اشک تمساح غرب بر استخوان های داکتر نجیب
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۹/۳/۸ کد خبر: 163561 منبع: پرینت

دیروز حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی، نماینده خاص انگلستان در رژیم تحت الحمایت امریکا در کابل، بر آرامگاه داکتر نجیب شتافت و به روح مرحومی اتحاف دعا کرد!
حمدالله محب جوانک کامپیوتر چلان، فارغ یکی از کالج های لندن بدون هرگونه تجارب و پیشینه کاری و دیپلماسی به حیث سفیر افغانستان در امریکا تقرر یافت و به سرعت نور ارتقا کرد و جای حنیف اتمر نماینده پیشین بریتانیا را در شورای امنیت اشغال کرد!
او فعلا مدیریت بزرگ ترین بخش های امنیتی و نظامی افغانستان را بدون داشتن کوچکترین فهم و تجربه پیش میبرد و از همین رو است که مردم افغانستان بصورت کل در سایه امنیت کامل بسر می‌برند.

اما راجع به داکتر نجیب!
داکتر نجیب توسط طالبان به قتل رسید و با نهایت بی حرمتی به دار آویخته شد. تو گوی نجیب کدام ربات مصنوعی بود نه رهبر یک حزب و رییس جمهور یک کشور. چرا که آن مرحومی چند روز در حلقه دار آویزان بود، هیچ کسی پیدا نشد تا بر او اشک بریزاند و او را از پایه دار پایین نموده و به خاک بسپارد!
از قضا، مامای داکتر نجیب پیدا شد و شخصن با موتر پیک اپ جنازه را به شهر گردیز انتقال داد و شب هنگام او را دفن کرد.
همه میدانند که طالب لشکر و یا مخلوق امریکا، انگلستان، پاکستان و عربستان بود که بدون فرمان امریکا و شرکا دست به چنین جنایت کلان زده نمی توانست. یعنی او به فرمان همین شرکت سهامی بوسیله طالبان و شهنواز تنی به قتل رسانیده شد!

حالا نمیدانم که غرب از استخوان های نجیب چه می‌سازد؟
واکسین کرونا؟ تابلیت ضد صلح و یا ریسمان استعمار برای محکم ساختن پایه های استعماری؟
چندی قبل حزب وطنی نجیب الله در کنار امریکا ایستاد شد و رسما از رژیم دست نشانده امریکای بدون حس کوچکترین شرمی به دفاع برخاست و خون های رهبر شانرا به خاطر جیفه دنیا بیرحمانه پامال ساختند.
آیا رفتن محب بر آرامگاه داکتر نجیب، بدان معنا نیست که حزب وطنی که چند سال قبل دوکان استخوان فروشی برای فروش پیکر داکتر نجیب باز کرد، حال میخواهد امتعه اش را داخل بازار نماید؟

یکی از مشترکات فکری میان داکتر نجیب که به مرض هژمونی قومی گرفتار شده بود ومیان رژیم غنی که خط مشی سیاسی هیتلر را دنبال میکند نیز نمی‌تواند از انگیزه این پیوند ها دور باشد،که البته چنین گرایشات عواقب ناگواری برای جامعه افغانستان به جا خواهد گذاشت!
در ماندگی رژیم و جلب حمایت روشنفکران و کسب شهرت و اعتبار جعلی برای محب نیز نمی‌تواند از اهداف رژیم دور باشد!
در هر حالت زنگ خطر نواخته شده است و نباید نسل آگاه این ترفند های محیلانه و عوامفریبانه را دست کم گیرند!

توریالی خاوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غرب
نجیب
نظرات بینندگان:

>>>   اگر براستی حمدالله چنین کرده باشد این ثابت میسازد که آدم خوبی است نجیب دیگر تکرار نشدنی است قتلش بدست پاکستانی ها انجام شد
نجیب ذاتا یک رهبر وقهرمان خلق شده بود جنگ جلال آباد با اشرار وپاکستانی هارا شخصا رهبری کرد وآنهارابا شکست خجالت زده ساخت ،او فردی با انرژی با لاستعداد سخندان ،وبا جرئت وشجاعت بود ، اگر امروز می بود ورای گرفتن واقعی صورت میگرفت ، او ازر همه بیشتر رای می گرفت
ر

>>>   وای بحال ملتی که تاریخ خودرا نداندازتاریخ پند نگیرد٫ ارزش جاهل وعالم ٫ظالم ومظلوم ،خاین و صادق یکی باشد.
Shams Tamana

>>>   این بخاطر ایجاد تفرقه بین اقوام محمد زایی و سدوزایی ها است.
طالبان که اکثراً از قندهار هستند و از قوم سدوزایی هستند.اشرف غنی که از قوم مجمد زایی است،میخواهد محمد زایی ها را دور خود جمع کند و بخاطر خون خواهی قتل داکتر نجیب محمدزایی برضد طالبان سدوزایی بشوراند.

>>>   اى كاش اين جناب بالاى قبر هاى هزاران انسانى را كه كمونيست ها ونجيب كشته است هم يك بار مى رفت وبه قاتلين انها نفرين مى فرست .

>>>   برای نجات از غرق شدن باید به هر خس و خاشاک دست انداخت ، رفتن به پای مرقد داکتر نجیب به پاس احمدزی بودن یا رفتن به مرقد مسعود برای جلب ناراضیان جمعیت همان مصداق چنگ انداختن غریق به خاشاک سر آب است.
بیچاره غنی و از راه مانده محب

>>>   خداوند داکترنجیب اله رارحمت کند

>>>   شایعه است که در دور بعدی انتخابات قرار است قرعه فال بنام حمدالله محب زده شود . بدین معنا که وی خود را برای ریاست جمهوری افغانستان کاندید خواهد کرد . لهذا وی نیاز به طرفدارای دارد که برایش رای بدهند یا رای جمع کنند. یکی از دلایل رفتن او در گردیز بالای قبر نجیب ، همین موضوع است .

>>>   تره خاکی این را باید بدانید که داکتر محب مانند شما و امثال مارشال چورشال دزد بال و لندغر مال را مانند رمه گوسفند میچراند داکتر نجیب الله شهید یک شخصیت ملی نی بلکه بین الملی بود که به افتخار بالای وطن خود جام شهادت را نوشید و هیچ گاه مانند بز و بزغاله گاه دراین سوراخ گاه دران سوراخ پنهان نشد و در سرخمی مانند دیگران نمرد تاریخ نجیب درخشان ترین تاریخ در افغانستان است.

>>>   در کشوریکه ارزش قاتل و مقتول، خاین و صادق ، ظالم و مظلوم ، گذشته و حالشیکی باشد ، به این معناست که مردمش بیخبر از تاریخ خود اند ، بحال چنین ملت و مردم بایست گریست. عوامفریبان امروزی در صدد تطهیر سیاسی یک قاتل سیاه دل چون نجیب اند و می خواهند که ی را فرشته جلوه دهند . نمیدانم که به کجای کاریم .
شمس تمنا

>>>   نجیب خاد هم چندان شهامتی نداشت، ورنه خوانواده خود را قبلن به هند انتقال نمیداد، ورنه مثل موش فرار نمیکرد و مثل دزد گرفتار نمیشد۰ این نامرد تمام همرزمانش را در میدان رها کرده کجا فرار میکرد؟ این بیغیرت بی شهامت خائن نامرد۰

>>>   شهيد داکتر نظر وسيع ملى داست و ريس جمهور کشور که در تاريخ جاى دارد و بايد در جغرافياى افغانستان جاى داشته باشد و مقبره اش زرين و براى نسل جوان کشور سمبول افتخار است که بايد خوب جور شود ، وبه کابل انتقال ګردد، او شهيداشهدا و الهامبخش بود براى جوانان و مردم عادى ، او شانرا مردم دوست دارند و به افتخار ياد اش مى کنند و اينکه اغاى محب به احترام اش رفته کار جانانه کرده ، صد و هزار افرين اش ، زنده باد محب

>>>   درین کشور داعشی وجود ندارد۰ همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ تمام این وحشت و کتشار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، و فقط همین اوغان ها۰ رهبر های اینها همه یکی هستند، یعنی همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک دارند که به اساس آن باهم همبستگی و همکاری میکنند۰

>>>   اگر مجاهدین میخواستند نجیب خاد را از دفتر سازمان ملل اخراج و مجازاتش کنند این کار برایشان خیلی آسان بود۰ در حقیقت امنیت دفتر سازمان ملل را مجاهدین به عهده داشتند و بسیار بی عقل هااقلن همینقدر را هم نمیداننند، چونکه عسکر ملل متحد که در کشور نبود۰ حیات نجیب را در حدود ۴ تا ۵ سال مجاهدین نجات دادند تا آنکه اوغان های خودش خدمتش رسیدند۰ مجاهدین حتا به نجیب پیشنهاد کردند که او را با خود به پنچشیر نجات بدهند که نجیب به امید آمدن برادر های اوغان خودش آنرا رد کرد۰ توخی دستیار نجیب خاد این مطلب را در مصاحبه که با بی بی سی داشت به وضاحت اقرار میکند، برو خودت بشنو۰

>>>   دکتور نجیب الله با وجود اشکالات در روابطش که در حزب داشت و مسوولیت بسیاری از حوادث متوجه موصوف است اما در رابطه به مشی مصالحه ملی صادق بود . او حزب وحزبی ها را طعمه ای مشی مصالحه گردانید تا باشد اگر مخالفین صلح بپذیرند او تلاش های زیاد را از طریق چینل های مختلف بخرچ داد تا اگر بتواند با امریکایی ها در هرمقامی باشد یکبار رو برو شود اما امریکایی ها به نیروی تنظیم ها بنا به مشوره های لازم پاکستانی ها دلبسته بودند گذشته از ان رهبران تنظیمها بخاطر موفیت های ای اس ای پاکستانی ها در افغانستان بسیار مغرور بودند . گذشت زمان غلط بودن امریکایی ها را ثابت کرد البته بعد از صر ف ملیونها دالر و از دست دادن صدها پرسونل نظامی.دکتور نجیب الله خواهان حل معضله ای افغانستان بود اما جو مساعد سیاسی برای پذیرش پیشنهادات او بخاطر صلح در انزمان مساعد نبود. در شرایط کنونی و حالت خراب کشور اگر امروز ببرک کارمل یا دکتور نجیب الله زنده میبود و مردم از او دعوت میکردند و توده ها خاک پای او را سرمه ای چشم میساختند و به یقین که برنده میبودند و توده های ملیونی افغانستان اعم از تاجیک و پشتون و هزاره و غیره از او حمایت میکردند و من منحیث یک تاجیک در صف اول دفاع از او میاستادم. روح شان شاد
امین الله کار گر معلم متقاعد و عضو پیشین حزب دموکراتیک خلق افغانستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است