طالبان و آینده افغانستان
طالبان در حال ایجاد یک ارتش منظم و منسجم هستند. پاکستان اساس یک ارتش مزدور منظم و ماندگار در افغانستان را می گذارد و بسیار دور از احتمال است اگر امریکایی ها از این امر اطلاعی نداشته باشند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۹/۳/۱ کد خبر: 163495 منبع: پرینت

طالبان پیام عیدی رهبر شان ملا هبت الله آخوندزاده را در وبسایت شان منتشر کرده اند. این پیام، طولانی است و آنچه در آن آمده است بیانگر نگاه طالبان به آینده افغانستان و خود شان است.

از محتوای پیام بر می آید که طالبان در تلاش اند تا چهره ای کاملا متفاوت از خود شان ترسیم کنند. آنها خود را حاکمان آینده افغانستانن می بینند و بر همین اساس به کسانی که دست از مخالفت بردارند پیشنهاد عفو داده داده اند. در پیام از دوستی با همسایگان و کشورهای اسلامی سخن گفته شده است و از روابط بسیار گسترده طالبان با کشورهای جهان. محتوای پیام، پیروزی دیپلوماتیک و نظامی طالبان را به خوبی به خواننده یاد آوری می کند.

با تمام تبلیغاتی که برخی ها در مورد وارد کردن / شدن طالبان به یک پروسه ای سیاسی می کنند، طالبان اما مدعی حاکمیت بر افغانستان هستند و آنگونه که دراین پیام انعکاس یافته است، آنها تا کنون یک گام از این ادعا عقب نشینی نکرده اند. آنچه این نگاه طالبان به خود و آینده افغانستان را جدی و خطرناک می کند، قدرت نظامی در حال گسترش طالبان است.

طالبان در هفته ها و ماه های اخیر به صورت پیوسته و منظم از برنامه های آموزش نظامی علنی شان، گزارش های مفصل تصویری نشر کرده اند / می کنند. آنچه دراین گزارش ها می بینیم، بیانگر نیاز یک گروه مسلح برای فشار بر دولت، جهت پذیرش حضورش در قدرت نیست، بلکه بیانگر عزم گروهی است که رویای حاکمیت بر یک کشور را در سر می پروراند.

این گزارش ها نشان می دهد که برنامه تقویت نظامی طالبان، گسترده، حساب شده و بسیار جدی است، و این برنامه گسترده و جدی، نمی تواند بدون حمایت مالی و نظامی بسیار جدی یک قدرت خارجی عملی شود.
طالبان در حال ایجاد یک ارتش منظم و منسجم هستند. برداشت من آن است که پاکستان دارد اساس یک ارتش مزدور منظم و ماندگار در افغانستان را می گذارد و بسیار دور از احتمال است اگر امریکایی ها از این امر اطلاعی نداشته باشند.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
آینده قدرت
نظرات بینندگان:

>>>   Anwar Oruzgani
طالبان پروسه جایگزینی و یا تفوق نیروهای نظامی شان را بر نیروهای امنیتی افغانستان تدارک می بینند تا با این روند هم بتوانند در آینده در صورت حاکمیت برافغانستان پشتوانه نظامی محض طالبانسیم داشته باشند و هم در صورت به وجود آمدن حکومت موقت بخشی از نیروهایشان در بدنه حکومت آن زمان نقش ایفا کنند

>>>   Naim Wasiq
قربانی اصلی این سیاست ها و تحرکات در قدم اول هزاره ها اند.
اینها نخست از چهره و بعد از لحاظ مذهبی زودتر به دام این جانی ها می افتند.
داعش و طالب و یا هر گروه تند رو مذهبی دیگر بخاطر نشان دادن ضرب شصت به حریف در قدم اول از همین هزاره های شیعه آغاز می کنند.

>>>   Nabi Farsi
اگر دولت با یک برنامه روشن از نیروهای مردمی استفاده کند مطنا این رویا پردازی های طالبان به گور میرود. مردم دوران سیاه طالبان ره فراموش نکردند ولی این طرف از کارکرد دولت بسیار ناراضی هستند و متاسفانه اقتصاد و بودجه کشور در حلقه مافیای گره خورده ،این حلقه مافیا در دوران کرزی تولد شده و روز به روز قوی تر میشود. آقای غنی مانده با طالبان و حلقه مافیا و عده ای فاشیسم قومی

>>>   حبیب میرزایی
آینده تاریکی در پیش است. سربازان بی سواد و خشن و طلبکار این گروه معلوم نیست که بر سر مردم چه خواهند آورد. همین حالا که دوران انقلابی آنها است و باید خیلی از خود گذری کنند، جنایتکار اند‌. وای از روزی که مستقر شوند و به حکومت داری دست بزنند.

>>>   گاوچران جمال احمد
اين آرتس منظم براي رهايي كشور از چنگال متجاوزين خارجي و داخلي و مزدوران تربيه شده كه به اساس قوم و زيان گماشته شده اند ، و مسبب تباهي كشور اند ، لازمي و ضروري است و براي تطبيق شرعيت و تامين صلح و امنيت سرتاسري تنها همين اردو ميتواند كه كشور از اين بحران نجات دهد

>>>   Lutf Ali Sultani
سرویس تحقیق کنگره‌ی امریکا به تازگی در گزارشی نوشته است که شمار مجموعی جنگجویان طالب در افغانستان به حدود ۶۰ هزار نفر می‌رسد.

>>>   Zamin Iftekhary
پاکستانی ها درگ سیاسی خوب دارد منافع خود را خوب در راستای منافع امریکاه تنظیم کرده.

>>>   مـامسلمانان جنتی واینها دوزخی هستند!!!
یک خانواده از شهرستان کارولین ویرجینیا در یکی از جاده‌های این شهرستان حدود یک میلیون دالر پول را پیدا کرده و دوباره به صاحبش برگردان
امیلی شانتز» می‌گوید: همراه با خانواده خود در حال رانندگی بودم و متوجه یک شی در وسط جاده شدم و بقیه رانندگان از سمت آن عبور می‌کردند، چون در این جاده همیشه پاکت‌های زباله دیده می‌شود و تصمیم پاکت زباله را بردارم و پس از چند متر یکی پاکت دیگر را نیز پیدا کردم و آنها را «تولباکس» موتر ماندم.
این خانواده امریکایی پول پیدا شده را به مقامات محلی تسلیم نمودند و اکنون پولیس در حال تحقیق برای شناسایی مالک پول است.
فرماندار این شهرستان می‌گوید که ملاقات با افراد صادقی که آماده بازگشت تقریباً یک میلیون دالر هستند بی‌نظر است و ما به عمل آنها افتخار می‌کنیم.
ر

>>>   بنیاد این نیروی منسجم اتحاد و یکدستی آنهاست، به بیست سال پسین یک نظری بیندازید؟ تا روزی که یک پشتون خاین کرزی در قدرت با جمعی از خایینن اقوام دیگر تاجک، ازبک، هزاره و غیره سر جواب چور و چپاول را گرفته بودند، همه چیز درست بود اما وقتی دست شأن ازین چیزها کوتاه شد و نوبت دزدان تازه نفس رسید، ما با کلمات فاشیست، قوم و ملیت پرستی مسایل آسانی سنتی و غیره آشنایی پیدا کردیم، دزد رهزن هر قوم قهرمانان شدند نه شرم نه حیا و نه هم غیرت همه به یک صدا از تلف شدن حق شان داد میزنند، هزاره از متر را آورده از زمان عبدالرحمن خان گز میکند، تاجک از سه صد سال گذشته حسابی را راه انداخته، پشتون دعوای میراث پدری دارد و ازبک هم درین جمع چون به آلات موسیقی دسترسی نداشته به چک چک اکتفا کرده اما خاموش ننشسته، حال مان ازین بدتر چهار بی سواد خود کفان بی دین بمراتب با اتفاق و اتحادتر از ما باسوادان ماستران و پوهنتونی هاستند فقط گلایه کنید صبر باز می آیند چون پاکستان اصلیت ما که بی غیرتی ماست را بخوبی دانسته


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است