امپراطور یتیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۹/۲/۳۱ کد خبر: 163474 منبع: پرینت

امپراطور ای که ادعای حکمروایی افغانستان را داشت با گام گذاشتن همزمان روی چندین کشتی، استخوان پایش را شکست و از حرکت باز ماند.
امپراطور مخلوع با انعقاد موافقت‌نامه اخیر میان ع و غ برای همیش سقوط کرد و در باتله دانی پرتاب گردید!
اصلی ترین بازنده این موافقتنامه عطامحمد نور است که در روشنی هیچ نوری حتی باذره بین دیگر قابل دید نیست!

عطامحمد نور به مثابه قارون بلخ که مالک صد ها شهرک، تجارت خانه، شرکت ها و بلند منزل های فراوان در خارج و داخل کشور می‌باشد، دیگر یک مهره سوخته است، در بساط قدرت جای نداشته و به شدت منزوی شده است!
او را اخیرأ غنی احمدزی نیز از دربار خود طرد نمود و از دخول دربار در ارگ منع کرد، او از حزب جمعیت رانده شد و حال کوچکترین ارزش و اعتباری نزد جمعیت شورای نظار و رهبران انها ندارد!

عطا محمد نور پس از توافق ع و غ پی برد که منبعد انزوای بزرگ و نفرت بی پایان مردم و هواداران پیشین اش او را تهدید می‌نماید.
لذا او تلخترین واکنش و عجولانه ترین قضاوت را در مورد این موافقتنامه به انجام رساند و آخرین میخ را بر تابوت خود کوفت.

گذشت زمان نشان داد که امپراتور مخلوع نه تنها در بخش تجارت قوم، زبان و اقتصاد یک تاجر فرصت طلب بود بلکه در بخش سیاست نیز یک دوکاندار خام و یک قمار باز بی تجربه، لافوک و ذلیل بود!
امپراتور با اینکه با ساعت های قیمتی و لوکس سخت اعتیاد است، اما قادر نیست تا لحظات "زمان" را بداند!

او تا آخرین نفس ها کتله عظیم از جوانان احساساتی را بنام قوم و زبان مورد استفاده قرار داد، اما زمانی که پای قدرت و منافع شخصی و خانواگی اش مطرح شد با همه پشت کرد و درب قدرت غنی احمدزی را بوسه زد و در نتیجه با دنیای سیاست و مردم داری برای همیش وداع کرد!

خوبترین صفت اشرف غنی این است که سیاست مداران "بگیل" و گوساله های دو مادره را ارزش نمی دهد و او را بزودی از دوش اش به زیر می اندازد!
پس از گمراهی های دوامدار، حال امپراتور در واقع مرده است و جسم متحرکی است که فقط حال میخواهد هنر حفظ سرمایه ها و دارای های غارت کرده را پیدا نماید!

او اعتبار وحیثیت مردمی خود را با ندانم کاری های فراوان از دست داد و همه چیز را در میدان قمار سیاست باخت و یتیم و بیچاره شد!
او هیچ ریشه ای از خود بجا نگذاشته است و حال و پیوسته در برابر کوچکترین بادی برزمین می افتد!

برای امپراتور شمارش زمان معکوس آغاز شده است و حالا او به این می اندیشد که چه زمانی پای محاکمه کشانیده شده و مجموع دارای های چپاول شده و غارت شده اش به ملکیت بیت المال استرداد می یابد!
مردم و هواداران پیشین او هم منتظر آن روزی هستند که با استرداد ثروت های باد آورده امپراتور مخلوع بلخ، ملک ای آباد گردد!
سرگذشت او مایه عبرت است!

توریالی خاوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امپراطور یتیم
نظرات بینندگان:

>>>   آقای خاوری قلم تان رساباد. بسیارموضوع خوبی را اشاره نمودیددقیقن همینطور است.
بااحترام عبیدالله.

>>>   خیلی به جاگفتید

>>>   امپراطور بگيل انتظار دور بعد از غني را دارد كه اگر غني چوكي را ايلا كند وانتخابات برگذار گردد، او معاون اول حمدالله محب شود. اما تا آنوقت با اين سياست خام خود، هيچكس پشتوانه مردمي نخورند داشت.

>>>   آیا کسی هرگز شنیده باشد که استادعطا چند کیلو آرد روغن پول نقد یا نان برای مردم بی بضاعت که باشد ، برای همان مجاهدین که از بهای خون آنان این عطای چور صاحب شهرت قارون شده داده باشد ؟؟
هیچگاهی از پول های دزدیده کردگی اش یک پلچک نیم متر درنیم متر ویا یک مکتب سه صنفی ویا کم از کم چند دست لباس برای یتیمان جهادی داده باشد ؟؟؟
چنین افرادی همین نانی که می خورند از پول حلال نیست ،
ر

>>>   بايد به استاد عطاء سمت معاونت وزارت دفاع ويا معاونت وزارت داخله داده شود.
ب،م

>>>   خاوری صاحب قلم تان رسا به امید انروز که حرام خوران محاکمه شوند ودارایهای شان که مال مردم میباشد. دوباره به مردم مظلوم مسترد شود

>>>   بلکل حقیقت را گفتید چهار نفر مانده بود همرای امپراپوف حامد رهگذر در دامان معب غلطید و قرار معلومات که خویشی هم کردند و سالم وحدت را هم با خود کش کرده باقی اسد شریفی دوباره به کسب و کار سابق رفته و قاری قدرت هم به روضه شریف ایشان شده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است