کودکان کار در کشور (2)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۹/۳/۲۱ کد خبر: 163757 منبع: پرینت


کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور

کودکان کار در کشور



کد (10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کودکان کار
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار غم انگیز است

>>>   لیس للانسان الا ماسعی

>>>   سلام به نشر کنند ای این تصاویرهای بسیار غم انگیز برادر یا خواهر خوبم که این عکس هارا در این سایت به نمایش گذاشتی برای چه و برای کی این عکس هارا منتشر می کنید یعنی این عکس هارا کی باید ببینند ما که خودمان زمانی کودکان کار بودیم چنین عکس های را که میبینیم دوباره داغ آن روزهای تلخ تکرار می شود . ولی اگر انتظار دارید که این عکس را شاید یکی از مسئولین مملکتی ما ببیند شاید کاری برای این کودکان بکند سخت در اشتبا هستید من خودم روزی در افغانستان سالها مثل این کودکان کار کردم هیچ کسی مارا ندید مطئین باشید که اینهارا هم کسی نخواهد دید..
طاهر

>>>   ميگن در کابل مليونر زياد شده
مرگ بر مفسدين منافق و وطنفروش

>>>   چرا یک طفل هزاره دیده نمیشود؟؟؟؟

>>>   چرا یک طفل هزاره دیده نمیشود؟
سوال کننده عزیز
اطفال هزاره بیشتر از دیگر اطفال مصروف کار هستند اما تفاوت در کجاست.

>>>   چرا یک طفل هزاره دیده نمیشود؟
سوال کننده عزیز
اطفال هزاره بیشتر از دیگر اطفال مصروف کار هستند اما تفاوت در کجاست.
اطفال غیر هزاره بیشتر مصروف کاری هستند که روزانه برایشان عاید داشته باشد اما اطفال هزاره بیشتر در دوکان ها یا ورکشاپ ها یا جا هایی کار میکنند که در پهلوی کار و گرفتن مزد یک کسب و پیشه را هم بیاموزند.
پس چه بهتر که موسسات خیریه و دفاتر و حتی دولت که با مسائل کودکان کار سر و کار دارند شیوه یی را ایجاد کنند تا این اطفال در پهلوی کار و دریافت مزد صاحب یک کسب و پیشه هم شوند تا آینده کاری شان تضمین شود.

>>>   قلم بدستان خراسان طلب یعنی عاشقان و عارفان تاجیک پشتونیستهای متعصب هزاره ه های فرصت طلب خلاصه همه و همه ای انهاییکه تمام روز با نشر جعلیات و یا نشر مقالات تعصب گرای مذهبی زبانی و ملیتی و قومی در صدد افتراق بین مردم و ایجاد حس نفرت هستید لطفا مغز و چشمان تانرا باز و بکار بیاندازید و به این عکسها نگاه کنید و بیبینید که قربانیان فقر و فساد یعنی این اطفال از همه ای ملیت ها بوده و همه ای شان اواره گان جنگها و قربانیان سیاست های غارتگرانه ای اقتصادی دولت هستند .بسیاری از این اطفال شکار تروریزم فساد اخلاقی و صدها جرم دگر میشوند. هیچگاهی از همین مقاله نویسان که به نوشته های بسیار شان اشنا هستم چون گل امیری
عبدالحمید عطا صفوی خراسانی و اعظم سیستانی و دگر فرصت طلبان و نویسندگان سرمقاله ای نخوانده ام که مردم را به وحدت و همبستگی و مبارزه بر ضد فساد و احقاق حقوق اطفال بی سرپناه و شکم گرسنه دعوت کنند چنین روشنفکران و قلم بدستان بیشتر از یک مرواریدی که ابش ریخته و صد فی بیش نیست میباشند این اطفال ثروت معنوی و قوای بشری و نسل اینده ای افغانستان اند که اکثریت شان نفوس زیر سن هیجده کشور را تشکیل داده اند و باید بدون هیچ نوع تبعیضض به انها توجه شود.
به امید فردای روشن کودکان افغانستان و جهان
حنظله

>>>   دست اورد هاى 20 سال اشغال افغانستان و مزدوران امريكايى و غربى انها .

>>>   سوسياليسم خوب بود نسبت به كاپيتاليسم ... زندگي در سوسياليسم يكسان بود. كور ،كالي،دودي. ب،م از كابل

>>>   علت این همه بدبختی بی سوادی مردم است آنها اگر خود قادر به آموختن و درک حقیقت دین شوند این وضح سرو سامان بهتری پیدا میکند.
"چرا یک طفل هزاره دیده نمیشود" شاید علت آن رعایت و اشتراک بیشتر این مردم در اهدا زکات و خمس باشد.
آزاده

>>>   توطفل هزاره رانمی بینی به آن سه بچه که نشسته ویکی باولع خاص نان خالی را می خورد نگاه کن .
اصلا چه فرقی می کند ازکدام قوم است مهم این است که همه افغانستانی هستند.
خداوندا خودت به داد این ملت برس.
یک هم وطن غم گین.

>>>   محترم ازاده..
در کشوریکه بیشتر از چهل سال جنگ باشد حکومات فاسد حاکم بوده پول ثروت دولت به جیب چهار تا دزد بریزد مکاتب خیالی ساخته شود انفجارات وجنگها هزاران طفل را بی پدر ساخته و صدها هزار زن جوان را بیوه ساخته است ودر طی بیست سال اخیر بیشترین پول خارجیان در افغانستان سرازیر شده که بیشترین مقدار ان در بانکهای خارج گروه زحمتکشان پنجشیری شورای نظار و سایر تنظیمهای حاکم دیپوزیت شده است ایا انتظار زندگی جنت مانند را برای اطفال دارید؟
بعضی دوستان از اطفال هزاره یاد کره اند که در روی سرک اواره دیده نمیشوند فراموش نکنید که هزاره ها دو راه دارند اگر نتوانند در افغانستان برای شان کار دست و پا نکنند به ایران میروند و در انجا نیروی کار خویش را در استثمار ایرانیان میگذارند و حتی در مقاصد جنگی انها سهم میگیرند ....
اطفال سایر ملیتها نیز به کار های شاقه چون خشت زنی ولدنگ کاری و صد ها نوع کار که من و تو به اولاد خود روا نمیداریم مشغول اند ولی تعداد انها انقدر زیاد است که کار برای انها کمی میکند ولی برای یک طفل هزاره چنین نیست. هزاره ها از هفتاد سال بدینسو به کابل مهاجرتها را شروع کردند
و از همان ابتدا یک هدف داشتند و ان بدست گرفتن اقتصاد شهر کابل
و تا جاییکه شما میبینید اکثریت کار و تجارت و دکانداری و پرزه فروشی و سرای های لیلامی و غیره همه را چون قوم یهود بدست دارند بدین لحاظ طفل این قوم بیکار نمیماند و هم بیکار دیده نمیشود.ولی این اطفالی را که شما در عکسها میبینید اوار ه گان جنگها هستند که در اثر جنگ از هر جانب که است خانه و کشت و زراعت شانرا از دست داده اند مکاتب شان تخریب شده است
یتیم شده اند و ده مشکل دگر .به این خاطر ما نباید با طرحهای کودکانه گاهی تعدد اطفال را دلیل فقر بدانیم و یا گاهی این اطفال بدبخت را با اطفال هزاره مقایسه کنیم چنین طرز نظر نادرست و نا رواست.
جهانگیر

>>>   چهل و سه سال حکومت ظاهر شاه و پنجسال حکومت محمد داود و ده سال حاکمیت حزب دموکراتیک خلق افغانستان به استثنای دوره تره کی و حفیظ الله امین فرصت فوق العاده داشتند و از این فرصت حد اعظم سود را بردند و خود را در عمق اقتصاد شهر کابل داخل کردند.در این مدت بیشتر از نیم قرن هزاره ها با در نظر داشت حمایت سیستماتیک مقامات ذیربط ایرانی که چه باید بکنند مثلا در طی سالهای جنگ افغانستان در سالهای هشتاد رهبران شیعییزم افغانستان در تهران زندگی داشتند و تمام حرکات و فعالیت و پلانهای شان که در اینده در افغانستان چه باید بکنند طرح ریزی شده بود و هنوز هم این پروسه ادامه دارد.از این خاطر طفل هزاره اواره در روی جاده ها دیده نمیشود و همچنان تعداد زیاد از هزاره ها به گروه اسماعیلیه ارتباط دارند و این طبقه از طریق منابع مشخص شان طور منظم در همه عرصه ها کمک میشوند و امروز بیشترین مهاجر از افغانستان را هزاره های اسماعیلیه در امریکا کانادا و اروپا تشکیل میدهد.متاسفانه چنین همبستگی های قومی و ملیتی در بین پشتونها و تاجیکها وجود ندارد تا در شرایط خاص به کمک یکدگر و به خصوص اطفال بشتابند.البته حمایت از اطفال از وظایف دولت است اما کمک های گروهی قومی خیلی ها مهم است.

>>>   مجاهلین دالر به کف چه خوشبخت اندکه چیزی را بنام وجدان نمیشناسندورنه همه مرگ موش میخوردندوبه این زندگی ذلت بارشان خاتمه میدادند.
مظلوم

>>>   به سوال کننده محترم که چرا یک طفل هزاره دیده نمیشود؟؟؟
به نظرم شما می خواهید که عدالت را برقرار کنید
اگر اینطور است به بی شرف بگو که این نقطه از یادت رفته
...جنگ را عادلانه تقسیم کرد و به شمال کشاند
...شرف زندانیان قوم خود را به هر بهانه ی آزاد میکند تا عدالت را برقرار سازد چون از اقوام دیگر جنایت کار کمتر است در زندان هم کمتر بنا باید جنایت کاران آزاد شوند تا تعداد برابر و عدالت اوغانی برقرار شود
...شرف علم را عادلانه تقسیم کرد و داکتران سهمیه ایی تولید کرد
دنیا با تمام تجهیزات به کرونا حیرانن اما حکیم الوکوزی واکسین ساخته است ،
نمیدانم ...شرف چرا به سازمان ملل این واکسین ملی را معرفی نمیکند تولید وطن افتخار ملت
حسام الدین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است