پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۱    ۱۳۹۹/۳/۲۰ کد خبر: 163750 منبع: پرینت


پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند

پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند

پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند

پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند

پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند

پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند

پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند

پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند

پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند

پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند

پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند

پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند

پیشروی پاکستان از خط فرضی دیورند



کد (10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حصار کشی
پاکستان
کنر
عکس
نظرات بینندگان:

>>>   خوب پشتون های اافغانی سرمرز دفاع کنند اگرزورشان نرسیدماهم هستیم

>>>   کدام خط فرضی؟
تاکتیک پاکستان همان تاکتیک اسرائیل است.
دو قدم به پیش
یک قدم به عقب

>>>   چرا بزرگان لوی افغانستان طلب شاغلو و آغلو یون و کرزی و کروخیل و آرین و سایر شیران و ماده شیران درین مورد خاموش اند؟
آنانیکه مرز دیورند را به رسمیت نمی شناسند و مرز را در عالم خیال تا اتک میبرند و افغانان لر وبر را یکی میدانند؛ درین مورد چه جوابی دارند؟
وزارت قبایل ما چرا اقلا ابلاغیه ای در مورد صادر نمیکند و از خانان دوسره قبایلی پرسان نمیکند که: (دودی زما خوری او ..... ؟)
این چه رمز و رازیست که این ملت بدبخت بدون هیچ آگاهی در هفتاد سال گذشته قربانی این پالیسی شوم بوده٬ و تمامی هست و بود مادی و معنوی را درین قمار باخته٬ اما هنوز که هنوز هست از معمای دیورند آگاهی ندارد؟
آیا دولت ما واقعآ در طول این مدت با استفاده از ابزار دیورند حافظ منافع پشت پرده ای استخبارات پاکستان بوده و ملت را در تاریکی قرار داده است؟
وزارت خارجه ما چرا خاموش است؟
چرا هرباری که این موضوع از طرف چیز فهمان ما مطرح میشود راه گریز و استدلال بزرگان دولت این بوده که؛ قضیه دیورند به ملت مربوط است و زمان آن نرسیده است.
کدام ملت؟ و چه زمانی؟
آیا دولتی به اصطلاح برآمده از رای مردم مشروعیت ندارد واز ملت نمایندگی نمیکند؟
آیا شورای ملی ما نمایندگان منتخب ملت نیستند؟
اگر هدف ایشان از ملت رجوع به یک نهادی بنام لویه جرگه که همه مسایل بزرگ ملی به آن نهاد حواله میشود؛ و جلالتمآبان جناب کرزی و غنی که به هر بهانه ای توانستند چندین لویه جرگه را دایر کنند٬ چرا در چنیین موضوع مهم حیاتی کشور بی در و دروازه که حیات سیاسی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی - انکشافی و مهمتر از همه حتی بقای کشور و آبروی و حیثیت بین المللی ما به آن وابسته است لویه جرگه ای دایر نمیکنند؟
رمز این معما مگر در کجا نهفته است که؛ وقتی انسانان وطندوست این کشور از موضوع دیورند حرفی به میان می آورند برچسپ خاین ملی و نوکر پاکستان بودن به آنها زده میشود٬
اما کسانیکه سرحدات کشور را در قاب زرین تقدیم پاکستانی ها مینماید و از سر سپردگان و جاسوسان پاکستان حمایت و شکم سران و بزرگان پاکستانی را از پول بیت المال سیر میکنند ایشان( اصیل افغان بچیان ) نامیده میشوند؟
آیا به رسمیت نشناختن مرز دیورند و انتقال خط مرزی به (اتک) نزد این اصیل بچیان تعریف دیگری دارد که سایر باشندگان به آن آگاهی ندارند؟
مگر اتک دیگری در داخل قلمرو کشور و جود دارد که ما نمیدانیم؟ مثلا اتک تنگی ابریشم٬ اتک تنگی وغجان و یا اتک تنگی سیدان؟ که با رسیدن فوج پاکستان به این سرحدات معضله دیورند برای ابد حل و طرفداران لوی افغانستان و دوستان پاکستانی شان خوشحال؟
چرا در طول این مدتی که پاکستان دهها کیلومتر بداخل قلمرو ما پیشروی کرد و از سالها به اینطرف ولایت کنر زیر بمباردمان توپخانه پاکستان قرار دارد و سیم خار دار در داخل قلمرو کشور ما کشیده میشود این عالی جنابان خاموشی اختیار کرده اند؟
آیا کشتن جنرال عبدالرازق که با پیشروی پاکستانی ها در داخل قلمرو کشور مخالفت داشت ربطی به این توطیه دارد؟
لطفآ بزرگان لوی افغانستان به موضوع کمی روشنی اندازید تا حد اقل مارا از تاریکی نجات داده باشید.

>>>   پاکستان خوب کار کرده است ای کاش این کشور افغانستان از نقشه جغرافیا گم و گور شود یکجا خلاص میشویم

>>>   این ساحه ها و منطقه های را که شما بالای آن ادعا دارید از خود زنده جان و باشنده ها دارند، و آنها خود خودشان را به افتخار پاکستانی میگویند به دولت پاکستان مالیه میدهند و به خوشی برای آن خدمت نظامی و ملکی میکنند و به آن افتخار هم میکنند.
حال شما چه آمدید از هوا گز میکنید و لاف میزنید و معلوم نیست چه خواب دیده اید.
بخی لوده که صبح شده که حال در جریان گرفتن دیورند باز هم کدام خرابی نکنی.

>>>   دیورند و دیورند بازی فقط مصرف داخلی دارد، آنهم جهت سود جوئی های سیاسی بر مبنای قومیت۰ اکثریت این سیاستمدران به اصطلاح ملی گرا پشتون وقتی به پاکستان به آن مناطق مورد مناقشه شان میروند در این ارتباط مانند موش خاموش میمانند، وگرنه همان برادران همتبار پختون پاکستانی خودشان جگر ایشان را از راه پاهین برایشان خواهد کشید، و حاجت به پنجابی ها اصلاً نیست۰ برو برادر کدام جائی دیگر لاف بزن۰
دیورند را قبول ندارم۰۰۰ ههههههههههه

>>>   عجیب غول و بی منطق مردمی هستند این اوغان ها، مخوصن آن لر و بر خواهان۰ از یک طرف از پاکستان توقع دارند در امور داخلی شان مداخله نکند، مخالفین دولت کابل را حمایت نکند، و در ترانزیت و تجارت با اوغانستان همکاری کند، و از طرف دیگر خود شان بر نیم خاک پاکستان ادعای ملکیت دارند و میخواهند آن قسمت های را که تِر نیکه شان به انگلیس فروخته بود دوباره بزور از پاکستان بگیرند۰ خر هم از همین غول ها کرده بهتر عقل و منطق خواهد داشت۰ حتا خود مردم های همان قسمت های فروخته شده دیگر نمی خواهند با اوغانستان باشند و با پاکستان آرام و آباد هستند، و با افتخار به پاکستان خدمت میکنند لیکن هنوز هم این خر ها هر چهار پای را در یک موزه نموده اند و ادعای ارضی دارند۰ از یک سو میگویند دیورند نه منو و از سوی دیگر از سیاست پاکستان در مقابل خودشان گله دارند۰ مفت خو مردم به این ها غول نگفته اند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است