هیات فنی پنج نفره طالبان به کابل رسید
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۷    ۱۳۹۹/۳/۹ کد خبر: 163569 منبع: پرینت

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که قرار است هیات فنی گروه طالبان با دولت افغانستان در مورد آزادی زندانیان دو طرف بحث کنند.
این اداره با نشر یک خبرنامه از حضور هیات فنی طالبان در کابل خبر داده و گفته که قرار است هیات دو طرف در مورد چگونگی آزادی زندانیان بحث و گفتگو کنند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در صفحه توییترش نوشت که تیم پنج ‌نفری تکنیکی طالبان جهت بحث در مورد آزادی زندانیان این گروه و تصدیق و تثبیت آنان به کابل فرستاده شده ‌است.

شورای امنیت ملی هم ابراز امیدواری کرد که با رهایی این افراد روند گفتگوهای صلح با طالبان سرعت یابد و منجر به آتش بس دایمی در افغانستان شود.
طالبان نیز از این اقدام دولت استقبال کردند و ذبیح الله مجاهد، سخنگوی این گروه به بی‌بی‌سی گفت آنان نیز برای رهایی زندانیان دولت که در بند طالبان هستند، کار می‌کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات طالبان
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   دولت افغانستان طی دو روز دو هزار زندانی طالبان را بخاطر حسن نیت در برابر آتش بس روز های عید،رها میکند و امید وار تمدید این آتش بس است.
طالبان طی دو روز در چندین منطقه افغانستان بالای پوسته های نظامی حمله میکنند و یک تعداد سربازان را به قتل میرسانند.
حالا یک هیأت طالبان بخاطر تسلیم گیری بندی های رها شده خود به کابل می آیند و میگویند که ببینیم که ما در مورد رهایی چند نفر سرباز افغان چه کرده میتوانیم؟
اگر طالبان به تمدید آتش بس موافقت نکنند و در مورد رهایی سربازان افغان اقدام نکنند،دولت افغانستان نیز در مورد رهایی زندانیان طالبان تجدید نظر خواهد کرد و منبعد زوزانه در عوض هزار زندانی طالبان،صرف پنجصد نفر زندانی طالبان را رها خواهند کرد و به طالبان نیز حق اعتراض داده نخواهد شد که چرا در عوض هزار زندانی شان،پنجصد زندانی شان رها میشود.

>>>   دادن درویش
چه پس
چه پیش
غنی بچیم دادنی خو هستی بته که کار خلاص شوه.
یک دفعه صد و یک دفعه پنجصد و باز دو هزار و باز اینطور و باز آنطرف.
۵ هزار تروریست را سرت ایلیا میکنند و بعد سگ ها را رها و سنگ ها را بسته.
به خدا و ملت تکیه کن نه به اتمر و باند خادیست و کمونیست های بگیل.

>>>   پشتون والی مقدم بر اسلامیت - انسانیت و اخلاق است هر جنایتی که کرده باشند پشتون بودن مقدم است بر جنایت شان

>>>   طالبان چانس اوردند كه پشتون استند اگر طالبان تاجك ميبود اين هر پنج نماينده اش با با ساير اسيران شان را اشرف غني اعدام ميكرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است