چرایی عدم حمایت حزب جمعیت اسلامی از عبدالله
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۹/۳/۱۳ کد خبر: 163620 منبع: پرینت

سرپرست حزب جمعیت اسلامی در کنفرانس ویدیویی با کاردار سفارت آمریکا در کابل درباره چرایی عدم حمایتش از توافق سیاسی «اشرف غنی» و «عبدالله» گفتگو کرد.
به گزارش تسنیم، «صلاح‌الدین ربانی» سرپرست حزب جمعیت اسلامی در کنفرانس ویدیویی با «راس ویلسون» کاردار سفارت آمریکا در کابل درباره وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و نیز دلایل عدم حمایت حزب جمعیت اسلامی از توافق سیاسی «عبدالله عبدالله» با «اشرف غنی» گفتگو کرد.
ربانی در این ویدیو کنفرانس همچنین موضوع عدم معرفی رسمی هیچ فردی به نمایندگی از جمعیت اسلامی در تیم دولتی مذاکره کننده با طالبان مطرح شد.

این در حالی است که عبدالله روز شنبه 10 جوزا از معرفی نماینده حزب جمعیت اسلامی در تیم مذاکره کننده دولت با طالبان سخن گفت که این اظهارات توسط این حزب تکذیب شد.
حزب جمعیت اسلامی در بیانیه‌ای تصریح کرد: «تاکنون به نمایندگی از این حزب، هیچ فردی به صورت رسمی در هیچ چارچوبی برای مذاکره با طالبان معرفی نشده و هرگاه گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان آغاز شود، جمعیت اسلامی افغانستان در مورد گزینش و معرفی نمایندگان خویش به هدف ورود در روند «گفت‌وگوهای فراگیر ملی صلح» و همچنان مذاکره ‌با طالبان و سایر طرف‌ها، تصمیم خواهد گرفت».

این حزب در بیانیه‌ای می‌گوید که از تلاش‌های صادقانه جهانی برای تأمین صلح عادلانه و پایدار استقبال می‌کند اما تاکید می‌کند که «صلح عادلانه و پایدار در افغانستان، نخست با شکل گیری اجماع ملی میان همه نیروهای مؤثر و سپس آغاز گفتگوهای مستقیم با طالبان در چارچوب «گفتگوهای فراگیر ملی صلح» میسر است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ربانی
حزب جمعیت
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   صلاح الدین ربانی و جنرال دوستم مراسم عزاداری از دست دادن چوکی های وزارت خارجه و معاونیت اول ریاست جمهوری خویش را در ولایت بدخشان و ولایت جوزجان میگیرند.
از دوستان و همرزمان خویش خواهش میکنند تا درین مراسم اشتراک کنند.

>>>   محفل عزاداري با اجراي قرسك پنجشيري كه از طرف گروپ هنري ريش سفيدان بازارك پنجشير وگروپ هنري بازگل بدخشي وهمچنان اكه فيروز قندزي به پايان رسيد . ب،م

>>>   آیا هیچ کسی دیگری را در بین خود شایسته نمی دیدید که سه بار عبدالله هوتک را پیش کردید؟
خود کرده را درمان نیست۰
باید آموخت چگونه اعتماد به خود داشته باشید و شجاعت را از دوکتور پدرام بیاموزید۰
پدرام حرف های را مطرح میکند که شما شهامت یاد کردن آنها را حتا در زیر لهاف های تان ندارید۰
بروید از خود گله کنید نه از عبدالله هوتک۰ عبدالله هوتک کارش را بخوبی انجام داده و میدهد؛ شما خود باید بیدار شوید۰

>>>   بعد از مسعود و رباني چيزي در جمعيت باقي نمانده .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است