آیا گوساله پرواز می کند؟
افغان ها در نقش یک تازی شکاری برای باداران خارجی شان اند و بهترین تازی در میدان تازی جنگی یاغیستان (افغانستان) قهرمانانه عمل نموده و عمل می نمایند! 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۳۹۹/۳/۱۴ کد خبر: 163645 منبع: پرینت

تاریخ گوساله ثابت ساخته که گوساله پرواز نمی تواند.
شماری این سوال را مطرح می سازند که مطالعه تاریخ افغانستان چه فایده دارد؟ چرا بجای ضیاع وقت و مطالعه احمدشاه ابدالی، موسس افغانستان، و اولاده وی، و دوران بارکزایی ها .... بحیث تاریخ افغانستان، ما سر مسایل روز بحث نکنیم تا راه بیرون کشیدن افغان ها را از لجنزار افغانستان بیابیم؟

پاسخ باین سوال در یک جمله:
افغان ها در طول تاریخ خویش برای مدنیت و خدمت و صلح کار نکرده است. افغان ها در سطح رهبری خویش بسویه غنی غلزی معنی و مفهوم صلح را نمی فهمند. وقتی از غنی غلزی سوال می گردد آیا طالبان دوست یا دشمن وی است؟ وی این سوال را پاسخ داده نمی تواند زیرا وی معنی و مفهوم این پدیده ها را نمی فهمد.

علیرغم تمام سختی هایی که قشون سرخ (۱۹۷۹-۱۹۸۹م) در قرا و قصبات افغانستان مواجه بودند ولی سربازان روسی در راه ایفای رسالت انترناسیونالیستی شان هر گز مایوس نمی گشتند. این سربازان سعی بلیغ بخرج می دادند که براستی مردم عادی افغانستان را کمک شوند. سربازان شوروی خدمات اولیه از قبیل دوا، مواد خوراکی و پوشاک را بطور مجانی برای نیازمندان عرضه می کردند و این مردم اطرافی را تشویق می کردند که بجای بغاوت به تحریک بیگانگان زیر نام جهاد، زیر پرچم حکومت مرکزی خود را تنظیم نمایند.

قرار گزارش تاس، خبرگزاری رسمی شوروی، شوروی ها طی نه سال اشغال افغانستان، بیش از هشتاد مکتب، بیست و پنج شفاخانه، بیست و شش کودکستان، سی و پنج مسجد و ۳۲۵ خانه رهایشی برای ساکنین این کشور اعمار کردند. صدها کیلومتر شبکه های آبرسانی را اعمار کردند. این کارها شامل دها پروژه های زیر بنایی طویل المدت نمی شد که از طرف شوروی ها در افغانستان زیر کار بودند.

رسالت مشابه را امریکا ۲۵ سال بعد از خروج قشون سرخ در افغانستان بدوش گرفتند. امریکا در بخش های رفورم سیاسی، توسعه اقتصادی، پروژه های زیر بنایی و آموزش و پرورش سرمایه گزاری کردند. اما بحیث یک واقعیت، مصارف شوروی و امریکا در بخش نظامی برای کشت و خون با مصارف یاد شده در بخش رفاه اجتماعی قابل مقایسه نبود.

نود و چهار در صد مصارف شوروی در بخش نظامی بود. مصارف رفاهی شوروی صرف شش در صد بود. قرار گزارش مرکز تحقیقاتی کنگره امریکا، بین سال های ۲۰۰۱-۲۰۰۹، امریکا ۹ر۱۸۷ هزار ملیون دالر در افغانستان مصرف کرد. از جمله ۱۷۵ هزار ملیون دالر مصارف نظامی و صرف ۹ر۱۲ هزار ملیون دالر در بخش های دیپلماسی و کمک برای رفاه اجتماعی مصرف شد. بشکل مقایسوی، مصارف شوروی و امریکا در دوران اشغال افغانستان فیصدی مشابه است.

امروز بدون مطالعه تاریخ افغانستان، اکثریت مطلق مردم جاهل افغانستان زمامداری دوران خاندان نادر مشهور به نادر قرآن خور (۱۹۲۹-۱۹۷۸م) را دوران صلح و آرامی افغانستان قلمداد می کنند بی خبر از آنکه در آن دوران در افغانستان نظم و قانون نبود. این خانواده اداره قرا و قصبات افغانستان را در اختیار خان ها، ارباب ها، ملک ها و ملاهای قریه قرار می داد. یک خان تا وقتی زمامداری این خاندان را مورد سوال قرار نمی داد، وی در حصه اجراات خویش در مورد مردم زیر سلطه اش اختیار عام و تام داشت. این خان می توانست مردم را دره بزنند، زنان را سنگسار کنند ..... حکومت کابل خود را در این کارها دخیل نمی ساخت.

روس ها با راه اندازی کودتای ۱۹۷۸م و تحمیل نور محمد ترکی در راس حکومت پوشالی نظم برقرار شده دوران خاندان نادر را موفقانه برهم زد و خلای قدرت ایجاد کرد که این خلا را توسط اعضای حزب دموکراتیک خلق افغانستان پر نتوانستند. گروهی بنام مجاهدین با کمک فعال حامیان خارجی شان این خلا را پر کرد. امریکایی ها در سال ۲۰۰۱م طالبان را در افغانستان سرنگون ساختند ولی با سرنگونی طالبان خلای قدرت ایجاد گشت که نتوانستند این خلا را توسط پشک شوی ها و سگ شوی های خویش پر سازند و زمینه بازگشت طالبان را مساعد ساخت!

در طول این مدت ها، افغان ها از خلقی و پرچمی گرفته تا طالبان تروریست خود را قهرمان جنگ ثابت ساختند ولی مرد صلح و خدمت نیستند. طالبان تروریست که بین سال های ۱۹۹۶-۲۰۰۱م قسمت اعظم افغانستان را در کنترول خویش در آوردند، یک قدم در راه ارایه خدمات اولیه برای مردم بحیث مسوولیت درجه یک حکومت مسوول برداشته نتوانستند.

تاریخ افغان ها تاریخ خشونت قبیلوی و نوکری درخدمت خارجی ها است. سدوزایی ها برهبری شاه شجاع تا توانستند افغانستان را در رقابت با بارکزایی ها در خون و آتش غلطاندند. بعد از پایان بخیر بارکزایی ها در سال ۱۹۷۸، افغانستان در خصومت پرچمی ها و خلقی ها زیر نظارت شوروی سوخت. بعد از روی کار آمدن مجاهدین مرداری ها نیاز به تشریح نیست. امروز غنی غلزی بحیث نماد قبیله غلزی در رقابت با عبدالله عبدالله هایبرید زیر نظارت امریکا افغانستان را بدور دایره خبیثه شیطانی می چرخانند.

افغان ها در نقش یک تازی بهترین سگ شکاری برای باداران خارجی شان اند و بهترین تازی در میدان تازی جنگی یاغیستان (افغانستان) قهرمانانه عمل نموده و عمل می نمایند!

عبدالحمید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان
تاریخ
نظرات بینندگان:

>>>   Pamir Jutt
#تصفیه نژادی ، مذهبی ، زبانی ، قومی ،
کوچ اجباری و هدفمند در طول تاریخ در همه نقاط دنیا یکسان و با یک فارمول اجرا نشده است....
بعضی مرکب صفت ها هنوز بدین باور هستند ، که # گل مامد مهمند، نادر غدار، حفیظ الله امین.... دیگر تکرار نمی شود
بی خبر از اینکه کرزی، اشرف غنی، عوالله
سیاف، گلبدین، و بسته اطرافیان اشرف غنی و کرزی با همکاری #استعمار کار های انجام بدهند که ، همه تان بزیارت نادر غدار، حفیظ الله امین و
گل مامد مهمند بروید و برایشان دعایی بی گناهی ادا کنید!
هنوز سر شب است!!!!

>>>   افغان‌ها قهرمانان و ‌مدافعان اصلی اسلام و داکتران متخصص برای تداوی دشمنان اسلام و منافقین است بلخصوص منافقین کولی که انها از‌جمله بی حیثیت ترین مردم است که بدون خود فروشی دیگر به هیچ چیزی باور ندارند و قتیکه احمد شاهابدالی قهرمان ایران را فتح کرد دید که در انجا بدون لواطت و تن فروشی دیگر هیچ چیزی وجود ندارد به همه ایشان لعنت فرستاده و دوباره به سر زمین سربلند خود افغانستان آمد ولی منافقین فهمید یگانه راه که مردم قهرمان افغانستان را می‌توان ضعیف ساخت باید در انجا جوانان انها را به بیراهه کشید و همان بود که به هزاران کولی را به افغانستان فرستاد و در تمام دشت‌های افغانستان خیمه پا برجا کرد و به فحشا شروع نموند ولی خوشبختانه که مدافعان اسلام باین عمل نجس شان بی راه نشد ولی انها این تن فروشی را کسب خود اختیار کرد واز نسل به نسل دیگر تسلیم دادند و به میلیون ها نامشروع به دنیا آمد که یکی انها عبدالحمید نامشروع است که در اول به اروپا رفته به عسویت برگشت و دوم همان کسب پدری خود را در آنجا شروع کرد و چراغ سرخ را بالای دروازه خود آویزان کرده است

>>>   البته؛ نه به اون شوریه شور و نه به اون بی نمکی.

>>>   این گروهی از رهبران شورای نظار تاجکتبارهای خودمان بود که با گرفتن دالر از بیگانه ها دعوت کردن که داخل کشور شوند و وطن را فروختن ،وطنفروش قوم نمیشناسد و هرکس از هر قوم میشه بفروش وطن با اخذ امتیاز و پول دست زند ، بهترین وطنپرستها در تاجک و در پشتون و ازبکها داریم و برعکس ان وطنفروشان را ، این بی انصافی است که شما یک قوم را متهم کرده اید، من تاجکم و برخلاف نظریات پوچ و تفرقه افگنانه شما، بگزار اقوام برادر باهم متحد باشند ،
تخاری

>>>   لشکر زمینی امریکا:
توبه بکشید قبل ازانکه دیر شود و نفس ها تا گلون برسد. شماها نظام اسلامی شرعی را که صلح وامنیت سرومال مردم را حفظ کرده بود از بین بردید. و امریکا را داخل کشور ساختید.
هکذا شماها شوروی ها را از راه شمال داخل کشور ساختید و سپس جناب آقای احمدشاه مسعود ربانی با کمک شوروی افتخار ویرانی کابل و قتل کماکان 150.000 افغان را زمان اقتدارش بدست آورد. درحالیکه کلاه مجاهد را به سرکرده بود وهیچ کاری برای حاکمیت قران در کشور نکرد.
افغانان در کشور صلح می آرند وخاینین کشور را به بیگانه گان تسلیم و صلح را از بین میبرند.

>>>   گاو اگر پرواز کرد
گوساله هم از پشت اوست

>>>   هر تجاوز گر که بوده یک اوغان حتمن پیدا شده تا نوکری او را کند۰ از انگلیس گرفته تا روس تا پاکستان تا امریکا هر کدام در بین این مادرفروش ها صد ها شاه شجاع و عبدالرحمن و کرزی و احمدزی و بقیه دارند۰

>>>   آنچه نوشته اید بیانگر واقعیت تلخ تاریخ محدوده ای جغرافیایی بنام افغانستان هست.
در کشوری که وقتی روسای جمهورش به نام «« دفاع از تمامیت ارضی و منافع ملی و صیانت و حمایت از ساکنانش..»» سوگند یاد میکند؛ می بینیم که در عوض دفاع از تمامیت ارضی که تعریفش همان سرحداتش باشد! خود جنابعالی قرآن خور آن تمامیت ارضی را برسمیت نمی شناسد؛
وقتی سوگند به منافع ملی کشور میخورد٬ می بینیم که به عوض دفاع از منافع ملی خودرا در بدل سرسپردگی٬ حامی منافع دشمنان کشورش میسازد؛
هکذا به عوض صیانت جان و مال و ناموس مردمش سبب کشتار و قتل عام آنها شده و کشور را به کشتارگاه منافع بیگانگان مبدل میسازد.
وقتی رهبران کشوری ازامیران تا شاهان و روسای جمهورش در طول سیصد سال سرنوشت ملیونی باشندگانش را به چند ارباب و خان بیسواد و بی فرهنگ ریش قرمزی و نصوار به دهان قبایلی سپرده واز ساکنانش رعیت (گوسفند) میسازد؛ وقتی رهبران کشوری بجای تعویض زراعت سنتی با راه اندازی پروژه های عصری و پیشرفته زراعتی و اسکان کوچیان٬ این غولان بیابان را بمزارع کوچک و محدود دهقانان مظلوم با حمل سلاح های گرم رهنمود میشود تا همه کشت و کار و هست و بود خانواده بی بضاعت دهقان پایمال اشتران و مواشی شده و خود ساکنان محل را ذبح کنند؛
زمانی می بینیم که رهبران کشوری برای تعیین پلانها و پالیسی ها و ستراتیژی های نهایت بغرنج انکشافی و پیشبرد امور فنی و تخنیکی و راه اندازی پروژه های عام المنفعه به عوض مشوره با متخصصین و اهل فن از بزرگان (سپین ژیری) بیخرد و جاهل و بیسواد قوم و قبیله دعوت به عمل میآورد تا شتران را پشت دیوارهای ارگ بسته٬ در دسترخوان خان بزرگ اشتراک نموده و از نظریات صایب و فنی و تخصصی خویش رهبر را مفتخر سازند؛ دیگر چگونه آرزوی پیشرفت و تحول و صلح و آرامش و ملت سازی را از اینان کرد.
اینکه نوشته اید افغانها در نقش تازی شکاری تاریخ ساز اند٬ از یک واقعیت عینی پرده برداشته اید.
داستانی از تجربه تلخ زندگی خود را حکایت میکنم؛ شاید هم این تجربه ای منحصر به فردم نباشد٬ چه بسیاری افغانستانی هایی که در دهه های شصت وهفتاد و هشتاد میلادی برای تحصیل به امریکا رفته اند ممکن است با این سرگذشت مواجه شده باشند.
داستان ازینقرار است که؛ در سالهای نوزده هفتاد میلادی با استفاده از یک بورس تحصیلی به امریکا رفته بودم.
مختصر اینکه مهمان یک فامیل امریکایی بودم. قبل از صرف طعام برای رضایت خاطرم میزبان برای اثبات این که تا چه حد به کشورم آشناست؛ کتابی آورد به نام « کاروان » و عکسی آورد از یک تازی شکاری بنام «افغان».
تمام شناختش از افغانستان همین بود و بس ؛ و شناخت من هم ازان فامیل همین گونه شد و بس.
تازی بنام «افغان» خود عیان است و نه حاجت به بیان؛ اما کتاب کاروان را آنانیکه خوانده اند از محتویاتش به خوبی آگاه اند و کسانی هم علاقمند محتویاتش باشتند باید به آن کتاب سری بزنند.....

>>>   این به اصطلاح " افغان‌ها قهرمانان و ‌مدافعان اصلی اسلام و داکتران متخصص برای تداوی دشمنان اسلام و منافقین " بروند کوته های هیرا مندوی پاکستان را از وجود خور های لر و بر خود پاک کنند بعد بیایند اینجا به بقیه توهین کنند۰

>>>   آری پرواز میتواند کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است