طالبان با پشتیبانی پاکستان در تصرف چند ولایت
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۱۳    ۱۳۹۹/۲/۳۱ کد خبر: 163487 منبع: پرینت

احمد ضیا سراج، سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی می‌گوید که طالبان با پشتیبانی پاکستان می‌خواهند چند ولایت را زیر تصرف آورده و رهبری‌شان را به افغانستان انتقال دهند.

به گزارش تلویزیون یک، کمیسیون امنیت داخلی و دفاعی مجلس نمایندگان، روز سه‌شنبه ۳۰ ثور، احمد ضیا سراج، سرپرست ریاست امنیت ملی، مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله و بسم‌الله وزیری، لوی درستیز وزارت دفاع ملی را برای پاسخ‌گویی در پیوند به افزایش ناامنی‌ها و حملات طالبان، به این مجلس فراخوانده است.

آقای سراج در این نشست گفت که طالبان با پشتیبانی پاکستان در صدد انتقال رهبری‌شان از این کشور به افغانستان است و از این رو می‌خواهد یکی – دو ولایت را زیر تسلطش بیاورند.
او با تاکید بر دست داشتن طالبان بر حمله‌های پسین کابل و ننگرهار گفت که این گروه رابطه‌اش با گروه‌های هراس‌افگن جهانی را همچنان مستحکم نگه داشته است.

همزمان مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله در این نشست گفت که طالبان اصلاً اراده‌یی برای صلح نداشته و در زمستان سال گذشته، هم‌زمان با گفتگوهای صلح، برای جنگ تمام عیاری آمادگی گرفته‌ و حتا نسبت به زمان مشابه سال پار، حمله‌های‌شان را به‌گونه‌ی چشم‌گیر افزایش داده اند.

بسم الله وزیری، لوی درستیز وزارت دفاع ملی در نشست پاسخگویی به کمیسیون امنیت داخلی و دفاعی مجلس گفت که بربنیاد آمار این وزارت، طالبان تنها در یک هفته‌ی گذشته، ۶۳۰ حمله را در سراسر کشور انجام داده‌‌اند.

با این حال، خان‌آغا رضایی، رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان و شماری از عضوهای دیگر این مجلس با نگرانی از افزایش ناامنی‌ها در گوشه و کنار کشور به ویژه غزنی، از امکان سقوط این ولایت به دست طالبان هشدار می‌دهند.

عبدالوحید میرانشاهی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
ولایات
نظرات بینندگان:

>>>   درینصورت باید وزارت دفاع تعداد بیشتر دختران را بحیث مشاور استخدام نماید
جناب سراج آدم خوبی است اما حیف که تعداد افراد مفسد بیشمار درامنیت ناملی است

>>>   همیشه اینرا می گویند: طالبان می خواستند چند ولایت را بگیرند اما ما نگذاشتیم ،
اگر آرشیف خبرهارا بخوانید هرزمانی در مجلس احضار شده اند یکی از حرف های شان همین بوده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است