سرباز اسیر نزد طالبان از گرسنگی جان باخت
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۷    ۱۳۹۹/۳/۱۲ کد خبر: 163598 منبع: پرینت

نذرالله یک هفته پیش از عید فطر در مسیر قندوز خان‌آباد در منطقه لودین از سوی جنگ‌جویان طالبان اسیر و در روز دوم عید بر بنیاد توافق دولت افغانستان و طالبان از زندان این گروه آزاد می‌شود.
به گزارش سلام‌وطندار، به گفته خانواده نذرالله، او هنگامی به چنگ طالبان می‌افتد که برای تداوی راهی شهر قندوز شده بود. طالبان نذرالله بیمار را یک هفته بیش‌تر نزد خود نگه‌ می‌دارند و در نهایت او از ضعف جسمانی جانش به لب می‌رسد.

صبغت‌الله، برادر نذرالله روایتی که از جان‌باختن او دارد، استخوان‌سوز است. صبغت‌الله که باشنده اصلی ولسوالی کشم بدخشان است، می‌گوید که برادرش برای سپری کردن روزهای عید نزد خانواده آمده بود و روزگار مجالش نداد و بیمار شد و دوباره راهی سفر شد و به چنگ طالبان افتاد.
به قول صبغت، طالبان یک هفته متواتر نذرالله را شکنجه کرده و بدون آب و نان نگه‌داری‌اش کرده‌اند.
صبغت‌الله می‌گوید، روز دوم عید تماسی دریافت کردیم مبنی بر رهایی برادر‌مان. وقتی به محل تسلیمی او رفتیم، دست و پایش با زنجیر بسته بود و جز آه چیزی در بساط نداشت. به گفته او، تمام بدن نذرالله از شدت شکنجه سیاه گشته بود و امیدی برای زنده بودنش نداشتیم.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرباز
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   ... کند طالبان جاسوسان ای اس ای چوچه شیطان را که هیچگاهی از ظلم و و دشمنی با مردم ما دستبردار نیستند وهم در اینطرف خدا لعنت کند کسانی را که طالبان را با وصف جنایات معتدد شان و حکم محکمه مبنی بر حکم اعدام بر انها تا هنوز حکم محکمه را تطبیق نکرده و انها را گوشت و پلو داده بطور مهمان نگهداری کرده تا بنام مصالح انها را رها کنند تا بیشتر از پیش مردم ما را بشهادت رسانند.

>>>   ... بر غنی که طالب را با پلو و چلو چاق نموده و دوباره ازاد میسازد ولی سرباز ی که بخاطر دفاع از وطن در شکنجه و گرسنه گی جان میدهد مقصر کیست ای کسانی که از غنی فاشست بابا ساخته اید خداوند فرعون را هم بسیار مهلت داد ولی با ذلت و خواری جان داد تو هم غنی کم از فرعون نیستی .
افغان

>>>   خون این شهید قهرمان طالبان کثیف کافر بی وجدان نوکر پاکستان را به خاک سیاه مذلت می نشاند.
طالب کافر است و حامیان اش خنزیر.
....بر طالب و حامیان اش باد.
.... بر کرزی و احمدزی

>>>   طالبان درزنداهای پلچرخی وبگرام بهترین امکانات وغذا را دراختیار داشتند مانند اینکه مهمان باشند باعزت رها شدند این قومگرایی دولت را نشان میدهد که به قوم خودشان که جنایت هم کرده اند آنطور امکانات غذا,لباس,پول وموتر دراختیارشان داد ولی یک جوان بدخشانی بیگناه که سرباز همین دولت قومگرابود گناهی جز سربازی دیگر نداشت به جرم چه ازگرسنگی جان میدهد.این است دولت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است