بارالها! اين عيد را بر تمام مومنان مبارك گردان
مردم ما در پایان این ماه به سراغ عید و خوشگذرانی نمی روند، به یاد عزیزان پرپر شده خویش عزادارند ولی در اطاعت امر الهی عید را به عبودیت پروردگار در خانه های شان بدل کرده اند و در مبارزه با کرونا مصمم هستند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۹/۳/۳ کد خبر: 163519 منبع: پرینت

ماه مهمانی خدا به پایان رسید و استرس کرونا و خسارات وارده از آن همچنان باقی است.
بیگانگان و اشغالگران در این ماه مبارک «576» تن از افراد ملکی ما را کشته و زخمی کردند.

مردم ما در پایان این ماه به سراغ عید و خوشگذرانی نمی روند، به یاد عزیزان پرپر شده خویش عزادارند ولی در اطاعت امر الهی عید را به عبودیت پروردگار در خانه های شان بدل کرده اند و در مبارزه با کرونا مصمم هستند.

عطر دل انگیز ایمان در دل ها به مشام می رسد. گلبوته های صبر و مبارزه با نفس در جان ها شکفته می شود. روز عید فطر همه چیز رنگ و بوی خدایی دارد. هر چه اعمال نیک، تقوا و پرهیزکاری انسان بیشتر باشد، در روز عید به خدا نزدیک تر و عطر و بوی عید برای او دلپذیرتر است.

عید فطر زمان شکفتن گل های ایمان در دل و جان انسان است. تحفه خداوند به مومنانی است که با سلاح روزه به غبار روبی خانه دل پرداخته اند. آنان که پلیدی را از جان خود بیرون رانده اند و به جای آن اخلاص و ایمان را جایگزین کرده اند. آری عید سعید فطر روز تولد دوباره انسان است.

انسان مومن در طول ماه پربرکت رمضان فرمان خداوند را اطاعت می کند، آنچه خداوند واجب کرده است مو بمو انجام می دهد، رنج گرسنگی و تشنگی و تربیت نفس و عبادت حق را تحمل می کند و لذت ترک گناه را درک می کند. هر کس که در این ماه در رسیدن به حق و کسب رضای معبودگری سبقت را برده باشد، سهم بیشتری از برکات خوان گسترده عید سعید فطر خواهد داشت.

عید فطر روزی است که روزه داران پاداش یک ماه عبادت و کوشش خود را دریافت می کنند و عیدی می گیرند. پاداش روزه داران بخشش گناهان و خشنودی حضرت رحمان است. پس باید به هوش باشیم که پس از پایان این ماه مبارک در کارنامه اعمال خود جز نیکی نیاریم و در زمین مصفّای دل جز بذر خوبی نکاریم. حضرت امیر(ع) می فرمایند: «کمترین پاداش روزه داران آن است که در آخرین روز ماه مبارک رمضان فرشته ای آنان را ندا می دهد و می گوید: مژده باد بر شما ای بندگان خدا، که خداوند گناهان گذشته شما را بخشود. پس مواظب باشید که از این پس چه می کنید»

رمضان به پایان رسید و اینک روزی است که باید نتیجه یک ماه روزه و عبادت را جشن گرفت و چه نتیجه ای زیباتر از این که غنچه های فطرت انسان در سپیده عید فطر، شکوفا شود و جان انسان در فضای معطرش به پرواز درآید. عید فطر، عید فطرت است. روزی است که انسان به فطرت پاک خود باز می گردد و به شکرانه این بازگشت، به ستایش باری تعالی به جشن و سرور می پردازد.

عید فطر، روز جشن است، جشن نزدیکی و قرب به بارگاه الهی، جشنی که به مناسبت پایان یک ماه عبادت مخلصانه برگزار می شود. به راستی که عید فطر، روز بازگشت به فطرت، بازگشت به خدا، اتصال به آسمان و مروج به عرش اعلی است. عید فطر نمادی از پرواز انسان به ملکوت معنویت است.

عید فطر فرصتی است برای آنکه انسان بتواند برای خود زندگی پاک و سالمی به وجود آورد. ماه رمضان و عید فطر هنگامی مبارک خواهد بود که مسلمانان بتوانند از این فرصت برای خودسازی و به وجود آوردن حیات طَیّبه در نفس خویش استفاده کنند و اصلاً از دیدگاه اسلام، همه فرایض، احکام، تکالیف، واجبات، مستحبات و احکام اجتماعی و فردی، مقدمه ای برایِ تسلط بر نفس و زنده شدن روح انسانی در آحاد بشر است.

در قنوت نماز عيد مى‏ خوانيم:
«... اسئلك بحق هذا اليوم الذي جعلته للمسلمين عيدا و لمحمد صلى الله عليه و آله ذخرا و شرفا و كرامة و مزيدا ان تصلى على محمد و آل محمد و ان تدخلنى في كل خير ادخلت فيه محمدا و آل محمد و ان تخرجنى من كل سوء اخرجت منه محمدا و آل محمد، صلواتك عليه و عليهم اللهم انى اسالك خير ما سئلك عبادك الصالحون و اعوذ بك مما استعاذ منه عبادك المخلصون‏».
بارالها! به حق اين روز كه آن را براى مسلمانان عيد و براى محمد(ص) ذخيره و شرافت و كرامت و فضيلت قرار داد، از تو مى‏ خواهم كه بر محمد و آل محمد درود بفرستى و مرا در هر خيرى وارد كنى كه محمد و آل محمد را در آن وارد كردى! و از هر سوء و بدى كه محمد و آل محمد را از آن خارج ساختى خارج كن! درود و صلوات تو بر او و آنها! خداوندا، از تو مى‏ طلبم آنچه بندگان شايسته‏ ات از تو خواستند و به تو پناه مى‏ برم از آنچه بندگان خالصت‏ به تو پناه بردند.
پروردگارا! بر محمد و آل محمد درود فرست و مصيبت ما را در اين ماه جبران كن و روز فطر را بر ما عيدى مبارك و خجسته بگردان و آن را از بهترين روزهايى قرار ده كه بر ما گذشته است: كه در اين روز بيشتر ما را مورد عفو قرار دهى و گناهانمان را بشويى و بر ما ببخشايى گناهانى را كه در پنهان و آشكارا انجام داديم...

یکبار دیگر ضمن تبریک این عید سعید به تمامی مردم شریف افغانستان، به خداوند متعال می گوییم: بارالها! اين عيد را بر تمام مومنان مبارك گردان و در اين روز، ما را توفيق بازگشت‏ به سوى خود و توبه از گناهان عطا فرما.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عید
رمضان
نظرات بینندگان:

>>>   عید آمد و عید آمد وان بخت سعید آمد
برگیر و دهل می‌زن کان ماه پدید آمد
عید آمد ای مجنون غلغل شنو از گردون
کان معتمد سدره از عرش مجید آمد
عید آمد ره جویان رقصان و غزل گویان
کان قیصر مه رویان زان قصر مشید آمد
صد معدن دانایی مجنون شد و سودایی
کان خوبی و زیبایی بی‌مثل و ندید آمد
زان قدرت پیوستش داوود نبی مستش
تا موم کند دستش گر سنگ و حدید آمد
عید آمد و ما بی‌او عیدیم بیا تا ما
بر عید زنیم این دم کان خوان و ثرید آمد
مولوی

>>>   وقتی وطن نداشتی هیچ چیز نداری ولی دیانت که یک عقیده میباشد مجرا ازین استثنا است بنا به دستور پروردگار باید روزه بگیریم وامورات شرعی را مرعی داریم ودر صورت مساعد بودن شرایط نمازعید که واجب ذمه ای هر روزه دار است ادا نمایم اما این چیز ها همه از وجیبه وقرایض الهی بودمگر سرور وخوشی عید را نه تنها از امروز بلکه از زمانهای خیلی پیش خصوصا از حین اشغال کشور وتجاوز ۴۶ کشور جهان که بعضی هاشان برخلاف اراده شان اورده شدند نداریم واین نعمت بزرگ را پروردگار از ملت افغان گرفته است هرچندهنوز که سیل از تکنوکرات های بی دین وبی وطن را در مملکت ما سرازیر نموده اند وظرف بیست سال در ترویج وافشای فساد سخت تلاش دارند ملت عزیز ما در اجرای امور دینی شان از بسا جاهای دیگر بهتر ملتزم وپایبند اند وبه هر اندازه ای که دیگران در سست ساختن اساسات عقیده ای مردم میکوشندبه همان اندازه مردم مسلمان در اصول عقاید خودمستحکم تر میشوند ودر ضعیف ساختن دیانت افغانها از طرق مختلف سعی وتلاش مینمایند گاهی با ترویج وهابیت که امروزه ثابت گردید مزدوران یهود وصهیونیزم بوده اند ورهبران واتباع واعوان شان در هر نقطه در پهلوی صهیونیستها استاده اند ویا از طریق تعمیم صوفیزم وبریلویت که با اسلام ومکتب روان بخشش هیچ مناسبت نداردولی مردم عزیز ما ازمیان این کوره راه های تصنعی وگمراه کننده راه حقیقت را در می یابندوبه صراط المستقیمی که بار بار در نماز بخداوند دریافت ان را دعا مینمایند راه یاب میشوند اشتباه نشود که راه اصیل سلف صالح ویا تصوف واقعی اسلامی از مکتب های ساخت یهود ومکتب های تبشیری رولا غنی جدا است وهزاران نفر پیروان واقعی سلف صالح در زندان های مخوف انها بسر میبرند وجانهای عزیز خودرا از دست میدهندامید واریم که روز وروزگاری عیدی واقعی ولبخند حقیقی درلب های فرزندان این سامان باز گردد
ولایت خان صافی

>>>   Abdulqoodus Yasinzadeh
عید فطر عید پایان یافتن رمضان نیست
عید بر آمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن
خویش است،چونان ققنوس که از خاکستر خویش
دوباره متولد می‌شود.عید سعیدفطر، روز چیدن میوه‌های شاداب استجابت، بر همه شما عزیزان مبارک باد.
انشاا... از ویروس کرونا در امان باشید...

>>>   یک عده از آدم ها در ماه رمضان روزه و روزه داران را مسخره میکنند اما در روز عید از همه پیشتاز ترند برای تبریکی دادن و یک عده از آدم های دیگر یک پیام تبریکی را کپی کرده و به تمام دوستان فیس بوکی شان ارسال میکنند و دقیقا شبیه همان پیام تبریکی را در یک روز حداقل از بیست نفر دیگر هم دریافت میکنیم .یک عده بیشعورتر هم هستند که هی تلاش میکنند تا تفرقه اندازی کنند در کشور بین شیعه و سنی با گفتند اینکه یکی ماه را دید و دیگری ندید پس امروز عید هست و یا امروز عید نیست با اینکه ماه رمضان گفتند با عقلانیت اگر فکر کنیم یعنی از روز اول تا روز آخر ماه رمضان نه بیشتر و نه کمتر. و از همه ایی اینها بدتر انهای اند که با وجود این همه کشته و زخمی و بدبختی در روزهای اخیر رمضان خوشی هایشان را بلند و بلند فریاد میکنند، بنده های خدا کاش کمی وجدان مان بیدار میکردیم و حداقل کاری که برای خانواده های عزادار میتوانستیم خوشی مان را به رویمان نمی آوردیم. در کل ما آدم های زیاده رو و بی احساسی هستیم . در ضمن به جایی این همه مصرف های بی جا در عید تلاش کنیم حداقل دل چند تا فرزندان یتیم را شاد کنیم.
طاعات و عبادات تان قبول درگاه حق.
مریم احمد

>>>   نصف مردم در کابل عید ندارند، همه در سوگوار عزیزان شان ماتم دارند .خدایا تو خود رحم بحال ملت رنجیده بدار. امین
غوث الدین میر

>>>   عید است اما مبارک نیست !
مردم افغانستان عید ندارند ، عید مردم افغانستان را حکومت آلوده به فساد ، تجارت سکس یکجا با تروریسم ملی و بین‌المللی به گروگان گرفته اند ، روزانه ده ها تن از مردم افغانستان در آتش خشم و غضب تروریست ها می سوزند ، فساد و سکس شیرازه و خمیره حکومت وحدت ملی را تشکیل می دهد ، مرگ و فساد ارمغان تروریسم و حکومت برای مردم افغانستان بود که تجارت سکس هم به آن اضافه گردید پس چگونه مردم افغانستان عید داشته باشند ؟
عید برای مردم افغانستان وقت است که فساد پیشه گان جوابگوی فساد باشند ، مهره های ترویج کننده فرهنگ سکس افشا گردند و کسانی که باعث مرگ و میر مردم شده اند محکوم به مرگ شوند ، لذا عید در درون آتش عید نیست .
حسن علی عدالت

>>>   سید محمد خیر خواه
عید سعید فطر برهمه عزیزان مبارک باشد :
++++++++++++++++++++++++
خداوند ج روزه ونماز همه ما را قبول درگاه خود نماید وبهمه توان عبادت خالصانه را عنایت فرماید تا درسالها وروز های باقی مانده از عمر خود بتوانیم عبادت خدای بزرگ را بهتروشایسته تر بجا آوریم سزاوار خواهد بود تا همه با هم دعاکنیم خداوند ج کابوس جنگ وبی امنیتی - مرض کرونا فقر وبیکاری را از کشور ما دورکند وصلح وامنیت دائیمی همراه صحتمندی ونجات از مرض کرونا را نصیب همه انسان ها گرداند وبمخالفین مسلح کشورما بصیرت عنایت کند تا راه صلح وآرامی را نسبت بجنگ ونا امنی ها ترجیح دهند واز جنگ وبرادر کشی دست بردارند تا بتوانیم همه در کنارهم در صلح وامنیت بدور ازجنگ وخشونت مرض ها وآفت ها زندگی کنیم باردیگر عید سعید فطررا برای همه مسلمانان جهان وبخصوص برای هموطنان وهمشهریان عزیز خود از صمیم قلب تبریک گفته وبرای همه سلامتی وبهروزی را آرزومندم والسلام

>>>   مردم ما گوسفندانی هستند که نیمش را طالب میکشد و نیم اش را غنی و کرزی و عبدالله و نیمش را کرونا
مگر عبادت گوسفندان را هم میشود عبادت نامید؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است