شکستگی سیاست و شکسته شدن قرنطین
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۹    ۱۳۹۹/۳/۱۳ کد خبر: 163627 منبع: پرینت

دولت غنی عزم مبارزه با کرونا را از اول نداشت. قرنطین دوماهه برای جلوگیری از هرج و مرج و اغتشاشِ ناشی از اختلافات سیاسی تیم ثبات با تیم متقلب دولت ساز بود. قرنطین هم هیچ سودی نبخشید، زیرا از اول زیاد مراعات نشد و حالا که عملا شکسته شده است. قرنطین فقط باعث شد که بازار کلاه برداری، سوء استفاده، رشوه خواری و اختلاس گرم تر شود و کمک های بشر دوستانه جامعه جهانی تاراج گردد.

از روزهای اول معلوم بود، که کرونا در افغانستان بیداد خواهد کرد و هیچ مرجعی انگیزه و توان مبارزه با این پدیده را ندارد. دولت افغانستان با کدام مدیریت و امکانات می تواند، با کرونا مبارزه کند؟ مدیریت این دولت در دست مافیا و چپاولگران است و امکانات اش نسبت به دیگر کشورها در حد صفر و هیچ. مردم باید خودشان احتیاط بکنند و افراد مریض، پیر و ناتوان را که خطر ابتلا به کرونا را زیاد تر دارند به جاهای امن تر و گوشه تر بفرستند همچنان با مراعات نکته های بهداشتی همه از احتیاط کار بگیرند زیرا هیچ راه دیگری وجود ندارد.

کرونا یک مرض فصلی و زود گذر نیست، که قرنطین جواب بدهد این مرض تا کشف واکسین اش با بشر است و معلوم نیست که چند ماه و چند سال بعد واکسین قوی برای این مرض کشف خواهد شد و در اختیار همگان و همه کشورها قرار خواهد گرفت. فرض کنید دوماه دیگر در کابل قرنطین پیاده شود آیا گرسنگی بیش از نصف مردم را بیشتر از کرونا از پا در نخواهد آورد؟ اساسا در کشوری و شهری مثل افغانستان و کابل، قرنطین زیاد جواب نمی دهد زیرا ازدحام افراد در خانه ها و کوچه ها چنان زیاد است که عملا قرنطین به شکل درست آن ممکن نیست. در اروپا و آمریکا و دیگر کشور های توسعه یافته، قرنطین جواب می دهد زیرا در این کشورها هر فرد در یک اتاق و منزل زندگی می کند و تصادم افراد در روزهای قرنتین بسیار کم اتفاق می افتد.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قرنطین
سیاست
نظرات بینندگان:

>>>   روز قیام عمومی علیه دولت ع وغ باید معلوم شود همه مردم باید ارگ را معارضه نموده وغ را دوباره به کشور بایش نزد پرش و دخترش به امریکا فرستاده شود تا اینکه مردم افعانستان دم خوش بزنند از وقتیکه همین یهودی در قدرت آمده مردم افعانستان هچ روز خوبی را ندید چون ایمان همین ادم ضعیف است

>>>   روز دفن جنازه داکتر صاحب نیازی شهید روز قیام است.
یا هوووووود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است