ایزدیار: سفرهای خلیلزاد دور باطل است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۹    ۱۳۹۹/۳/۲۰ کد خبر: 163738 منبع: پرینت

«محمدعلم ایزدیار» معاون اول مجلس سنا در جلسه عمومی این مجلس سفرهای منطقه‌ای «زلمی خلیلزاد» را دور باطل خواند که تاثیری بر روند صلح افغانستان ندارد. وی با اشاره به آزادی بیش از 2 هزار و 700 نفر از زندانیان طالبان گفت که روند آزادی طالبان این گروه را تقویت کرده است.

ایزدیار همچنین اظهارداشت که آمریکا بدون توافق مردم افغانستان با آزادی 5 هزار زندانی طالبان موافقت کرده است، با این حال، مردم و دولت این کشور در صورتی با آن موافق هستند که طالبان خشونت‌ها را کاهش دهند.
به گزارش «جمهور»، معاون اول سنا از خلیلزاد خواست تا برای کشاندن طالبان به میز مذاکره به این گروه فشار لازم را وارد کند زیرا روند صلح در صورت ادامه خشونت‌ها معنی ندارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
گفتگو
نظرات بینندگان:

>>>   حالا اشرف غنی دولت خود را نه از جانب تاجک ها و نه هزاره ها و نه هم ازبک ها در خطر میبیند،بلکه صرف از طرف طالبان و پشتون ها در خطر میبیند.
بنأ روحیه ضد طالبانی در دولت تقویه میشود و اکثر چوکی ها به تاجک ها و هزاره ها و ازبک ها داده میشود.
اما اگر باز تاجک و هزاره و ازبک در فکر تشکیلات جدید برضد دولت،مثل دوران عطا محمد تور و دوستم و محقق و عبدالله و غیره شوند،باز بنام حملات طالبان و داعش برضد شان حملات صورت میگیرد.
اما به این معنی نیست که جنگ در افغانستان ختم میشود.
بلکه کمک های جهانی به افغانستان صرف در موجودیت جنگ امکان پذیر است و دولت این را میفهمد و از همین خاطر به جنگ با طالبان نیز ادامه میدهد.
پاکستان نیز میداند که کمک کشور های عربی،صرف در صورت جنگ طالبان در افغانستان امکان پذیر است.
بنأ جنگ در افغانستان منبع در آمد افغانستان و پاکستان ودایران و باقی کشور های منطقه است.
یک افغانستان بدون کمک مالی امریکا و جامعه جهانی، صرف بار دوش کشور های منطقه خواهد بود.

>>>   اغای خلیل زاد خودش عامل بوجود آوردن طلبان است شخص خلیل زاد رهبری طلبان را به عده دارد دریک نمایشنامه یک نفر رول دونفر را انجام میداد یک بار در یک طرف جوکی قرار می گرفت و بار دیگر طرف مقابل قرار می گرفت امروز هم آغای خلیل زاد ریس طلبان است وهم سایه سر اشرف غنی است این نمایش تئاتر را به تنهای خود نمایش میدهد . مردم خاموش افغانستان در مسلخ زندانی کردن که به نوبت قربانی کنند .مردم که اراده نداشته باشد روز حال شان از این هم بدتر میشود. جالب این است که هنوز آقای ایزد یار صاحب بالای این شخص حساب میکند قضیه معلوم است نا بودی افغانستان است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است