنها استفاده میشود،که ساخت پلاستیک آن نیز قیمت تمام میشود.زیرا از نفت که مایع است و ارزانتر است،به مراتب آسانتر پلاستیک ساخته میشود.
اگر زنده باشند،از فروش اعضای بدن زندگان مانند گرده ها و شش و قلب و دیگر اعضای بدن،به مراتب پول زیادتر میتواند به دست بیاورد.
حالا چون کرونا است و زمینه کار و بار کمتر است،دولت نمیتواند آنها را غرض کار به دوبی بفرستد.وقتی که ویروس کرونا از بین رفت، با دوبی قرار دادکند،پنجاه فیصد معاش کار گران را دولت بگیرد و پنجاه فیصد معاش آنها را به خودشان بدهد و برای دولت یک منبع عاید پیدا میشود.
بنأ دولت از فروختن استخوان چندان عاید ندارد.
گذشته از آن اگر شما به هر قصابی بروید،استخوان را برایتان مفت میدهد.حتی این قصاب ها استخوان را در روی سرک به سگ ها میدهند تا بخورند.
بنأ تجارت استخوان فایده ندارد.

>>>   دولت فعلی افغانستان و‌دولت های قبلی همچنان در طول تاریخ فاسد بوده اند این که جای شکی نیست، حالا سوال مهم این است که این دولت ها را کی سر کار آورده، و اینها اگر واقعا دست نشاندهنده خارجی ها اند، پس کجاست این مردم که اینها را سر نگون نمیسازند.
به نظر من که شاید برای بعضی ها قابل قبول نباشد ما مردم در مجموع فاسد و جاهل ایم. اگر ما خود ما از این ویروس خود را محافظت نه نماییم ، هیچ‌ کسی به ما کمک کرده نمیتواند، اگر تمام میلیارد های دنیا هم سرازیر شود به ما کمکی نخواهد کرد . ما فقط شایسته مرگ ایم.

>>>   اقای توریالی در این جای شک نیست که اشرف غنی و شرکا در تزیید مرض کرونا و گسترش فساد نقش اصلی را دارند اما فراموش نکنید که نیمی بیشتر از کارکنان دولت در همه عرصه ها از بالا تا پایین دزد اند. این مردم نه به احکام اسلام باور دارند نه به و نه به وصایای ....و سایا چنگیز خان... تا جاییکه یادم میاید به خاطر پول همه چیز را به معرض فروش گذاشته ایم خود مکتب ها را اتش زده ایم خود ما کلینیکها را اتش زده ایم داکتر و معلم و انجنیر را بنام کافر سر زده ایم پایه های برق را تخریب کرده و میکنیم پل و پلچک ها را تخریب کرده ومیکنیم انتحاری میکنیم و برای تبریه دگران ررا ملامت میکنیم.در حصول پول از هر منبعی باشد دست همه را از پشت بسته ایم .در تظاهر دست تمام مردم جهان را از پشت بسته ایم از سعودی ها و تمام مسلمانان جهان خود را مسلمان تر میشماریم.
خلاصه کلام تا مذهب با سیاست یکجا است ما وشما هیچگاهی روی خوشبختی را نخواهیم دید.
دوست دارید یانه دین اسلام در یکهزار و چهارصد سال و یا بیشتر از ان ابلای عظیم بدبختی و فقر را بر ما وشما وارد کرده است .
بلا گردان

>>>   همه از درد می نالند
همه راه نجات پالند
مگر هیهات
در این ویران کده ، این شهر
طبیب حاذق اش مرده
چراغ دانش افسرده
حکیم بی سواد هردم
دوای زندگی بخشد
برای آدم مرده

>>>   به لحاظ خدا چرا هر چیز را بگردن حکومت می اندازید، 95 فیصد خود مردم ملامت هستند، بطور مثال خریدن کیک کلچه میوه خشک عید مهم بود یا شکستن قرنطین، تا همین حالا تعدای زیادی مردم بار ندارند که مرض کرونا یک مشکل خیلی جدی است،

>>>   کدام حکومت ؟ حکومت تقلبی و دزد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است