غنی پس از گفتگو با روحانی با پمپیو صحبت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۳۹۹/۳/۱۳ کد خبر: 163617 منبع: پرینت

محمداشرف غنی، عصر روز دوشنبه، دوازدهم جوزا، با مایک پمپیو وزیر امور خارجه امریکا در مورد گام‌های بعدی روند صلح افغانستان گفتگو کرد.
طبق اعلام ارگ ریاست جمهوری، در این نشست «در خصوص صلح، گام‌های بعدی در راستای صلح از جمله رهایی زندانیان، تحلیل و مکان مذاکرات و سایر اقدامات مربوط به صلح» گفتگو شده است.
این گفتگو از طریق «ویدیو کنفرانس» انجام شده و در آن علاوه بر رییس جمهور غنی، عبدالله عبدالله و معاونان رییس جمهور نیز حضور داشتند.

وزیر خارجه امریکا در این نشست گفته است که کشورش خواهان افغانستان متحد، مستقل، دموکراتیک و با ثبات در چوکات تداوم روابط درازمدت و استراتژیک است و برای رسیدن به این هدف با حکومت افغانستان یک‌جا کار می‌کند.
طبق اعلام ریاست جمهوری، محمداشرف غنی در این نشست، نقشه راه حکومت را برای دست‌یابی به صلح و ثبات دایمی تشریح کرده و افزوده است که باید برای افغانستان با ثبات، واحد و آزاد تلاش‌های بیش‌تر صورت گیرد.
او هم‌چنان برای رسیدن به اهداف مشترک کابل و واشنگتن گفته است که باید تیم‌های کاری هر دو طرف روی فراهم کردن زمینه اجرای نقشه راه صلح حکومت کار کنند.
غنی و پمپیو از طریق کنفرانس ویدیویی درباره محل برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کردند

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
پمپیو
نظرات بینندگان:

>>>   فکر میکنم که مذاکرات بین الافغانی در ازبکستان دایر خواهد شد و مثل مذاکرات دوحه به ماه ها و یا هم سالها ادامه پیدا خواهد کرد.
زیرا تشکیل یک وزارت خانه بنام وزارت امور صلح،به این معنی نیست که دوماه بعد این وزارت خانه منحل و مامورین اش رخصت شود.
همچنان اگر در دوماه آینده صلح شود،چوکی ریاست شورای صلح داکتر عبدالله چه خواهد شد؟
داکتر عبدالله منتظر است تا ختم دوره ریاست جمهوری اشرف غنی رییس شورای صلح باشد و بعداً خود را برای ریاست جمهوری کاندید کند.
اما همانطوری که کرزی او را بازی داد.اشرف غنی نیز او را بازی خواهد داد و چوکی ریاست جمهوری مثلی که در امریکا بین جمهوری خواهان و دموکرات ها رد و بدل میشود،در افغانستان بین اقوام کرزی و احمد زی رد و بدل میشوند.
دوره بعدی نوبت قوم کرزی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است