همایون قیومی متهم به اختلاس 2.2 میلیون دالر
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۹    ۱۳۹۹/۳/۱۹ کد خبر: 163710 منبع: پرینت

وزیر پیشین مالیه و دو مقام بلند پایه برحال حکومت متهم به 2.2 میلیون دالر اختلاس به دادستانی معرفی شده اند.

به گزارش کابل نیوز، همایون قیومی وزیر پیشین مالیه، الهام عمر هوتکی رییس اداره تدارکات و زکریا بارکزی قنسول افغانستان در استانبول، متهم به اختلاس در خرید زمین برای قنسولگری افغانستان در شهر استانبول ترکیه به ارزش 2.2 میلیون دالر می‌باشند.
این سه مقام بلند‌پایه حکومتی به دادستانی معرفی شدند.

چندی پیش نیز همایون قیومی مشاور بلند پایه اشرف غنی بخاطر دریافت حقوق 250 هزار دالری از یک نهاد خارجی از سوی مجلس سنا معرفی شد.
رییس کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا، دریافت حقوق سالانۀ 250 دالری را از یک انستیتوت خارجی، خیانت ملی اعلام کرد.

کد (9)
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
همایون قیومی
اختلاس
نظرات بینندگان:

>>>   اینها همه ساختگی هستند.
آنها صد ها میلیون دالر را خورد و برد میکنند و بعداً یک دوسیه ساختگی خود شان برای خودشان جور میکنند و به یک نفر وظیفه میدهند که موضوع را به سارنوالی اطلاع دهد و دوسبه نیز قسمی ساخته میشود که در اًن هیچ نوع کار غیر قانونی وجود نداشته باشد و در نتیجه از محکمه برائت بگیرند و در آینده نیز اگر برضد آنها دعوی اختلاس صورت بگیرد،سارنوالی بگوید که باز چرا علیه این بیچاره های بیگناه دعوی احتلاس میکنید؟

>>>   دزدی کرد و رفت
غنی باید به جایش محکمه شود.

>>>   این صرفاٌ یک قلم اختلاس است اگر جستجو و تحقیق شود ملیون های دیگر اختلاس گردیده است وای بر حال ما که ملیون ها بیچاره فقط نان خشک برای خوردن ندارند و حکومت عمری در کشور حاکم است ؟؟؟؟ قهر خدا و رسول آن بر شما نا انسانها باد.

>>>   ریس دادستانی اقای حمیدی در مقابل دیگر مجرمین مختلس و فساد پیشه مربوط به ارگ کی درست و قانونی عمل کرده که در مقابل همایون قیومی دزد فساد پیشه مشاور خاص و رفیق خاص و راز دار غنی رسیدگی قانونی را انجام دهد اقای حمیدی به اشاره چشم اشرف غنی در حرکت است نه مثل یک دادستانی کل ازاد و مستقل هر انچه غنی خواستش باشد اقای حمیدی و هم اقای حلیم ریس دادگاه عالی انرا عملی میکنندنه اینکه قانون و عدالت را بالای چنین اشخاص وابسته به ارگ هیچگاهی عملی نکرده و نمیکنند و حتی از بررسی قضیه عاجز اند چه رسد به بررسی قانونی و تطبیق عدالت بر چنین مجرمین وابسته به ارگ .

>>>   Homaira Omar
وزیر مالیه سابق همایون قیومی؛ رئيس اداره ملی تدارکات الهام عمر هوتکی و قونسل افغانستان در استانبول ذکریا بارکزی؛ به دلیل اختلاس (۲.۲ ) میلیون دالر که برای خرید زمین قنسلگری افغانستان در شهر استانبول ترکیه تخصیص داده شد بود به لوی څارنوالی معرفی گردیده اند .

همایون قیومی که بارها متهم به دزدی و غارت دارایی دولت گردیده بود و ممنوع الخروج هم بود اما از طرف مغز متفکر رها و به خانه اصلی اش که امریکا است عودت نمود.
باید گفت که دوسیه های این دزدی هم به زودی زیر انبار خاک مفقود میشود .

>>>   از قوم خاص است هیچ گپ نیست. اگر از اقوام دیگر باشد حتما باید در پل چرخی بمیرد.

>>>   بزرگترین فاشیست و مافیا اشرف غنی فاشیست است

>>>   غنی باید محکمه شود.

>>>   هموطنان، اشرف غني، خليلزاد، احدي، قيومي، جلالي وغيره كساني هستند كه در سالهاي شصت ميلادي به امريكا برده شدند وآماده رهبري آينده افغانستان شدند. اينها نه كدام تعهدي براي اسلام عزيز دارند و نه هم به وطن. اينها فقط و فقط براي تطبيق پروژه هاي باداران شان به اين مقامات رسيدند. همچنان كسانيكه در طول چهل سال اخير به حيث رهبر بروز كردند، از اسلام استفاده ابزاري نموده خودرا به موقف و زراندوزي رساندند. اينها هم حكمفرمان باداران هستند. در كجائ اسلام دزدي، غصب ، قتل و غيره كإرهاي نا جايز آمده . يكي در قصر زندگي ميكند و سه صد نَفَر امنيتش را گرفته اند واز پول خيرات عيش و نوش ميكند و هنوز كه هنوز است تبليغات انتحاري بنام استشهادي ميكند. ديگرش كه روزانه ده ها مرتبه در تلويزيون ظاهر شده و تبليغ تعهد مجدد ميكند. از او پرسيده شود كه وقتي از زندان راه شد وراهي پاكستان شد، چند افغاني به جيب داشت و چقدر سرمايه. حالا چشم بد دور صاحب تقريبن تمام پغمان و أرغنده و حتي مالك خانه هاي عربها شده است كه در زمان حكومت رباني در كابل خريده بودند.

>>>   از قوم خاص است، همینکه انتحار تریاک ویا تقلب های لاری بست کند بابا یا اتل میشود، دزد و اختلاس خو برایشان کاملا آزاد و روا است و هیچ مشکلی نیست.

>>>   غین شان را کسی گرفته نمی تواند چراکه اشرف غنی مافیای آنعده ازامریکائی هاست که درغرب سک شوئی میکنند آنهارا ازآنجا اورده درپوست های بلند مقرر میکنوقتیکه جیب های خود را پرکردند دوباره به غارهای خود گریز میکنند .
خاکسار
کارمند یکی از ادارات دولتی .

>>>   همو یکی دگیش بود بنام سرگین یا سرگند، او کجا است که از پول دولت زن گرفته بود و معاش دولتی هم برای زنش تعیین کرده بود۰ مستر سرگین هر وقت دلش میشد هلیکوپتر دولتی را گرفته با زن دولتی برای تفریح و بنام بازدید از کدام پروژه طرف نورستان میرفت۰ حال همو رفیقک غنی کوچی کجا است؟ هنوز هم است یا مثل همایون قیومی او هم گریخته پس به امریکا؟

>>>   امریکا پناهگاه امن برای مافیای افغانستان دروازه بخشش گناهان شان دست خالی می آیند و جیب پر برمیگردند . نه از آه یتیمان می هراسند و نه از وجدان خود میشرمند . کشتن از مافیا و آماده سازی صلاح از امریکا . خود فروشان ؛خود سازان ؛خودخواهان ؛ همه و همه در ترازو امریکا وزن میشوند هر که جنایت بیشتر داشت مکافات زیاد تر بریش هزینه میشود هر که به اندازه وزن خود سود بر میدارد اما فرهنگ فتل ؛گرسنگی بی حیایی ؛جنایت ؛ افراطیت ؛ تبعیض ؛نسل کشی . بیسوادی ؛بی اعتمادی و صد ها جنایت پت و پیدا را برای یک قرن دیگر در افغانستان نهادینه میسازند . تاریخ را هم سیاه و سیاه تر . خداوند همه کسانی را که برای خرابی کشور ما آستین بر زده به مرض کرونا مبتلا سازد و چنان برایش جزای سخت دهد تا خودش برای مردن اعتراف کند که زجر کدام عصیان خود را میکشد ناگفته نباید گذاشت وقت که از چوکی دور شدند تاریخ را هم دست کاری کرده به نفر بعدی خود تحویل میدهند

>>>   Ekramuddin Khurasani
جالب است
‏یازنه سالاری!
‏"نادر نادری یازنه سلام رحیمی است، سلام رحیمی یازنه چخانسوری، چخانسوری یازنه فضلی و فضلی یازنه حمدالله محب"
‏جامعه مدنی باید در مورد حکومت خانوادگی (حکومت یازنه ها) به روشنگری اذهان عامه بپردازند
‏مردم متوجه این مسأله نیستند که یک خانواده حق همه مردم را سلب کرده است.”
هورخش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است